LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Lorelei
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2009 20:42

[b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door Lorelei »

Hoe denken jullie dat Tele2 goedkoop kan zijn? Nou simpel, over de ruggen van hun werknemers heen! Ik heb twee maanden voor Tele2 gewerkt bij een bedrijf genaamd TRANSCOM te Groningen. Na twee maanden een sfeer te hebben geproefd van ellebogenwerk en achterbaksheid ben ik maar eens anders werk gaan zoeken. Helaas was ik daarmee duidelijk nog niet van ze af. Het uitzendbureau 'Studentenwerk' zou voor mij mijn uren in de gaten houden die ik ze dan elke week zou doorsturen. Weet je wat daarvan het resultaat is? Een week waar ik meer dan 6 uur van mis en nog een aantal weken met verschillen van hier een kwartiertje en daar een half uurtje minder uitbetaald loon. En verantwoording nemen voor hun werknemer, ho maar! Ik heb nog nooit eerder met zo'n slecht uitzendbureau en zo'n slechte werkgever te maken gehad. Blij dat ik er weg ben! Nu alleen mijn geld nog!

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door dhc »

Beetje goedkoop om tele2 de schuld te geven!
Dat uitzendburo is toch je aanspreekpunt? Je moet bij hen zijn....

Lorelei
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2009 20:42

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door Lorelei »

Het uitzendbureau geeft aan dat de uren van TRANSCOM leidend zijn en zij niets tegen Transcom kunnen beginnen. Dat ze wel steeds de verschillen hebben aangegeven, maar dat die niet gehonoreerd worden. Er wordt heen en weer geschoven met de verantwoordelijkheid.

dhc
Berichten: 4586
Lid geworden op: 24 aug 2008 20:38

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door dhc »

Het uitzendbureau is verantwoordelijk voor jouw "detachering" en derhalve ook verantwoordelijk voor een juiste uitbetaling van gewerkte uren. Hoe ze dat doen is niet jouw probleem.

marieke2407

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door marieke2407 »

als uitzendkracht,moet je elke week je uren in vullen op een urenstates.
jij vult je uren ,je leidinggevende zet daar zijn handtekening onder,..dus je bent er zelf bij..mijn man heeft vroeger toe 5 jr terig altijd voor detachering dus uitzendwerk gewerkt 15 jaar en nooit anders gedaan voor heel wat bedrijven en heel wat uitzend/detachering.....

even voor de goede orde,mijn man werkte freelanche dus en op projectbasis als een fabriek klaar was dan was het einde project maar nooit thuis gezeten hoor,altijd werk! even voor de goede orde...
nu werkt ie 5 jaar bij een topbedrijf in de scheepvaart...niet gedatacheerd maar is wel in de functie dat hij !hantekingen moet zetten onder briefjes....
dus jij bent er zelf bij! en kan je er wat van zeggen!!
geef dus jezelf maar de schuld...en niet tele 2...
en nee ik werl niet voor tele 2.werk helemaal niet

mvg marieke2407

Lorelei
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2009 20:42

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door Lorelei »

Bovenstaande beschuldiging is nonsens. Ik heb elke dag administratief werk gedaan en de procedure was via de telefoon gegevens van mijn werktijden zichtbaar te maken, maar of mijn telefoon heeft niet goed gewerkt of ze zijn aan mijn uren aan het sleutelen gegaan. Verder had ik met het uitzendbureau de afspraak elke week de exact gewerkte uren door te geven en dat heb ik trouw gedaan. Ik heb daar zelfs alle mailtjes nog van. Het goedkeuren van mijn werkuren verliep niet via briefjes die getekend werden. Had dat maar wel geweest, dan was dit probleem niet ontstaan en had ik nu niet met de ergernis van het van het kast-naar-de-muur gestuurd worden gezeten.

marieke2407

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door marieke2407 »

maar je hebt toch nog alle mailtjes zeg je ?dan kan je toch aantonen dat je meer gewerkt hebt?
dan zal het bij jou geautomatiseerd zijn..en het is geen nonsens..welkom in de wereld....
denk dat je iets te jong bent om daar over mee te praten....
ik weet niet bij welk uitzendburo je werkt,maar de mensen die ik nog ken die moeten het doen zoals ik het schreef..
maar wat je zei ik heb de mailtjes nog is het zelfde dus...ga je gang en ga dan niet hier lopen spuien maar doe dat bij het uitzendburo die betalen te weinig!!!

mvg marieke

marieke2407

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door marieke2407 »

ben ik nog heel even,het zijn geen beschuldigingen maar de waarheid...simpel..

en jij stelt je vraag hier en wij geven antwoord van onze ervaringen...mvg marieke

Lorelei
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2009 20:42

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door Lorelei »

Ik reageer alleen op eerdere felheid. Ik schrijf uit eigen ervaring en ik ben op dit forum gegaan, omdat ik totaal geen medewerking krijg van het uitzendbureau dat ik al tot in het oneindige gemaild heb. Verder ben ik niet superjong. Ik wil het wangedrag van Tele2 nu eens bekend maken. Ik was vroeger een groot voorstander van Tele2 en ik heb door het werken voor dat bedrijf het exact tegenovergestelde gevoel er aan overgehouden. Ik had leiders die het de normaalste zaak vonden bot naar klanten toe te zijn en over de klant z'n rug heen te werken. Ik heb nog nooit eerder bij een bedrijf gewerkt waar dergelijke walgelijke omgangsvormen op de werkvloer zich voordeden. Ik ben hier gaan schrijven over het salaris, omdat ook dat mis ging. Maar ik kan wel zeggen dat me het resultaat van salarisuitbetaling me weinig verbaasd heeft na de sfeer die ik daar heb geproefd. Ik wil het alleen eens zichtbaar maken als de andere kant van Tele2. Ik zoek nu gewoon advies om het uitzendbureau Studentenwerk en/of Transcom (Tele2)aan te pakken zonder dat me dat een enorme klap duiten kost.

essay
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 mei 2009 01:30

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door essay »

Beste Lorelei,

Ik denk dat je eerst eens naar jezelf moet kijken. Het is wel heel makkelijk om jezelf tegen de organisaties op te stellen. En dan zal je via radar vast wel mensen vinden die het met je eens zijn.

Marieke heeft wel gelijk, je bent zelf verantwoordelijk voor de uitbetaling.

Ach ga maar lekker klagen.

Lorelei
Berichten: 5
Lid geworden op: 27 apr 2009 20:42

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door Lorelei »

Lekker om mij de bal toe te spelen. Ik ben steeds aanwezig geweest op de afgesproken tijden en heb best wel veel uren gedraaid en een keertje een kwartier meer of minder daar maak ik me niet zo druk om maar 6 1/4 uur in 1 week... Dan vind ik het echt wel tijd worden om in te grijpen! Ik ben een verantwoordelijk gedragend persoon en heb met de vele andere werkgevers die ik gehad heb nooit eerder problemen over mijn urennotatie gehad. Ik sta eerder bekend als een harde werker, die de kantjes er niet vanaf loopt en die komt voor het werk en niet voor gekwebbel en een hoop nonsens. Ik wil dus gewoon reacties van mensen met een wat juridische achtergrond.

marieke2407

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door marieke2407 »

hoi hoi

ik geef degene hierboven helemaal gelijk.
als je echt juridisch advies wil,dan moet je het juridisch loket bellen,die geven je telefonisch advies,(heb ik gelezen) moet je even googlen..

ik hoop dat het goed komt.
mvg marieke2407

kniks
Berichten: 6
Lid geworden op: 29 mar 2008 19:09

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door kniks »

Ten eerste, waarom zou jij Tele2 hierop gaan afrekenen? Tele2 besteed het werk gewoon uit aan callcentra. Hoe zij met hun personeel omgaan kan Tele2 niet veel aan doen.

Transcom en Tele2, zijn echt totaal verschillende bedrijven, sterker nog, als jij iets mee hebt gekregen van het cultuur daar, zul je zien dat het gewoon keiharde business is en beide gewoon geld aan elkaar willen verdienen.

De betalingen gaan via een uitzendbureau, en dus niet via Transcom.
Ook deze bedrijven willen gewoon weer dat ze elkaar geld opbrengen.
Als Transcom gaat snijden in de uren van zijn werknemers, dan kost studentenwerk dit ook geld, immers, studentenwerk krijgt een percentage van ieder gewerkte minuut die jij er werkt.

En ik kan je vertellen, als dit echt zo brak is als jij beweert, doen ze dit ook bij andere mensen.
En als 1 van beide partijen ook maar iets doet wat niet in de haak is, zullen ze elkaar wel wijzen op de fouten. Want hoe dan ook beide partijen kost het geld.

Als jij problemen hebt met betalingen, zal ik eerst dat maar eens gaan uitzoeken via het jurisidisch loket of rechtsbijstand of studentenwerk niet een of ander formule erop loslaten dat ze uren wegsnoepen.

De wat kleinere uitzendbureau's zijn vaak iets creatiever met uren uitbetalen.

Verder is Transcom mij bekend, en heb er zelf nooit problemen mee gehad toen ik er (ook) via een uitzendbureau werkte.

Dus gewoon doen wat iedereen zegt, naar het juridisch loket gaan of de rechtswinkel, zij kunnen je meer vertellen als jij iets niet in de haak vind.

Bloempje27
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 mei 2009 23:38

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door Bloempje27 »

Ja ik ben het ook eens met KNIKS

het zijn twee verschillende bedrijven en als jij verstandig bent geweest heb je toch alle uren die jij gewerkt hebt opgeschreven ?
dat jij het kan aantonen dat jij zoveel uur heb gedraaid ?

ik zal het uitzendbureau maar goed bij de oren pakken en niet Transcom,

oktober64
Berichten: 40
Lid geworden op: 24 aug 2010 16:33

Re: [b]Het zwarte zwarte Schaap van Tele2[/b]

Ongelezen bericht door oktober64 »

vond net dit onderwerp ietsje laat maar reageer toch.

wat lorrelei of zoiet s schreef klopt wel.
uitzendbureau belt naar transom om te vragen welke uren er zijn gewerkt. een ts geeft dat door aan het uitzendbureau en van daaruit komen dan de betalingen.

maar transcom is zowieso een kloten bedrijf die behandelen personeel als dieren

Gesloten