LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
Teigetje333
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 sep 2018 23:25

Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Ongelezen bericht door Teigetje333 »

Ik heb onlangs de toelatingstoetsen voor de PABO bij de LOI gedaan. Voor aardrijkskunde en geschiedenis ben ik geslaagd maar helaas gezakt voor natuur. Ik heb gebruik gemaakt van de herkansing maar ben ook hiervoor gezakt. Omdat ik een goed gevoel over de uitslag
had en bij de herkansing echt niet had verwacht dat ik weer was gezakt ben ik naar Leiderdorp geweest voor inzage.
Uit de inzage is gebleken dat ik een 5.5 heb gehaald, volgens de puntentelling van de LOI is dit echter afgerond naar een 5. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Is het zinvol om hier bezwaar tegen te maken, heeft dit enige kans van slagen?
Laatst gewijzigd door Radar op 23 sep 2018 11:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ivm duidelijkheid

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Ongelezen bericht door Lowieze »

Teigetje333 schreef:
22 sep 2018 23:39
Ik heb onlangs de toelatingstoetsen voor de PABO bij de LOI gedaan. Voor aardrijkskunde en geschiedenis ben ik geslaagd maar helaas gezakt voor natuur. Ik heb gebruik gemaakt van de herkansing maar ben ook hiervoor gezakt. Omdat ik een goed gevoel over de uitslag
had en bij de herkansing echt niet had verwacht dat ik weer was gezakt ben ik naar Leiderdorp geweest voor inzage.
Uit de inzage is gebleken dat ik een 5.5 heb gehaald, volgens de puntentelling van de LOI is dit echter afgerond naar een 5. Heeft iemand iets soortgelijks meegemaakt? Is het zinvol om hier bezwaar tegen te maken, heeft dit enige kans van slagen?
Maakt het echt uit of je een 6 hebt gehaald om te kunnen slagen? Ik weet van sommige toetsen dat je minstens een 7 of zelfs een 8 moet halen om aan de opleiding te mogen beginnen.
Dit zou ik eerst maar even uitzoeken

witte angora
Berichten: 30788
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Ongelezen bericht door witte angora »

Er zullen er best wel meer zijn dit dit mee hebben gemaakt. Als het volgens de regels is, dan heeft bezwaar maken geen enkel nut. Het enige wat er op zit is wat meer tijd aan je studie besteden zodat je volgende keer een hoger cijfer haalt.

Lowieze
Berichten: 6592
Lid geworden op: 30 nov 2017 10:09

Re: Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Ongelezen bericht door Lowieze »

witte angora schreef:
23 sep 2018 12:01
Er zullen er best wel meer zijn dit dit mee hebben gemaakt. Als het volgens de regels is, dan heeft bezwaar maken geen enkel nut. Het enige wat er op zit is wat meer tijd aan je studie besteden zodat je volgende keer een hoger cijfer haalt.
Het betreft hier geen studie, maar toelatingstoetsen om aan een studie te kunnen beginnen.

Erthanax
Berichten: 9681
Lid geworden op: 19 jan 2018 19:57

Re: Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Ongelezen bericht door Erthanax »

Het afronden van een 5,5 naar een 5 is weliswaar niet heel gebruikelijk, maar het kan zijn dat het in de toelatingseisen zo geregeld is. U moet een goede basiskennis hebben om aan de pabo te kunnen beginnen. Wilt u dat écht, dan kunt u het best nu eerst uw kennis van "natuur" op, of liever boven, het vereiste niveau brengen.

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Ongelezen bericht door Jefdus »

Als het bijvoorbeeld gaat om een toets met een groot aantal meerkeuzevragen, kan het best zijn dat u een 5,45 heeft gehaald. Dit wordt op decimalen afgerond naar een 5,5 maar op hele cijfers naar 5.

Seagoing Racer3
Berichten: 29
Lid geworden op: 02 sep 2018 19:16

Re: Afronding examen LOI; bezwaar maken tegen cijfer?

Ongelezen bericht door Seagoing Racer3 »

.

Gesloten