LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

meningggggggg
jullie zitten het op te nemen voor een het uvw .die een andere groep mensen op legale wijze een paar weeklonen afhandig. en zelf een winst erop maken van een slordige 20miljoen

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

[Off-topic bericht verwijderd door de moderator]

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Voorschotregeling my ass even uitgezocht dit is een verkapte lening, renteloos weliswaar, maar die moet je bovenop je "schuldenlast" dan ook nog eens terug betalen in 2,4 of 6 termijnen

En angel1978 je moet eerst goed lezen voordat jij je mening profileert.

Nogmaals bagatelliseer de hele boel en niemand heeft hier problemen

angel1978
Berichten: 10936
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

En angel1978 je moet eerst goed lezen voordat jij je mening profileert.
Ik denk dat jij even goed moet lezen.. vooralsnog moet ik voor jou helemaal niets.. Daarnaast gaf ik al aan dat deze voorschotregeling helemaal niet zo geschikt zou zijn voor mensen die al schulden hebben ( juist omdat het een lening betreft en deze dus terugbetaalt moet worden.. Maar als mensen echt even in de problemen komen is het een optie.

De 'pijn' van die 10 dagen wordt dan uitgesmeerd over een heel jaar.. Omdat het renteloos is, worden mensen op die manier gedwongen om elke maand een paar cent extra te 'sparen'.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

als het uvw gewoon op die tijd betaalt dat ze moeten betalen.. hadden we dan een probleem gehad .... NEE

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

de eenigste optie voor dit hele gevalletje .is om het gewoon niet te veranderen en lekker zo laten als het is!!!!!!

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

@ Piet: Dus omdat ik een andere mening erop na hou, neem ik het per definitie op voor het UWV, is dat het? Het UWV is mijn vriend niet.

Maar ik zeg in grote lijnen dit: als uitkeringstrekker moet je net als een ander je financiele zaakjes op orde hebben. Heb je een betrekkelijk lage uitkering, moet je je levensstandaard aanpassen. Waarom? Om zo geld achter de hand te houden in gevallen van onverwachte uitgaven. Is heel normaal, zoiets leer je ook bij budgettrainingen (ik denk dat heel veel mensen daar wel iets van kunnen opsteken). Niet kunnen is veelal een kwestie van niet willen. Een mooi voorbeeld was van de poster die hier schreef dat hij/zij ook problemen heeft met het betalen van de paardrijlessen(!) van zijn/haar kind(eren). Paardrijlessen? Dat is een luxe die deze poster klaarblijkelijk zich niet kan veroorloven, want anders zou de verschuiving ook niet zulke problemen geven zoals wordt beweerd.

Als je daar als uitkeringsgerechtigde dikke maling aan hebt, dan moet je gewoon je mond houden en niet klagen. Dat het vervelend is, dat is inmiddels wel duidelijk. Maar inmiddels gaat het daar ook niet meer over.

angel1978
Berichten: 10936
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:de eenigste optie voor dit hele gevalletje .is om het gewoon niet te veranderen en lekker zo laten als het is!!!!!!
De beste optie was geweest dat ze nooit waren begonnen met het de 15e al uitbetalen, maar dit meteen op de 23 hadden gezet ( zoals bij iedereen die per maand krijgt uitbetaald )..

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Verwacht je dat ze dat er gratis bij doen? Moet niet gekker worden. Echt, jullie klagers moeten toch echt op z'n minst iets aan je verwachtingspatronen doen.
koeloejoek schreef:Voorschotregeling my ass even uitgezocht dit is een verkapte lening, renteloos weliswaar, maar die moet je bovenop je "schuldenlast" dan ook nog eens terug betalen in 2,4 of 6 termijnen

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

daarnaast zijn jullie met je groepje .. je eigen volk aan het besodemieteren met je mening.. en je voorschotten geven enzov. want de waarheid is gewoon dat je een paar weken kwijt raakt van je uitkering. en het uvw weer eens een 20miljoen of meer in het zakje houden. onder het mom van daar trappen ze wel in..

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Ik lees prima.
Kijk als je nog snel even je reactie veranderd voordat je iets schrijft kan ik natuurlijk niet zien dat jij dit hebt geschreven.

Maar ik blijf bij het feit dat sommige alles gewoon bagatelliseren en niemand heeft hier een probleem toch....of ga op de persoon schrijven dat schijnt hier ook erg in trek te zijn....

Als je schulden hebt zorgt de uwv ervoor dat je nog meer schulden maakt door te stellen dat er een "voorschot" verleent kan worden maar dit is geen voorschot dit is een renteloze lening die in 2,4,of 6 termijnen terug betaald dient te worden........

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Wie begrijpt wie nu niet hier op deze topic......

angel1978
Berichten: 10936
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

Kijk als je nog snel even je reactie veranderd voordat je iets schrijft kan ik natuurlijk niet zien dat jij dit hebt geschreven.
Als ik achteraf een wijziging aanbreng, kan je dat gewoon zien..
Als je schulden hebt zorgt de uwv ervoor dat je nog meer schulden maakt door te stellen dat er een "voorschot" verleent kan worden maar dit is geen voorschot dit is een renteloze lening die in 2,4,of 6 termijnen terug betaald dient te worden......
Wat is in hemelsnaam jouw beeld bij een voorschot ? Als je begint bij een baas krijg je ook vaak een voorschot.. Dat wordt later weer ingehouden op je loon.. Natuurlijk moet je dit later terugbetalen.. Een voorschot is geen schenking !!!

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

piet jagers schreef:daarnaast zijn jullie met je groepje .. je eigen volk aan het besodemieteren met je mening.. en je voorschotten geven enzov. want de waarheid is gewoon dat je een paar weken kwijt raakt van je uitkering. en het uvw weer eens een 20miljoen of meer in het zakje houden. onder het mom van daar trappen ze wel in..
:lol: :lol: het wordt steeds leuker wat jullie erbij verzinnen,

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Nee angel1978 sorry dan begrijp je mij verkeerd de uwv'ers krijgen hun uitkering en daarbovenop kunnen ze dus nog een "voorschot", wat eigenlijk een renteloze lening is, krijgen, dit gaat niet van de uitkering af maar voegt schulden toe omdat de uitkeringsgerechtigden meer krijgen dan waar ze recht op hebben dit betekent dus nog meer schulden die maandelijks terug betaald dienen te worden.....

Dit betekent voor de mensen dat ze maandelijks nog minder te besteden hebben en dan maken die 10 dagen inderdaad niets uit
Laatst gewijzigd door koeloejoek op 28 apr 2011 12:57, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

als jullie het allemaal zo naar, zo vervelend , zo lastig vinden , waarom staan jullie dan niet bij het UWV kantoor??

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Het is een belachelijk uitgangspunt om ervan uit te gaan dat een uitkeringsgerechtigde bij voorbaat er eentje is die schulden heeft. Dat is een vooroordeel. En voor diegenen die schulden hebben, moet je toch eerst kijken naar hoe deze schulden zijn ontstaan.
koeloejoek schreef:Nee angel1978 sorry dan begrijp je mij verkeerd de uwv'ers krijgen hun uitkering en daarbovenop kunnen ze dus nog een "voorschot", wat eigenlijk een renteloze lening is, krijgen, dit gaat niet van de uitkering af maar voegt schulden toe omdat de uitkeringsgerechtigden meer krijgen dan waar ze recht op hebben dit betekent dus nog meer schulden die maandelijks terug betaald dienen te worden.....

angel1978
Berichten: 10936
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

koeloejoek schreef:Nee angel1978 sorry dan begrijp je mij verkeerd de uwv'ers krijgen hun uitkering en daarbovenop kunnen ze dus nog een "voorschot", wat eigenlijk een renteloze lening is, krijgen, dit gaat niet van de uitkering af maar voegt schulden toe omdat de uitkeringsgerechtigden meer krijgen dan waar ze recht op hebben dit betekent dus nog meer schulden die maandelijks terug betaald dienen te worden.....

Dit betekent voor de mensen dat ze maandelijks nog minder te besteden hebben en dan maken die 10 dagen inderdaad niets uit
Ik begrijp je prima, maar je snapt het principe van een voorschot niet..

Het maakt niets uit of je het voorschot in termijnen van 6 terugbetaalt aan het UWV, of dat het UWV elke maand 1/6 deel van het voorschot inhoudt op de uitkering.. Dat maakt alleen uit als het een lening met rente betreft ( maar dat is hier niet het geval )..

De 'pijn' van 200 euro, wordt over 6 termijnen uitgesmeerd en is dus 33,33 euro per maand ( minder uitkering ), gedurende 6 maanden.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

JtC; Dat laatste is weer een heel ander verhaal.

Ik zal dit anders formuleren, het geld dat besteedbaar is voor mensen bij het UWV is vaak beperkt.

Vervolgens is het zo dat mensen die door toedoen van een verandering in de betalingen bij een uitkerende instantie, een "voorschot" nodig hebben, deze terug moeten betalen en zo dus minder geld te besteden hebben de maanden daarna...

De hoogte van het voorschot bedrag kunnen de mensen zelf bepalen.....

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Het schuldenverhaal moet je hierin niet betrekken (hoe graag anderen het ook willen hebben). Het vertekent het beeld m.b.t. de gevolgen van de verschuiving van betaaldata. Het schuldenverhaal op zich is niet een zaak die het UWV aangerekend kan en moet worden, die staat daar buiten. Dit valt onder de verantwoordelijk van de uitkeringsgerechtigde zelf.

Gesloten