LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Blackwater Advertising Rotterdam

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
notypeforuyou
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2015 20:16

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door notypeforuyou »

Op een zondag zette ik mijn cv online op internet. Ik werd de volgende dag gebeld door Appco. Geweldige fulltime baan in de sales met veel doorgroei mogelijkheden. "Klinkt goed toch?" Zei ze. Ik zei dat ik het wel interessant vond, dat was geweldig en ze wilde de volgende dag een afspraak inplannen. Ik heb aangegeven dat die week niet ging lukken. Ze vond het jammer dat ik niet kon want de manager wilde het graag afronden, afijn toch nog een gaatje gevonden voor de maandag er op. Ik had er weinig vertrouwen in maar besloot toch te gaan. Eenmaal aangekomen bij het kantoor zaten er 10 wachtenden voor me, vond ik best vreemd aangezien het vorige week afgerond moest worden. We kregen allemaal een vragenlijst. Vervolgens kwam de over - enthousiaste dame vanachter haar bureau ons vertellen dat op het laatste moment is besloten een groepspresentatie te geven over het bedrijf. De presentatie begon met een verhaal over hoe de manager zelf ook ooit aan de tafel zat waar wij nu zaten. Hij was net klaar met school en wist niet goed wat hij wilde. Hij was verlegen en had geen ervaring in de direct sales. En daar zat hij nu, manager van zijn eigen succesvolle kantoor. Verder ging het er over hoe anders de manier van verkopen was bij Appco. Beslist geen telemarketing maar face-to-face verkoop. Op dit moment doen ze veel aan fondsenwerving. Na de presentatie over hoe geweldig het concept is en hoe veel geld je wel niet kon verdienen werd er aan iedereen een vraag gesteld. Vragen als; "wat zou je doen als ik je nu €10.000 gaf" en "als wat voor stuk fruit zou jij je omschrijven? " Het was een bijzondere ervaring en ik ging enthousiast de deur uit. De volgende dag werd ik gebeld, GEFELICITEERD je bent geselecteerd. Je kwam spontaan over. De dag erop mocht ik op 2e gesprek. Er werd gezegd dat als ik geen sales zou halen, ook niets zou verdienen. Dat klinkt logisch. Verder werd er gezegd dat de werktijden liggen tussen 11.00 en 20.00 uur. Er werden wat vragen gesteld en kreeg te horen dat mijn antwoorden orgineel waren. Aankomende maandag beginrt de intro maand. Ma en dinsdag zijn de trainingsdagen en vanaf woensdag ga ik de straat op met mijn persoonlijke coach. Het gaat dus om huis-aan-huis verkoop. Het enige wat ik nog moest doen was me verdiepen in greenpeace. Bij de balie kreeg ik een map met "informatie". Nergens wordt uitgelegd dat je je bij de kvk moet inschrijven als ZZP-er. Wat me wel werd verteld is dat ik een VOG-verklaring (verklaring van goed gedrag) moet aanvragen bij de gemeente (kosten €32,50) Eenmaal thuis kwam ik er achter dat ik eigenlijk niet veel wist. Wat ging ik nou uiteindelijk doen? Ik ging me toch maar wat meer verdiepen in Appco en kwam aardig wat nare dingen tegen. Van elke sale verdien je €30 daarvan wordt 30% ingehouden voor het geval ze annuleren. Persoonlijk doe ik niet eens open voor verkoop aan de deur, wil ik dit nu echt zelf gaan doen? Nu vind ik het ook vreemd dat als ik 3 weken bij Appco zou werken, ik me moet aanmelden bij de kvk. Een eigen bedrijf maar toch geld afstaan aan Appco? Ik verttouw het niet zo. Op mijn informatiemap staat: Appco group onderdeel van Cobra group. Zodra je dat intikt op google krijg je best schokkende verhalen te lezen. Ze zijn heel goed in verhalen om de waarheid heen te vertellen. En je wordt echt gehypnotiseerd zodra je er heen gaat. voor iemand die nooit in verkoop praatjes trapt, en enorm sceptisch was over Appco, hebben ze me toch enthousiast weten te maken. Wat voel ik me ontzettend naïef. Precies het type dat ze zoeken. Ik geloof wel dat er mensen zijn die er echt geld mee verdienen en uiteindelijk ook een (franchise) kantoor openen maar als je een eigen bedrijf begint dan gaat jou hardverdiende geld toch niet naar een organisatie als cobra group? De mensen die hier ver ingekomen zijn, zijn gehersenspoeld en ik ben heel blij dat ik nog niet zo ver ben. Ik bel ze morgen op en ben erg benieuwd naar hun reactie.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door dhc »

Gewoon niet doen! Hoeveel waarschuwingen heb je nodig?

notypeforuyou
Berichten: 2
Lid geworden op: 01 feb 2015 20:16

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door notypeforuyou »

Ik ga het ook niet doen! zeker niet na alles wat ik erover heb gelezen. Het kost je uiteindelijk veel geld en je verdiend meer voor Appco dan wat je zelf uiteindelijk verdiend. Ik wilde alleen mijn verhaal delen zodat meer mensen zich kunnen herkennen in het standaard toneelstuk dat ze uitvoeren.

Valmor
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 feb 2015 17:29

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Valmor »

Bij mij hetzelfde, alleen ik blijf Zondag CV online gezet en werd vandaag gebeld. Klonk te mooi om waar te zijn en uberhaupt wie wordt er in deze tijd nog binnen een dag gebeld door een bedrijf zonder spcifiek gesolliciteerd te hebben. Ik had al gemengede gevoelens vandaag. Na mail gekregen te hebben met bevestiging even gegoogled op het bedrijf. Ik heb de afspraak dus geannuleerd ;-)

Enthousiaste Admin
Berichten: 1
Lid geworden op: 26 mar 2015 10:39

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Enthousiaste Admin »

Gezien de reacties op dit forum over Appco, Cobra, Blackwater enz, wil ik ook mijn kant van het verhaal vertellen als Admin bij blackwater, ik ben 1 van de over enthousiaste meisjes die vanachter de balie jullie de formulieren overhandigen en een nep glimlach toewerpen met onze hoge hakken en veel te diepe decolletés. En gelijk hebben jullie dat jullie ingezien hebben wat voor oplichters het zijn. Mensen hebben geen air als ze zich negatief uitlaten over dit bedrijf maar gezond verstand dat ze zich niet laten gebruiken door deze bedrijven, er wordt zoveel geld over de rug van deze jongens verdient, jullie hebben geen idee wat voor sommen geld er omgaat in deze bedrijven.

Dit is mijn verhaal als admin: Ik ben daar aangenomen, ik vond het top eindelijk een leuke baan en de voertaal is Engels dus ik kon me goed ontwikkelen dacht ik. Mij werd beloofd dat ik de eerste maand in Rotterdam moest werken om ervaring op te doen en ingewerkt te worden en daarna zou het team waarvoor ik werkte zich vestigen in de stad waar ik woonde, dus vandaar dat ik geen reiskosten kreeg, nou ja voor 1 maand wilde ik dat zelf wel opvangen.
Ik kon daar niet parkeren alles was betaald wat resulteerde dat ik met de bus en de trein moest dat zou me €350 per maand kosten, nou ja voor 1 maand is dat geen probleem dacht ik, investeren in je toekomst.
Na 3 maanden zat ik nog steeds in het kantoor in Rotterdam!! Er was geen kans dat we gingen vestigen in de stad waar ik woonde wat wel beloofd was! Ik heb er een aantal keer naar gevraagd en daar ben ik heel bot voor afgewezen, wat dacht ik wel niet, ik mocht blij zijn met deze baan, reiskosten kreeg ik niet want ik had het contract al getekend zo werd dit tegen mij gezegd.
Ik zat daar met nog een vrouwelijke collega die werkte voor een ander team.
Wij werden overladen met werk, er kwamen steeds meer taken bij die niet hoorden bij wat wij doen als admin, pauze hadden we geen tijd voor, wij maakten makkelijk dagen van 12 of 15 uur zonder extra betaald te krijgen, er werd van je verwacht dat je dit gewoon deed. Indien je werk niet af was kreeg je dit op een onprofessionele manier te horen.
Wij waren verplicht de hele dag pumps te dragen en rokjes of jurkjes. Als je een keer aankwam in je spijkerbroek werd je terug naar huis getuurd, zo had ik 3x kosten aan openbaar vervoer die dag, want ik was mijn nette broek thuis vergeten, niet echt handig in de ochtend om met hoge hakken en jurk te rennen voor de bus en trein en nog eens 10 min te lopen vanaf de trein, dus ik nam alles mee in een grote tas en helaas die dag mijn broek vergeten en ik kon terug ongeacht de extra kosten.
Mijn collega en ik besloten te vragen of ze onze contract alsjeblieft niet wilden verlengen dan konden we een uitkering aanvragen, liever in de WW dan langer werken bij Blackwater!

Dit plaats ik omdat ik vandaag toevallig ben benaderd door Appco België, zij hadden mijn cv ergens zien staan, na 3x doorverbonden te zijn kreeg ik een akelig gevoel en ging er een lampje branden dat zij dit waren! Het meisje aan de telefoon zei, oh volgens mij ben je te laag opgeleid voor de sales (juridisch secretaresse)!! Toen zei ik dat is niet echt aardig van je, ik heb al eens bij jullie gewerkt en jullie benaderen mij weer, wat nergens op slaat en ik wil niet eens werken bij jullie, ik heb letterlijk gezegd ik wil niet meer naar je luisteren want je liegt alles bij elkaar, ze vroeg enorm veel info die ik niet bereid was om te geven! En zo heb ik midden in haar verhaal opgehangen.

Dit heeft mij zo boos gemaakt dat ik heb besloten mijn verhaal hier op dit forum te plaatsen.
Ik vind het heel goed dat we hier ons verhaal kunnen plaatsen zodat anderen gewaarschuwd zijn.

Dewi1991
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 mar 2015 00:13

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Dewi1991 »

Hallo ik wil ik hier even op reageren !!

Ik werk zelf bij appco en wat er hier geschreven word is volkomen onzin
Het enigste simpele is dat je op commissie uitbetaald krijgt doe je geen sales verdien je ook niks.
En dat je je bij de kvk moet inschrijven klopt ook voor geen meter dan zou iedereen zich moeten inschrijven die bij appco werkt lijkt me sterk.
Je werkt wel zelfstandig en maakt ook veel uren maar het is maar net wat je er voor over hebt om geld te verdienen.

Theaxxx
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 apr 2015 18:24

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Theaxxx »

Het bedrijf is niet onomstreden, in de eerste plaats vanwege de ingezette technieken van de multi-level marketing. Daarbij wordt gebruik gemaakt van gelieerde bedrijven en zijn de wervers op straat niet in dienst bij Appco, maar zijn het ingehuurde zzpers die op commissiebasis werken.

Ramboer
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 aug 2015 13:53

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Ramboer »

Na alle verhalen te hebben gelezen, garandeer ik één ieder bij deze "het echte" verhaal over Appco Group Sales. Appco Group Sales is een bedrijf wat zich bezig houdt met het geven van Face to Face Presentaties aan consumenten ( in de toekomst wellicht B2B). De term die zij hiervoor gebruiken wordt de Human Commercial genoemd. Een andere term is directe verkoop/ deur aan deur verkoop/colportage/straatverkoop etc... geef het een term waar jij je goed bij voelt.

De werkwijze is als volgt: Appco is erg goed in Selling Yourself. ( die Impact krijg je vast tussen nu en een korte tijd).
Over de wijze waarop ze mensen binnen halen valt veel te zeggen, maar een feit blijft dat het werkt, en origineel is.

Zodra je in je trainingsweek zit wordt je gevraagd om je bankpas en je IC-Overeenkomst te tekenen, IC= Independent Contractor. Dat houdt in dat jij NIET in dienst bent bij het bedrijf, maar als een resultaat genieter zelf je inkomsten moet opgeven aan de belasting. Dit houdt in dat jij je NIET als zzpér moet aanmelden bij de KVK, dus in feite ook niet aangemerkt kan worden als ondernemer, maar nogmaals als resultaatgenieter. Je bent tevens ook geen omzetbelasting schuldig. Deze hele constructie is zo scheef als een ******. Ik ga het je uitleggen, als resultaatgenieter, independent contractor, onafhankelijk contractant, werk je niet voor een werkgever, maar het mooie van deze werkwijze is, is dat het er alle schijn van heeft.

Geef dit gerust aan bij de inspecteur tijdens je belastingaangifte, want je moet immers ( door Appco bepaald) om bepaalde tijden aanwezig zijn, in bepaalde teams werken, bij niet halen van targets op zaterdag werken, breakfast meetings organiseren voor je team en of bijwonen, weekplannen maken etc.. etc..Dus maak je niet te druk om die IC-Overeenkomst, want die is inhoudelijk en juridisch minstens zo sterk als de Donald Duck.

De constructie waarin zij werken heeft inderdaad veel weg van Multi Level Marketing, nee ik moet het anders zeggen, het is Multi Level Marketing, waarom? we spreken over 1e/2e/3e generatie mensen die jij onder je kan hebben in jouw team. Hoe mijn ervaring bij Appco was? RETEGOED!!! Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin gehad, de roadtrips, de reizen het was erg erg leuk, maar vooral ook erg erg nep want zodra je weg bent hoor je er niks meer van.

Laat je niet lullen door de business Partners hoeveel geld ze verdienen, hoe ongelofelijk veel geld en hoe goed het gaat, en wat jij ook kan verdienen. Neem het met een korreltje zout. Bereid zijn om de dingen te doen die andere mensen niet bereid zijn om te doen, zodat je later de dingen kan doen die andere mensen niet kunnen doen, gaat hier niet op. Ze hebben een leuk salarisje, maar bijzonder is het niet, behalve Sander van Dongen, die koelie is echt uit de hoogte en Skeer.

Je werkwijze:
Per contract krijg je 25/30/35/50/70 euro per contract varieert per campagne.
Maar laten we het zo doen: Stel je verdient bij appco €1000,- euro per week.
30% van je inkomsten gaan naar Bond.

Bond = onoverzichtelijk, en zie je nooit terug. Nee echt nooit.

Ze gaan je zeggen dat het wel zo is, maar het is echt niet zo!

(Het mooie is, je mag van Appco je eigen werk niet controleren want je mag na intekening geen contact meer hebben met de klant die je opgetekend hebt. Je moet vooral voorover bukken, en geneukt worden.)

De berekening:
Dat is dan €1000,- euro bruto,daar haal je vanaf je bond, dan hou je €700,- euro over bruto.
Daar haal je dan vanaf je kosten voor reizen, eten en andere primaire levensbehoeften, laten we zeggen 100 euro. Dan hou je over€600 euro, en over die €600 euro bruto betaal je nog belasting.
Laten we zeggen je houdt €375/€400euro over, per week.

Je werkdag begint om 11 uur, meestal eerder ivm sector meeting of een of andere meeting, maargoed van het goede uitgaande draai je bij appco minstens 70 uur per week, tot 8 uur in het veld, terug naar kantoor, dan training, dan huis. Die geile €1000 euro per week miljonairs verdienen nu opeens een tientje bruto per uur. Dikke opportunity he?

€400 netto / 70 uur is €5,71 netto per uur. Een goede leerschool om ervaring op te doen, maar daarna snel wegwezen netals alle andere Business Partners die eerst Country Head Miljonair Megadon gingen worden.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Ik werd vandaag telefonisch benaderd door een aardige mevrouw die wel een baan voor me had. Wel commercieel, maar met interne opleidingen kon ik dat wel leren.

Ik dacht al, dat zou mooi zijn ....

en als het te goed klinkt om waar te zijn .... dan is het meestal ik niet waar. Want waarom zou mijn zorgachtergrond en dienstensector verleden, nu wel bij een baan passen, terwijl dat normaal al een probleem is. En dat ineens een bedrijf spontaan belt ...
En vaak wordt ik afgewezen, omdat het CV niet 100% passend is en nu wordt ik uitgenodigd terwijl het CV totaal niet past ???

Hmm ... ik kreeg de mail met de bevestiging van het gesprek en ik zag het al meteen Appco Group. Had ik die niet al eerder aan de lijn gehad? Na googlen komt je op diverse sites waar gewaarschuwd wordt, waaronder ook dit forum. Ik heb die afspraak dus maar afgezegd.

Door mijn lange werkloosheid, zijn we in de WSNP (schuldsanering) beland, dat betekend dat ik niet eens als ZZP-er mag werken.

Skysky
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 sep 2015 00:57

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Skysky »

Woedend!
Op vrijdag had ik op een vacature van Appco gereageerd, sales vertegenwoordiger, mooi dacht ik in de stad en met mijn ervaring als accountmanager maak ik hier vast wel kans op een leuke baan. Veel jonge mensen en daarnaast internationaal. Dus ik meteen gereageerd.

Maandag werd ik gelijk gebeld of ik de dag erop op gesprek kan komen. Eerste gedachten; zij schakelen snel, hier hou ik van. Meteen actie en gaan.

In de ochtend met de bus, de trein en de metro richting de stad. Ben gewend om te pendelen, dus vind dit niet heel erg voor een solliciatie gesprek. Aangekomen merkte ik op dat de hele wachtkamer vol zit, gemend publiek. Jong en oud, sommige in pak andere met spijkerbroekie en sneakers.
De receptioniste verwelkomt mij en vraagt me plaatst te nemen. Ondertussen vermaakt ze de applicaten, ze werden al wat onrustig van dat wachten. Ze overhandigd mij een vragen lijst met vragen die echt gewoon in mijn cven motivatie staan. Was dat printen van mijn eigen documenten niet gewoon efficienter geweest? Ook merkte ik op dat er zowel laag als hoog opgeleide applicabteb aanwezig waren, en dat we allen kwamen voor dezelfde functie. Naast mij staat een applicant woedend op en loopt naar de receptioniste toe om zijn jaa te vragen zodat hij kon vertrekken. Zij ( heel lief meisje met te weinig kleding aan, wat echg niet oke is bij de meeste bedrijven) probeert hem gerust te stellen en vraagt wat de reden is, hij zit al 3 kwartier te wachten en was er echt klaar mee.
Na 15 min mocht ik op gesprek bij 2 personen, ze vertelden me van alles en vroegen me 2 dingen wanneer kan je beginnen en wat zou je doen met 10.000€.
Aan t einde van de 10 minuten durende gesprek werd er gevraagd of ik nog vragen had, ik vroeg specifiek naar de functie omschrijving. Er werd mij verteld dat t om een sales functie gaat waarbij iedere ochtend op kantoor werd gestatt en dat men daarna naar de client zou gaan. Dus BUITENDIENST! Ok duidelijk. Ook vertelde ze me dat t om 2 productwn ging energie en goede doelen. Op mij kwam dit over als klanten binnenhalen (B2B) om vervolgens de telematketing team in te zetten om voor deze klanten te bellen. Ook weed er gevraagd of ik eventueel de dag erop al kon meelopen. Nog nooit zo snel aangenomen toch? In de weg naar huis toch even gegoogled en kwam ik er achter dat t om deur tot deur verkoop ging. Ik ben hier echt pissig om, het heeft me een dag gekost, ik heb er 25€ aan moeten uitgeven om er heen te gaan. En verder als de vacature gewoon duidelijk was geweest had ik er niet eens oo gereageerd. Toevallig belde de receptioniste me op om te vertellen dat ik doorwas hahah die mensen sporen niet helemaal. Dat zulke bedrijven mogen bestaan, echt ongelovelijk.
Ik kan die 25€ missen maar er zijn genoeg mensen zonder werk en met kinderen die denken dat dit een investering is en dan kom je achteraf achter dat t gebakken lucht is. Dan is 25€ heel veel.
appco ben benieuwd hoe lang jullie dit gaan doen. karma is a bitch!

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Skysky schreef:Woedend!
....
Ik kan die 25€ missen maar er zijn genoeg mensen zonder werk en met kinderen die denken dat dit een investering is en dan kom je achteraf achter dat t gebakken lucht is. Dan is 25€ heel veel.
appco ben benieuwd hoe lang jullie dit gaan doen. karma is a bitch!
Daar over krijg ik ook de kriebels. Ze maken zo misbruik van die mensen die allemaal zo graag een baan willen en dan wordt je blij gemaakt met een dooie mus. Ik heb gelukkig van te voren gegoogled ... omdat ik ook altijd iets van het bedrijf wil weten, waar ik op gesprek moet.

Want in mijn geval is € 25 ook 2 a 3 dagen eten ;)

Veel succes bij het vinden van een passende baan.

youneedme
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 nov 2015 11:52

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door youneedme »

Ramboer schreef:De werkwijze is als volgt: Appco is erg goed in Selling Yourself. ( die Impact krijg je vast tussen nu en een korte tijd).
Over de wijze waarop ze mensen binnen halen valt veel te zeggen, maar een feit blijft dat het werkt, en origineel is.

Zodra je in je trainingsweek zit wordt je gevraagd om je bankpas en je IC-Overeenkomst te tekenen, IC= Independent Contractor. Dat houdt in dat jij NIET in dienst bent bij het bedrijf, maar als een resultaat genieter zelf je inkomsten moet opgeven aan de belasting. Dit houdt in dat jij je NIET als zzpér moet aanmelden bij de KVK, dus in feite ook niet aangemerkt kan worden als ondernemer, maar nogmaals als resultaatgenieter. Je bent tevens ook geen omzetbelasting schuldig. Deze hele constructie is zo scheef als een ******. Ik ga het je uitleggen, als resultaatgenieter, independent contractor, onafhankelijk contractant, werk je niet voor een werkgever, maar het mooie van deze werkwijze is, is dat het er alle schijn van heeft.

De constructie waarin zij werken heeft inderdaad veel weg van Multi Level Marketing, nee ik moet het anders zeggen, het is Multi Level Marketing, waarom? we spreken over 1e/2e/3e generatie mensen die jij onder je kan hebben in jouw team. Hoe mijn ervaring bij Appco was? RETEGOED!!! Ik heb het zo ontzettend naar mijn zin gehad, de roadtrips, de reizen het was erg erg leuk, maar vooral ook erg erg nep want zodra je weg bent hoor je er niks meer van.

Laat je niet lullen door de business Partners hoeveel geld ze verdienen, hoe ongelofelijk veel geld en hoe goed het gaat, en wat jij ook kan verdienen. Neem het met een korreltje zout. Bereid zijn om de dingen te doen die andere mensen niet bereid zijn om te doen, zodat je later de dingen kan doen die andere mensen niet kunnen doen, gaat hier niet op. Ze hebben een leuk salarisje, maar bijzonder is het niet, behalve Sander van Dongen, die koelie is echt uit de hoogte en Skeer.

Je werkdag begint om 11 uur, meestal eerder ivm sector meeting of een of andere meeting, maargoed van het goede uitgaande draai je bij appco minstens 70 uur per week, tot 8 uur in het veld, terug naar kantoor, dan training, dan huis. Die geile €1000 euro per week miljonairs verdienen nu opeens een tientje bruto per uur. Dikke opportunity he?

Ramboer, zo te merken had je het daar ook het een en ander meegemaakt en was je ook nog ver gekomen binnen Appco. Ook ik was er ingestonken. Ik kwam ook heel ver. Mijn Business Partner en zijn rechterhand hadden er zelfs over dat ik het jaar erop een eigen kantoor kon openen. Ja na een half jaar werk en dan hebben jullie er al over zoiets. Nou ik dacht dat het vast door mijn inzet en doorzettingsvermogen kwam. Ik met trots mijn familie en vrienden vertellen dat ik, zo te horen, het had gemaakt. Ik had immers mijn eigen gezin en had uitgestippeld dat mijn partner dan zou stoppen met zijn werk en dat ik voor de hoofdinkomst zou zorgen. Zo gezegd zo gedaan. En begrijp mij niet verkeerd. Ik verdiende daar best wel lekker, mensen mochten mij en vice versa. Ik zorgde voor hapjes met crew nights, mensen konden over hun thuissituatie bij mij kwijt. En toen begonnen de Business Partner en zijn rechterhand mij echt te mogen. Maanden later gingen voorbij en ik hoorde opeens dat de Business Partner niet verder wilde bij Appco. Later zijn rechterhand ook niet. Ik vond het vreemd, ze hadden het toch gemaakt. Hoezo willen ze opeens niet meer verder? Nou de Head of the Country zou ons kantoor overnemen en iedereen begint met de schone lei. Nou klinkt goed toch. Niet in mijn geval en dat kwam doordat er zoveel vragen door mijn hoofd speelden. Ik was die week niet echt resultaatgericht (terwijl ik normaal zeker 3/4 sales binnenhaalde). De maandag kwam ik en ik werd als vuil behandeld. Ik kon niks en had te veel plezier. Ik kon het niet begrijpen. Die vent die hier een week zit kent mij niet, komt niet vragen waarom ik het zo slecht doe. Niks!! En waarom doen ze dit, omdat jij geen winst kunt behalen voor hun. Ik had toen gebeld naar de Admin dat ik dus voorlopig niet terug kwam. Ik vertelde dus aan de (ex) Business Partner en zijn rechterhand. Ik kreeg een bericht dat ik het recht had om de waarheid te weten. Ik had me nog nooit zo vernederd gevoeld. Al mijn inspanningen, al die ruzies die ik thuis met mijn partner had, al dat gehuil van mijn kind omdat hij mij niet vaak zag, mijn vrienden die ik soms maanden niet zag. Alles had ik opgegeven voor een bedrijf dat mensen voorliegt?? Je wordt zo gehersenspoeld dat ze anders zijn, maar het is helemaal niet zo. Je wordt overladen met buitelandse trips. Ik denk dat ''hun investering'' uit onze bonden werd gehaald. Ik zou in mei tegen de €2000 krijgen. Ik heb niks gezien van het geld. Wat ik nog aan heb gehouden zijn de 2 mensen die eerlijk waren tegen mij plus hun andere compagnons.

Mensen ik garandeer jullie dat ik wel een paar ervaringen rijker ben.

friesefries
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2015 01:34

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door friesefries »

Ook ik heb bij Appco Group Sales een sollicitatie gehad. Net als anderen hier werd ik meteen de volgende dag gebeld, ik kon ook al meteen op sollicitatie komen.
En net als veel andere verhalen vertelden ze wel niet hoe goed doorstroom mogelijkheden waren, dat je makkelijk 1000 euro per week kon verdienen etc etc. Ze vertelden ook enthousiast over alle leuke trips die ze wel niet maakten. Ook de receptioniste had vrij weinig aan, net als bij andere verhalen hier.

Ben blij dat ik het heb afgewezen als ik dit allemaal zo lees, het bedrijf schijnt totaal geen integriteit te hebben en de beelvorming op het eerste gesprek word totaal vertekent.

Bcgrav
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 feb 2016 12:44

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Bcgrav »

Een ding. Gek dat alleen mensen die het niet konden halen posten. Zijn er dan helemaal geen enkele gevallen waar dit systeem werk? Of zijn die niet bezig met het posten van positieve reacties?

kuklos
Berichten: 9764
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door kuklos »

Bcgrav schreef:Zijn er dan helemaal geen enkele gevallen waar dit systeem werk?
Inderdaad, die zijn er niet.

Weet je wat? Bel ze en ga het zelf doen. Dan merk je het vanzelf wel.

Panthera tigris altaica
Berichten: 79
Lid geworden op: 19 jan 2009 19:01

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Panthera tigris altaica »

Bcgrav schreef:Een ding. Gek dat alleen mensen die het niet konden halen posten. Zijn er dan helemaal geen enkele gevallen waar dit systeem werk? Of zijn die niet bezig met het posten van positieve reacties?
Dit is niet het enige forum waar ze slecht bekend staan en NL is ook niet het enige land. Het lijkt wel een soort van piramide constructie. Alleen de hoogste mensen verdienen er flink aan.

Ssander
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 apr 2016 13:38

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Ssander »

Graag wil ik mijn ervaring bij Appco, Blackwater, Montana enz. enz. ook delen.
Ik ben er zelf op "sollicitatie" geweest (bij appco). Of eigenlijk gezegd naar een mooie presentatie/indoctrinatie geweest. Je gaat met een aantal "sollicitanten" een vergader ruimte in. Daar krijg je een fantastisch bombastisch verhaal te horen. Het is uiteraard een leuke vlotte meid die wel even verteld hoe je heel snel geld kan verdienen. Als je haar onderbreekt dan word het niet gewaardeerd. Lees indoctrinatie.
Het verhaal is eigenlijk heel simpel samen te vatten. Ze leggen uit dat er 3 groepen werknemers zijn in bestaande bedrijven.
groep 1 loopt de kantjes er van af.
groep 2 heeft ietwat inzet, doet wat het moet doen.
groep 3 heeft super veel inzet en het rendement is heel hoog.
Maar deze 3 groepen verdienen hetzelfde. Nu word direct de sprong gemaakt naar: dat is niet eerlijk. En ja hoor daar komt de uitleg waarom appco met provisie werkt. Wat een vertoning! Zo proberen ze dus 100 procent commissie goed te praten.
Ook presenteren ze onhaalbare maandsalarissen. Je hebt nul ervaring nodig bij hun. Iedereen kan het! Als je het maar wil.
Het is 100 procent provisie maar men eist wel dat je 40 uur in de week werkt. Raar! volgens mij is er niet voor niets een minimum loon in Nederland. Vreemd dat de overheid hier niks aan doet.
Ik kan en wil het bedrijf niet anders zien dan zieltjes winnen in een voor hun perfecte tijd. Het concept van dit bedrijf is vrij eenvoudig.
Gestel ik heb een contract met Budget Energie en ontvangen hoge commissie op elk contract. Stuur gewoon 1000 man op provisie basis het land in. Al verkopen ze er maar 1 per week. Geef ze 60 euro. en de overige commissie boek je op je eigen zakelijke rekening. Stel voor 260 euro per contract dat is 200 euro keer 1000 contracten. Het mooiste is nog, pas je "personeel" betalen als je zelf de commissie binnen hebt. Ook ik moet bekennen dat het een goed concept is om veel geld mee te verdienen. De vraag is alleen, heeft het een moraal?
Maar, 15 jaar geleden had de overheid hier een stokje voor gestoken. Het is mensonterend, valse hoop. Ik heb zelf gezien dat er mensen in de leeftijd van 50 a 60 jaar echt weer hoop kregen op werk. Echter het is de laatste doodsklap voor deze groep. Voor mij is het echt een raadsel waarom Unicef in zee gaat met een bedrijf als Appco. Unicef komt op voor kinderrechten, mag ik het vertalen naar mensenrechten? Aan de ene kant vecht dit orgaan om het welzijn van kinderen. De andere kant doen ze mee met dit soort bedrijven. Ik vind het echt onvoorstelbaar!
Mijn advies is: Ga niet in zee met dit soort wanbedrijven. Dit soort bedrijven zijn een regelrechte afbraak voor de arbeidsmarkt. Het is echt een grof schandaal dat dit kan in Nederland!

Guvnor
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 aug 2017 19:01

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Guvnor »

Beste iedereen;

https://thedevilcorp.wordpress.com/tag/ds-max-scam/

Of Google/YouTube eens naar Devil Corp, DS Max, Cobra Group, Appco etc, etc, etc.

Dit is een transnationale "organisation". Sommige mensen zouden het een octopus, virus of gezwel noemen. Ik heb het genoegen gehad in 2001. Maar in Londen. Bijna 2 maanden van 0800-1900 en af en toe ook op zaterdag.

Alle horrorverhalen zijn geloofwaardig en ja; ze slokken Al je tijd op. Mooie verhalen, altijd over nieuwe kantoren en promotes. De rekensom voor wie loon door uren durft te delen en onkosten eraf trekt? Een laag loon en blaren op je voeten. (droge keel ook)

Is er een enkel lichtpunt? Iets positiefs?
Ik heb verkooptactieken gezien en geleerd. Met die tactieken zag ik een slungel in 3 minuten een telefoonnummer van n leuk meisje regelen. (applied science ouwe!)

Dat beetje "verkoopopleiding" was toch wel praktisch. De rest...vermijden als de pest!

Er is nu YouTube etc, je kan ook zo of via een echt bedrijf leren verkopen. Deze gasten Worden niet voor niets Devil Corp genoemd.

Verwijderd

Re: Blackwater Advertising Rotterdam

Ongelezen bericht door Verwijderd »

crystalindy schreef:Ik dacht toch echt dat ik hier een reactie had geplaatst over JVR Marketing te Rotterdam, die dezelfde praktijken erop nahouden. Maar aangezien deze verwijderd is, mocht het kennelijk niet.
Deze?

viewtopic.php?f=91&t=72866&p=1022195#p1022195

Gesloten