Client dupe van toepassing loondispensatie
Geplaatst: 25 sep 2019 18:57
Na heel veel vragen, informeren en zoeken naar antwoorden zijn we er achter gekomen dat het Uwv beslist dat ik ong. 30% minder loon krijg, maar dat ze dit niet compenseren in mijn wajong uitkering.
Het standpunt van minister Koolmees is;
We moeten kansen bieden aan mensen om mee te kunnen doen. En meer werken moet meer lonen. Ik ben blij dat we daar goede afspraken over hebben gemaakt, en nu uitvoeren. En daar hoor ik ook bij.
Er is een gat in de wetgeving, werken loont niet als je een wajong uitkering hebt.
Ik wil hier graag meer uitleg over.
- ik ben sinds mei tot september aan het bellen met het Uwv omdat ik niet gehoord wordt over mijn lage salaris en niemand uitleg kan geven. Alle redenen die gegeven worden geeft weer dat ze geen kennis van zaken hebben. Al meer dan 5 keer wordt ik met een antwoord weg gestuurd wat niks oplost. Je moet een lange adem hebben om gehoord te worden bij het Uwv voor iemand met een wajong uitkering die niet voor niks is vast gesteld.
- waarom hoeft het Uwv geen uitleg te geven als het salaris nadelig uitpakt na een berekening van de arbeidsdeskundige? Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo met mensen wordt omgegaan die onder de kwetsbare doelgroep vallen. Er worden standaard antwoorden gegeven en niemand weet het echte antwoord. Hoe kan dit?
- Waarom betaald het Uwv niks uit als ze de werkgever wel het recht geven om 30% minder salaris te betalen. Het Uwv beslist over MIJN salaris waar ik recht op heb, maar leggen niet de consequenties uit, dit vraagt om uitleg!
- Als je het Uwv vragen stelt, krijg je als antwoord dat de arbeidsdeskundige er niet meer werkt en over 3 maanden de dossiers opnieuw verdeeld worden. Als er een herbeoordeling nodig was geweest, was er dan wel iemand verantwoordelijk hiervoor?
- Waarom is er zo weinig kennis bij de medewerkers van het Uwv dat ik meer dan 5 maanden verkeerd voorgelicht ben met alle vragen die ik aan ze gesteld heb. Je verwacht goed voorgelicht te worden als je met een instantie belt. Triest dat je daar niet vanuit kan gaan.
- En als laatste weigert het Uwv de antwoorden op papier toe te sturen om mee verder te kunnen. Er is geen format voor was het antwoord.
De reden dat ik hier aandacht voor vraag is dat ik voor 99% zeker weet dat ik niet de enigste ben waar zo met iemand uit de kwetsbare doelgroep omgegaan wordt.
Het standpunt van minister Koolmees is;
We moeten kansen bieden aan mensen om mee te kunnen doen. En meer werken moet meer lonen. Ik ben blij dat we daar goede afspraken over hebben gemaakt, en nu uitvoeren. En daar hoor ik ook bij.
Er is een gat in de wetgeving, werken loont niet als je een wajong uitkering hebt.
Ik wil hier graag meer uitleg over.
- ik ben sinds mei tot september aan het bellen met het Uwv omdat ik niet gehoord wordt over mijn lage salaris en niemand uitleg kan geven. Alle redenen die gegeven worden geeft weer dat ze geen kennis van zaken hebben. Al meer dan 5 keer wordt ik met een antwoord weg gestuurd wat niks oplost. Je moet een lange adem hebben om gehoord te worden bij het Uwv voor iemand met een wajong uitkering die niet voor niks is vast gesteld.
- waarom hoeft het Uwv geen uitleg te geven als het salaris nadelig uitpakt na een berekening van de arbeidsdeskundige? Ik vind het onbegrijpelijk dat er zo met mensen wordt omgegaan die onder de kwetsbare doelgroep vallen. Er worden standaard antwoorden gegeven en niemand weet het echte antwoord. Hoe kan dit?
- Waarom betaald het Uwv niks uit als ze de werkgever wel het recht geven om 30% minder salaris te betalen. Het Uwv beslist over MIJN salaris waar ik recht op heb, maar leggen niet de consequenties uit, dit vraagt om uitleg!
- Als je het Uwv vragen stelt, krijg je als antwoord dat de arbeidsdeskundige er niet meer werkt en over 3 maanden de dossiers opnieuw verdeeld worden. Als er een herbeoordeling nodig was geweest, was er dan wel iemand verantwoordelijk hiervoor?
- Waarom is er zo weinig kennis bij de medewerkers van het Uwv dat ik meer dan 5 maanden verkeerd voorgelicht ben met alle vragen die ik aan ze gesteld heb. Je verwacht goed voorgelicht te worden als je met een instantie belt. Triest dat je daar niet vanuit kan gaan.
- En als laatste weigert het Uwv de antwoorden op papier toe te sturen om mee verder te kunnen. Er is geen format voor was het antwoord.
De reden dat ik hier aandacht voor vraag is dat ik voor 99% zeker weet dat ik niet de enigste ben waar zo met iemand uit de kwetsbare doelgroep omgegaan wordt.