LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] StudentPlus

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
JoosvK
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 nov 2015 21:49

StudentPlus

Ongelezen bericht door JoosvK »

Op 1 juni heb ik mijn dochter online ingeschreven bij StudentPlus voor het vinden van een bijlesgever. Omdat er niet heel snel gereageerd werd ben ik zelf ook door gegaan met zoeken. Ik vond zelf op 10 juni een bijlesgever om de hoek. Ook op 10 juni ontving ik van StudentPlus een mail dat er een mogelijke bijlesgever gevonden was. Ik kreeg een naam en telefoonnummer van iemand waarmee ik zelf contact zou kunnen opnemen om bijles af te spreken. Ik heb direct geantwoord, op dezelfde dag, dat ik zelf iemand had gevonden en dus verder geen gebruik van de diensten van StudentPlus zou willen maken.
StudentPlus gaf daarop aan dat ik alsnog verplicht ben om maar liefst 154,50 euro te betalen. Dit bedrag is gebaseerd op het aantal uren bijles waarnaar ik per maand op zoek was.

De database heeft een match gemaakt. Daarop krijg ik een automatische mail met een naam en telefoonnummer. Op dezelfde dag geef ik aan geen gebruik te zullen maken dus ik heb 0 uren gebruikt gemaakt of beslag gelegd op de tijd van de mogelijke bijlesgever. Hij heeft zelfs niet eens zijn agenda voor ons vrij hoeven houden.

Ik heb na een lange discussie per mail met StudentPlus, waarbij nu ook een incassobureau door hen is ingeschakeld, aangeboden om 50 euro te betalen voor de match en om van elkaar af te zijn. Zij gaan hiermee niet akkoord en inmiddels ben ik ruim 200 euro verschuldigd.

Hoe redelijk is dit? Ben je een bedrijf gestart omdat je het mooi vindt geld te verdienen met het helpen van mensen of om met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk geld te verdienen... Ik begrijp dat er richtlijnen zijn (algemene voorwaarden), maar in dit specifieke geval zou je verwachten dat er vanuit menselijk oogpunt anders kan worden besloten en gehandeld.

Barre Barry
Berichten: 527
Lid geworden op: 05 aug 2013 01:18

Re: StudentPlus

Ongelezen bericht door Barre Barry »

JoosvK schreef: Hoe redelijk is dit? Ben je een bedrijf gestart omdat je het mooi vindt geld te verdienen met het helpen van mensen of om met zo min mogelijk inspanning zoveel mogelijk geld te verdienen... Ik begrijp dat er richtlijnen zijn (algemene voorwaarden), maar in dit specifieke geval zou je verwachten dat er vanuit menselijk oogpunt anders kan worden besloten en gehandeld.
Jij bent accoord gegaan met die richtlijnen. Vanuit menselijk oogpunt zou jij dan ook aan je verplichtingen kunnen voldoen. Hoe redelijk is het om altijd alles in je eigen voordeel te willen?

Gesloten