FNV-pamflet op prikbord

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
PeterPaul1975
Berichten: 10
Lid geworden op: 21 jul 2021 16:08

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door PeterPaul1975 »

Mmmm... de reactie van mijn werkgever was wel heel uitgesproken wat dit betreft... had het over stemmingmakerij.
Het gaat mij ook meer om wat nu wel en niet mag volgens Cao en wetgeving.

D34M0N
Berichten: 587
Lid geworden op: 04 mei 2019 23:54

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door D34M0N »

geengast schreef:
22 jul 2021 11:10
Zelfs het stakingsrecht is NIET wettelijk. Daar is niets voor vastgelegd en wordt enkel toegestaan door jurisprudentie.
Staken is gewoon werkweigering. Alleen in georganiseerd verband is het in praktische zin lastig voor een werkgever om alle stakers te ontslaan, omdat die dan een personeelstekort heeft. Tenminste, ik dacht dat dat de gedachte achter staken was.
Het was heel goed dat vakbonden er waren in tijden van crisis. Nu zie ik ze enkel al 'mooi weer spelers' van dik betaalde contributies.
Ik zie ze vooral als relikwieën uit het verleden. Lang geleden hadden ze misschien nut, maar tegenwoordig zijn ze net zo relevant als een videoband.

Zelf zorg ik er gewoon voor dat ik moeilijk te vervangen ben en ik zorg ervoor dat mijn werkgever dat weet. Daardoor krijg ik vrijwel ieder jaar een aanzienlijk hogere loonsverhoging dan wat afgesproken is in de CAO.

Erthanax
Berichten: 9589
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door Erthanax »

Vraag aan de bond wat er onder uw CAO mogelijk is aan vakbondswerk binnen bedrijven. Overleg daarna met uw werkgever.

sake1987

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door sake1987 »

Als u zo graag voor de bond wil strijden, meldt u aan als kaderlid.

Monty5
Berichten: 14
Lid geworden op: 31 dec 2020 16:17

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door Monty5 »

Als de werkgever hier netjes op gereageerd had met dat hij/zij dat niet wilde dat je dat doet, dan komt dat anders over, bij deze reactie ga ik denken dat ze wat te verbergen hebben. Hebben andere werknemers geen postvak of zoiets dan maak kopie en stop het daarin. Zo bereik je wel de mensen die je bereiken wil.

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Bob Schurkjens schreef:
21 jul 2021 18:21
Het mocht toch niet wat u deed? Zonder dat dat verbod voor u duidelijk was.
Dat wil niet zeggen dat er geen geschreven regels zijn. Het kan ook zijn dat TS de regels niet kent of negeert. Maar goed, de discussie zal er dan wel naar toe gaan dat de werkgever de medewerkers iedere dag alle regels moet uitleggen...

PeterPeters1966
Berichten: 1545
Lid geworden op: 06 jan 2021 22:51

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door PeterPeters1966 »

Ik vind het eerlijk gezegd niet meer dan normaal dat je vooraf even vraagt of je iets op het prikbord mag ophangen. Ik zou het heel raar vinden om daar zo maar wat op te hangen. Een prikbord is niet zomaar voor van alles bedoeld. Bij ons op het werk hebben we prikborden voor vakgerelateerde zaken waar we bijvoorbeeld krantenartikels op kunnen hangen die over ons vakgebied of over ons bedrijf gaan. Het is niet de bedoeling dat daar reclame wordt opgehangen.

kuklos
Berichten: 9720
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: FNV-pamflet op prikbord

Ongelezen bericht door kuklos »

PeterPaul1975 schreef:
23 jul 2021 12:05
Maar in de bedrijfskantine bijvoorbeeld: mogen daar wel fnv-folders verspreid worden?
Er is je meer dan duidelijk gemaakt welke weg je het beste kan bewandelen. Maar uit deze vraag blijkt opnieuw dat je dus niet naar die adviezen wil luisteren. Jammer. Want die adviezen waren duidelijk. Jij wil als ik dit zo lees alleen maar confrontatie.
Joh, heel simpel. Overleg, overleg, overleg. Met je werkgever en met de vakbond. Ga vooral niet op eigen houtje handelen. Of doe dat vooral wel en maak hier straks een topic aan waarin je vraagt hoe om te gaan met een ontslag.

Dus nogmaals, ga nou eindelijk eens overleggen.

Gesloten