LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fredje_68 schreef:


Wat ik wil aangeven is dat je niet iedereen over 1 kam kan scheren.
En ik ben zeker niet zielig, als de WSNP afgelopen is kan ik wel met dit soort zaken omgaan.

sorry voor mijn opmerking , dat meen ik , maar waarom geen voedselbank? dat zou je iets op weg kunnen helpen en schaamte is absoluut niet nodig daarvoor.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door krieno »

sommige mensen snappen en of willen het nog steeds niet snappen, niemand krijgt minder en of meer, zo ook ene piet jagers , de uikeringen zoals wao bijstand zijn maandbedragen , ww niet dat is per 4 weken, maar stel je wao is 2000 euro perr maand, dat is dus van 1 tm 30 en of 31 van de maand.
Normaal betaald het uwv het op de 15, nu dus op de 23e, dus je krijgt gewoon die 2000 euro in een maand, en niks 1,5 maand zoals sommige beweren. ja je moet wat het huishoudgeld betreft even rekening mee houden dat je en dag of acht langer mee moet doen ,als je gewend bent om alles al de 15e te spenderen, of wat meer inkopen doen tot de 23e.
En heb zelf een uitkering dus weet er alles van. zo gebeurd het idd in december ook, dan betalen ze en week eerder, zodat je idd het voor de kerstdagen hebt, en dan in januari weer op de gewone datum van 28e, dus moet je totaal met het huishoud geld wat langer doen, maar niet met de vaste lasten, die worden gewoon een keer per maand betaald.
En begrijp ook niet waarom huur en gas en licht al op de 15 betaald moeten worden, of iemand heeft een structureel achterstand

dedolle
Berichten: 16
Lid geworden op: 07 jan 2005 15:27

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door dedolle »

Beste mensen.Diegene die zeggen dat we niets inleveren en alleen later uitbetaald krijgen hebben gelijk!Maar.....reken met mij mee.,
Uitbetaling Mei de 15e(Op zijn laatst). Kan niet want valt op zondag.Dus wordt waarschijnlijk de 13e oftewel week 19.
Uitbetaling juni de 25ste.Kan niet want is op zaterdag.Als het de 23e wordt gestort hebben we het geld(met veel mazzel) de 27e of 28ste,oftewel week 26.
(ja spek de banken maar weer)
Dit zijn bij mijn telling bijna 7 weken, anders gezegd, we moeten gewoon bijna 2 maanden van hetzelfde bedrag rondkomen.Of ben ik gek???Wie het weet mag het zeggen.

shlukhash
Berichten: 50
Lid geworden op: 04 apr 2011 21:27

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door shlukhash »

Fredje_68 schreef:Er komt ook een mogelijke oplossing, het is even afwachten.

En idd is 25 eur p/w niet veel maar ik ben alleenstaand.
Ik maak geen gebruik van de voedselbank omdat ik mijn financien prima op orde heb.
Ik ben afgehaakt op het punt dat Vogels abjecte getallen uit zn duim begon te zuigen. Maar om het hiet weer op te pikken..Ik heb vroeger zowel de voorlopige teruggave als mijn vakantiegeld gebruikt om een tripje te boeken naar Griekenland. Beide had ik toen niet nodig om te voldoen aan het financieringsplan.
En ja.. ben blij dat ik nou werk heb, wat ze allemaal wel niet denken te kunnen maken bij mensen verbaast me behoorlijk. Ik ga niet zeggen dat ik geen mensen ken die niet willen werken..
Maar dat is logisch genoeg niet degene die problemen heeft om rond te komen.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door krieno »

De dolle, inderdaad je hebt volkomen gelijk, alleen je moet inderdaad een keer langer van je huishoudgeld rondkomen, sar is zo, maar begreep dus dat men het pas gaat doen in de maand dat men ook vakantiegeld ontvangt, dus kunnen velen daar wat boodschappen van kopen, voor twee of drie week, en natuurlijk het is altijd al zuinig aan doen met het huishoud geld.
Wat betreft de vaste lasten veranderd er totaal niks, die kun je gewoon betalen want je krijgt gewoon per maand de uitkering

Anna9
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 apr 2011 08:51

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Anna9 »

Ongelooflijk dat niemand een landelijke actie of hoger beroep voorstelt.

Hoe vaak heb ik hier gelezen: dan moet je daar maar rekening mee houden met je uitgavenpatroon?!!!!!
Ik mag toch aannemen dat de heren die dit soort maatregelen treffen totaal geen inlevingsvermogen hebben, hoe het is om een laag tot zeer laag inkomen te hebben en hoe deze maatregel velen in de problemen brengt?
Nee natuurlijk krijgen we niet minder! Doe gewoon effe 6 tot 7 weken met je huishoudgeld. Vreet je vakantiegeld dan op wat zeur je nou!
Wat? Betaal jij nog rekeningen van je vakantiegeld? Nou, dan moet je toch echt beter leren omgaan met je centen hoor!

Hoe durven jullie zo te oordelen!! Zonder inzicht in de situaties te hebben.!!!
En wij laten met ons sollen!
Wie gaat er eigenlijk in beroep hiertegen? Daar lees ik niks over hier!
Vakantiegeld is niet bedoeld voor dit soort dingen en hard te maken in een beroep. Als je aan kunt tonen dat je uitkering te laag is om die extra 2 weken te overbruggen heb je ook een sterk punt, zeker als dat collectief gebeurt.

Er zou echt wat meer actie moeten komen in dit land.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Anna9 schreef: Wie gaat er eigenlijk in beroep hiertegen? Daar lees ik niks over hier!
Vakantiegeld is niet bedoeld voor dit soort dingen en hard te maken in een beroep. Als je aan kunt tonen dat je uitkering te laag is om die extra 2 weken te overbruggen heb je ook een sterk punt, zeker als dat collectief gebeurt.

Er zou echt wat meer actie moeten komen in dit land.

Als je niet zoals Fredje in de schuldsanering zit moet je niet zo schreeuwen er zijn vele mensen die met een laag inkomen moeten doen. Je krijgt gewoon je geld 10 dagen later!!

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

voor sommigen is 10 dagen extra leef geld heel erg veel, ik vind ook als we straks de 25 ste geld krijgen we het beter voor de maand erop kunnen gaan gebruiken ,maar dat zou betekenen een hele maand overbruggen . maar als je de 25ste geld krijgt is de maand al zowat om dus ga ik toch proberen een maand te overbruggen zodat er alltijd de eerste van de maand geld is, ik snap dat niet iedereen dit kan en ik hoop voor die mensen dat ze er toch weer een systeem in zullen vinden . sterkte allemaal.

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

Vakantiegeld is niet bedoeld voor dit soort dingen en hard te maken in een beroep
Helaas... De meeste WAO-ers zitten op, of net boven het minimum. Dat betekent, neem ik aan, dat velen (ik in ieder geval) ieder jaar kwijtschelding aan moeten vragen voor de gemeentelijke heffingen en waterschapsbelasting. En wat mag je dan invullen? Jawel, je vakantiegeld, dat wordt gezien als besteedbaar inkomen, dat je mag gebruiken om die heffingen te betalen.

Dream on met je vakantiegeld, de enige vakantie die ik heb is twee keer per jaar een dag weg met een kruidvatkaartje. Meer geld is er niet, en voor mijn gevoel is zelfs dat voor sommigen nog te hoog gegrepen.

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door wim koevoet »

BESTE MENSEN, :idea:

DIT IS BELANGRIJK :!: EN EEN MANIER OM DIT MISSCHIEN TEGEN TE HOUDEN!!
IK HEB KONTAKT MET DE SP EN DE PVDA HIEROVER GEHAD EN DIE RADEN ME/ONS AAN MIJN/ONZE BEZWAREN NAAR IEDERE POLITIEKE PARTIJ TE STUREN.
DE SP HEEFT MIJ MEEGEDEELD SCHRIFTELIJK VRAGEN TE HEBBEN GESTELD AAN
DE BETROKKEN MINISTER>VAN KAMP.
EN WACHTEN OP ANTWOORD.
DE SP GAAT ZICH HARD MAKEN DE OUDE REGELING TE LATEN VOORTDUREN,HEBBEN ZE MIJ TOE GEZEGT!
DUS IK RAAD IEDEREEN AAN ALLE POLITIEKE PARTIJEN HIEROVER TE MAILEN!!!!
HOE MEER HOE BETER UITERAARD.
SP: Bart van Kent
PVDA: Hans Spekman
Google verder naar de desbetreffende partij site's en mail naar de 2e kamerleden
die sociale zaken in hun portefeuille hebben.

SP & PVDA heb ik eind vorige week een E-mail gestuurd.
De andere partijen ga ik nu mailen!!
Dus mensen doe dit ook!!
En ik hou een ieder op de hoogte van eventuele ontwikkelingen!!

Bij voorbaat dank,doe ,dit want alleen klagen helpt niet,dit is een serieuze manier.
misschien volgen er verdere acties

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door wim koevoet »

tiptoo schreef:
Anna9 schreef: Wie gaat er eigenlijk in beroep hiertegen? Daar lees ik niks over hier!
Vakantiegeld is niet bedoeld voor dit soort dingen en hard te maken in een beroep. Als je aan kunt tonen dat je uitkering te laag is om die extra 2 weken te overbruggen heb je ook een sterk punt, zeker als dat collectief gebeurt.

Er zou echt wat meer actie moeten komen in dit land.
Zie mijn bericht!!

grt.jes wim/utrecht

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door wim koevoet »

Anna9 schreef:Ongelooflijk dat niemand een landelijke actie of hoger beroep voorstelt.

Hoe vaak heb ik hier gelezen: dan moet je daar maar rekening mee houden met je uitgavenpatroon?!!!!!
Ik mag toch aannemen dat de heren die dit soort maatregelen treffen totaal geen inlevingsvermogen hebben, hoe het is om een laag tot zeer laag inkomen te hebben en hoe deze maatregel velen in de problemen brengt?
Nee natuurlijk krijgen we niet minder! Doe gewoon effe 6 tot 7 weken met je huishoudgeld. Vreet je vakantiegeld dan op wat zeur je nou!
Wat? Betaal jij nog rekeningen van je vakantiegeld? Nou, dan moet je toch echt beter leren omgaan met je centen hoor!

Hoe durven jullie zo te oordelen!! Zonder inzicht in de situaties te hebben.!!!
En wij laten met ons sollen!
Wie gaat er eigenlijk in beroep hiertegen? Daar lees ik niks over hier!
Vakantiegeld is niet bedoeld voor dit soort dingen en hard te maken in een beroep. Als je aan kunt tonen dat je uitkering te laag is om die extra 2 weken te overbruggen heb je ook een sterk punt, zeker als dat collectief gebeurt.

Er zou echt wat meer actie moeten komen in dit land.


Zie mijn bericht!!
grt.jes wim/utrecht

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door wim koevoet »

vogels schreef:
piet jagers schreef:waarom zou ik mijn vakantiegeld moeten gebruiken.
ik heb gewoon bezwaarschrift ingedient en al contact gezocht met mijn rechtsbijstand . ik laat me toch geen 2weekgelden afnemen :mrgreen:
Zie mijn bericht

Mvg wim/utrecht

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door wim koevoet »

ppp333333 schreef:ik zal morgen eens effe informatie inwinnen bij advocaat of dit zomaar kan..
want volgend jaar kunnen ze het goed weer verzetten .
meestal als je erin trapt doen ze dat gewoon vaker
Zie mijn bericht pagina 11 dacht ik

mvg wim/utrecht

wim koevoet
Berichten: 13
Lid geworden op: 02 jun 2008 14:55

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door wim koevoet »

Chocomelk schreef:@ Atie, mischien een handtekening actie via een site op internet brengen en zoveel mogelijk aandacht zoeken op het net voor deze site ????
Zie ook mijn bericht en doe mee
pag 10/11

mvg wim/utrecht

witte angora
Berichten: 30776
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

vogels schreef:@wim: Zeg, 1x is wel genoeg hoor! En overbodig gebruik van de Caps is not done op het web!
Wim denkt dat hij heel de wereld is. De held van de WAO-ers. Nou, voor mij niet. Ik maak me er echt niet druk om, of het nu de 15 of de 25e komt. De achteruitgang van salaris naar WAO was wel een stuk ingrijpender, scheelt de helft, en dat is maand in, maand uit, jaar in, jaar uit. Plus de aftrekposten die vorig jaar (twee jaar geleden) geschrapt werden (scheelt ook ieder jaar honderden euro's), en noem maar op. Dat zijn de dingen die er in hakten. Die paar dagen later mijn geld krijgen zijn vergeleken daarmee peanuts.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

witte angora schreef:. De held van de WAO-ers. Nou, voor mij niet. Ik maak me er echt niet druk om, of het nu de 15 of de 25e komt.

Het scheelt maar een paar dagen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

juist....de laatste twee reacties....en vogels....de rest...pfffffffffffffffff,je zou er een kwaal bij van krijgen...hahahahh ....van hun dan he...
enne wim ik ga helemaal niet mailen naar kamerleden...ik krijg al geen cak vergoeding ,terwijl ik daar wel recht op heb...en daar ben ik al 2 jaar mee bezig,dus ik heb het ff gehad met de overheid...vind je het erg,mzzl

WimP
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 okt 2008 19:49

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door WimP »

Het UWV gaat het nu overmaken op de 23e. Dat wil zeggen dat het de 25e op je rekening staat. Nu krijg je het meestal op de 13e. Dat wil zeggen dat ze 12 dagen stelen van de uitkeringsgerechtigden. Als ze dat volgend jaar weer gaan doen, dan pikken ze er langzaamaan zo een maand tussen uit.
Dit vind ik gewoon pure diefstal. En je krijgt dus niet hetzelfde.
Je krijgt nu dus ook je geld eind december, de 25e op je rekening. Dat zal voor heel veel mensen problemen geven.
Het is en blijft diefstal in mijn ogen. Een verkapte korting op de lonen van mensen, waaronder veel 60+ die zich jaren hebben uitgesloofd in hun werk, en nu worden bedonderd door deze overheid. En nog wel op een hele slinkse wijze.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

@wimP [Belediging verwijderd door de Moderator] er wordt niks gejat!!!

Gesloten