LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Problemen met jouw aansluiting of met jouw provider van internetdiensten? Discussieer dan hier daarover.
naambezet
Berichten: 1
Lid geworden op: 07 okt 2010 11:24

XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door naambezet »

Mede op voordracht van XS4ALL heb ik mijn ADSL/ISDN overgezet naar een nieuwe VDSL2 verbinding met IPv6.

Nieuw modem-router ontvangen en wel de fritzbox 7340 ( is alleen verkrijgbaar bij geselecteerde providers) .

Sinds ik overgegaan ben naar de nieuwe verbinding met router, heb ik constant problemen. Verbinding valt weg, WLAN wordt spontaan verbroken en weer verbonden. Een en ander bij mij thuis is geinstalleerd door XS4ALL.

Probleem wordt door XS4ALL niet serius herkend. Ik word doorverwezen naar AVM Berlijn (producent/leverancier) AVM "kaatst de bal min of meer terug "naar XS4ALL. Intussen blijven mijn klachten bestaan.

Hoop dat XS4ALL spoedig een oplossing zal aandragen om een en ander functioneel werkend te houden.

Wat zijn jullie ervaringen ?

Zandink
Berichten: 43
Lid geworden op: 30 aug 2010 19:44

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Zandink »

Is dat niet die hele dure provider die vroeger goed was maar nu een dochter is van KPN wegwezen daar !

jlthkoch
Berichten: 1215
Lid geworden op: 11 okt 2005 23:10

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door jlthkoch »

Zandink schreef:Is dat niet die hele dure provider die vroeger goed was maar nu een dochter is van KPN wegwezen daar !
XS4ALL is altijd al een dochter van KPN geweest en is nog steeds goed.

visliefhebber
Berichten: 35
Lid geworden op: 28 aug 2010 19:55

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door visliefhebber »

En let op als je dit abbo ooit opzegt, dat je niet aan een Pack-abonnement blijft vastzitten. Hele fora staan daar vol van. Typisch een KPN valstrik :x

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

XS4ALL is altijd al een dochter van KPN geweest en is nog steeds goed.
Ook XS4all begint KPN trekjes te vertonen, bellen per minuut afronden, flat fee tarief dit jaar met 50% verhoogd.
Bij problemen (van niet-technische aard) krijg je hele arrogante reacties, waarna je doodgezwegen wordt.
XS4all is echt niet meer wat het geweest is.

tampie74
Berichten: 168
Lid geworden op: 23 jan 2009 13:14

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door tampie74 »

wij hebben ook xs4all met inmiddels al de 3e fritzbox 7170 modem. Ook iedere keer wegvallende verbinding zowel kabel als draadloos. dns valt iedere keer weg en bij het uit bellen, vergat de fritzbox het 1e cijfer. dus geen 10 cijfers zoals geprogrammeerd in de telefoon nee er werden 9 cijfers gedraaid. Dit laatste is de afgelopen 2 maanden zo. De rest van de problemen dat speelt al meer dan een half jaar. steeds weer bellen. en wat krijg je als standaard antwoord, en ik kan het weten heb bij zo'n zelfde clubje gewerkt met belscripts. controleer de kabels eens en reset de router. Dat heb ik afgelopen donderdag meegemaakt. En dat was ik gewoon beu, dat ik gezegt heb hier komt een klacht over omdat wij er al zo lang mee bezig waren. Nou dat hebben we dus gedaan en ineens kon er wel een nieuwe de 3e die afgelopen zaterdag bij ons binnen kwam, wel verstuurd worden. Zonder het één en ander gecontroleerd te worden. Nou maar hopen dat de verbinding wel goed blijft. Zo niet dan ligt het toch aan de bekabeling buitens huis. Ik weet niet in welke omgeving de TS woont, wij wonen in zuid-brabant. En er schijnen in deze omgeving volgens de TNT meerdere modems omgeruild te worden van zowel xs4all en KPN, dus het zou goed kunnen dat het aan de bekabeling buiten ligt of bij de centrale. En niet hier in huis of bij andere mensen thuis. Die dezelfde problemen hebben met wegvallende verbindingen e.d.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Het probleem van de wegvallende verbindingen ligt denk ik toch echt bij XS4all.
Ik heb er ook een poosje last van gehad, het ontstond ineens en was na een aantal weken ook ineens weer weg. Het gebeurde zowel op desktop als op laptop.
De Fritzbox heeft de laatste software, en er is verder ook niets veranderd aan de instellingen of bekabeling. Iets wat ineens komt en weer overgaat ligt m.i. niet aan de hardware.
Wat misschien wel aan de hardware ligt is de echo op de lijn bij het telefoneren, die is een poosje weg als ik het modem terugzet naar fabrieksinstellingen, maar komt steeds weer terug. Ik zet hem niet meer terug naar de fabrieksinstellingen want ik moet hem dan steeds weer configureren voor het bellen en het voeren van twee gesprekken tegelijk weer zien in te schakelen. :(
Binnenkort ben ik, na jaren, toch weg bij XS4all, zoals ik al aangaf vind ik de kwaliteit achteruit gaan, het KPN virus sluipt ook daar naar binnen, ik vind het de hoge prijs niet meer waard, daarbij kan ik dan ook eindelijk UPC een rotschop geven, maar dat is weer een ander verhaal/topic.

Explorer
Berichten: 1
Lid geworden op: 04 nov 2010 20:42

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Explorer »

Ik ben sinds 1993 bij XS4ALL en ik heb echt nog nooit problemen met ze gehad.
Ook nu, na het omzetten van mijn account en installatie van een fritz!box 7340, geen problemen. Dit doe ik liever zelf en besteed ik niet aan installateurs uit.

Overigens wil ik even iets rechtzetten, XS4ALL is NIET vanaf het begin bij KPN geweest. XS4ALL is opgericht door een aantal mensen die uit het hackerwereldje kwamen en vonden dat internet toegankelijk moest zijn voor iedereen. dit is ook terug te lezen op de site bij XS4ALL. Dus voordat iemand iets ropet, graag eerst zeker weten waar je het over hebt.

danmarc
Berichten: 67
Lid geworden op: 31 mar 2008 22:31

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door danmarc »

Ik heb precies dezelfde problemen sinds ik ben overgestapt op Internet Light van XS4ALL.

Ben afgestapt van het wireless gebeuren van deze router. Ook de FRITZ!Box 7170 kent dat probleem. Nu ik draai op een sitecom 300N XR die bedraad aan de Fritzbox 7340 zit gaat alles niet alleen sneller, maar de verbindingen worden niet verbroken.

Ben benieuwd naar de reacties van anderen. Als die wireless is uitgeschakeld of dan nog dezelfde problemen er zijn. Hier de eerste uren niet meer.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Ben benieuwd naar de reacties van anderen. Als die wireless is uitgeschakeld of dan nog dezelfde problemen er zijn. Hier de eerste uren niet meer.
Ik denk niet dat het aan het wireless gebeuren ligt, hier gebeurde het ook op de desktop die aan een draadje hangt.

FransH
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 nov 2010 19:08

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door FransH »

Ik heb een ander probleem met de 7340.
De nummerweergave van gesprekken die via de vaste lijn binnenkomen werkt niet.
Het werkt wel in de oude 7170 en ook wanneer ik de teleoon direct aan de splitter hang.
Ik heb het probleem gemeld bij xs4all, maar zijn beweren niets voor mij te kunnen doen en verwezen me naar AVM, de fabrikant van het modem.
Daar is mijn probleem nu al enige in onderzoek.
k vnd het nog steeds principieel fout dat xs4all mij doorstuurt naar de fabrikant, terwijl ik het modem van hen in bruikleen heb gekregen.

L.Rozenwater
Berichten: 599
Lid geworden op: 08 jun 2005 03:46

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door L.Rozenwater »

k vnd het nog steeds principieel fout dat xs4all mij doorstuurt naar de fabrikant, terwijl ik het modem van hen in bruikleen heb gekregen.
Dat hoeft u ook niet te accepteren. Het is uw eigendom niet maar van XS4ALL.
Als XS weigert om dit op te lossen, kunt u hen voor een keuze plaatsen: OF ze lossen het probleem op OF ( zou ik doen) wanneer ze dit niet willen/kunnen oplossen het abo beeindigen wegens wanprestatie.

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Xs4all heeft mij ook een paar keer afgescheept met "wij kunnen niets voor u doen" iets wat ik maar al toe goed ken van hun moederbedrijf KPN.
De reactie die ik op een klacht kreeg was ronduit glad en arrogant.
De hoge prijs die je betaalt voor de provider met de "beste service" zijn ze allang niet meer waard. Ik heb het er jaren voor over gehad, maar nu stap ik toch echt over.

Tjoppie
Berichten: 10
Lid geworden op: 11 nov 2010 19:26

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Tjoppie »

Xs4all is inderdaad niet meer zoals het geweest is, en ik zit met smart te wachten dat mijn 2 jarige abo er op zit.

Het wegvallen, daar had ik ook last van. Alles geprobeerd, firmware update, kabel hoef ik niet na te kijken, was allemaal nieuw, en draadloos was ook goed.

Telefoneren dan weer wel, dan weer niet...... prutsdesk wist het niet meer.

Ik zei toen, verlaag mijn snelheid eens, kijken wat dat voor invloed heeft.

En, walla, probleem opgelost, officieel kan ik 16MB hebben, maar het blijft goed gaan als de snelheid onder de 8MB blijft.

Dus lagere snelheid genomen, dus abo gedowngrade, en alles is opgelost.

Maar goed, ik zit het nog wel uit, we gaan op zoek naar een niet KPN dochter / broer of nicht.

dnnz21
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 nov 2010 13:40

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door dnnz21 »

Ik ben op zich niet ontevreden over de kwaliteit van Xs4all (zowel internet als bellen). De stabiliteit is tot enige maanden geleden altijd stabiel geweest. Komt bij, dat je geen idiote bedragen hoeft te betalen als je een keer de helpdesk snel nodig hebt.
Mijn problemen zijn inderdaad ook begonnen toen ik mijn oude Alcatel Speedtouch heb ingeruild voor de FritzBox7170. Verbinding viel regelmatig weg, soms problemen met bellen naar het buitenland. De snelheid is toen verlaagd naar 12Mb, dat heeft de problemen inderdaad verholpen, maar vind ik toch wel merkwaardig, je verwacht een nieuwer en beter product te krijgen. Afijn, al snel kon je een upgrade doen naar de FritzBox 7340, fijn dacht ik; dan zijn al mijn problemen vast opgelost. Maar nee, er kwam een probleem bij: de WLAN verbinding is niet stabiel wanneer er met Wireless-N apparatuur verbinding wordt gemaakt. Na verloop van tijd stagneert de boel en is er alleen nog "Limited Network Acces". Dit betekent in de praktijk dat je zelfs je FritzBox niet meer kunt benaderen via de web-interface. Lang wachten helpt soms, resetten helpt (tot nu toe) altijd. Wel vervelend als je op zolder zit en je moet weer naar beneden. Overigens speelt dit probleem ook als ik beneden op de bank met mijn laptop zit. Terugschroeven van de snelheid op de FritzBox lost het probleem niet op. Ik heb de vraag nog niet aan Xs4all voorgelegd, maar dat ga ik zeker doen. Misschien heeft oververhitting ermee te maken, hoewel het modem rondomhelemaal vrij staat in de woonkamer (dus geen afgesloten meterkast oid).
Mijn Speedtouch en de 7170 staan nog op zolder, dus wellicht worden ze ooit weer in ere hersteld.

ton_kassa
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 nov 2010 10:34

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door ton_kassa »

Na verlenging van mijn abo kreeg ik van XS4ALL het super de luxe snelle internetmodum frizbox 7340. Een welkome aanwinst omdat ik via WLAN sneller wilde werken.
Het leek mij een makkie om dit modem in mijn bestaande configuratie op te nemen. Stekkers uit mijn oude 7170 modem , SSID en WEPkey invoeren en klaar is kees.

Helaas, helaas, helaas.
WLAN verbindingen vielen constant weg of het connecten naar een internet pagina ging zeer traag. Daarbij constant problemen dat de DSL (internet connectie) verbroken werd of computers niet konden worden verbonden met het netwerk.

De helpdesk blijft super relax en neemt constant de tijd om je te helpen, maar mijn problemen blijven bestaan. Inmiddels maar weer terug naar de 7170 en maar wachten dat XS4all met een ander oplossing gaat komen dan weer het vervangen van het moden of doorsturen naar AVM.
ANDERS dan volgend jaar toch maar ergens anders heen.

Evert51
Berichten: 4
Lid geworden op: 18 nov 2010 20:46

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Evert51 »

Ook hier dezelfde problemen.
Na verlenging van mijn contract het nieuwe modem 7340 gekregen. Het vorige model 7170 werkte altijd zonder problemen, maar het nieuwe model bleef problemen geven. Op sommige computers werkte de LAN verbinding niet (slechts beperkte toegang) ik heb daarom besloten om allen met WLAN te werken en dat ging even goed, maar in het log zag ik af en toe het woord Failed (to register etc.) staan. Op een gegeven moment viel de WLAN verbinding helemaal weg en kreeg ik ook geen contact met het modem (dus stekker eruit om te resetten).
Contact opgenomen met de helpdesk via mail en telefoon (ging ook af en toe niet zo goed) en deze week een nieuw modem gekregen, maar als ik nu al deze verhalen lees vrees ik het ergste en krijg ik het vermoeden dat dit modem iets te vroeg in de markt is gezet (op de site van AVM vind ik bijna niets over dit modem, alleen een klein stukje in een persbericht: http://www.avm.de/de/Presse/Information ... _02_5.php3).

Als ik de nieuwste firmware (build 86) erop zet dan zie ik in het systeemlog een foutmelding dat er geen contact gemaakt kan worden met een autoconfiguratie server. Ik heb dus de vorige firmware build 83 weer teruggezet en zie dat in deze firmware deze optie uitstaat en daarom wordt er niet geprobeerd om contact te maken met deze autoconfiguratieserver. In build 86 is deze optie niet uit te zetten (grijs).

Tot nu toe is mijn WLAN nog niet langdurig uitgevallen maar af en toe zie ik wel dat het even duurt voordat een website geopend wordt, dus helemaal lekker loopt het nog steeds niet.

Ik blijf (nog) hopen dat xs4all of AVM met een echte oplossing komt want tot de verlenging van mijn contract ben ik altijd tevreden geweest en had ik nooit problemen.
Evert

Karim1978
Berichten: 2
Lid geworden op: 30 nov 2010 12:42

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door Karim1978 »

Hallo mensen,

Ik kan me aansluiten bij de groep, heb sinds een aantal weken ook de "gratis" upgrade gedaan naar de 7340 en ondervind dezelfde problemen. (het continu wegvallen van de verbinding) en een onstabiele WLAN.
Ik kan me ook aansluiten bij het verhaal van Evert, voorheen geen enkel probleem ondervonden en zou zelfs XS4ALL adviseren aan iedereen.
Nu komen mijn oude @home frustraties weer te boven en drijft het mens tot waanzin.
Ook de helpdesk weet blijkbaar niet wat ze ermee aan moeten, op dit moment hebben ze een monteur gestuurd naar de DSL kast, om te kijken of het probleem daar ligt, maar als zoals ik al lees, zal het niet hieraan liggen.
Tot mijn frustratie is een fabrieksreset standaard protocol voor de helpdesk, dus elke keer weer de hele zooi configureren.
Om niet elke keer trappen te lopen om de modem te resetten, heb ik een WLAN router als switch bekabeld aangesloten op de 7340, zo kom ik (soms heeeeeel traag) wel elke keer in de fritbox.
Enigste wat XS4ALL heeft aangeboden is een downgrade.
Mocht dit het geval zijn wil ik het nieuwe conract (de verlenging) nietig verklaard hebben, zodat ik opzoek kan naar een andere provider. (andere provider zal ook weer andere ellende opleveren)
Van de ene kant vind ik het jammer, ben normaal heel erg tevreden over de helpdesk, ze helpen je tot het probleem verholpen is, t.o.v. mijn vorige provider ziggo/@home die me uiteindelijk na 15 minuten gefrustreerd zij:" meneer, wij hebben maar 6 minuten per klant" (probleem was toen nog steeds niet opgelost). Dit was toentertijd rededen genoeg voor mij om over te stappen.

Ik hoop dat XS4ALL inderdaad met een degelijke oplossing komt op korte termijn, bij mij is de maat bijna vol. Maar een downgrade accepteer ik niet, dit is in mijn ogen geen oplossing.

Karim

LeonWinter
Berichten: 1
Lid geworden op: 06 dec 2010 00:21

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door LeonWinter »

en nog een . . . . .
Ook hier hetzelfde probleem: die Fritz 7340 is volstreky ongeschikt voor wireless LAN: soms gaat het een dag goed, maar meestal valt wireless LAN na 13 seconden uit. Met geluk wordt het na zo'n 7 seconden hersteld, maar 13 seconden later is ie weer weg. Modem resetten (voeding los maken) helpt soms, maar nooit langer dan een paar uur.
Ik ga maandag de 7170 weer laten terugzetten.

Onbegrijpelijk dat Fritz zo'n instabiele modem in de markt zet. Nog onbegrijpelijker dat xs4all gewoon daargaat met het leveren van deze modem en *nergens* op hun web site dit probleem meldt. En de helpdesk je maar aan het lijntje houden met software update (geen verschil); nieuwe wlan driver (geen verschil); ander kanaal kiezen (geen verschil) terwijl uit bovenstaande blijkt dat dat het een struktureel probleem is. En dat van 'de beste' (??) provider van Nederland?

Laatste advies is de 7170 als router aan de 7340 hangen. Had ik net zo goed de 7170 kunnen houden . . . .

Ik ga morgen weer bellen

CaptainSlow
Berichten: 462
Lid geworden op: 01 mei 2010 12:59

Re: XS4ALL Fritzbox 7340 problemen

Ongelezen bericht door CaptainSlow »

Tja, zelfde soort gezeur had ik een jaar of twee terug, toen ik mijn contract een jaar verlengde en de 7170 kreeg.
Daar werd mee geschermd dat hij zo makkelijk was om er een printer of een externe harde schijf aan te hangen die door alle pc's in het netwerk te gebruiken was voor back-ups, massa opslag e.d.
Modem een andere plek gegeven, externe schijf aangeschaft en backuppen maar.
Blijkt dat ding een USB 1.1 aansluiting te hebben, die al een jaar of 8 of zo achterhaald is? Een backup rechtstreeks op de USB 2.0 aan pc doet er 3 a 4 uur over, op de Fritzbox een week. Op de websites van XS4all en AVM was hier destijds niets over te vinden.
Zowel met XS4all als AVM ben ik er nooit uitgekomen.

Daarom sprong ik een paar maanden geleden min of meer uit mijn vel toen XS4all in hun nieuwsbrief nieuwe klanten een Fritzbox 7170 beloofde met dezelfde argumenten, zo handig met backuppen en massa opslag.
Ik heb ze een mail gestuurd met mijn bevindingen en mijn mening over het feit dat ze nu, wetende dat de aansluiting in de praktijk helemaal niet bruikbaar is, nog steeds hiermee adverteren.

Reaktie van XS4all:
Het spijt me dat u de teleurstelling aan XS4ALL toewijd, XS4ALL geeft altijd open informatie over al haar producten. Nergens op onze website staat vermeld dat de USB poort 2.0 is, u wordt dus niet foutief geïnformeerd.
Daarnaast is 99.9% van de 2.0 USB apparatuur compatibel met het 1.1 USB protocol, u bent dus alleen beperkt in de snelheid.
Ik hoop dat de verdere functionaliteit van het gratis modem in bruikleen wel naar wens is.


Beperkt in de snelheid? Bruikbaar voor massa opslag? Op USB 1.1?
Een backup waarbij je de pc een week niet uit mag zetten (en gelijk de volgende weer op kunt starten) noemen ze beperkt?
Ik noem dat gewoon zoals het is, onbruikbaar voor datgene waar ze zelf mee adverteren.
Toen wist ik het zeker, ook bij XS4all is uiteindelijk het KPN virus doorgebroken, dit virus brengt ieder bedrijf wat KPN overneemt terug naar KPN normen, alleen bij XS4all heeft dit iets langer geduurd.

XS4all is de enorme meerprijs helaas niet meer waard, ik zit inmiddels in de opzegtermijn.

Gesloten