LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef: Mensen met een uitkering moeten nu 10 dagen zien te overbruggen

kul choco ,mensen moeten net als mensen met werk goed leren met hun geld om te gaan en niet alles uitgeven in ene klap!!

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Precies choco dat is het maar word niet begrepen....

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

manondoris schreef: zeg rechterhand van tiptoo doe nou alsof of kun je het echt niet helpen ?
valt het je tegen dat het zo snel gevonden is manondoris :lol:

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:
Chocomelk schreef: Mensen met een uitkering moeten nu 10 dagen zien te overbruggen

kul choco ,mensen moeten net als mensen met werk goed leren met hun geld om te gaan en niet alles uitgeven in ene klap!!
heeft niets maar dan ook niets te maken met het feit dat er 10 dagen later betaald word. maar ook jij kunt er waarschijnlijk niets aan doen dat je zo reageerd.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Dit is geen kul tiptoo het is realiteit dat mensen later hun geld krijgen......

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

tiptoo schreef:
manondoris schreef: zeg rechterhand van tiptoo doe nou alsof of kun je het echt niet helpen ?
valt het je tegen dat het zo snel gevonden is manondoris :lol:
ik zeg daar niet dat ik mijn geld niet krijg maar dat er 10 dagen van ons gepikt word. die uitkering loopt wel door hoor.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:
tiptoo schreef:
manondoris schreef: onderwerp jaaaa ik krijg nu 10 dagen later mijn geld van jullie :lol:

dus je bent er eindelijk achter dat je wel je geld krijgt?
zeg rechterhand van tiptoo doe nou alsof of kun je het echt niet helpen ?
Ik deed enkel wat chocomelk me vroeg:
chocomelk schreef:Die mensen die het over stelen hebben die moet je daarover aan spreken heel veel andere mensen hebben dat woord totaal niet gebruikt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

vogels schreef:
Mensen met een uitkering moeten nu 10 dagen zien te overbruggen en dat valt gewoon niet mee
Dat begrijpt iedereen wel denk ik. Ondertussen hebben zij 8 weken de tijd om zich hierop financieel voor te bereiden, oftewel kijken of er nog ergens 5-10 euro p.w. op bezuinigd kan worden, zodat ze straks een buffertje hebben om die 10 dagen te overbrugen. Met wat minder roken en pilsjes zuipen, geen probleem, lijkt mij.
dat jullie er zo gemakkelijk over denken :oops: er word gewoon van hogerhand gezegd die uitkeringen die gaan we 10 dagen later betalen,als je baas dat flikt zonder uitleg,want waarom??????? zit je in de hoogste boom en terecht.iedereen zal zich wel redden maar daar gaat het niet om ze doen gewoon waar ze zin in hebben.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Gelukkig zijn we het er wel over eens dat de mensen die een UWV uitkering hebben 10 dagen later hun geld krijgen of zijn er nog mensen die dit ontkennen...

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

manondoris schreef:
vogels schreef:
Mensen met een uitkering moeten nu 10 dagen zien te overbruggen en dat valt gewoon niet mee
Dat begrijpt iedereen wel denk ik. Ondertussen hebben zij 8 weken de tijd om zich hierop financieel voor te bereiden, oftewel kijken of er nog ergens 5-10 euro p.w. op bezuinigd kan worden, zodat ze straks een buffertje hebben om die 10 dagen te overbrugen. Met wat minder roken en pilsjes zuipen, geen probleem, lijkt mij.
dat jullie er zo gemakkelijk over denken :oops: er word gewoon van hogerhand gezegd die uitkeringen die gaan we 10 dagen later betalen,als je baas dat flikt zonder uitleg,want waarom??????? zit je in de hoogste boom en terecht.iedereen zal zich wel redden maar daar gaat het niet om ze doen gewoon waar ze zin in hebben.
Ook hier weer: vaak herhalen maakt het niet meer waar...

De gemiddelde baas die maandloon uitbetaalt varieert de uitbetaling tussen 20 en 27e van de maand ( ELKE MAAND )..afhankelijk van het weekend scheelt dit soms nog meer.. Er is geen werknemer die daarvoor in de hoogste boom gaat zitten.. Daar houd je gewoon rekening mee in je uitgaven.. Je vaste lasten gaan toch pas rond de 1e van de volgende maand eraf.. in de week die je soms moet overbruggen doe je dat dus met de middelen die je nog over hebt..

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

koeloejoek schreef:Gelukkig zijn we het er wel over eens dat de mensen die een UWV uitkering hebben 10 dagen later hun geld krijgen of zijn er nog mensen die dit ontkennen...
Zelfs het UWV is het daarmee eens ( al vanaf het begin overigens ) ...

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tiptoo schreef:
Chocomelk schreef: Mensen met een uitkering moeten nu 10 dagen zien te overbruggen

kul choco ,mensen moeten net als mensen met werk goed leren met hun geld om te gaan en niet alles uitgeven in ene klap!!
Nee geen kul is werkelijkheid mensen krijgen nu niet 15 juni hun uitkering gestort maar de 25ste, ze moeten 10 dagen zien te overbruggen.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

inderdaad de 1ste gaan al je vaste lasten eraf, nu doen de meeste dat de 15de . ik ga nu ook dat geld bewaren voor de 1ste dus zal ik een hele maand moeten overbruggen.is zienhoeveel er dat ook kunnen en gaan doen.zal nog tegenvallen ,want dan heb je het niet over 10 dagen maar een hele maand.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

angel1978 schreef:
De gemiddelde baas die maandloon uitbetaalt varieert de uitbetaling tussen 20 en 27e van de maand ( ELKE MAAND )..afhankelijk van het weekend scheelt dit soms nog meer.. Er is geen werknemer die daarvoor in de hoogste boom gaat zitten.. Daar houd je gewoon rekening mee in je uitgaven.. Je vaste lasten gaan toch pas rond de 1e van de volgende maand eraf.. in de week die je soms moet overbruggen doe je dat dus met de middelen die je nog over hebt..
Ik heb een baas gehad waar ik tussen de 5de en de 10de mijn loon van kreeg.
Vaste lasten per de 1ste ?
Goh bij mij niet.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
tiptoo schreef:
Chocomelk schreef: Mensen met een uitkering moeten nu 10 dagen zien te overbruggen

kul choco ,mensen moeten net als mensen met werk goed leren met hun geld om te gaan en niet alles uitgeven in ene klap!!
Nee geen kul is werkelijkheid mensen krijgen nu niet 15 juni hun uitkering gestort maar de 25ste, ze moeten 10 dagen zien te overbruggen.
De werkelijkheid is ook dat ze daar in principe hun vakantiegeld voor tot hun beschikking hebben.. Werkelijkheid is ook dat in principe elk huishouden moet zorgen voor een potje onvoorzien.. Werkelijkheid is ook dat het niet hebben van zo'n potje ( en dus meteen alles uitgeven ) eigenlijk gewoon een vorm van mismanagement is ( tenzij je schulden hebt, die groep laat ik even buiten beschouwing )..

t.k.koch
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2011 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door t.k.koch »

stel: in 2012 en in 2013 komt de UWV ook weer met zo een verschuiving van de betalingsdatum. gaat dan de redenering van Vogels ook op: "geen cent minder" ?
tóch is een hele uitkering in drie jaar tijd foetsie. ook onzin ?

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

Chocomelk schreef:
angel1978 schreef:
De gemiddelde baas die maandloon uitbetaalt varieert de uitbetaling tussen 20 en 27e van de maand ( ELKE MAAND )..afhankelijk van het weekend scheelt dit soms nog meer.. Er is geen werknemer die daarvoor in de hoogste boom gaat zitten.. Daar houd je gewoon rekening mee in je uitgaven.. Je vaste lasten gaan toch pas rond de 1e van de volgende maand eraf.. in de week die je soms moet overbruggen doe je dat dus met de middelen die je nog over hebt..
Ik heb een baas gehad waar ik tussen de 5de en de 10de mijn loon van kreeg.
Vaste lasten per de 1ste ?
Goh bij mij niet.
Dus ik begrijp dat je om die reden in de hoogste boom zat.. wel 5 dagen variatie elke maand ? Uitzonderingen bevestigen de regel..

Vaste lasten niet per de 1e.. dat kan.. of zelf verschoven naar een ander moment of ooit zo ingesteld.. ga in overleg om dat gelijk te krijgen als je dat handig vindt.

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

t.k.koch schreef:stel: in 2012 en in 2013 komt de UWV ook weer met zo een verschuiving van de betalingsdatum. gaat dan de redenering van Vogels ook op: "geen cent minder" ?
tóch is een hele uitkering in drie jaar tijd foetsie. ook onzin ?
Stel dat ze daarna in 2014 2x zoveel betalen.. gaat dan de redenering ook nog op ??? Laten we de glazen bol even buiten de discussie ? Draagt niets bij.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Nee, waar het nu om gaat is of dit overkombaar is, te overbruggen is. Mijn mening is ja, het is te overbruggen en indien niet, dan zal het voor het grootste deel van de uitkeringsgerechtigden zo zijn dat ze het belang van wat geld achter de hand houden of enig andere voorziening hebben onderschat. En om meteen te zeggen dat uitkeringsgerechtigden zielig zijn, en moeilijk moeilijk allemaal, nou nee.

Er wordt hier voorgedaan alsof uitkeringsgerechtigden allemaal tegen de armoedegrens aanleven. Je moet zaken niet gaan overdrijven, want zelfs met een uitkering kun je nog een normaal leven leiden, zij het in mindere mate dan een werkend persoon. Maar hallo, mag er verschil zijn? We leven nog steeds niet in een communistisch land waar iedereen hetzelfde te besteden heeft.
Laatst gewijzigd door JtC op 28 apr 2011 16:19, 1 keer totaal gewijzigd.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

JtC schreef:Nee, waar het nu om gaat is of dit overkombaar is, te overbruggen is. Mijn mening is ja, het is te overbruggen en indien niet, dan zal het voor het grootste deel van de uitkeringsgerechtigden zo zijn dat ze het belang van wat geld achter de hand houden of enig andere voorziening hebben onderschat. En om meteen te zeggen dat uitkeringsgerechtigden zielig zijn, en moeilijk moeilijk allemaal, nou nee.

Er wordt hier voorgedaan alsof uitkeringsgerechtigden allemaal tegen de armoedegrens aanleven. Je moet zaken niet gaan overdrijven, want zelfs met een uitkering kun je nog een normaal leven leiden, zei het in mindere mate dan een werkend persoon. Maar hallo, mag er verschil zijn? We leven nog steeds niet in een communistisch land waar iedereen hetzelfde te besteden heeft.
precies , en overbruggen moeten ze toch zelf doen, eventueel met gebruik van vakantiegeld maar dat ken na 10 dagen weer aangevuld worden.

Gesloten