LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Andere onderwerpen over opleidingen en instellingen.
joly
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:10
Locatie: Gelderland
Contacteer:

SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Ongelezen bericht door joly »

Hallo,

Via een privebericht is mij gevraagd naar onze ervaring met SGJ. Daar wil ik graag in het open forum op reageren. zodat er meer mensen profijt van hebben of kunnen reageren.

Onze ervaringen met SGJ waren in het begin slecht. Toen is het een paar jaar goed gegaan door een bepaalde voogd. Maar die is nu weg en nu is het weer erg slecht. Ze zijn onwijs star en rigide en staan niet open voor argumenten of dialoog.

Het lijkt wel of een winnen/verliezen of buigen/barsten als je het niet eens bent met hen.

W.s. gaan we hierna vragen om terug te gaan naar de normale bjz.
De moeder van mijn stiefkinderen wilde graag sgj. Wij vonden het niet nodig, maar op zich prima. We hadden er direct al spijt van.
Omdat zij gelijk een heel eigen (lees: ander) standpunt innamen dan het onderzoek van bjz.

Ik wil liever nog niet op de details in gaan. Volgende week donderdag komt onze rechtzaak voor :(
Dus ff niet al mn kruit verschieten

Heeft iemand ook ervaring met SGJ? Graag hoor ik ut. ;) Beetje kruit erbij kan geen kwaad.

Greetz, Joly

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Ongelezen bericht door Chocomelk »

Gereformeerde jeugdzorg !????
Sorry maar dat mag toch niet met een geloof's boekje bekeken
gaan worden !

joly
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:10
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Ongelezen bericht door joly »

Uh ja er zijn nou eenmaal mensen die dat prettig vinden. Net als christelijke scholen enzo.
Het gaat vaak wel om heel persoonlijke dingen.
Wij zelf vinden de professionaliteit veel belangrijker, maar soms praat het wel makkelijker.

Waarschijnlijk staat onze ervaring niet op zich zelf.

En dan is christelijk in dit geval dus slechter dan gewone bjz.
Wel erg balen, want ik had daar op zn minst meer verantwoordelijkheid verwacht.
Juist vanuit geloof toch niet kunt verwachten dat een moeder wel voor stiefkinderen maar niet voor eigen zoon mag zorgen.

Als je zegt dat je dan niet aan je kind en ook niet aan God kunt verantwoorden dan zegt de voogd glazig: 'ik begrijp je'. Nou sorry je begrijpt er helemaal geen bal van.
Blijkbaar is dan de (on)professionaliteit nog belangrijker dan christelijk.
Tis maar net wat het makkelijkste uitkomt.

mysterie*
Berichten: 1
Lid geworden op: 11 jan 2012 12:03

Re: SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Ongelezen bericht door mysterie* »

Mijn ervaringen met het SGJ zijn dat ze ontzettend op de man gericht zijn. De man is immers het hoofd van het gezin en in dat opzicht ook de opvoeder van de kinderen. Geloof deed er in dit geval niet toe. Mijn ex was bezig met paranormale zaken en toch werd hij geloofd. In mijn geval heeft het 5 jaar geduurd voordat eindelijk werd ingezien dat mijn ex inderdaad de kinderen manipuleerde en hij inderdaad een alcohol en sexueel probleem had. In die tussentijd hadden ze wel mijn dochter van 12 bij hem geplaaatst! Toen het daar mis ging draaiden ze als een blad aan de boom om. De kinderen zijn toen een hele tijd onder begeleiding naar hem toe geweest! Maar naar een andere jeugdzorg instelling gaan is bijna onmogelijk als je in hun klauwen zit.

Brainless
Berichten: 938
Lid geworden op: 23 sep 2011 18:58

Re: SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Ongelezen bericht door Brainless »

SGJ heeft een christelijke grondslag, maar absoluut niet "zwaar" gereformeerd.
En helemaal niet: de man is de baas en dus vrouw heeft niets te vertellen.

Ze zijn (in het algemeen) juist meer van het samen (het gezin) dan om "boeman" te spelen.

joly
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:10
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Ongelezen bericht door joly »

@spacecowboy
Sjonge zeg! Het werd inderdaad hoog tijd dat ze onder verscherpt toezicht kwamen. Maar ik vraag me af of het gaat helpen. Zie weinig verandering.
Sterkte!

Sgj is niet perse op de man gericht.
Bij mijn zoon leek dat eerst wel zo. Gelukkig is hij inmiddels een jaar thuis, na 10rechtzaken :( Hij is nog bezig met verwerken van de ellende van uithuisplaatsingen. Gelukkig geen ernstige dingen gebeurd.
Door dat alles zijn mijn stiefkinderen tijdelijk terug naar hun moeder gegaan. SGJ had haar zomaar terug op code groen gezet.... Wat je ook zegt, het helpt niet.... ze trekken hun eigen plan.
Dat was 6 jaar geleden al zo, en dat is nog steeds zo.
Je wordt als kind behandeld en dat geven ze nog toe ook.
Nu het eindelijk overduidelijk wordt dat deze 4 kinderen hun vader totaal afgeschreven hebben, wordt sgj tergend langzaam wakker.... Als het tegenzit hebben ze ons compleet om zeep geholpen en kunnen geld vangen voor 4 uithuisplaatsingen die ze zelf uitgelokt hebben.

Klachten in dienen.... ja we overwegen het....
Maar dan kom je weer in een vreselijke mallemolen.... je wilt gewoon dat het stopt, dat je gewoon kan leven..... Dankzij sgj hebben alle 5 kids veel meer problemen dan toen hun 'hulp' begon.... :(

Omdat ze dachten dat ik negatief over de andere ouder zou zijn, moest mijn zoon (toen 12jr) persé naar zijn vader. Omdat voor elkaar te krijgen heeft hij half nederland gezien en waren ze bezig om mij uit de ouderlijke macht te ontzetten.
Nu de andere moeder het daadwerkelijk doet, zeggen ze dat ze niets kunnen omdat moeder niet meewerkt....

We zijn nu een multiprobleemgezin :(
3 jaar geleden waren we een professioneel gezin....
En dan te bedenken dat we slechts 1 van de velen zijn....
grof schandalig :(

joly
Berichten: 13
Lid geworden op: 22 okt 2006 15:10
Locatie: Gelderland
Contacteer:

Re: SGJ Gereformeerde jeugdzorg - ervaringen

Ongelezen bericht door joly »

@brainless
Dan heb je w.s. een uitzonderlijk goeie voogd.
Wees er zuinig op! zorg wel dat je alles zwart op wit hebt en dat er geen fouten in staan!
Wij hadden eerst ook een hele goeie voogd... maar dat besef je pas achteraf.
Zo'n goeie voogd vindt je ook normaal, want dat is ook wat je mag verwachten. Helaas zijn het de uitzonderingen :(

Gesloten