LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] NHA

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
1979Dennis
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2015 08:18

NHA

Ongelezen bericht door 1979Dennis »

Hallo,

In december 2010 ben ik een studie logistiek management begonnen bij NHA. Door omstandigheden heeft deze studie een tijd stil gelegen, maar ik ging ervan uit dat ik toch 6 jaar over de studie mocht doen, aangezien ik deze tijd ook gebruik kon maken van de huiswerkfaciliteiten.

Begin dit jaar heb ik de studie weer opgepakt en ben begonnen met huiswerk insturen, nadat ik alle lessen had ingestuurd (en nagekeken terug kreeg) kon ik beginnen aan de scriptie. Ik vond echten alleen geen informatie meer over de manier waarop ik examen kon doen. Dit heb ik bij NHA opgevraagd, helaas kreeg ik de mededeling dat ik met verouderde lesstof werkte en ik geen examen meer kon doen, omdat ik de studie niet had afgerond binnen de gemiddelde studieduur had ik ook geen recht op vervangende (actuele) lesstof.
Wel kreeg ik de mogelijkheid om tegen reductie nieuwe lesstof aan te schaffen. Hier was ik het dus totaal niet mee eens, ik ging ervan uit dat ik de studie kon afronden op mijn manier, met de lesstof die ik voorafgaand aan de studie gekregen heb, als het maar binnen die periode viel waarin ik gebruik kon maken van hun faciliteiten. Ik ging er ook van uit dat, als er een update van de lesstof was, ik hier toch ook wel recht op had.

Wat me vooral stoort is ten eerste de houding van de klantenservice (het mailverkeer kan ik eventueel bijsluiten, indien gewenst), ik heb herhaaldelijk gevraagd naar hun algemene voorwaarden, waarin deze regels stonden, ik heb nog steeds geen antwoord ontvangen.
Verder vind ik het vreemd dat de leraar mijn huiswerk nakijkt en terug stuurt zonder ook maar een woord te zeggen over het feit dat ik verouderde lesstof inlever en het in principe "nutteloos" was wat ik deed.
Mij is op geen enkele manier duidelijk gemaakt, noch in woord noch in geschrift, dat ik de studie af moest maken binnen de gemiddelde studieduur om recht te hebben op actuele lesstof.

Nu heb ik dus een behoorlijk bedrag betaald aan een studie die ik niet kan afronden zonder een flink bedrag bij te betalen en helemaal opnieuw te beginnen. De klantenservice van NHA blijft er maar op hameren dat ik nergens recht op heb, omdat ik de studie niet heb afgerond in de gemiddelde studieduur. Als ik dat van tevoren had geweten, was ik er nooit aan begonnen. Terwijl dit op de website van NHA staat:

"je mag tot 6 jaar lang huiswerk insturen
Bij de NHA mag iedereen in z'n eigen tempo studeren. Dus niet één keer je studietijd verlengen, maar keihard 6 jaar lang recht op de begeleiding van je eigen leraar. Mocht je bijvoorbeeld een jaar naar het buitenland willen en geen tijd hebben voor je studie, dan is dat geen probleem. Je pakt de studie gewoon weer op waar je gebleven was."


Hopelijk is mijn verhaal zo een beetje duidelijk, voor wie het wil zou ik de correspondentie met NHA kunnen bijvoegen. weet iemand een oplossing, of wat ik nog kan doen. Ik word er langzaam wanhopig van.

pinguin
Berichten: 35
Lid geworden op: 18 jun 2005 16:25

Re: NHA

Ongelezen bericht door pinguin »

Je kunt eens contact opnemen met Consuwijzer.
Misschien kunnen zij je adviseren.
En ik zou ze nog eens een mail sturen onder een andere naam, waarin je doet alsof je aan de opleiding wil beginnen, maar dat je kans hebt, dat je voor je werk een paar jaar naar het buitenland moet.
Hoe het dan zit met je examen.
Je hebt dan een schriftelijk antwoord.
Succes.

huzky
Berichten: 76
Lid geworden op: 19 jun 2008 21:19

Re: NHA

Ongelezen bericht door huzky »

Ik zou als ik jou was contact opnemen met de Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen, want het lijkt me dat je hier met de klantenservice niet uitkomt en je hebt daar blijkbaar genoeg moeite voor gedaan. Wacht daar niet te lang mee, moet binnen 3 maanden na het laatste contact met de klantenservice, als ik het goed heb. Contactgegevens:
Geschillencommissie Particuliere Onderwijsinstellingen (De Geschillencommissie)
Bordewijklaan 46
Postbus 90600
2509 LP Den Haag
http://www.degeschillencommissie.nl
Laat je nog eens weten hoe het is afgelopen? Succes ermee!

1979Dennis
Berichten: 2
Lid geworden op: 28 jul 2015 08:18

Re: NHA

Ongelezen bericht door 1979Dennis »

Bedankt voor de antwoorden, ik kom er inderdaad absoluut niet uit met de klantenservice. Ik zal jullie op de hoogte houden.

Gesloten