LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rare constructie uitbetalen uren

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

WennekuH schreef:wat er ook niet klopt is dat objectleidster eist dat ik mijn operatie uitstel tot september! als ik me eerder laat opereren vlieg ik eruit! :shock: niet door haar zegt ze maar door degene die boven haar staat!

rare bedoeling maar goed!!!

dit bericht zal ook vast wel bij haar terecht komen maar ja ik laat mijn niks eisen als het om mijn gezondheid gaat!
Je moet dus een operatie die voor je gezondheid is uit gaan stellen !?
Wie meent ze dat ze is die opjectleidster ?

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

normaal ben ik er niet voor om iets op internet te smijten maar dit vind ik echt niet normaal gewoon

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

WennekuH schreef:normaal ben ik er niet voor om iets op internet te smijten maar dit vind ik echt niet normaal gewoon
Dit is ook echt niet normaal !
Een objectleidster mag nooit van je eisen dat je een operatie maar
uitsteld.
Dan liet ik mijn het ontslag geven maar zou dat zeer zeker aanvechten.
Wel in het ontslagbewijs laten zetten op welke grond je ontslagen word.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

ja komt wel in orde laat het hier niet bij zitten!

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door witte angora »

wat er ook niet klopt is dat objectleidster eist dat ik mijn operatie uitstel tot september! als ik me eerder laat opereren vlieg ik eruit!
Dan ontslaan ze je toch? Voor ze dat kunnen doen moeten ze toch echt toestemming vragen -als je een vaste aanstelling hebt tenminste- bij het CWI, danwel de kantonrechter (ik ben al te lang uit het arbeidsproces om precies te weten wie de toestemming moet geven).

Gewoon laten doen, kijken wat er gaat gebeuren. :mrgreen: Laat wel even door je behandelend arts op papier zetten waarom de operatie noodzakelijk is en niet uitgesteld kan worden.

(Ik zet wel :mrgreen: maar zo :mrgreen: is het natuurlijk niet als je met zoiets geconfronteerd wordt.)

Overigens moet ik er wél een kanttekening bij zetten: het kan best zijn dat het ontslag alsnog goedgekeurd kan worden omdat de arbeidsverhouding verstoord is. Het enige plusje is dan dat je een ontslagvergoeding kunt afdwingen.

Sterkte ermee.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

ik laat me ook gewoon opereren!
als ik mijn oproep krijg ga ik gewoon
ze kunnen eisen want ze willen maar ik laat me gezondheid niet vergallen verder door hun!
als ik blijvend letsel hou door het uit te stellen wie betaald dan alles voor mij?
hun???
dacht ut niet
ze zijn al laks met uren goed uit te betalen laat staan dat ze mij een schadevergoeding betalen!
22maart laat ik door de chirurg dingen op papier zetten en dat papier bewaar ik goed voor mezelf!
mochten er juridische stappen komen kan ik dat onder hun neus smijten!
je krijgt al de wind van voren als je 1x iets weigert omdat je die week al door de 40uur draai met een halve hand
laat staan wat voor wind er gaat waaien als ik me toch laat opereren
hahaha!

ik zal niet aan het korste eind trekken hoor
kan me ontslag krijgen maar ik zal het laatst en het best lachen :D

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door witte angora »

Je zou voor de grap eens na kunnen vragen wat er gaat gebeuren als jij zelf op staande voet ontslag neemt omdat jouw werkgever jou de noodzakelijke medische zorg wil onthouden.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

das een goeie dat zal ik idd ook eens gaan navragen!
dank je wel :wink:

witte angora
Berichten: 30760
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door witte angora »

Mocht je die stap zetten: zorg dan wel dat je op papier hebt staan dat je de operatie pas in september mag doen. Je zit namelijk wel met de bewijslast.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

witte angora schreef:Je zou voor de grap eens na kunnen vragen wat er gaat gebeuren als jij zelf op staande voet ontslag neemt omdat jouw werkgever jou de noodzakelijke medische zorg wil onthouden.
Dat lijkt me inderdaad verstandiger, ze zullen het nooit op papier zetten dat ze je ontslaan doordat jij een operatie moet ondergaan.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

ach komt wel goed mensjes :wink:

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door S. »

Begint een beetje een klucht te worden hiero.
Wat een zooitje.

Athoz
Berichten: 464
Lid geworden op: 12 jan 2010 07:55

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Athoz »

Ja inderdaad, je kan er bijna een soap serie van maken.. GTST vs Asito :D

Dan te bedenken dat we het hier over dezelfde objectleidster hebben lol..

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door S. »

Ach, zolang ze met goede cijfertjes kon komen, dus de productieve uren flink wist op te stuwen, was ze een goede voor de baas. En heb zelf het donkerbruine vermoeden dat haar baas dit dondersgoed wist. Nu begint personeel zich hiertegen te verzetten en lijkt haar rol uitgespeeld. Alleen is de baas de grote boeman in deze en zij slechts de handlanger die het vuile werk opknapt en de klappen mag opvangen wanneer deze uitgedeeld worden.

Idd; goede tijden, slechte tijden.

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

nou mensen ik kom net op mijn wwerk en wat denken jullie???
collega die gister op msn nog zei dat ze het niet normaal vond dat leidinggevende madam ingeborg verlangt dat k mijn operatie uitstel is daar aanwezig met madamm ingeborgh!
collega heeft alles wat ik hier op trosradar heb neergezet uitgeprint en aan madam de leidinggevende gegeven!!!

ik moest ermee stoppen en het eraf halen werd mij verteld door madam de leidinggevende en anders werd ik op non actief gezet!

ik heb gemeld dat ik het niet normaal vind en gewoon door ga met mij stappen dus ik ben nu op nonactief gezet

maar ja dreigement he! je stopt ermee en haalt het eraf en anders zet ik je op non actief!!!

is weer erg slim van madam de leidinggevende!

maar maaakt niet uit nu gaan de harde stappen tegen madam de leidinggevende beginnen.

en mensen die graag alles uitprinten en het aan madam de leidinggevende willen geven ga jullie gang!!!

S.
Berichten: 2164
Lid geworden op: 22 mei 2005 23:52

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door S. »

Moet je zorgen dat je deze non-actieve uren wel uitbetaald krijgt.

Als ik je het volgende advies mag megeven?
Ik zou lid worden van dezelfde bond als de vrouw van Athoz (wanneer je nog geen lid bent) en daar mijn klacht neerleggen. Anders voorzie ik echt problemen met de uitbetaling van de uren die je nu thuis zit.
Hou goed in de gaten voor heoveel uur je contract is of voor hoeveel uur je ingepland stond.

Verder; sterkte met alles.
Laatst gewijzigd door S. op 10 mar 2010 12:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Chocomelk »

WennekuH schreef:nou mensen ik kom net op mijn wwerk en wat denken jullie???
collega die gister op msn nog zei dat ze het niet normaal vond dat leidinggevende madam ingeborg verlangt dat k mijn operatie uitstel is daar aanwezig met madamm ingeborgh!
collega heeft alles wat ik hier op trosradar heb neergezet uitgeprint en aan madam de leidinggevende gegeven!!!

ik moest ermee stoppen en het eraf halen werd mij verteld door madam de leidinggevende en anders werd ik op non actief gezet!

ik heb gemeld dat ik het niet normaal vind en gewoon door ga met mij stappen dus ik ben nu op nonactief gezet

maar ja dreigement he! je stopt ermee en haalt het eraf en anders zet ik je op non actief!!!

is weer erg slim van madam de leidinggevende!

maar maaakt niet uit nu gaan de harde stappen tegen madam de leidinggevende beginnen.

en mensen die graag alles uitprinten en het aan madam de leidinggevende willen geven ga jullie gang!!!
Wat een bitch is dat zeg. :twisted:
Tegen de waarheid kan madam dus niet tegen.

Madam de leidinggevende weet schijnbaar nog niet wat ze nu aangericht
heeft, wat een dombo zeg.
Eerst eist ze dat je een operatie uitsteld, een operatie doe je ook echt voor
de lol en je gaat je dus naar een chirurg en zegt opereer me maar ergens aan,
maakt niet waaraan als je het maar doet.......
En nu dus dreigen dat je dit hier weg moet halen anders werd je op
non actief gezet, oh oh oh wat een misbaksel.

Dit ga je dus kei hard winnen WennekuH.

ps. zo zie je maar weer dat je niet altijd je collega's kan vertrouwen.

Machtold
Berichten: 250
Lid geworden op: 30 jan 2009 14:08

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door Machtold »

Ik heb topic zo af en toe gevolgd, dus heb niet alles gelezen, denk ik. Maar jemig...dit bedrijf lijkt wel rechtstreeks uit de slaventijd te komen, met de objectleidster voorop.
Dat dit soort dingen nog mogelijk zijn in deze tijd!
*hijst broek weer omhoog en gaat weer op stoel zitten.... :mrgreen:

Heel veel sterkte voor betrokkenen!

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

ja ik heb dinsdag een afspraak ergens en ik moet alle berichten met de klachten over dezelfde leidinggevende uitprinten en meenemen!
ik ken ze al pakken op het feit dat ik een 0uren contract heb en meer als 40uur draaide in de week dat mag niet! feestdagen mag ik niet werken met een 0uren contract en heb 1ste kerstdag moeten werken.en weekenden eigenlijk ook niet! dan het feit dat ik 13dagen achter elkaar werkte zonder 1 vrije dag ertussen mag ook niet!
ze mag ni verlangen dat ik me operatie uitstel vanwege de zomerdrukte die eraan komt.
en ze mag mij niet op non actief zzetten omdat ik hier op trosradar me beklacht doe!!!

dus komt helemaal goed voor mij :mrgreen: :wink:

WennekuH
Berichten: 17
Lid geworden op: 09 mar 2010 19:13

Re: Rare constructie uitbetalen uren

Ongelezen bericht door WennekuH »

Machtold schreef:Ik heb topic zo af en toe gevolgd, dus heb niet alles gelezen, denk ik. Maar jemig...dit bedrijf lijkt wel rechtstreeks uit de slaventijd te komen, met de objectleidster voorop.
Dat dit soort dingen nog mogelijk zijn in deze tijd!
*hijst broek weer omhoog en gaat weer op stoel zitten.... :mrgreen:

Heel veel sterkte voor betrokkenen!

dank je wel :wink:

Gesloten