LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] DUO.nl

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
divasjelyaniv
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jan 2010 14:33

DUO.nl

Ongelezen bericht door divasjelyaniv »

Mijn relatie met DUO.nl
Ja mijn relatie met DUO is er een van verwachting hoop en boosheid ,frustratie.

Enkele jaren geleden toen mijn inmiddels volwassen kinderen nog studerende waren zag de studie financiering van de toen nog geheten IB-Groep er aanlokkelijk uit. Niets mis mee. Studie financiering gratis OV.

Het Spinnenweb begon met zijn draden te weven nadat de kinderen klaar waren met hun studies.

Toen werd de voorgehouden zoete suikerspin een stekende doorn. De IB-Groep veranderde letterlijk zijn naam en gezicht in DUO (Dienst Uitvoering Onderwijs).

Ettelijke brieven,aanmaningen,verzoeken, pogingen om tot dit ondoordringbare oerwoud van bureaucratie door te dringen mislukte keer op keer. Al met al zo’n 7 jaar verder ben ik op een andere aanpak overgestapt.

Het begon toen vijf jaar geleden toen ik zelf hoogst persoonlijk het diploma van mijn zoon gewaarmerkt en van stempels voorzien van de Universiteit in het buitenland op stuurde per post. Datum 18 februari 2012.

Een gevoel van grenzeloze opluchting zie zo deze klus is geklaard beving mij.
Echter niets van dit gevoel was terecht integendeel nu begon de marathon met Duo pas goed.

Op mijn talrijke telefoontjes (van nog 20 minuten wachten wordt u geholpen) werd niet gereageerd.

Nee mevrouw dit diploma hebben we niet ontvangen er staat niets in ons systeem.

Belt u nog maar terug want de verwerking in ons systeem neemt tijd in beslag.

Weer met nog steeds de goede hoop hebbende gebeld naar DUO.

U krijgt mijn collega aan de lijn ik wacht met u samen drie minuten aan de lijn.

Ondertussen waren die drie minuten alweer lang verstreken en ik bleef gaar van het lange wachten alleen aan de lijn luisterend naar de monotone stem van het bandje “U wordt over 25 minuten geholpen”.

Nieuwe medewerker aan de lijn mevrouw het staat niet genoteerd in ons systeem ik kan het niet terugvinden.

Ondertussen betaalde mijn zoon door aan zijn afbetaling. Mijn zoon deed luizige baantjes om aan geld te komen.

Zijn prestatie beurs zou verrekend worden met zijn studieschuld-een kwestie van het diploma gewaarmerkt en gestempeld + een begeleidende brief erbij van de Universiteit.

Nu de laatste week trof ik eindelijk een medewerkster die de brief uit het archief opviste met inclusief de begeleidende verloren gewaande brief.

Deze aardige vriendelijke medewerkster van DUO beloofde me dit zo snel mogelijk in het systeem in te voeren, zodat de prestatie-beurs verrekend zou worden met de studie kosten.

Eindelijk eindelijk ik durf het bijna niet meer te geloven.

Het pad gevonden te hebben uit het bureaucratische oerwoud dat DUO heet.

Eindelijk het licht te zien schijnen door het oerwoud vol van zoek geraakte paperassen.

Mijn relatie met DUO.

Wordt vervolgd.

Moneyman
Berichten: 30074
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: DUO.nl

Ongelezen bericht door Moneyman »

En wat verwacht je van ons/ dit forum? Of wil je gewoon alleen je verhaal Kwijt!?

Mucha

Re: DUO.nl

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: DUO.nl

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Waarom originele sturen?
Elk uitgedeeld diploma na een bepaalde datum staat online, en een scan is voor 99% van alle gevallen voldoende, zelden word tonen origineel gevraagd en nooit opsturen!

Gesloten