LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Heb jij weleens gekocht op het internet? Ging dat goed of juist niet? Bespreek hier jouw ervaringen met winkels op het internet
marten46
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:13

Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door marten46 »

Tablet besteld (en betaald) bij Rowenco.
Na div. mails en 1x telefonisch contact (verder een bandje) het excuus dat er douanevertragingen zijn zodat de levering vertraagd is. Na 4 weken weer een excuus en duurt het weer een week. Bij klacht.nl zie ik diverse klachten bij Rowenco met dezelfde excuses!?!
Ook bij klacht.nl mijn ervaring gemeld: en wat blijkt, meteen rowenco aan de telefoon. Of ik de klacht direct wil verwijderen want ik schaadt het bedrijf.
Er wordt mij belooft dat ze meteen terug betalen als ik de klacht er direct afhaal, dus niet!!!
De volgende ochtend heb ik weer een mail gestuurd en diverse mensen uit mijn omgeving hebben ook richting rowenco gereageerd (samen sta je sterk).
En ja hoor, 's middags een mail met bijlage, geld is retour.
Wel nog even een kinderachtig berichtje: als ik mijn klacht niet direct verwijder op klacht.nl krijg ik met hun advocaat te maken.

DUS: BLIJF VEEL REACTIE STUREN NAAR ROWENCO, ZORG DAT JE GELD TERUGGESTORD WORDT, WANT ZE LEVEREN TOCH NIET!!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

En wat voor grond heeft men om met advocaten te dreigen?

1) men levert niet maar laat wel voorruit betalen.
2) allerhande excuses (zijn deze bewezen/onderbouwd?)

1+2 is in dit geval wantrouwen bij de klant - en in plaats van serieus in te gaan op de klacht, danwel omdat ze toch de 30 dagen levertermijn overschreden hebben, gelijk terug te betalen gaan ze dreigen.

M.i. is dit een signaal van een zwakke winkel, danwel een die het met regels niet zo nauw neemt, anders had men serieus vanuit klanten service gehandeld.

Door te dreigen geven ze aan "we staan zwak, maar willen niet dat iedereen het weet" of zelfs "als we ze dwingen klachten te verwijderen, kunnen we nog meer geld binnenharken alvorens onze tickets te moeten boeken"... (let op dit is een aanname - en een gedachte - geen bewering)

marten46
Berichten: 6
Lid geworden op: 18 nov 2011 11:13

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door marten46 »

Inmiddels is de site aangepast bij Rowenco:
"uitleg waarom er niet geleverd wordt"

Heb op tijd mijn geld retour (4 dagen geleden).
N.a.v. dit artikel: hoe kan rowenco producten willen verkopen terwijl ze weten dat het niet binnen komt.
Wees eerlijk tegen elke klant, geef hen duidelijke uitleg.
Als ze hun (eigen) geld terug willen begin dan niet met dreigementen of allerlei excusses.

Corry B
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 nov 2011 13:45

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Corry B »

Ook ik voel me enorm geflest!! Heb op 12 oktober een tablet besteld en via iDeal betaald. Heb inmiddels een mailbox vol met beloftes dat mijn tablet er aan komt.... Vorige week vrijdag was hij binnengekomen maar was net te laat om te versturen. Maandag zou hij verstuurd worden, en dan zou ik hem dinsdag ontvangen. Echt hoeveel leugens kan een mens vertellen, nou een mailbox vol dus. Als ik de koop wilde annuleren moest ik mijn rekeninggegevens doorgeven (vreemd want ik heb toch betaald..) en dan zou ik mijn geld terug krijgen, NIET DUS!!
Gisteren zag ik op de site hun verhaal over de douane die leveringen tegenhoud. Dat is ook!!! Dit wisten ze echt al veel eerder..... Maar wel nog gewoon bestellingen aannemen en mensen laten betalen, terwijl ze weten dat ze niet kunnen leveren. In mijn ogen ben je dan toch wel crimineel en schofterig bezig. Als je zo bezig bent weet je zeker dat je bedrijf straks geen bestaansrecht meer heeft. Ben van te voren eerlijk tegen je klanten en neem geen bestellingen meer aan, en geef de klanten die al betaald hebben hun geld terug.

Nu maar afwachten of wij ons geld ooit nog terug gaan zien!
Fijn zo net voor de feestdagen die al duur genoeg zijn. En geen geleverde cadeau's die we kunnen geven!!

:evil:

wimijpelaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2008 07:43

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

Ook ik heb eenTablet pc pakket besteld bij ROWENCO en na veel gemail en gebel werd er een tijdelijk zgn duurder tablet geleverd om dat mijn tablet door het "douane verhaal"er nog niet zou zijn maaaaaar ik mocht ook het duurdere houden als dat beviel. Nou het tablet kwam en het was een gebruikt kapot exemplaar , na een telefoontje moest ik het maar terug sturen en zouden ze mij mijn 146 € terugstorten. Dus na 4dagen niks terug gestort , gebeld met de Belgische medewerker die ik al meer aan de lijn had gehad en die vertelde dat hij niet meer voor Rowenco werkte , ze hadden er in almelo een grote puinhoop van gemaakt en daar wou hij niks meer mee van doen hebben .
De website was inmiddels aan gepast en er is alleen nog maar het blah blah verhaal over douane en kort geding te lezen .De telefoon word niet meer op genomen dus . Ja....... Ik ben voor her eerst in mn leven ook opgelicht ga ik van uit door dat zooitje in Almelo

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

@ Wim,

aangifte doen?
Want hoe dan ook zitten ze fout.

wimijpelaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2008 07:43

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

bedankt ik heb inmiddels aangifte gedaan .
Groet Wim

beertje52
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door beertje52 »

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door beertje52 op 24 nov 2011 11:40, 2 keer totaal gewijzigd.

dvanwanrooij
Berichten: 2
Lid geworden op: 03 feb 2010 12:50

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door dvanwanrooij »

Ik heb ook al ,n tablet besteld en heb dezelfde klachten als voorgaand. Geld retour is een moeilijke kwestie bij dit bedrijf. Hoe pak ik dit verder nog aan. Andere gedupeerde hebben hetzelfde geprobeerd als ik.
Groetjes.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

Volgens hun site is 23 november de uitspraak in kort geding. Ben benieuwd. Overigens zijn zij desondanks gewoon verplicht binnen 30 dagen het geld terug te betalen. Misschien een deurwaarder inhuren?

sabrinahorst
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2011 10:44

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door sabrinahorst »

Ook wij zijn erin getrapt en hebben een tablet besteld op 22 oktober.
Zelfde verhaal, elk telefoontje leverde op dat het toch echt volgende week werd geleverd en nu het verhaal op de site over douane problematiek.

Het ups trackingnummer dat wordt genoemd valt trouwens niet te traceren bij ups dus ook dat is kolder.

In hun voorwaarden staat dat je ze 30 dagen de kans moet geven om te leveren.
Dat is dus bij mij voorbij.

Ik wacht nog even morgen af, daarna schakel ik denk ik maar de rechtsbijstand in, of de consumentenbond, of tros radar.

Ik bestel al jaren via internet en ben nog nooit belazerd, maar dit keer ben ik bang dat ik mijn ruim 200 euro kwijt ben.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Van de site - Rowenco.nl
www.rowenco.nl schreef:Door verschillende gerichte acties van de Nederlandse Douane c.q. Douane Nijmegen tegen Rowenco is het ons onmogelijk gemaakt onze web shop nog langer te exploiteren.
www.rowenco.nl schreef:Hieruit mag blijken dat de Douane (al dan niet in opdracht) er alles aan gelegen is met name Rowenco als kleine speler op de markt de verkoop van tablets onmogelijk te maken...
www.rowenco.nl schreef:Naast het (voorlopige) verlies van de goederen en de hoge juridische kosten zag Rowenco bovendien haar omzet met 40-50 % afnemen door geplaatste klachten over de leveringen op -met name- de site "klacht.nl".

Gevolg hiervan is dat Rowenco op dit moment niet in staat is aan haar financiële verplichtingen te voldoen.

Onze hoop is nu gevestigd op de uitspraak van de rechter en de uitkomst van de civiele procedure.
Kortom - zij zijn zielig - en kunnen er niets aan doen - en nu gaan al die vervelende mensen die besteld hebben en niets krijgen nog klagen ook..


Ook:
www.rowenco.nl schreef:status van deze vracht: UPS.com referentie: 1Z45F78A0451638741
en dan:
www.ups.com schreef:>>> The number you entered is not a valid tracking number (e.g. typical format is 1Z9999999999999999). Review the number provided or contact the sender to verify the number.
Hmm.. incorrecte info - plaats de goede tracking code eens - op deze manier is het niet geloofwaardig.

Ik snap hun oproep wel om individuele medewerkers niet aan te vallen.
Bij klachten gewoon 'het bedrijf' aanspreken - danwel eventueel aangifte tegen 'het bedrijf' doen.
De politie kan dan uitzoeken wat van al deze verhalen waar is.

Lijkt me stug dat de douane een persoonlijke vete uitvecht - tenzij ze een medewerker van de douane belazerd hebben... :mrgreen:

beertje52
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door beertje52 »

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door beertje52 op 24 nov 2011 11:41, 2 keer totaal gewijzigd.

sabrinahorst
Berichten: 4
Lid geworden op: 22 nov 2011 10:44

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door sabrinahorst »

Zojuist met de consumentenbond gebeld.

Ze raden aan een aangetekende brief te sturen met daarin de ontbinding van het contract.
Daarna is het meteen naar de rechter, of de curator in geval van Fallissement.
De 30-dagen ontbindingsregel geldt voor alle aankopen via internet, behalve als men zich beroept op overmacht, dan kan de rechter anders beslissen.

Omdat Rowenco waarschijnlijk niet aangesloten is bij e.o.a. keurmerk kun je ook niet via die weg iets verhalen.

Dat wordt dus morgen een aangetekende brief versturen.

wimijpelaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2008 07:43

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

Sabrina
Bedankt het zou handig zijn om meteen het adres hier te vermelden waar de brief aan getekend naar toe moet
Groet Wim

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

wimijpelaar schreef:Sabrina
Bedankt het zou handig zijn om meteen het adres hier te vermelden waar de brief aan getekend naar toe moet
Groet Wim
Uit het Handelsregister:
Naam: Rowenco
Vestigingsadres: Hedeveld 16
Vestigingsplaats: 7603TK Almelo
Internetadres: www.rowenco.nl
KvK-nummer: 08132914

Het is trouwens wel belangrijk voldoende aannemelijk te maken dat de brief is ontvangen door de geadresseerde: rauwelijks dagvaarden wordt niet op prijs gesteld.

wimijpelaar
Berichten: 35
Lid geworden op: 06 okt 2008 07:43

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door wimijpelaar »

hoezo ontvangen is als hij aangetekende word ??? en wat is rauwelijk ??

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door ArneLH »

Van juridischwoordenboek.nl:
rauwelijks dagvaarden
zonder vooraankondiging of voorafgaand overleg voor het gerecht slepen
Aangetekend verzenden is wellicht bewijs van verzending maar niet van aankomst:
- Aangetekende brief kan niet bezorgd worden omdat geadresseerde niet thuis is.
- Geadresseerde haalt de brief niet op van het postkantoor en de brief wordt retour gezonden.
- Geadresseerde zegt nooit een briefje van de bezorgpoging(en) in de brievenbus te hebben gehad.
-> geadresseerde had nooit kennis kunnen nemen van de inhoud van de brief.

beertje52
Berichten: 30
Lid geworden op: 21 nov 2011 19:19

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door beertje52 »

bericht verwijderd
Laatst gewijzigd door beertje52 op 24 nov 2011 11:40, 1 keer totaal gewijzigd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Rowenco levert tablets niet, steeds weer ecxuses!!

Ongelezen bericht door olaf79 »

ArneLH schreef:Van juridischwoordenboek.nl:
rauwelijks dagvaarden
zonder vooraankondiging of voorafgaand overleg voor het gerecht slepen
Aangetekend verzenden is wellicht bewijs van verzending maar niet van aankomst:
- Aangetekende brief kan niet bezorgd worden omdat geadresseerde niet thuis is.
- Geadresseerde haalt de brief niet op van het postkantoor en de brief wordt retour gezonden.
- Geadresseerde zegt nooit een briefje van de bezorgpoging(en) in de brievenbus te hebben gehad.
-> geadresseerde had nooit kennis kunnen nemen van de inhoud van de brief.
Aangetekend verzenden met handtekening retour. Maar beter is: de krachten/klachten bundelen en dan samen een deurwaarder inhuren. Een deurwaardersexploot is voldoende bewijs in de rechtbank.

Gesloten