LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] UWV verschuift betalingsdatum

Andere onderwerpen over werk en inkomen.
joostjaj
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:54

UWV gaat later betalen

Ongelezen bericht door joostjaj »

:evil: Ieder die een uitkering ontvangt van het UWV gaat dit in juni later uitbetaald krijgen.Ach het UWV vind dat mensen met een uitkering,van hun uitkering in mei best zes weken kunnen leven.Dit omdat je in mei toch al vakantie geld krijgt.Voor je uitkering in gaat heb je vier weken wacht tijd ,dus geen geld.Daar doen we [UWV]dus nog twee weken bij ,door Uw uitkering van af juni twee weken later te gaan betalen.Fijn toch voor al die mensen met een uitkering,schulden.Asociaal beleid ,kom die mensen met een uitkering tegemoet of compenseer die twee weken salaris verlies.Groetjes Joostjaj.
Laatst gewijzigd door joostjaj op 08 apr 2011 13:19, 1 keer totaal gewijzigd.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Indien dit mogelijk is zou ik dan toch maar het vakantiegeld op zij zetten. Nu dit bekend is gemaakt

http://www.uwv.nl/overuwv/pers/nieuwsbe ... ering.aspx
Heeft u een WAO-, WAZ-, WIA-, of Wajong-uitkering? En krijgt u uw uitkering altijd rond de 15e van de maand? Dan verandert vanaf juni 2011 het moment waarop u uw uitkering krijgt.



Wij gaan uw uitkering voortaan rond de 23e van elke maand aan u overmaken. De bank heeft daarna meestal nog 2 werkdagen nodig om de uitkering bij te schrijven op uw rekening.

Wat betekent dit voor u?
In de maand juni moet u ongeveer 8 dagen langer wachten op uw uitkering. Dit betekent niet dat u deze maand minder uitkering krijgt. Uw uitkering geldt namelijk altijd voor de periode van de eerste tot en met de laatste dag van de maand.

Wij voeren de verandering in de maand juni in, omdat u rond de 15e van de maand mei nog wel gewoon uw vakantiegeld krijgt.

manondoris
Berichten: 1700
Lid geworden op: 02 dec 2010 17:28

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door manondoris »

waarom doen ze dat????? ik zie het nut er niet van in alleen maar de narigheid.

krieno
Berichten: 46
Lid geworden op: 10 okt 2007 15:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door krieno »

Hoe 6 weken doen met de uitkering, natuurlijk niet, je krijgt gewoon iedere maand je normale uitkering, ja als je de 15e van de maand alles al opmaakt , kan ik me voorstellen dat je idd wat moet bezuinigen, maar heb zelf een uitkering die krijg ik op de 28 van de maand, alle vaste lasten hoeven niet eerder als het eind van de maand betaald te worden , dus wat maakt het uit wanneer je de uitkering ontvang, je krijgt nog steeds het zelfde bedrag , geen cent meer of minder, en dus ik zie het probleem niet.
Je weet dat je iedere maand een vast bedrag krijgt, dan kun je er rekening mee houden toch, wat je kwijt bent aan vaste lasten en huishoud geld, je krijgt het nu alleen en paar dagen later als dat je gewend bent.

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door sephora30 »

De sociale dienst in onze gemeente had ook een leuke mededeling deze maand. Vanaf April krijg je geld op de laatste dag vd maand. Dat betekent dus dat de huur niet meer op tijd betaald kan worden en ook, in mijn geval mijn gas&licht niet.

Hoezo mensen in de problemen helpen :twisted:

Ps. de uitkering van December wordt ook pas na de kerst uitbetaald.

joostjaj
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:54

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door joostjaj »

Vakantie geld is bedoeld om vakantie te vieren,niet om langer van te leven.Vind het zowiezo al aso van het UWV ,om dit in de voorlichting aan hun klanten te melden.dat slaat gewoon nergens op.Ik gebruik dat geld al om schulden te betalen,een uitkering is toch al geen vetpot.in mijn geval,Werk jezelf kapot voor de maatschappij,kom je in de WAO met een salaris verlies van 82,5% .eerst vier weken wachttijd.Wat 75% van je laatst verdiende loon.nee dus.WAO kent max dagloon.en dan gaat t tabel pas werken.voor ieder jaar WAO, voor je van je AOW gaat genieten,gaat er 2% van je uitkering af.er is bijna geen werknemer die weet hoe t werkt.Daar kom je pas achter als je de pech hebt in de WAO te komen,en dan het WAO gat nog.maar als je veel verdient in je werkzame leven mag je wel top premie betalen.zo werkt dat in deze maatschappij.
Gr.Joostjaj

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Met de ww verschuift de betaaldatum elke keer, wij hebben daardoor gekozen om de acceptgiro van de woningbouw meteen na binnenkomst van de ww te betalen aan de balie, alwaar een pinautomaat staat.
De huurtoeslag/zorgtoeslag komt op een apartr internetspaarreking te staan, tot de afschrijving van de zorgtoeslag en betaling van de huur, dan boek ik het weer terug.( daar is het immers voor bedoeld)
Het is even opletten hoe het allemaal te werk gaat, goed alles blijven noteren in een ouderwets kasboek, aankruizen en bij houden met wat er betaald is, dan hou je overzicht.
Blijven opletten en goed een ouderwets kasboek bij houden!

joostjaj
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:54

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door joostjaj »

Ja als je een uitkering hebt is het oppassen hoe je het uitgeeft heb je gelijk in.Nu komt uitkering rond 14e Ik maak op 15e mijn huur over.Dit wordt gedoogd door woningbouw vereniging,is eigenlijk twee weken te laat.in juni komt uitkering 25e.dan ben je dus maand te laat.mag je wel mooi een betalingsregeling gaan treffen.dus het verschuiven van betaal data heeft wel degelijk gevolgen voor mensen met uitkering,je moet hoe dan ook langer,ook al is het eenmalig,mee doen,en dat vind ik dus aso,voor iedereen die van een uitkering moet leven. :evil:
Gr. Joostjaj

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

mag je wel mooi een betalingsregeling gaan treffen
Zal vast problematisch worden om een betalingsregeling te krijgen als je steevast een maand te laat gaat betalen.
Ps. de uitkering van December wordt ook pas na de kerst uitbetaald.
Voor de meeste mensen is dit maar goed ook, want anders wordt januari wel een hele lange maand.

In het algemeen vind ik het wel erg dat dit zomaar kan. Het brengt een hele hoop mensen onnodig in de problemen. En dat er maar zomaar vanuit gegaan wordt dat je het door het vakantiegeld wel kan uitzingen. Daar is het niet voor bedoeld.
Laatst gewijzigd door Emmy75 op 08 apr 2011 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

krieno schreef:Hoe 6 weken doen met de uitkering, natuurlijk niet, je krijgt gewoon iedere maand je normale uitkering, ja als je de 15e van de maand alles al opmaakt , kan ik me voorstellen dat je idd wat moet bezuinigen, maar heb zelf een uitkering die krijg ik op de 28 van de maand, alle vaste lasten hoeven niet eerder als het eind van de maand betaald te worden , dus wat maakt het uit wanneer je de uitkering ontvang, je krijgt nog steeds het zelfde bedrag , geen cent meer of minder, en dus ik zie het probleem niet.
Je weet dat je iedere maand een vast bedrag krijgt, dan kun je er rekening mee houden toch, wat je kwijt bent aan vaste lasten en huishoud geld, je krijgt het nu alleen en paar dagen later als dat je gewend bent.
Goh en wat als ze tegen jou zouden zeggen ipv de 28ste wordt het de 8 ste van de maand :?:

joostjaj
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:54

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door joostjaj »

Krieno ,jij snapt t niet.als jou uitkering de 14 komt.Je afschrijving op de 15e doet.Een maand later komt je uitkering niet op de 14e maar op zeg maar de28e komt dan kun jij toch op de 15e je afschrijving niet verrichten?en van de 14e naar volgende maand de 28e is toch zes weken,moet je toch twee weken langer met je uitkering doen Of niet?
Groetjes joostjaj

arthur2000

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door arthur2000 »

In sommige landen krijgen mensen helemaal geen uitkering.

Kan je nog langer wachten 8)

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Chocomelk »

arthur2000 schreef:In sommige landen krijgen mensen helemaal geen uitkering.

Kan je nog langer wachten 8)
Die mensen die hier een uitkering krijgen wonen hier en niet in
een ander land.

joostjaj
Berichten: 5
Lid geworden op: 08 apr 2011 11:54

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door joostjaj »

Hoe het ook is,Het treft altijd de mensen met een smalle beurs.En waarvoor?Economisch belang,bedacht door BONUS BoBo,s.Daar doen wij het voor toch?
Groetjes Joostjaj :lol:

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door sephora30 »

Voor de meeste mensen is dit maar goed ook, want anders wordt januari wel een hele lange maand.

Voor mij niet want begin jan komt de kinderbijslag.

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door Emmy75 »

sephora30 schreef:Voor de meeste mensen is dit maar goed ook, want anders wordt januari wel een hele lange maand.

Voor mij niet want begin jan komt de kinderbijslag.
Tja daar is de kinderbijslag eigenlijk niet voor. (Net zoals het vakantiegeld niet bedoeld is als overbruggingskrediet om langer op je geld te moeten wachten). De kinderbijslag is om bij te dragen aan de opvoeding van de kinderen. Dus wat eet je dan zelf die maand :mrgreen:
Bovendien heeft niet iedereen met een uitkering kinderen in de leeftijd van kinderbijslag.

GloriusWorld
Berichten: 232
Lid geworden op: 25 mei 2010 08:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door GloriusWorld »

Ik heb nog mijn "aanrechtsubsidie " ja, ik ga zo miijn aanrecht wel opruimen! :lol: ( algemene heffingskorting) als bonus.
Geen recht hier op kinderbijslag etc, maar wij mopperen niet, wij kunnen ons evengoed nog door goed de boekhouding bijhouden een weekje weg boeken.
Ook goed op de kleintjes blijven letten doet wonderen ;-)

sephora30
Berichten: 4072
Lid geworden op: 22 nov 2010 11:15
Locatie: hutje op de hei

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door sephora30 »

Emmy75 schreef:
Tja daar is de kinderbijslag eigenlijk niet voor. (Net zoals het vakantiegeld niet bedoeld is als overbruggingskrediet om langer op je geld te moeten wachten). De kinderbijslag is om bij te dragen aan de opvoeding van de kinderen. Dus wat eet je dan zelf die maand :mrgreen:
Bovendien heeft niet iedereen met een uitkering kinderen in de leeftijd van kinderbijslag.[/quote]


Beetje rare gedachtenkronkel ' het is om bij te dragen aan de opvoeding van de kinderen'. Dus de kinderen krijgen alleen eten, drinken, kleding enz in de maand dat de kb komt :roll:
En kerstkadootjes mogen ook niet van de kb :?:

En wat je laatste zin betreft, er staat in mijn bericht ook ik, het gaat dus over mijzelf.

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

dat doen ze expres om te laten zien dat van alles uit kunnen halen met de mensen
meestal zijn het dan ook van die zielige figuren die er aan de top staan die niet beter weten . en ook nog dom zijn lekker he uvw . om de mensen uit te spelen . zielig orgaan

ppp333333
Berichten: 429
Lid geworden op: 30 mar 2011 18:50

Re: UWV verschuift betalingsdatum

Ongelezen bericht door ppp333333 »

In sommige landen krijgen mensen helemaal geen uitkering
geef mij mijn loonbelasting maar terug dan over 29jaar dan regel ik mijn eigen uitkering wel

Gesloten