LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

en ja ik verheug me op de rest van mijn leven met een 70% van het minimum inkomen enig echt waar zeker nu alles goedkoper aan het worden is in de winkels is het helemaal toppie......
Hutjeflut, stel je niet aan, ik heb nog maar de helft van mijn oude salaris. Zit daarmee ook onder het wettelijk minimum voor een gezin, maar boven het minimum voor een alleenstaande, dus bij de gemeente heb ik nergens recht op, en volledige huurtoeslag krijg ik ook niet. Als ik op bijstandsnivo zou zitten, zou ik ongeveer net zoveel in handen hebben.

Wees toch eens blij met wat je hebt, je hebt blijkbaar nog nooit gewerkt, dus geen enkele bijdrage aan de maatschappij geleverd, maar je loopt wel van alles te eisen.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

witte angora schreef:
en ja ik verheug me op de rest van mijn leven met een 70% van het minimum inkomen enig echt waar zeker nu alles goedkoper aan het worden is in de winkels is het helemaal toppie......
Hutjeflut, stel je niet aan, ik heb nog maar de helft van mijn oude salaris. Zit daarmee ook onder het wettelijk minimum voor een gezin, maar boven het minimum voor een alleenstaande, dus bij de gemeente heb ik nergens recht op, en volledige huurtoeslag krijg ik ook niet. Als ik op bijstandsnivo zou zitten, zou ik ongeveer net zoveel in handen hebben.

Wees toch eens blij met wat je hebt, je hebt blijkbaar nog nooit gewerkt, dus geen enkele bijdrage aan de maatschappij geleverd, maar je loopt wel van alles te eisen.

het moet niet uit maken of iemand wel of niet gewerkt heeft , ik heb ook maar 1 maand gewerkt en was toen al ziek , maar wou zo graag dat ik het toch geprobeert heb, ik vind niet dat omdat je nooit gewerkt hebt of wel gewerkt heb dat je daarom meer of minder eisen mag hebben , mijn arts zegt altijd tegen mijn dat ik het zwaarste beroep heb en dat is ziek zijn, vergeet niet dat het ook heel zwaar en moelijk kan zijn ... alleen heeft het geen zin om daar in te blijven hangen maak het beste van je leven ..... dus wees blij met wat je hebt ....

hutjeflut
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door hutjeflut »

witte angora schreef:
missymaaike schreef:@witte angora
ik ben het hellemaal met je eens het lijkt namelijk zo simpel en is het ook . maar een ding maakt mij wel boos jij schrijft Als je dat niet snapt, dan snap ik wel waarom je in de WAO zit, en nooit gewerkt hebt." dat zijn uitspraken die je niet kan maken , je kan niet zien waarom iemand thuis zit of niet of nooit gewerkt heeft.

ik snap dat het frustrerent is als mensen het niet begrijpen en dat je vanuit daar reageert , maar ongeacht of je het met elkaar eens bent of niet is het niet nodig om elkaar op deze manier af te kraken
Ik zou zeggen: kijk nog eens waar ik op gereageerd heb. De onzinnigheid straalt er van af, en wat iedereen ook zegt, hutjeflut wil maar niet zien dat de maand van de 1e tot de 31e loopt, en niet van de 15e tot de 15e. Ik persoonlijk zou iemand die zo dwars, eigenwijs en hardleers is, beslist niet in dienst willen hebben. Dát is wat ik feitelijk bedoel.

Als ik een bedrijf had, wil ik mensen die met beide benen op de grond staan en meewerken en meedenken, geen mensen die binnen het bedrijf hun eigen regels er op na houden en daar koste wat kost aan vast blijven houden, ook al gaat dat lijnrecht in tegen mijn werkwijze.

mischien ben jij wel degene die hardleers is en niet open staat voor wat andere zeggen aangezien mijn post toch echt superduidelijk is.
als je geen geld heb begin je met rekeningen betalen wanneer het geld binnenkomt en niet 2 weken later omdat het dan pas de eerste is anders hou je toch echt een schuld ergens over omdat je die 2 weken niet op gebakken kan overbruggen...
als je uit een baan komt heb je nog een betaling van je baan om dingen mee te betalen heb je dat niet begind je maand dus wanneer je geld krijg ongeacht wat de kalender aangeefd je kan namelijk niet wachten omdat je moet eten en rekeningen moet betalen.
stel je ben nu blut het is nu de 20ste en je krijgt nu uitkering dan kan kan je er niet er tot volgende maand de 30/31ste mee doen omdat het genoeg is om een maand mee te overbruggen niet een maand en x extra dagen however als je nu nog geld zou hebben vanuit een baan heb je nog genoeg over om die dagen te overbruggen.
de dag waarop deze mensen geld krijgen de dag dat hun FININCIEELE MAAND maand begind en ja de maand begind nog steeds de eerste al heefd dat geen hol met hun financiele maand te maken aangezien niemand ze x dagen gratis eten en huur aanbied...

maarja sommige mensen staan simpelweg niet open voor wat andere zeggen dus kan je net zo goed tegen de muur lullen

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

jawel er wat al een aantal keer geroepen hier , van ga kijken hoe je dit kan oplossen dien een klacht in zoek via dit forum meer mensen waar mee je een klacht kan indienen .... maar zorg dat je juist het negative in iets positiefs om zet ... en luister naar wat andere zegen zuiver daar uit waar je iets aan hebt en maakt op die manie rje besluit wat te doen

hutjeflut
Berichten: 8
Lid geworden op: 13 apr 2011 14:40

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door hutjeflut »

witte angora schreef:
en ja ik verheug me op de rest van mijn leven met een 70% van het minimum inkomen enig echt waar zeker nu alles goedkoper aan het worden is in de winkels is het helemaal toppie......
Hutjeflut, stel je niet aan, ik heb nog maar de helft van mijn oude salaris. Zit daarmee ook onder het wettelijk minimum voor een gezin, maar boven het minimum voor een alleenstaande, dus bij de gemeente heb ik nergens recht op, en volledige huurtoeslag krijg ik ook niet. Als ik op bijstandsnivo zou zitten, zou ik ongeveer net zoveel in handen hebben.

Wees toch eens blij met wat je hebt, je hebt blijkbaar nog nooit gewerkt, dus geen enkele bijdrage aan de maatschappij geleverd, maar je loopt wel van alles te eisen.

selectief lezen heet dat het was meer een reactie op de quote dan een reactie van mezelf.
ik irriteerde me gewoon zwaar an het feit dat iemand vind dat we blij moeten zijn met een uitkering als je niet gewerkt heb alsof het is wat we willen en er op uit zijn...
en heb wel degelijk gewerkt al is dat compleet niet relevant voor het onderwerp...
en daarbij eis ik niks ik stel alleen vast dat wat er gebeurd niet klopt.
jullie moeten toch echt eens even beter interpreteren en lezen aangezien julliemet compleet onrelevante dingen aan komen zetten en woorden/daden in de mond leggen...
daar komt nog bij dat jullie kleinerend bezig zijn om niks wees een mens en doe normaal en sta open voor discusie ipv alleen maar mensen afkraken zonder ook maar iets te onderbouwen.

verder nog zoals al eerder gezegd maar wat waarschijnlijk net zo selectief gelezen is als de rest voor mijzelf is dit geen probleem omdat ik reserves heb en mijn vakantiegeld niet nodig heb maar ik kan me voorstellen dat er zat mensen zijn voor wie dit een probleem is.
Laatst gewijzigd door hutjeflut op 20 apr 2011 15:11, 2 keer totaal gewijzigd.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

mensen zullen nooit weten wat het is , dat wist ik ook niet toen het mezelf overkwam , maar het is wel aan jezelf om er iets van te maken ook als er tegenslagen zijn ... en daar heb je andere toch niet voor nodig mag ik hopen ...
ziek zijn is zwaar weet ik , maar iedereen krijgt wel is een tegenslag zo wij ook

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Wij denken maar zo, wij hebben nog goed eten, dak boven het hoofd huurtoeslag etc, een warm bed om in te slapen, de hond komt ook niets te kort. Wat wil je nog meer..
( we gaan van de week kijken voor t winnend staatslot, die 10000 per maand de rest van je leven is ook niet verkeerd :mrgreen: )

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

GloriusWorld schreef:Wij denken maar zo, wij hebben nog goed eten, dak boven het hoofd huurtoeslag etc, een warm bed om in te slapen, de hond komt ook niets te kort. Wat wil je nog meer..
( we gaan van de week kijken voor t winnend staatslot, die 10000 per maand de rest van je leven is ook niet verkeerd :mrgreen: )

oeh 10000 euro ik zeg gelijk me uitkering op als ik die win ;) ...... Haha

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

@witte angora je hebt ook gelijk en val je ook niet af , maar je weet niet waarom zo iemand thuis zit ... en mischien begrijpt iemand het echt niet of zijn de problemen daar zo groot thuis dat het wel degelijk een probleem is
Klopt, dat weet ik ook niet, en we hoeven niet alles te weten van elkaar. Je hebt ook wel gelijk, maar ik werd hier gewoon even goed nijdig van. Vandaar mijn reactie. Maar ook al zou die 8 dagen langer wachten echt een probleem zijn (voor sommigen zal dat ongetwijfeld zo zijn), dan heeft de UWV daar twee oplossingen voor geboden, en een tip, waar ruim de tijd voor gegeven wordt om ermee aan de slag te gaan.

In plaats van hier te klagen met niet ter zake doende argumenten, kunnen mensen beter eens kijken hoe ze de komende situatie onder ogen kunnen zien. Moet ik ook namelijk. Ik loop dus 14 dagen achter met de huur, dus mijn keuze vanaf mei wordt dan: permanent een hele maand achter gaan lopen (zal de WBV blij mee zijn), of mijn vakantiegeld er aan spenderen. Maar dat ik die 14 dagen achterloop, is toch echt niet de schuld van de UWV. Dat heeft andere oorzaken.

Maar aangezien ik van mening ben dat mijn probleem niet het probleem van een ander moet worden (in dit geval de woningbouw, die moet immers ook de salarissen en andere dingen betalen) zal ik gewoon mijn vakantiegeld gebruiken om die maand in te lopen. Jammer dan, maar dat is een kwestie van verantwoordelijkheid nemen. En dat is wat ik hier bij bepaalde personen mis.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

inderdaad je hebt gelijk ik gebruik ook een stukje vakantie geld en daarna komt het belasting geld ook dus wij rede ons wel .... en voor sommige zou het echt wel lastig zijn maar kijk dan voor een oplossing

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

missymaaike schreef:inderdaad je hebt gelijk ik gebruik ook een stukje vakantie geld en daarna komt het belasting geld ook dus wij rede ons wel .... en voor sommige zou het echt wel lastig zijn maar kijk dan voor een oplossing
we zullen met zijn alle wel moeten :cry:

witte angora
Berichten: 30792
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door witte angora »

manondoris schreef:
missymaaike schreef:inderdaad je hebt gelijk ik gebruik ook een stukje vakantie geld en daarna komt het belasting geld ook dus wij rede ons wel .... en voor sommige zou het echt wel lastig zijn maar kijk dan voor een oplossing
we zullen met zijn alle wel moeten :cry:
Ik zie het als een uitdaging, heb weer iets om eventjes voor te knokken. Voor de oplossing dan.

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

ja is ook zo mensen schieten bij een probleem vaak in een slachtoffer rol , maar wil je niet dat het verandert knok er dan voor en laat je stem horen bereik je meer mee dan er niks mee doen en alleen maar lopen zeuren op een forum

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Nu ook even goed nieuws...
Ik hoef dit jaar mijn vakantiegeld niet geheel in te leveren.

Weet zeker dat als ik in December uit de WSNP ben, mijn bewindvoerster een vette doos gebak krijgt.

Problem solved 8)

missymaaike
Berichten: 22
Lid geworden op: 20 apr 2011 12:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door missymaaike »

Fredje_68 schreef:Nu ook even goed nieuws...
Ik hoef dit jaar mijn vakantiegeld niet geheel in te leveren.

Weet zeker dat als ik in December uit de WSNP ben, mijn bewindvoerster een vette doos gebak krijgt.

Problem solved 8)
gelukkig maar .. :)

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

Fredje_68 schreef:Nu ook even goed nieuws...
Ik hoef dit jaar mijn vakantiegeld niet geheel in te leveren.

Weet zeker dat als ik in December uit de WSNP ben, mijn bewindvoerster een vette doos gebak krijgt.

Problem solved 8)
proficiat :P

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Fredje_68 schreef:Nu ook even goed nieuws...
Ik hoef dit jaar mijn vakantiegeld niet geheel in te leveren.

Weet zeker dat als ik in December uit de WSNP ben, mijn bewindvoerster een vette doos gebak krijgt.

Problem solved 8)

ben blij voor je :D

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

missymaaike schreef:mensen zullen nooit weten wat het is , dat wist ik ook niet toen het mezelf overkwam , maar het is wel aan jezelf om er iets van te maken ook als er tegenslagen zijn ... en daar heb je andere toch niet voor nodig mag ik hopen ...
ziek zijn is zwaar weet ik , maar iedereen krijgt wel is een tegenslag zo wij ook

precies dit is de juiste instelling , ieder heeft zijn/haar portie en je moet allemaal toch zelf er aan werken om gewoon te leven.

je antwoord in een eerder post vind ik zeer positief, met wees blij met wat je hebt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:
missymaaike schreef:mensen zullen nooit weten wat het is , dat wist ik ook niet toen het mezelf overkwam , maar het is wel aan jezelf om er iets van te maken ook als er tegenslagen zijn ... en daar heb je andere toch niet voor nodig mag ik hopen ...
ziek zijn is zwaar weet ik , maar iedereen krijgt wel is een tegenslag zo wij ook

precies dit is de juiste instelling , ieder heeft zijn/haar portie en je moet allemaal toch zelf er aan werken om gewoon te leven.

je antwoord in een eerder post vind ik zeer positief, met wees blij met wat je hebt.
ben ik het mee eens . maar snap ook dat er bij sommige even paniek is bij bovenstaande aankondiging.

Fredje_68
Berichten: 58
Lid geworden op: 08 jun 2009 00:41

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Fredje_68 »

Inderdaad, je moet niet stil blijven zitten.
Als je alles maar met lede ogen aankijkt gebeurt er ook niets.

Dus klim in die pen, pak de telefoon, open je mail programma en doe iets!

Als zelfs een WAO'er die in de WSNP zit iets gedaan kan krijgen, waarom de anderen dan niet?

Positief blijven en actie ondernemen.

Gesloten