LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] energiedirect en soortgelijke lastposten

Heb je bepaalde ervaringen met een energiebedrijf? Deel hier jouw mening.
dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

energiedirect en soortgelijke lastposten

Ongelezen bericht door dlanor »

ik ben woonachtig in het buitenland en was even terug in NL om mijn ouders te helpen met hun dagelijkse beslommeringen.
Mijn vader 81 licht begin dementerend was helemaal overstuur en kreeg daar weer de nodige pillen voor. Dit betreft lastigvallen door Energiedirect (onderdeel van Essent).
Op zijn bankafschrift stond in november een automatische incasso gedaan door energiedirect(1ste x). Hij heeft het laten storneren want volgens hem is hij nooit een contract aangegaan met hun, hij zit bij de Nuon, al jaren.
vervolgens de hoeveelheid mails en ook gewone post van hun en daarna nog brieven van incasso bureau allemaal gelijk tutoyeren. van "we konden geen geld inkasseren van je bankrekening want je bank heeft je automatische incasso geblokkeerd" etc. De brutaliteit al dat getutoyeer!

Hebben Nuon gebeld en die zou het oplossen en bij de Nuon was niets bekend van overstappen naar Energiedirect. Nuon doet ook automatische incasso.
We hebben emails en telfoontjes gepleegd naar energie direct en in eerste instantie zeiden ze dat mijn vader ja had gezegd op een telefoontje van hun.
Volgens hun is dat telefoontje al in september 2009 gedaan, voice log was erbij.
Volgens mijn vader klopt het niet want heeft hij niet met ze gebeld in 2009 maar afgelopen september en heeft hij alleen om een offerte gevraagd.
Op de voicelog is ook te horen dat hij alleen een offerte wilde maar hij moest nog wel even ja zeggen of zijn gegevens klopte.
N vele dreig telefoontjes van mijn kant en dat ik naar de politie zou stappen en ze zou aanklagen met poging tot afpersing en chantage stuurde ze een mail dat ze de voicelog nog eens geluisterd hebben en inderdaad niet klopte en de voicelog hebben afgekeurd.
Hiermee zou de zaak over zijn. Dus niet...ze bleven maar mails sturen met dat er geen geld afgeschreven kon worden. Vervolgens een mail dat er geen contract was maar dat mijn vader toch nog voor de gebruikte energie moest betalen en daarmee de zaak klaar was. Echter is al die tijd de Nuon gewoon betaald voor de energie.
Wat is dat voor terreur? De gezondheid van mijn vader is er niet beter op geworden, hij is helemaal overstuur. En dan dat getutoyeer in die mails, belachelijk. Nu blijkt dat ze nog een fout hebben gemaakt in het meternummer, de meternummer op de rekening komt niet overeen met het meternummer van mijn vader. Dus hebben ze geen poot om op te staan.

Paar jaar gelden al eens problemen gehad met pretium, zelfde geval ongeveer. Ook hun hadden geen goede voicelog met het 'ja' van mijn vader dat ze mochten switchen. (heb daar toen ook wat op dit forum over geschreven) Ook die zaak heb ik toen voor mijn vader opgelost (dacht ik). Toch bleven ze mijn vader lastig vallen ontdekte ik nu en mijn vader heeft gewoon toe eenmalig aan pretium 63 euro betaald om van het gezeur af te zijn zonder mij daar over in te lichten. Dus is hij gewoon afgeperst.

Wanneer gaat hier eens wat mee gebeuren? met dit soort praktijken, oude mensen lastig vallen en afpersen. Een contract mag niet geldig zijn tot er een handtekening op papier staat en dat geldt zeker voor automatische incasso opdrachten en zo moet het zijn en niet anders!!!

agnesm
Berichten: 106
Lid geworden op: 10 nov 2011 17:46

Re: energiedirect en soortgelijke lastposten

Ongelezen bericht door agnesm »

Enige echte oplossing is dat men de officiële handtekening moet hebben voordat men mag overschrijven.

Maar jah, daar zullen ze niet aan willen natuurlijk, want er is bijna geen enkele persoon die op offertes zal reageren.

Het zijn stuk voor stuk allemaal boeven die je proberen je "ja" te ontfutselen waarna ze de voice logs weer proberen te manipuleren. Dan krijgen zij hun commissie. Dat het later veel ellende kost om terug te draaien, is niet hun probleem.

energie:direct
Berichten: 54
Lid geworden op: 09 jul 2010 10:52
Locatie: Best
Contacteer:

Re: energiedirect en soortgelijke lastposten

Ongelezen bericht door energie:direct »

@dlanor: Wat ontzettend vervelend om dit te horen! Ik wil u erg graag helpen om het probleem op te lossen. Kunt u een e-mail sturen naar [email protected] met daarin een kopie van dit verhaal en de NAW-gegevens van uw vader? Ik ga het dan uitzoeken en kom met een oplossing!

Met vriendelijke groet,

^Ralf van energiedirect.nl

dlanor
Berichten: 65
Lid geworden op: 26 sep 2008 18:42

Re: energiedirect en soortgelijke lastposten

Ongelezen bericht door dlanor »

Beste Ralf,
bedankt voor je aanbieding voor hulp. Het lijkt nu opgelost te zijn, sinds bijna 2 weken nu geen aanmaningen meer, een andere kennis heeft een half uurtje aan de telefoon gezeten met Uw bedrijf. Laatste email was een paar dagen geleden maar dat was 'spam' advertentie over lagere tarieven en deze was voor het eerst niet in de tutoyeer taal.
2 adviezen, laat altijd 1 persoon het afhandelen binnen het bedrijf en n iet elke keer weer een ander die het gaat uitzoeken.
Klanten benaderen en dan gelijk tutoyeren via de mail en telefoon is ook niet aan te raden als U geen persoonlijke band heeft met deze klant, het komt over alsof het bedrijf zijn klanten met minder respect behandelt.
Dit hele geval heeft er nogal ingehakt betreft de gezondheid van mijn vader, het geval heeft zich voorgedaan in Aalsmeer.

met vriendelijke groet,

Gesloten