LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Cursus Frans voor beginners

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Martijn37
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:27

Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door Martijn37 »

Hallo iedereen,

Ik zou graag een cursus Frans voor beginners willen volgen. Kan iemand mij vertellen of ik dit het beste bij de LOI, NTI of NHA kan volgen?

Met vriendelijke groet,

Martijn

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ben je een beginner als in "nog helemaal geen kennis van de Franse taal", of heb je het vroeger wel op school gehad maar is het meeste weggezakt? In het eerste geval zal ik geen schriftelijke cursus doen maar iets bij bijvoorbeeld Alliance Francaise. In het tweede geval heb ik goede ervaringen met LOI. En dat laatste alleen als je zeker weet dat je de discipline hebt om zelfstandig te studeren.

Martijn37
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:27

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door Martijn37 »

Hallo GdvdZ,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb nooit Frans op school gehad, dus ik heb praktisch geen kennis van het de Franse taal. In dat geval raad je mij dus de LOI aan. Die dicipline heb ik ook wel. Ik wacht alleen nog even af of er meer reacties komen.

Martijn

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door witte angora »

Hallo Martijn, misschien lees ik het verkeerd, maar volgens mij gaf GjvdZ juist een heel ander advies... Als ik het daarentegen goed heb gelezen zou ik je zeker geen LOI aanbevelen.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door bprosman »

Als je GEEN kennis hebt van de Franse taal zou ik zowiezo voor iets klassikaals gaan als de Volksuniversiteit , Open universiteit oid.

Martijn37
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:27

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door Martijn37 »

Hallo witte angora en bprosman,

Hartelijk dank voor jullie reacties. Heb het advies van GjvdZ zonet nogmaals gelezen, en hij/zij geeft inderdaad een ander advies. Ik zal mij eens in Alliance Francaise en de volksuniversiteit verdiepen.

Martijn

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door witte angora »

Het ligt er ook een beetje aan wat je precies wilt. Ik heb ooit een beginnerscursus Spaans, en een beginnerscursus Turks gedaan. De lessen werden door vrijwilligers gegeven, de een ergens in een school, de ander was georganiseerd door een club die meer cursussen gaf, een soort Volksuniversiteit, maar dan anders. Was leuk, was leerzaam, en op vakantie kun je je er krap aan mee redden. Duur was het zeker niet.

Maar als je je echt wilt verdiepen, dan zul je een uitgebreidere cursus moeten doen. Denk ik.

Mucha

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

angelbinky
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2011 16:41

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door angelbinky »

Ik zou zeker niet bij de LOI een cursus gaan doen. Voor meer informatie zou je idd de topics kunnen lezen. Met de app van Duolingo kun je ook Frans leren. Dat werkt wel en is nog gratis ook :) Succes!

Martijn37
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 jun 2015 16:27

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door Martijn37 »

Hallo iedereen,

Hartelijk dank voor alle reacties.
Inmiddels heb ik voldoende informatie om een keuze te kunnen maken.

Martijn

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Martijn37 schreef:Hallo GdvdZ,

Hartelijk dank voor je reactie. Ik heb nooit Frans op school gehad, dus ik heb praktisch geen kennis van het de Franse taal. In dat geval raad je mij dus de LOI aan. Die dicipline heb ik ook wel. Ik wacht alleen nog even af of er meer reacties komen.

Martijn
Nee, juist niet. Je kunt dan het beste hier kijken: http://www.alliance-francaise.nl

tortle
Berichten: 95
Lid geworden op: 26 jun 2014 13:07

Re: Cursus Frans voor beginners

Ongelezen bericht door tortle »

Om een taal te leren moet je eerst de grammatica onder de knie hebben in dit overzicht vind je een uitleg over zinsopbouw, zelfstandige naamwoorden etc. hoop dat je er wat aan hebt.

http://www.nufransleren.nl/downloads/gr ... leren.html

Gesloten