LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] zzp-er werken en leren

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
dianafeijenmeli
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2012 20:49

zzp-er werken en leren

Ongelezen bericht door dianafeijenmeli »

Ik ben al een lange tijd zzp-er als gastouder. Ik heb diploma MBO2 maar wil graag mezelf upgrade naar MBO3 pedagogisch medewerkster. Nu is er een probleem ik moet stage lopen, maar dat gaat niet want ik werk 4 dagen in de week, en zonder stage is mijn diploma niet rechtsgeldig. Ik heb op veel plaatsen informatie gevraagd hoe ik dit moet oplossen maar ik word van het passie naar de muur gestuurd. Help wie weet hoe ik dit moet oplossen. Ik moet blijven werken anders kan ik maandelijkse rekeningen niet betalen en ik kan geen stage lopen bij mezelf. Iemand ideeën?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: zzp-er werken en leren

Ongelezen bericht door kweenie »

Je zult dan toch een tijd zonder je eigen werk stage moeten lopen. Dat hoort ook bij de risico's van ZZP-er, dat de kosten van de opleiding en de opleidingstijd ten koste van je normale omzet gaat. Daarom moet je daarvoor ook altijd een deel van je omzet reserveren en niet je volledige omzet als inkomen zien.

Maar misschien dat je ergens met een goede stagevergoeding kunt werken? Of je moet toch een andere opleiding gaan doen. Ik neem tenminste aan dat je nog niet met die 'upgrade' bent begonnen, maar eerst een en ander aan het uitzoeken bent?

dianafeijenmeli
Berichten: 8
Lid geworden op: 20 jan 2012 20:49

Re: zzp-er werken en leren

Ongelezen bericht door dianafeijenmeli »

Maar is toch raar dat je binnen je eigen werk geen opleidingen kan volgen, snap niet dat je geen vrijstelling kan krijgen voor stage als je al werkt in de branche

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: zzp-er werken en leren

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Kan je niet de vijfde dag in de week stage lopen tot je aan je uren komt?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: zzp-er werken en leren

Ongelezen bericht door kweenie »

dianafeijenmeli schreef:Maar is toch raar dat je binnen je eigen werk geen opleidingen kan volgen, snap niet dat je geen vrijstelling kan krijgen voor stage als je al werkt in de branche
Ik neem aan dat de stage juist bedoeld is om de nieuwe stof in de praktijk te brengen. En dat dat dus juist niet is wat je in je huidige functie doet. Ook al werk je in de zelfde branche. Bovendien zal er toch iemand moeten zijn die je werk kan beoordelen.

Gesloten