LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Ook Anfi gedupeerd?

Goede of slechte ervaringen met vakantieparken / campings? Geef hier jouw mening.
clubhunter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:42

Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door clubhunter »

Ook ik heb tijdens mijn vakantie op Gran Canaria te maken gehad met het schuim van de Anfi groep. Onder valse voorwendselen door een colporteur naar het Anfi Tauro resort ontvoerd en daar, overdonderd door de agressieve verkooppraktijken, toch een Anfi-Voyager contract getekend en een aanbetaling van 870 euro gedaan. In het contract wordt vermeld dat het geen timesharing betreft, dat er niet geannuleerd kan worden en dat er geen terugbetalingen gedaan worden. Wij zijn echter niet geïnformeerd over een wettelijke afkoelingsperiode. Na thuiskomst bleek echter dat er wel degelijk sprake is van timesharing.

Door het aankopen van timeshare verwerft men het recht om elk jaar gedurende één of meer weken in een ingerichte vakantiewoning te verblijven. Juridisch gezien bevindt timeshare zich tussen eigendom en huur. Nieuwe vormen van timesharing zoals Holiday clubs zijn in opmars, vooral in populaire vakantiestreken zoals Gran Canaria en Tenerife. Vaak met voorbedachten rade opgezet om te ontsnappen aan het toepassingsgebied van de Europese richtlijn over timesharing en geldende wetgeving. Hoewel het idee van timeshare op zichzelf niet altijd slecht is, zijn de contracten en vooral de agressieve en ronduit oneerlijke praktijken die ermee gepaard gaan, al jaren oorzaak van talloze klachten. Louche organisaties zoals Club La Costa, Palm Oasis en Anfi zijn hier sprekende voorbeelden van. Argeloze vakantiegangers worden onder valse voorwendselen in de val gelokt en opgezadeld met onopzegbare contracten, vaak honderden tot duizenden, soms zelfs tienduizenden euro’s armer. Intimiderende verkoopgesprekken, het laten doen van illegale (aan)betalingen, niet nakomen van afspraken bij boekingen en het onder dwang opwaarderen van timeshare contracten blijken veel voorkomende praktijken te zijn.
Anfi zegt ook in haar eigen policy ook letterlijk dat hun enige belang is:
“het verkopen en promoten van timeshare”.!

De Anfi organisatie heeft verschillende verschijningsvormen en resorts zoals Puerto Anfi, Anfi Beach Club, Club Monte Anfi, Club Gran Anfi, Anfi del Mar en de nieuwste Anfi Tauro en zijn allemaal eigendom van Anfi International BV en Grupo Santana Cazorla.
Uiteraard hebben wij geprobeerd het Anfi Voyager contract te ontbinden, maar je krijgt op geen enkele manier contact met ze. Er wordt niet gereageerd op aangetekende brieven, e-mails en telefonisch contact. Hierdoor blijven niet alleen Anfi maar ook andere malafide ondernemers door de mazen van het net glippen en denken nog steeds ongestoord hun gang te kunnen gaan met hun oplichtingspraktijken.

Inmiddels zijn wij in contact gekomen met de stichting TeCiN (Timeshare en Consument in Nederland). Deze stichting is een Nederlandstalige kennisbank over de feiten van timeshare. Doel van stichting TeCiN is om de consument zo goed mogelijk te informeren en te helpen om malafide timeshare organisaties zoals Anfi een halt toe te roepen en gedupeerden te ondersteunen in hun kruistocht tegen dit soort malafide ondernemers. Hiervoor zijn door stichting TeCiN concrete initiatieven ontwikkeld, vooral tegen Club La Costa, Palm Oasis en Anfi. Ook is stichting TeCiN een samenwerking met een advocatenkantoor aangegaan. Dit heeft o.a. geleid tot een groepsprocedure tegen Club La Costa. Dat dit wel degelijk tot succes kan leiden blijkt wel uit het feit dat de verkoopkantoren in Nederland al lange tijd gesloten zijn. Ook is er de nodige jurisprudentie waarop wij ons kunnen baseren. Er zijn dus mogelijkheden om de Anfi groep nu eens goed aan te pakken en een eind te maken deze agressieve, oneerlijke en misleidende praktijken.

Individuele acties hebben echter weinig kans van slagen, maar door ons als gedupeerden te organiseren staan wij sterker in de strijd. De tot nu toe ontvangen reacties van Anfi gedupeerden lijken slechts het topje van de ijsberg. Als u zich in het verhaal herkent, en u wilt samen sterker staan tegen deze onbetrouwbare ondernemers, dan kunt u zich beter organiseren. Meer informatie en contactgegevens zijn te vinden op de website van stichting TeCiN. Als U mij een pm stuurt kan ik u ook rechtsreeks met hen in contact brengen.
Stap over uw schaamte heen, u bent helaas niet de enige gedupeerde.!

schakel
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2010 21:25

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door schakel »

Europees Consumenten Centrum ECC over Timeshare en holiday clubs

Welke informatie moet u minimaal krijgen voor u tekent?

Lees vóór u iets tekent de inhoud van de timeshare overeenkomst. Daarin moet minimaal de volgende informatie staan:

* Naam, adres en rechtsvorm van de aanbieder en de eigenaar.
* Welk gebruiksrecht u precies krijgt en waarop (dus een precieze beschrijving van het onroerend goed en de ligging).
* De prijs die u daarvoor moet betalen en een overzicht van alle bijkomende kosten (services, onderhoud, belastingen enz.).
NB. Er mogen u later geen andere kosten worden berekend dan die in de overeenkomst genoemd staan!
* Als het object nog in aanbouw is: geplande opleverdatum en andere relevante gegevens (bouwvergunning, gas, water, licht, zwembad en andere voorzieningen).
* Hoe het beheer, instandhouding van het goed, onderhoud en de administratie geregeld zijn.
* Of er een systeem is voor ruil of doorverkoop en de kosten daarvan.
* Hoe en bij wie u de overeenkomst kunt opzeggen en eruit kunt stappen.
* Alles over de bedenktijd die u heeft na ondertekening.

De overeenkomst moet beschikbaar zijn in de taal van uw keuze. Hij wordt pas geldig als hij is voorzien van de plaats en datum van ondertekening en de handtekening van beide partijen.
Kunt u er na ondertekening nog van af?

Ja. Na ondertekening heeft u een bedenktijd van 10 kalenderdagen waarbinnen u het recht heeft te annuleren. Dat mag dan kosteloos en zonder opgaaf van redenen. Valt de 10e dag op een feestdag, dan heeft u de tijd tot de eerstvolgende werkdag. Zegt u schriftelijk op, dan geldt de datum van verzending. Het is dan wel verstandig om uw brief aangetekend te verzenden.
Wat als niet is voldaan aan de informatieplicht?

Als een of meer van de verplichte gegevens blijken te ontbreken in de timeshare overeenkomst, heeft u nog gedurende 3 maanden het recht deze op te zeggen. Ook dan hoeft u geen annuleringskosten te betalen.
Wanneer hoeft u pas te betalen?

U hoeft pas te betalen als de overeenkomst bindend is geworden. Dus pas na de bedenktijd van 10 dagen, of -bij het ontbreken van verplichte gegevens- na 3 maanden. Op verzoeken om eerdere aanbetalingen of voorschotten hoeft u dus niet in te gaan. Heeft u toch iets aanbetaald, maar zegt u de overeenkomst binnen de wettelijke bedenktijd op? Dan hoort u uw geld volledig terug te krijgen. Lukt dit niet, neem dan contact op met uw creditcardmaatschappij om de betaling te laten terugdraaien.

Ik hoor graag van u wat u nu concreet heeft gedaan om uw geld terug te krijgen en of dat inmiddels gelukt is?

schakel
Berichten: 3
Lid geworden op: 22 dec 2010 21:25

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door schakel »


MDA
Berichten: 1
Lid geworden op: 16 jan 2011 12:40

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door MDA »

Wij zijn 4 weken naar Puerto Rico, Gran Canaria geweest.

In eerste instantie waren wij niet op de hoogte van de praktijken van de ANFI club en ook te goedgelovig in het begin maar hebben het voor elkaar gekregen het contract te ontbinden en onze aanbetaling terug te krijgen.

Het verloop zal ik hieronder omschrijven.

Om van je hotel aan de boulevard een wandeling te kunnen maken tot het winkelcentrum word je gemiddeld 7 keer aangesproken op straat door personen met een toerisme pasje om hun nek en een Anfi t-shirt aan.
Ze vertellen je dat ze nieuwe locaties promoten en dat je alleen even moet gaan kijken, gratis producten krijgt en daarna weer wordt terug gebracht.
De werkelijkheid is iets anders helaas, de taxi staat al klaar om je naar een prachtig complex te brengen.
Wij zijn hier helaas een keer op ingegaan door het liegen van een Belgisch sprekend persoon op straat en kwamen met de taxi aan in het nieuwe Anfi Taurus complex.
Uiteraard werden we bijzonder vriendelijk ontvangen en kregen een rondleiding van een zekere Astrid welke zich direct opwerpt als je beste vriendin en uiteraard laten ze in het complex ook een uitzonderlijk mooie kamer zien.
Ook het complex ziet er echt schitterend uit ontzettend luxe alleen blijkt het in de praktijk slechts om je geld te gaan.
Maar door alle mooie woorden en luxe overdonderd ons toch laten inpakken en een contract getekend voor 35 maanden een zogenaamd Holiday package en dachten op dat moment een geweldige deal te hebben gesloten.
Na alle overweldiging uiteindelijk na uren weer terug gekeerd naar het hotel waar we pas op het internet gingen informeren en eigenlijk met verbazing lazen wat we eigenlijk gedaan hadden want door even te zoeken kom je snel terecht bij Tros opgelicht.
Door alle verhalen te lezen wilden we hier natuurlijk vanaf eerst onze reisleiding gevraagd deze was van Jiba, maar vertelde ons niet te kunnen of willen helpen en heb hierop met de Nederlandse ambassade gebeld op Tenerife en deze kwam met de oplossing:

-Het contract voorziet in een afkoelingsperiode van 10 dagen, hetgeen trouwens ook in het contract stond maar waar je niet op wordt geattendeerd.
-Ga naar een kantoor voor behartiging van consumenten belangen in ons geval was dit

O.M.I.C.
C/ Tamrán nº 4
35120 Arguineguín, Mogán
Las Palmas de G.C.
Tf: 928.568.566
Fax: 928.152.051

Hier hebben we onze bezwaren geuit en onze aanbetaling terug gevraagd, zonder dat we iets hoefden te betalen zijn we hier uitstekend geholpen zij hebben voor ons het contract opgezegd en zijn constant gaan bellen om onze aanbetaling terug te krijgen, trouwens de aanbetaling had ook nooit geïncasseerd mogen worden in de afkoelingsperiode hetgeen zelfs verboden is conform de Spaanse wet maar klaarblijkelijk heeft men daar geen boodschap aan.

Gelukkig hebben we een bevestiging gekregen dat ons contract ontbonden is en is de aanbetaling na 2 weken ook terug betaald.

Dus als binnen de geldende termijn de juiste stappen worden genomen is het gelukkig nog te herstellen, dus neem actie binnen 10 dagen en ga naar het consumenten belangen kantoor binnen de gemeente.

Hoop dat jullie hier iets aan hebben.

Yvette Lamers
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2011 18:49

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Yvette Lamers »

Ook ik ben met mijn gezin op mijn vakantie in Puerto Rico in april 2010 op straat aangesproken en ik heb me laten overtuigen om Tauro te bezoeken om een prijs op te halen.

Wij zijn daar drie uur rondgeleid door ene Astrid die ons ervan probeerde te overtuigen dat het Voyager pakket een goedkopere en beter manier van vakantie is. Ik ben altijd sceptisch daar ik als jurist bij het PBC verbonden ben.

Na drie uur kwam meneer Alain erbij die op mij in eerste instantie een beetje aandringend overkwam. Hij vertelde mij de prijs 5.500 voor een 2 slaapkamer pakket daar wij 3 kinderen hebben waarvan een met een geestelijke beperking.

Daar ik direct moest beslissen van Alain heb ik nee gezegd omdat ik niet over een nacht ijs wou gaan. We werden toen nog uitgenodigd om een hapje te gaan eten en ik besloot met mijn man om toch ja te zeggen om in ieder geval de contracten door te kunnen lezen, daar zolang mijn handtekening er niet onder staat is er geen geldig contract.

Ik heb de contracten uitvoerig met mijn man doorgenomen en ik kon er eigenlijk geen addertjes onder het gras ontdekken waarop we toch besloten hebben te ondertekenen.

We zijn terug gekomen in Nederland en ik heb direct het restand overgemaakt en ben gaan bellen.

Dit verliep vrijwel probleemloos en een vriendelijke vrouw Guannie heeft toen mijn twee weken met kerstmis vastgelegd.

Wij zijn toen met kerstmis op Anfi geweest en alles wat ons beloofd was is ook nagekomen. En het is de mooiste vakantie geweest die ik met mijn gezin heb gehad, alles was tot in de puntjes verzorgd en mijn kinderen hadden de tijd van hun leven. We hebben toen ook een gesprek met Evert gehad die ons probeerde te overtuigen van een volledig lidmaatschap, wat voor ons interesant leek maar financieel op dit moment niet haalbaar daar we met een verbouwing zitten.

Na thuis komst van Anfi zijn we meteen weer gaan boeken en aankomende zomer gaan we naar Disneyworld Florida.

Ik begrijp dus de negativiteit niet op dit Forum van mensen die het niet eens ondervonden hebben. Het is misschien niet de goedkoopste manier van op vakantie gaan maar prijs kwaliteit een zeer goed product.

Ik heb op Anfi met meerdere klanten gesproken die dit pakket hadden gekocht en die allemaal onze mening deelde.
Laatst gewijzigd door Yvette Lamers op 03 feb 2011 12:33, 1 keer totaal gewijzigd.

Yvette Lamers
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2011 18:49

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Yvette Lamers »

Misschien ook eens interesant om een onafhankelijke website te bekijken waarop mensen die wel op Anfi zijn geweest hun mening geven. :wink:

http://www.zoover.nl/spanje/gran-canari ... sort/hotel

pogje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2011 20:48

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door pogje »

wij zijn ook net terug van gran canaria en zou graag met mensen in contact komen die goede ervaringen hebben met anfi, hebben jullie al de nrs of e mails om rechtstreeks te boeken? als ook de site voor wereldwijd te boeken ?

wij hebben dus ook ondertekend

Ivonne74
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:28

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Ivonne74 »

Mw. Lamers u zult zien dat uw volgende vakantie niet in een luxe resort zal zijn. Graag hoor ik uw ervaring na de volgende vakantie, dan zal u ook de negatieve verhalen begrijpen. Mvg.

Ivonne74
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:28

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Ivonne74 »

@Pogje. Als u er nog onderuit kan, doe het alstublieft. De ervaring van mijn ouders staan bij een gerelateerd topic. De eerste vakantie is top, de tweede vakantie wordt u ergens achteraf weggestopt. En het is maar afwachten of de cruise überhaupt doorgaat. Het is je reinste oplichting!

Yvette Lamers
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2011 18:49

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Yvette Lamers »

Ivonne, ik zal zeker mijn volgende vakantie ervaring delen met het forum maar waar ik niet tegen kan is dat de negativiteit komt van mensen die enkel ondertekend hebben en nog niet de ervaring van vakantie op Anfi hebben meegemaakt en elkaar proberen gek te krijgen hoe je van het contract af kan komen in plaats van zich te verheugen op de volgende vakantie. :?

pogje
Berichten: 2
Lid geworden op: 25 feb 2011 20:48

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door pogje »

ik heb reeds contact gehad met juani, telefonisch en met e mail..eind van de maand zou ik kunnen boeken voor de 2weken anfi gran canaria ... en ben nu al aan t kijken voor de verre reizen zodat als we daar zijn die kunnen vastleggen ..

Ivonne74
Berichten: 11
Lid geworden op: 19 jul 2010 16:28

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Ivonne74 »

@Yvette, ik begrijp wat je bedoelt. Maar ik denk dat de mensen uiteindelijk de manier van verkoop, te agressief (en dan niet heel letterlijk) vonden. Je hebt het gevoel dat je bijna geen nee kan zeggen. Er zullen zat mensen zijn, die eerst informeren voordat ze verder kijken, maar mijn lieve stiefmoeder, gelooft nog in het goede van de mens (mijn ouders zijn 60+) en dacht heel naïef dat ze een prachtovereenkomst had gesloten. Eerlijk is eerlijk, het gaat niet om een paar centen. Nogmaals de eerste vakantie was top. (Anfi Tauro) Daarna was Anfi bijna nooit te bereiken, werd ze van het kastje naar de muur gestuurd en uiteindelijk kwamen ze op Fuerteventura terecht. Het park daar, leek in de verste verte niet op wat ze ooit voorgeschoteld hebben gekregen. Dus riekt het toch naar oplichting. Inmiddels heb ik contact gezocht met Anfi en hopelijk gaan ze er wat mee doen.

KeCairde
Berichten: 1
Lid geworden op: 05 apr 2011 22:03

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door KeCairde »

Beste mensen.

Ik wil even reageren op Anfi Timesharing.
In 2008 waren wij voor het eerst op Gran Canaria.
Op de 1e dag op het strand van Las Palomas werden we aangesproken.
Het bleek later iemand ten behoeve van Anfi te zijn.
Mijn vrouw en ik zijn per taxi naar Anfi Tauro gebracht en werden daar rondgeleid door Evert uit Nederland.
Eten en drinken was die dag geen probleem.
We vertrouwde het niet helemaal want het was te mooi om waar te zijn.
Het was allemaal wel heel mooi wat er werd getoond en gebracht.
Anfi Tauro is een prachtig complex maar wel wat ver van het strand vonden we!
(wel ideaal voor golfers!).
Verteld werd door Evert dat niet per definitie een complex op Anfi aangekocht
behoefde te worden. We waren nog niet helemaal overtuigd en mochten daarom
gebruik maken van een "proefpakket"
voor 3 jaar en een cruise voor 2 personen met betaling voor 1 persoon!
Dit hebben we toen gedaan. Op dat moment was ik zelf nog niet overtuigd ofdat
ik nou wel een goede deal had afgesloten.(was toch wel een redelijk bedrag wat we moesten neertellen met inderdaad een voorlopige aanbetaling aldaar)
In 2009 zijn we teruggegaan naar Gran Canaria en geboekt op Anfi Beach via Anfi
Dit is een prachtig complex en was toch geen bedrog vonden we.
Wel kregen we op de 2e dag een telefoontje en bezoek van Edith (vertegenwoordigster van ANFI).
Zij was de contactpersoon van de Nederlanders op Anfi Beach.
Ondanks alle vriendelijkheid ging het er toch uiteindelijk om het 3 jarig proefcontract om te zetten naar een onbepaald contract.
We hebben dit toen toch gedaan met de afspraak dat de cruise vast diende
te blijven staan.
We hebben toen een appartement met 2 slaapkamers op Anfi Beach gecontracteerd( time-sharing).
Vorig jaar hebben we via RCI een reis geboekt via ANFI op Tenerife.
Daar werden we ook via een belgische hostess geïnformeerd over een zogenaamd puntensysteemsparen via RCI en ANFI.
We waren niet helemaal op de hoogte hoe een en ander in zijn werk ging.
Dit jaar(2011) zijn we weer naar Anfi Beach gegaan en hebben ons goed laten
informeren. we zijn zelf naar kantoor van Anfi gegaan en om uitleg gevraagd.
We zijn de dag daarna benaderd door Cindy(Belgische) contactpersoon Anfi
Een zeer betrouwbaar en vriendelijk persoon die ons alles uitgelegd heeft.
Zelf hebben we toen besloten om aan het puntensysteem mee te gaan doen
en hebben daarvoor een nieuw contract afgesloten.
Het contract houdt in een aankoopsom van een 2 slaapkamer appartement
voor 2 weken per jaar op basis van time-sharing.(was voorheen1 week per/Jr)
Dit betekent een jaarlijks kostenplaats voor servicekosten( €613,=) en € 215,=
voor de Anfi Vacation Club( hiervoor krijg je 2xper jaar gratis vervoer van en naar Luchthaven en je neemt deel aan het puntensysteem)
We moeten nog gaan ervaren hoe e.e.a. in de toekomst gaat lopen maar mijn
sceptische houding is toch wel omgeslagen in een positief gevoel.
Het Anfi Beach Park is geweldig en onze medereizigers(2) waren ook heel lyrisch
hierover. We hebben een zeer goede en prachtige week gehad op Anfi.
Ik begrijp dat de aanpak van Anfi wel rigoreus is.(was voor ons)
In 1e instantie(in 2008) had ik ook wel het gevoel te zijn overvallen maar we
hadden wel een geweldige dag met alle luxe.
Zij willen natuurlijk zoveel mogelijk "klanten" binnenhalen.
Voorwaarde is dat je er wel achter moet staan want je krijgt het inderdaad niet
voor niets! Echter je tekent met volle verstand en alles staat in het uitgebreid
contract. (ik zelf heb het contract redelijk goed doorgenomen destijds en ook nu weer) Tijdens je vakantie staat je hoofd er niet altijd naar om dit te doen.
Voort de twijfelaars zeg ik doe alles op je gemak en probeer zo goed mogelijk
te overwegen wat wil je met je vakantie en vind je het in geldswaarde waard!!
Ik vind de formule toch wel aantrekkelijk en voel me nu niet meer benadeelt.
Je krijgt toch veel terug voor je vakantie.(ook andere complexen in andere landen kunnen geboekt worden!)
Ik heb nu in de contactpersonen van Anfi(Nederland en België) wel vertrouwen
en we zijn open en eerlijk behandeld.(niets is afgelopen keer "gedwongen").
Dus mijn reactie; Doe niets wat je niet wilt en geef het de tijd.
Misschien is een proefpakket (als ze dit nog doen?) iets om mee te beginnen!
Anfi Beach is in ieder geval geweldig. Tauro is nog luxer maar heeft veel minder
te bieden voorlopig.
In de loop der jaren wordt hier ook een carribeanstrand aangelegd ( is ook weing animatie nu!)
Dus mijn vrouw en ik zijn positief ten opzichte van Anfi en gaan ieder jaar via
deze organisatie op vakantie.

Yvette Lamers
Berichten: 6
Lid geworden op: 30 jan 2011 18:49

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Yvette Lamers »

Ik ben blij dat er ook nog mensen reageren op dit forum die wat positiefs te melden hebben :wink:

clubhunter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:42

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door clubhunter »

Wederom moet ik tegengas geven.
Ik snap best dat er mensen zijn die wel van hun timeshare kunnen genieten, maar wij beschikken over de ervaringen van een substantieel aantal vakantiegangers die door de malafide praktijken van timeshare organisaties zwaar gedupeerd zijn en hun recht niet krijgen ondanks de wet en door het zetten van een handtekening tot levenslang (onopzegbare contracten) levenslang aan deze timeshare maffia vastgeketend zijn.
Als zij uw centen eenmaal binnen hebben, krijg je gewoon niet waar je recht op hebt. Je kunt je weken niet meer boeken of je krijgt een aanbod ver beneden de maat en niet de overeengekomen faciliteiten.
Over recht gesproken: Ondanks de in begin 2011 van kracht geworden Europese timeshare wetgeving gaat Anfi gewoon door met het overrompelen en misleiden van argeloze vakantiegangers. Er wordt nog steeds niet gewezen op afkoelingsperiode, onrechtmatige aanbetalingen aangenomen enz.
Kortom Anfi negeert en minacht zijn klachten zonder enige scrupules en het ergste is nog dat zelfs de branche organisatie RDO ze de hand boven het hoofd houdt.
De verhalen en ervaringen zijn inmiddels legio, zie http://timesharesprookjeofnachtmerrie.info/
Met gezamenlijke inspanningen zullen wij toch het gerechtelijke pad gaan bewandelen. Het linkt heel cru, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd, samen staan we sterk en zullen we deze oplichters aan gaan pakken. Dus stap over uw schaamte heen en schroom niet om U bij ons aan te melden: [email protected].
Verder zullen wij binnenkort zeker in de publiciteit treden.
De politiek en de rechterlijke macht staan de kant en kijken lijdzaam toe. Er is tot op heden geen enkele instantie waarbij gedupeerden daadwerkelijkterecht kunnen. Het ECC blijkt ook een wassen neus en heeft geen enkele rechtsgrond. Wanneer wordt er eens een (europees) instituut in het leven geroepen die deze piraten wel gerechtelijk kan en wil aanpakken.

Patcham
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 aug 2011 20:55

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door Patcham »

clubhunter schreef:Wederom moet ik tegengas geven.
Ik snap best dat er mensen zijn die wel van hun timeshare kunnen genieten, maar wij beschikken over de ervaringen van een substantieel aantal vakantiegangers die door de malafide praktijken van timeshare organisaties zwaar gedupeerd zijn en hun recht niet krijgen ondanks de wet en door het zetten van een handtekening tot levenslang (onopzegbare contracten) levenslang aan deze timeshare maffia vastgeketend zijn.
Als zij uw centen eenmaal binnen hebben, krijg je gewoon niet waar je recht op hebt. Je kunt je weken niet meer boeken of je krijgt een aanbod ver beneden de maat en niet de overeengekomen faciliteiten.
Over recht gesproken: Ondanks de in begin 2011 van kracht geworden Europese timeshare wetgeving gaat Anfi gewoon door met het overrompelen en misleiden van argeloze vakantiegangers. Er wordt nog steeds niet gewezen op afkoelingsperiode, onrechtmatige aanbetalingen aangenomen enz.
Kortom Anfi negeert en minacht zijn klachten zonder enige scrupules en het ergste is nog dat zelfs de branche organisatie RDO ze de hand boven het hoofd houdt.
De verhalen en ervaringen zijn inmiddels legio, zie http://timesharesprookjeofnachtmerrie.info/
Met gezamenlijke inspanningen zullen wij toch het gerechtelijke pad gaan bewandelen. Het linkt heel cru, maar hoe meer zielen hoe meer vreugd, samen staan we sterk en zullen we deze oplichters aan gaan pakken. Dus stap over uw schaamte heen en schroom niet om U bij ons aan te melden: [email protected].
Verder zullen wij binnenkort zeker in de publiciteit treden.
De politiek en de rechterlijke macht staan de kant en kijken lijdzaam toe. Er is tot op heden geen enkele instantie waarbij gedupeerden daadwerkelijkterecht kunnen. Het ECC blijkt ook een wassen neus en heeft geen enkele rechtsgrond. Wanneer wordt er eens een (europees) instituut in het leven geroepen die deze piraten wel gerechtelijk kan en wil aanpakken.
Ik weet niet waar u deze onzin vandaab haalt. Wij zijn sinds 95 lid en bezitter van diverse appartementen. In 2004 ooit 1 resort gehad wat niet zo goed was. Door RCI tegoedbon gehad. Verder alles ok. Enne.... wat ik niet wil doe ik gewoon niet. Er zijn altijd mensen, die dit niet kunnen.

BvdBerg3
Berichten: 3
Lid geworden op: 07 okt 2011 10:05

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door BvdBerg3 »

Hallo allemaal,
Toen ik alle forums hier op Radar las na thuiskomst van Gran Canaria schrok ik wel even zeg! Ook ik heb de Anfi Voyager aangeschaft bij Anfi. Dus ik heb gelijk opgebeld naar hun en mijn angst geuit. Gelukkig ben ik gerustgesteld, het is absoluut geen Timeshare (staat overigens ook in de afspraken vermeld) en ik kon gelijk mijn reservering maken (al voor betaling), een preboeking wordt dat genoemd. De vriendelijke dame gaf aan het inderdaad druk is in schoolvakanties en dat je dan wel op tijd moet reserveren. Inmiddels ben ik 2 weken in Anfi geweest met mijn gezin (Club Monte Anfi) en heb een geweldige tijd gehad. Tijdens deze twee weken werdt er een nieuw aanbod gedaan, maar toen ik aangaf hier niet in geinteresseerd te zijn werd ik ook met rust gelaten. Nu staan er inmiddels ook 2 weken naar Portugal gepland en ben ik nog op zoek naar een mooie bestemming voor de laatste week.
Een ieder die de Anfi Voyager heeft aangeschaft zou ik willen aanraden om contact op te nemen met Berber (contractenafdeling), zij kan je precies uitleggen hoe het in zijn werk gaat en al voor betaling een reservering maken.
Mvg Bob van den Berg.

kobr
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 dec 2011 22:28

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door kobr »

Beste mensen,

Hierbij zal ik ook mijn ervaringen delen.

Wij zijn afgelopen oktober in Puerto Rico, Gran Canaria geweest en hebben getekend voor 2 weken vakantie + de gratis gewonnen vakantie (vergelijkbaar met wat eerder beschreven is door anderen).

Eerste week moeten we in Tauro op de Anfi Emerald gaan zitten, de tweede week mogen we kiezen afhankelijk van beschikbaarheid. De derde week is een vakantie op Tenerife en Anfi kwaliteit is ons voor deze derde week niet beloofd.

In alle gevallen geldt: eigen vervoer + eten/drinken

Dit alles bij elkaar voor 2000 euro voor twee personen met de mogelijkheid 4 extra mensen mee te nemen tegen een kleine meerprijs (250 euro voor extra 2 mensen, 500 euro voor extra 4 mensen wat geldt alleen voor de eerste twee weken).

In eerste instantie stond men erop ons 5 weken te doen voor 4600 euro. Nadat we dit hebben afgewezen, is het bovenstaande geworden.

Dit ging op exact dezelfde wijze als eerder beschreven door anderen, dus eerst op straat lotje krassen, T-shirt/camera/vakantie en natuurlijk sales promotie op de Anfi Emerald in Tauro.

Degenen met wie we deze deal gesloten hebben, heten Viajes Amadores. Ze werken voor Anfi maar het contract is dus niet met Anfi aangegaan maar met Viajes Amadores. Heeft iemand ervaring met deze club specifiek? Ik lees hier en daar over Anfi Voyager pakket maar Viajes Amadores kom ik nergens tegen.

We hebben op die bewuste dag een aanbetaling gedaan van 400 euro. Laatst werden we eraan herinnerd de resterende 1600 euro nog te voldoen. Na het lezen van verschillende verhalen (waaronder enkele positieve overigens) ben ik sterk aan het twijfelen of ik die 1600 euro moet voldoen of dat ik dáág zeg tegen de al reeds betaalde 400 euro en alles vergeet (en volgende keer beter mijn verstand gebruik en dit soort deals systematisch ga mijden) .

Het moet zich nog uitwijzen hoe het een en ander gaat uitpakken maar gezien de mate van twijfels en onzekerheid achteraf, wou ik dat we nooit iets getekend hebben.

Mocht iemand ervaring hebben met Viajes Amadores, meld het even aub.

Mijn persoonlijk advies: niet doen zo'n deal! Koop niks op vakantie (behalve een souvenier). Het voorkomt een heleboel koppijn en gepieker achteraf (zelfs als dit helemaal goed uitpakt). Liever desnoods meer betalen via de gangbare kanalen maar dan met rust.

Voor mij dus nog te bepalen wat ik ga doen met die 1600 euro.

clubhunter
Berichten: 10
Lid geworden op: 05 nov 2010 14:42

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door clubhunter »

De Puerto Calma Group werkt samen met MacMarketing S.L. die wij ook kennen onder de namen: Amabassador Club, Club Ambassador of Viajes Amadores.

Of zoals je wilt:
ANFI Group
Travel Safe Holidays S.L.
Elite Holidays S.L.
Viajes Sonnentravel S.L.
Destination Club S.L.
Original Marketing S.L.
Reise Conzept S.L.
Vista Puerto S.L.
True Promotions Spain S.L.
Globe Web Reise S.L.

Het is allemaal aan elkaar gelieerd en een groot ondoorzichtig netwerk..!!

Tot en met afgelopen jaar was de Puerto Calma Group ( onderdeel van de ROCA group in Puerto Rico ) redelijk correct in het verkopen van hun timeshare aan het publiek.
Nu heeft dit bedrijf haar ziel verkocht aan de duivel en hebben zij zich verlaagd tot het verkopen via de bedrijven welke eigendom zijn John Macdonald, voormalig sales-en marketing manager binnen de Anfi groep.......

LET OP!! deze lieden zijn alleen maar in UW geld geintereseerd en zullen deze zomer alles in het werk stellen om u een timeshare contract of vakantie club lidmaatschap te verkopen voor VEEL geld.

Meer informatie op:
http://www.infograncanaria.biz/html/via ... dores.html
http://www.timesharesprookjeofnachtmerrie.info

rfl154
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mei 2012 22:14

Re: Ook Anfi gedupeerd?

Ongelezen bericht door rfl154 »

Beste lezer,

Mijn ervaringen zijn de volgende.

Ik moet zeggen dat het een goed verkooppraatje was van Viajes Amadores, mijn vrouw en ik waren redelijk snel verkocht. Na € 4.200 betaald te hebben, gingen wij verder met onze vakantie. Nadat wij een en ander hadden laten bezinken, kregen wij twijfels. Niet zozeer omdat wij bang waren dat wij een kat in de zak gekocht hadden, maar meer dat het concept ons niet aanstond: wij voelden ons niet prettig om nu al te betalen voor vakanties die wij pas over een jaar of twee jaar zouden gaat genieten. Omdat wij dat ook niet bij ons eigen reisbureau zo doen, kregen wij spijt (in de bedenktijd). Kortom: we wilden er vanaf, het gaf toch geen prettig gevoel.

Wij hebben ons vervolgens binnen 2 dagen na het tekenen van de overeenkomst gemeld bij de in dit topic al eerder genoemde gemeentelijke consumentenorganisatie:

O.M.I.C.
C/ Tamrán nº 4
35120 Arguineguín, Mogán
Las Palmas de G.C.

Dat werkte perfect. Een dame holp ons daar uitstekend. Wij kwamen daar in de ochtend. De dame belde direct met Viajes Amadores, verstuurde een faxje en mailtje, belde er weer achteraan en het was al gedaan. Ik ben vervolgens bij Viajes Amadores langsgeweest. Ze toonden begrip, probeerden nog of ik niet op de een of andere manier nog te interesseren viel voor een ander pakket maar drongen verder niet aan toen ik 'nee' zei. Het bedrag is ter plaatse teruggestort op mijn creditcard. Het bewijsje heb ik weer langsgebracht bij O.M.I.C., maar zij hadden per mail al een scan daarvan ontvangen. De kous was daarmee afgedaan, het contract verscheurd en het geld terug (dat laatste heb ik die middag nog wel even gecontroleerd via internetbankieren).

Al met al hebben we dus een dagje of twee zitten dubben of we het wilden of niet. Of Amadores Viajes levert wat ze belooft, weet ik niet, we hebben immers geen gebruik gemaakt van hun diensten. Ik moet wel zeggen dat het ongedaan maken van de overeenkomst binnen de bedenktijd bijzonder soepel ging, weliswaar geholpen door O.M.I.C. Hoewel twee dagen van onze vakantie wat getekend waren door dit circus, herken ik niet direct het beeld dat het een malafide organisatie zou zijn. Ze hebben een aparte werkwijze, maar ze spreken volwassen mensen aan die zelf hun beslissingen kunnen maken. Als iemand er vervolgens vanaf wil, dan kan dat. De € 4.200 was binnen een ochtend weer terug.

Mijn advies als je twijfels hebt: meld je bij O.M.I.C. Ik was daar overigens niet de eerste, ze hadden daar een flinke kast vol met soortgelijke gevallen. Meld je wel in de bedenktijd, daarna wordt het wellicht lastiger om het ongedaan te maken.

Mocht je naar aanleiding van mijn ervaringen vragen hebben, stuur dan gerust een berichtje.

Met vriendelijke groet,

RFL

Gesloten