LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Loonstrook (software)

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Ridder777

Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen van het forum,

Ik zal het probleem proberen uit te leggen.
het gaat over de baan bij de gemeente dat via Payroll verloopt.
Eind december 2019 is het Payroll bedrijf samen gegaan met een ander bedrijf en is de loonstrook ook anders.
Ik bedoel daarmee een hele andere lay out en er staat Afas op.
Op mijn oude loonstrook (dus voor de fusie) zag ik altijd mijn eindejaarspremie staan.
Vanaf januari 2020 is die verdwenen.
Ik en alle andere collega's hebben er over gebeld en we krijgen te horen dat de loonstrook een andere Lay out heeft en dat ze voor een oplossing zoeken. We hoeven ons geen zorgen te maken over de eindejaarspremie want die is er wel maar hij staat niet op de loonstrook. Dit was ook het geval van de maand februari en we bellen en ze zochten naar een oplossing.
Nu kregen we de loonstrook van maart en daar staat het nog steeds niet op.
Ik heb het idee dat met de huidige software/techniek het toch wel korten dan 3 maanden kan duren dat de loonstrook is aangepast?
Ik durf niet naar Afas te bellen omdat die misschien mijn verhaal niet snappen...
Wat denken jullie?
(Ik krijg dus gewoon mijn eindejaarspremie en elke maand bouw ik op (6,75%) maar het staat dus niet op de nieuwe loonstrook.

LectoriSalutem
Berichten: 215
Lid geworden op: 13 jan 2017 19:14

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door LectoriSalutem »

Heb je ook al een sneeuwschuiver gekocht voor de sneeuw die in december gaat vallen?

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Maar wat kan het u verder schelen als vaststaat dat u die premie krijgt? Normaal gesproken hoeft ook maar één keer per jaar een loonstrookje afgegeven te worden, vooropgesteld dat er geen wijzigingen zijn. En wellicht nog een extra bij het vakantiegeld.

Ridder777

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik zal u eerlijk vertellen, als ik bel met een vraag weten ze niet meer wie ik ben,
Het is een beetje een zooitje, niet alleen ik klaag iedereen met het Payroll contract.
We krijgen altijd de 23 e onze loon helaas staat het er nog niet op, onze vaste contact persoon werkt er niet meer en we hebben daar geen bericht over gehad.

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Jablan »

De regels voor de salarisspecificaties zijn weer veranderd per 1 januari (vervelende hobby van de een of andere ambtenaar). De eindejaarsuitkering zit niet in alle CAO's en wordt daarom door AFAS niet standaard afgedrukt. Op zich is het een kleine aanpassing, maar daar wil AFAS wel geld voor zien van het payrollbedrijf.

AFAS hoef je niet te bellen, wel je officiële werkgever.

Ridder777

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

meneer Jablan, dus het klopt niet at ze al 2 maanden zeggen we zoeken naar een oplossing?
Dit kan Afas makkelijk/snel oplossen? als er geld komt?

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Jablan »

In principe wel. Tenzij de strook helemaal vol is en er werkelijk geen ruimte is voor dit soort dingen. Lijkt mij sterk, want er zijn genoeg bedrijven, die ook de saldi gewerkt/ziek/verlof/adv erop laten afdrukken.

Een andere reden, waarom het er niet op staat: de reservering 'eindejaarsuitkering' wordt niet in de personeels-/salarissoftware bijgehouden, maar alleen in de boekhouding. In dat geval is het systeem gewoon slecht ingericht.

Als er geld komt moet je zo lezen: bedrijf moet AFAS vragen het spul aan te passen en/of iemand van AFAS langs laten komen om dit goed in te stellen. Uurtje factuurtje. ;)

Ridder777

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

bedankt ik weet voldoende, ik wil mijn loonstrook hier wel posten maar dan weet iedereen waar ik woon en wat ik verdien.

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Niet doen Ridder777!

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Moneyman »

Jablan schreef:
23 mar 2020 16:38
Als er geld komt moet je zo lezen: bedrijf moet AFAS vragen het spul aan te passen en/of iemand van AFAS langs laten komen om dit goed in te stellen. Uurtje factuurtje. ;)
Zo werkt het inderdaad. En uiteraard laten ze niet voor ieder wissewasje iemand komen, maar worden issues opgespaard en eens in de zoveel tijd gezamenlijk opgelost. Er is immers geen spoed bij ofzo.

Ridder777

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Dames en heren, dit probleem is verleden tijd!!!
Ik heb te horen gekregen dat ik ben aangenomen voor vaste dienst!!!!!!
Dus in dienst bij de gemeente nog 1 maand via de payroll bedrijf werken en dan ben ik van hun verlost.
(of is het van hen verlost?)

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Jablan »

in rotterdam van hun verlost, aan de duitse grens van hen verlost. evengoed gefeliciteerd. vraag wel iemand om de laatste 2 stroken van de payroll-hut na te kijken of je wel alles hebt gekregen.

Lady1234
Berichten: 26921
Lid geworden op: 02 nov 2017 16:04

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Lady1234 »

Uiteraard hen.

Maar gefeliciteerd Ridder777. Een heel goed bericht.

Ridder777

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Ik heb het idee dat u erg kennis heeft van zaken, of vergis ik mij?
Vandaag kreeg ik dit bericht van dat payroll bedrijf...

De mail over de loonstroken heb ik ook gezien. Ik weet dat er in de programmatuur een instelling maakt dat de opbouw van de uitkering niet zichtbaar is. Dit betekent echter niet dat er geen opbouw plaatsvindt! Wat ik ga doen is informeren bij de consulent wanneer de verwachting is dat de opbouw zichtbaar wordt en met jouw goedvinden informeer ik dan alle werknemers die werkzaam zijn op jouw afdeling hier (per mail) over. In die mail zal ik dan benadrukken dat er wel degelijk opbouw plaatsvindt. Is dat een idee naar tevredenheid?

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Gefeliciteerd, ridder777!

En het is "van hen verlost". Na een voorzetsel gebruik je nooit "hun". De regels over hun/hen kun je bv hier nalezen.

Ridder777

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Ridder777 »

ok excusses

Komkommertijd
Berichten: 5921
Lid geworden op: 02 nov 2018 17:44
Locatie: Nederbelg!

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Komkommertijd »

Gefeliciteerd meneer de Binnenkort Ambtenaar met pensioen opbouw bij ABP .....

En die laatste is hier ook bekend....!

Theotrucker
Berichten: 5005
Lid geworden op: 21 jan 2018 19:42
Locatie: Landgraaf

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Theotrucker »

Proficiat!

Jablan
Berichten: 6184
Lid geworden op: 24 jan 2005 20:49
Contacteer:

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Jablan »

Ridder777 schreef:
26 mar 2020 18:00
Ik heb het idee dat u erg kennis heeft van zaken, of vergis ik mij?
Klopt. Anders zou ik hier niet op gereageerd hebben. :wink:

Erthanax
Berichten: 9616
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Loonstrook (software)

Ongelezen bericht door Erthanax »

Ridder777 schreef:
26 mar 2020 18:16
ok excusses
Excuses voor een taalfoutje? Dat is helemaal niet nodig hoor.

Gesloten