LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JtC schreef: Er wordt hier voorgedaan alsof uitkeringsgerechtigden allemaal tegen de armoedegrens aanleven. Je moet zaken niet gaan overdrijven, want zelfs met een uitkering kun je nog een normaal leven leiden, zei het in mindere mate dan een werkend persoon. Maar hallo, mag er verschil zijn? We leven nog steeds niet in een communistisch land waar iedereen hetzelfde te besteden heeft.
Nee ze zullen lang niet allemaal op de armoede grens leven, wel veel mensen die nog aanvulling krijgen eventueel van bijstand of iets dergelijks tot aan het minium.
Vergeet niet dat die mensen er niet om gevraagd hebben om ziek te worden, vergeet niet dat die mensen al een hele grote stap terug uit hebben moeten doen op financieel gebied.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tiptoo schreef:
precies , en overbruggen moeten ze toch zelf doen, eventueel met gebruik van vakantiegeld maar dat ken na 10 dagen weer aangevuld worden.

Natuurlijk kan dat, het vakantiegeld weer aanvullen als je uitkering binnen komt de 25ste juni, kan, maar snap je dat ze dan een x bedrag missen van hun uitkering omdat ze een bedrag hebben moeten terug leggen bij het vakantiegeld ?
Duidelijk of nog steeds niet ?

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

ze missen nogmaals niks ,het komt later, 10 hele dagen!!

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tiptoo schreef:ze missen nogmaals niks ,het komt later, 10 hele dagen!!
Die 10 dagen missen ze geen geld ?
Die 10 dagen moeten mensen zien te overbruggen, duidelijk ?

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

choco laten we er maar mee ophouden,het wil er niet in of ze doen net alsof. het gaat hier allang niet meer over de betaal datum.

koeloejoek
Berichten: 280
Lid geworden op: 25 apr 2011 10:10

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door koeloejoek »

Maar gelukkig zijn we het er wel over eens dat de uitkeringen 10 dagen later worden betaald......

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Klopt. Het is dan maar ook goed dat Nederland een dergelijke voorziening voor hen heeft. Want wat zou het alternatief zijn? Juist, helemaal niks. Die verschuiving is dan een vervelende wijziging, niet meer en niets minder.
Chocomelk schreef:
JtC schreef: Vergeet niet dat die mensen er niet om gevraagd hebben om ziek te worden, vergeet niet dat die mensen al een hele grote stap terug uit hebben moeten doen op financieel gebied.
Laatst gewijzigd door JtC op 28 apr 2011 16:36, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JtC schreef:Klopt. Het is dan maar ook goed dat Nederland een dergelijke voorziening voor hen heeft. Want wat zou het alternatief zijn? Juist, helemaal niks.
Chocomelk schreef:
JtC schreef: Vergeet niet dat die mensen er niet om gevraagd hebben om ziek te worden, vergeet niet dat die mensen al een hele grote stap terug uit hebben moeten doen op financieel gebied.
Daar kan men lang en breed over discusieren, Nederland heeft die voorzieningen WEL.

tiptoo
Berichten: 2345
Lid geworden op: 14 apr 2010 11:58

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door tiptoo »

Chocomelk schreef:


Daar kan men lang en breed over discusieren, Nederland heeft die voorzieningen WEL.

conclusie....wees blij dat je hier woont.

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

voordat je moord en brand schreeuwt

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

tiptoo schreef:
Chocomelk schreef:


Daar kan men lang en breed over discusieren, Nederland heeft die voorzieningen WEL.

conclusie....wees blij dat je hier woont.
Heeft helemaal niets met dit topic te doen.
Feit is dat mensen 10 moeten zien te overbruggen omdat ze 10 dagen hun geld later krijgen.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

dus als ik in die 10dagen naar de winkel ga met niets.. omdat ik die 10dagen geen geld mis. zeg ik gewoon van dat maakt niet uit .. dat geld wat ik nu moet betalen schuiven we 10dagen op. ben benieuwt wat ze zeggen

angel1978
Berichten: 10909
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door angel1978 »

piet jagers schreef:dus als ik in die 10dagen naar de winkel ga met niets.. omdat ik die 10dagen geen geld mis. zeg ik gewoon van dat maakt niet uit .. dat geld wat ik nu moet betalen schuiven we 10dagen op. ben benieuwt wat ze zeggen
ongetwijfeld dat dat geen enkel probleem zal zijn..

dat produkt dat u moet krijgen schuiven we gewoon 10 dagen op, dat maakt niets uit..

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Dat velen in beginsel het recht op een uitkering (en andere zaken) als vanzelfsprekend zien, heeft alles, maar dan ook alles te maken met het hele geklaag. :!: In plaats van blij zijn dat er nog inkomen is, gaan ze klagen om die 10 dagen.

Maar goed: vertel me dan maar eens, wat zijn de verschrikkelijke gevolgen van deze verschuiving, als dat daadwerkelijk volgens velen zo rampzalig uit zal pakken? Krijgen we een explosieve stijging in WSNP aanvragen? Gaan de deurwaarderskantoren hoogtijdagen tegemoet komen? Komen er mensen op straat te staan? Kunnen de voedselbanken binnenkort de vraag niet meer aan?

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

Dit bericht is verwijderd door de moderator i.v.m. het overtreden van de gedragsregels.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

JtC schreef:Dat velen in beginsel het recht op een uitkering (en andere zaken) als vanzelfsprekend zien, heeft alles, maar dan ook alles te maken met het hele geklaag. :!: In plaats van blij zijn dat er nog inkomen is, gaan ze klagen om die 10 dagen.

Maar goed: vertel me dan maar eens, wat zijn de verschrikkelijke gevolgen van deze verschuiving, als dat daadwerkelijk volgens velen zo rampzalig uit zal pakken? Krijgen we een explosieve stijging in WSNP aanvragen? Gaan de deurwaarderskantoren hoogtijdagen tegemoet komen? Komen er mensen op straat te staan? Kunnen de voedselbanken binnenkort de vraag niet meer aan?

Er zullen mensen zijn die 10 dagen geen eten kunnen kopen.
Genoeg zo ?

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Piet: Er valt voor ons niks te winnen hoor. Hoe dan ook zal de verschuiving gewoon plaats vinden, wij zullen dat verder niet voelen. Ik denk dat we hier gewoon proberen duidelijk te maken dat het allemaal niet zo'n ramp is als wordt gepretendeerd.

Choco:
A. Je wist het van tevoren dus je kan er rekening mee houden.
B. Geld van het UWV krijgen betekent nog niet dat er geen rek zit in je huishouden. Zo niet, dan moet je daar zelf voor zorgdragen en niet het UWV. Doe je dat niet, ja dan mag je het zelf uitzoeken.

piet jagers
Berichten: 445
Lid geworden op: 16 apr 2011 14:46

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door piet jagers »

[Belediging verwijderd door de moderator] . want de waarheid is gewoon dat je een paar weken kwijt raakt van je uitkering. en het uvw weer eens een 20miljoen of meer in het zakje houden. onder het mom van daar trappen ze wel in..

JtC
Berichten: 1172
Lid geworden op: 21 dec 2009 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door JtC »

Vervelend he, wat ga je ertegen doen?

t.k.koch
Berichten: 3
Lid geworden op: 28 apr 2011 12:31

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door t.k.koch »

eerlijk gezegd gaat het mij niet om de glazen bol, maar om een klein wiskundig probleem. als 10 dagen per jaar "geen cent minder" is, dan kan drie keer tien dagen in 3 jaren ook niets anders zijn dan "geen cent minder". het mysterie van het getal "nul" ?
dus ik blijf erbij: tien dagen van de maand is een derde van je uitkering.
overigens ben ik blij met het sociale zorgstelsel in Nederland.

Gesloten