LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Slechte producten en service www.elektronica-online.nl

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
ttttt
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:28

Slechte producten en service www.elektronica-online.nl

Ongelezen bericht door ttttt »

Ik wil even mijn negatieve ervaring met de webshop http://www.elektronica-online.nl kwijt.
Ik heb hier laatst zekeringen besteld voor de trafo die de kamerthermostaat aanstuurt van onze cv ketel.
De zekering die kapot was wilde ik vervangen met de zekeringen die ik besteld heb bij elektronica-online.nl.
De opmerking van elektronica-online.nl is als volgt, na het openen van de gesealde verpakking nemen wij de artikelen niet terug. Vol goede moed de verpakking geopend, maar tot mijn verbazing waren het erg goedkoop uitziende zekeringen die ook nog eens niet blijken te werken.
Ik heb de zekeringen teruggestuurd met het retour formulier maar elektronica-online.nl maar deze webshop wil het bedrag niet terugbetalen omdat ik de gesealde verpakking geopend heb. Ik heb ze laten doormeten en de weerstand bleek hoger te zijn dan de vorige zekeringen.
Dit alles gemeld aan elektronica-online.nl maar ze willen niet overgaan tot terugbetaling. :(

Let dus op met retouren bij deze webshop!

Mvg,
ttttt

Emmy75
Berichten: 6713
Lid geworden op: 21 jan 2010 04:23

Re: Slechte producten en service www.elektronica-online.nl

Ongelezen bericht door Emmy75 »

Vol goede moed de verpakking geopend, maar tot mijn verbazing waren het erg goedkoop uitziende zekeringen die ook nog eens niet blijken te werken.
Gesealed of niet ze horen een deugdelijk product te leveren.
Ik heb ze laten doormeten en de weerstand bleek hoger te zijn dan de vorige zekeringen
Stond dit in de specificaties? Dan denk ik dat het een geval is van helaas pindakaas.
Of wijkt het product af t.o.v. de specificaties? Dat kun je alleen constateren door de verpakking te openen dus zou je het moeten kunnen retourneren.

erik12321
Berichten: 1
Lid geworden op: 22 mar 2011 16:08

Re: Slechte producten en service www.elektronica-online.nl

Ongelezen bericht door erik12321 »

He, deze slechte ervaring met http://www.elektronica-online.nl roept wel vragen op. "Goedkoop uitzien" en "het doormeten van de weerstand die hoger is dan de originele" zijn nou niet echt criteria waar het om gaat.

Het gaat om de maximale stroom die er doorheen kan. Komt die daarboven dan zou de zekering door moeten branden ter beveiliging. Dit wordt aangeduid met mA of A (Ampere), bijv 100mA. Een ander belangrijk criterium is de letter F = Fast of S=Slow (of T=Traag). Bij F brandt de zekering door als de grenswaarde ook maar hele korte tijd wordt overschreven. Bij T duurt het iets langer.

Als je de goede exemplaren heb gekozen, dan kan je zekering doorbranden. Dat zou natuurlijk kunnen betekenen dat de zekering niet goed is. Heb je wel gedacht aan de mogelijkheid dat misschien er iets mis is met de thermostaat en dat de stroom inderdaad te hoog is?

Alle zekeringen zien er goedkoop uit. Het is gewoon een buisje met een kortsluit draadje. Maar... ze werken bijna altijd goed. Onderzoek e.e.a. alsjeblieft eerst even voordat je je leverancier de schuld geeft. En doorgebrande zekeringen terugsturen.. tja... :?

Groet,
Erik12321

ttttt
Berichten: 2
Lid geworden op: 21 mar 2011 14:28

Re: Slechte producten en service www.elektronica-online.nl

Ongelezen bericht door ttttt »

He, deze slechte ervaring met http://www.elektronica-online.nl roept wel vragen op. "Goedkoop uitzien" en "het doormeten van de weerstand die hoger is dan de originele" zijn nou niet echt criteria waar het om gaat.

Het gaat om de maximale stroom die er doorheen kan. Komt die daarboven dan zou de zekering door moeten branden ter beveiliging. Dit wordt aangeduid met mA of A (Ampere), bijv 100mA. Een ander belangrijk criterium is de letter F = Fast of S=Slow (of T=Traag). Bij F brandt de zekering door als de grenswaarde ook maar hele korte tijd wordt overschreven. Bij T duurt het iets langer.

Als je de goede exemplaren heb gekozen, dan kan je zekering doorbranden. Dat zou natuurlijk kunnen betekenen dat de zekering niet goed is. Heb je wel gedacht aan de mogelijkheid dat misschien er iets mis is met de thermostaat en dat de stroom inderdaad te hoog is?

Alle zekeringen zien er goedkoop uit. Het is gewoon een buisje met een kortsluit draadje. Maar... ze werken bijna altijd goed. Onderzoek e.e.a. alsjeblieft eerst even voordat je je leverancier de schuld geeft. En doorgebrande zekeringen terugsturen.. tja...

Groet,
Erik12321
Hoi Erik12321,

Het ging hier om de zekeringen Traag, alle waarden kloppen. De thermostaten werken prima, de Nedap trafo van remeha werkt nu met een goede zekering erin. Toen ik beide zekeringen naast elkaar gelegd had zag je toch duidelijk verschil. De zekering die er uit kwam was netjes recht en zag er op het oog beter uit. D.w.z. strakker en netter afgewerkt.
De zekeringen die ik besteld had waren scheef over het verlengde van de zekering. De uiteinde zaten niet netjes op het glasbuisje. Dat was bij alle zekeringen uit het doosje het geval.

Als iets niet werkt dan moet je dat zonder problemen kunnen terugsturen.
De beste mensen willen het bedrag echter niet terugbetalen en dat is jammer.
Dat laat toch een bittere smaak achter.

Mvg,
ttttt

Gesloten