LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nooit meer www.groupon.nl

Wat jij zoal doet in jouw vrije tijd kan je hier ventileren. Zowel jouw slechte als goede ervaringen.
Dicks50
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 jan 2011 14:28

Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door Dicks50 »

NOOIT :evil: meer www.groupon.nl. Wij kochten via een email aanbieding van groupon.nl een voucher voor 4 rijlessen bij rijschool de leeuw te Eindhoven. De aanbieding was; 4 rijlessen van een uur van € 172,- voor € 43,-, wij dachten als ouders zijnde, goh dit is een leuk cadeau voor onze zoon die 18 word kan die vast wat ervaring op doen.

Tot dusver alles goed, betaald via PayPal. Onze zoon krijgt zijn eerste les, slechts een 1/2 uur, waarvan 1 kwartier uitleg stilstaand, en 1 kwartier rijden in de buurt, krijgt meteen een contract in zijn handen geduwd of hij maar meteen een pakket wilde kopen en tekenen.

Ik belde de volgende dag rijschool de Leeuw in Eindhoven op, voor uitleg. Antwoord, de groupon actie is bedoeld als voorbode van een nog af te sluiten pakket, dit stond overigens niet in de voorwaarde van groupon.nl. Ik wees ze ook op het zeer beperkte eerste lesuur, dit is nadien goed gemaakt in de lessen daarop.

Nu komt het, mijn zoon krijgt, leuk dit, maar niet heus, een faktuur op zijn naam toegestuurd of hij maar even € 172,- wilde betalen, hierop heb ik gebeld, en de faktuur zou uit het systeem worden gehaald, maar niet heus, de keren daarop ontvangen wij een aanmaning per email, of we alsnog € 172,- wilde betalen. Dit alles heeft 1 1/2 maand geduurt voordat het geregeld was. Leuk zo een voucher geven, nooit meer www.groupon.nl ze hebben niks gedaan naar ons toe waardoor we nog enigszins met een redelijk goed gevoel erop terug konden kijken, helemaal niks. Weg met www.groupon.nl mensen let op; er zitten altijd addertjes onder het gras!

tennis
Berichten: 3089
Lid geworden op: 10 apr 2010 22:52

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door tennis »

Heb mij ook aangemeld bij de nieuwsbrief van Groupon.
Krijg dagelijks de aanbiedingen, maar sta steeds verbaast, hoe het mogelijk is, om zoveel korting via hun te krijgen.
Dus zoals ik steeds alert ben, kijk ik de kat uit de boom!

vlam22
Berichten: 26
Lid geworden op: 03 feb 2009 13:58

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door vlam22 »

Ik heb me al een paar keer afgemeld voor die spam van hun. Maar steeds krijg ik e-mails.
Niet intrappen!

Groupon Charlotte
Berichten: 4
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:09

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door Groupon Charlotte »

Beste,

@Dicks 50:
Wat vervelend om te horen. Had je al contact opgenomen met onze klantenservice? Wij hopen dat alles ondertussen is opgelost en anders raad ik je aan om toch even contact op te nemen met onze klantenservice.

Klantenservice:
[email protected]
020 435 0369

@ De rest:
Wil jij je afmelden voor de nieuwsbrief en lukt dat maar niet. Neem dan contact op met de klantenservice. Zij kunnen u verder helpen.

Klantenservice:
[email protected]
020 435 0369

Mvg,

Het Grouponteam!

smilie
Berichten: 341
Lid geworden op: 15 sep 2009 17:50

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door smilie »

Nou, Groupon als concept is groot geworden in USA. Het is pas recent ook in NL actief voor zover ik weet.

Hoe ze dergelijke kortingen aan kunnen bieden? Heel simpel eigenlijk, middels groupon krijgen ze meer bezoekers - dus meer omzet - meer bekendheid - meer reclame, wat alles bij elkaar uiteindelijk lijdt tot meer winst.

Zo heb ik laatste een voucher gekocht voor e.e.a. diner (bij Utrecht ergens). Naast mij, hebben nog eens +/- 600 andere mensen ook hiervoor aangemeld. Ik ga ervan uit dat desbetreffende restaurant met voucher (22,50 i.p.v. 50,00 euro) voor 2 personen geen winst zal maken op het moment dat ik (met mijn vriendin) deze voucher ga verzilveren. Echter, drank moeten we apart betalen, dus wellicht dat restaurant houder een kleine eurotje of 5 a 7,50 alsnog winst zal maken. Doe je dat maal 600 andere mensen en dan heb je al iets. Daarnaast, het is voor restaurant geweldig om op het eens 600 vrijwel 100% zekere reserveringen te vangen hoor. Dergelijke aantallen lopen niet zomaar van de straat restaurant binnen. Als van die 600 nog eens 5% ooit terug komt is mooi meegenomen. Andere 15 a 20% zal zijn ervaring ook met anderen delen, wat ook kan leiden tot meer omzet enz enz enz.

Idem dito geldt eigenlijk voor alle andere aanbiedingen.

Met betrekking tot slechte ervaring met de rijschool - dat ligt denk ik meer aan de rijschool, dan aan Groupon. Uiteraard, kan (en moet) je dit aankaarten bij Groupon, want zij kunnen rijschool erop aanspreken. Het kan ook zo zijn, dat ik straks in genoemde restaurant drank in een vieze glas geserveerd krijg, maar ik ga dan mijn beklaag niet richting Groupon doen. Ik geef je wel gelijk, dat werkwijze van de rijschool niet netjes is - maar vergis je niet dat het eigenlijk los staat van de werkzaamheden van Groupon.

edit: kleine typo gemaakt.

MAXIEM

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door MAXIEM »

@@@

Als het te mooi is om waar te zijn, dan is het ook te mooi om waar te zijn!

Maxiem

A.Bonthuis-Haghuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2011 15:42

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door A.Bonthuis-Haghuis »

Ook ik heb negatieve ervaringen met groupon, na aanvankelijk enthousiast te zijn.
Als er iets mis gaat, zoals bij mij, met een ontbrekende voucher, dan lukt het blijkbaar niet dit op te lossen.
Veel telefoontjes (geen gehoor, verbinding verbroken) mails (totaal niet terzake doende antwoorden) later, voel ik me machteloos.
Ik ben 68,00 euro armer en heb de voucher waar ik recht op heb (want betaald) nog steeds niet ontvangen. De vouchers zouden zichtbaar moeten zijn in het account maar staan er niet in.
Toch heel vervelend als je met vrienden hebt afgesproken te gaan eten en de vouchers zijn er niet.

Ik hoef GEEn reactie van Groupon in de trant van : u kunt bellen naar... of mailen naar....Want dat heb ik al eindeloos gedaan. Ik wil gewoon een antwoord van hun kant in de vorm van de juiste vouchers!!!!

Annemieke
:( :x

A.Bonthuis-Haghuis
Berichten: 2
Lid geworden op: 13 mar 2011 15:42

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door A.Bonthuis-Haghuis »

Vanochtend opnieuw geprobeerd contact te leggen via het telefoonnummer van Groupon. Er was op mijn mails nog steeds niet geantwoord.
Geen gehoor.
Daarna een ander nummer gebeld (niet bedoeld voor clienten) en toen verrassend goed en adequaat geholpen.
Groupon moet dus werken aan een goede bereikbaarheid, meer goed personeel inzetten zou ik zeggen. :wink:
Annemieke

Annamanna
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2011 13:16

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door Annamanna »

Groupon schijnt vaak ook de service/product aanbieder te vragen om hun prijs te verdubbelen zodat ze gewoon 50% korting kunnen geven zonder daadwerkelijk korting te geven! Pas dus op en vergelijk je prijzen bij andere aanbieders :)

Boustein
Berichten: 3
Lid geworden op: 30 jul 2011 11:47

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door Boustein »

@ groupon Charlotte:

Leuk dat telefoonnummer maar wij zijn de afgelopen week zoveel keer al aan het proberen geweest!!! Er word niet opgenomen of halverwege hoor je helemaal niets meer en tot op heden geen contact gekregen via de telefoon!!!
Nu een mail gestuurd......ben erg benieuwd wanneer en of er gereageerd word!!!
Ik vind de bereikbaarheid van de klantenservice waardeloos en ben benieuwd welke oplossing er voor onze klacht word bedacht als er uiteraard überhaupt gereageerd gaat worden!

Kimmeke
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 sep 2011 12:12

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door Kimmeke »

Ik lees net een bericht van het team van Groupon met de boodschap: bel de klantenservice. :lol:

Tsja, dat probeer ik al sinds vorige week donderdag. Op mijn (inmiddels 4 :!: ) mailtjes wordt niet gereageerd en per telefoon zijn ze ook niet bereikbaar. Als je belt sta je zo 20 min in de wacht zonder te weten hoeveel wachtenden nog voor je .. of je krijgt een bandje met de boodschap: het is nu te druk, de verbinding wordt verbroken, probeer het later nog eens...

Ik heb in het verleden diverse keren gebruik gemaakt van aanbiedingen van Groupon en altijd tot tevredenheid, maar nu hebben jullie voor mij echt afgedaan! Schandelijk! :x

Xantippe
Berichten: 75
Lid geworden op: 28 nov 2006 09:29

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door Xantippe »

Ook voor mij; géén Groupon meer !
1. Diner bij Humphreys Utrecht;
niks keuze, alleen speenvarken ..
2. Cavitatie-bon Almere; Spaanse taal
en beetje (gebrekkig) Nederlands..
Ofwel..je ligt er ruim een uur op bank
met je buik bloot maar amper communicatie
mogelijk..en zijn ze met zijn 2-en..lig je
letterlijk voor *** daar ze je niet in
hun Spaans-talige gesprek betrekken..
3. Mw. Wokkie in Almere; 2 maanden ervoor
per telefoon geboekt..kom ik er 27 mei 2011;
zaak dicht/failliet en niet tel. bereikbaar..
Uiteíndleijk alleen het geld van de bon retour gehad
maar géén extra gemaakte onkosten zoals
het reisgeld en parkeergeld ernaartoe..
4. WEL erg goed en zeer lekker verlopen;
het bowling-arrangement met tafelgrillen
in Loosdrecht...
5. Nog te doen; Ski-hal Almere..
Volgens aanbieding NIET duidelijk dat reserveren aan
regels gebonden is volgens beleid van de Ski-hal..
Ofwel..genoemde maanden op de voucher zijn
niet volledig naar vrije keuze..

Nee dit is echt laatste keer geweest qua Groupon.. :roll:

MariaGonz
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2011 11:21

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door MariaGonz »

Ik sta echt versteld van de vele problemen die mensen hebben met Groupon. Zelf heb ik dit namelijk nooit zo erg ervaren. Voor de nieuwsbrief kan je je makkelijk afmelden door in je nieuwsbrief een link te klikken.

Wat betreft de topicstarter.. ik denk dat het oplichten niet direct van Groupon komt, maar meer van de rijschool zelf. De bedrijven verdienen namelijk niet veel op de acties van Groupon en proberen waarschijnlik zelf meer geld binnen te halen door de klanten op te lichten. Heb dit namelijk zelf 1 x ervaren met een laserontharings deal van Groupon.. in plaats van dat de gehele bikinilijn en oksel zouden worden behandeld wilde de medewerkster alleen de oksels doen. Mooi niet dus!

Maar er is een medewerker van groupon actief op de site zag ik.. misschien kan zij meer duidelijk geven hier over en over de, blijkbaar, slechte berijkbaarheid van de klantenservice.
Laatst gewijzigd door MariaGonz op 18 okt 2011 17:06, 3 keer totaal gewijzigd.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

MariaGonz schreef:Ik sta echt versteld van de vele problemen die mensen hebben met Groupon.

Het begint er aardig op te lijken dat u gewoon een spammer bent, in dienst van Groupon.

U staat versteld? Als die gedupeerde klanten staan nog véél verstelder!

duiner
Berichten: 637
Lid geworden op: 10 okt 2011 21:23

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door duiner »

Dicks50 schreef: krijgt meteen een contract in zijn handen geduwd of hij maar meteen een pakket wilde kopen en tekenen.
waarom heeft hij dan wel ondertekend...??...geen contract , als het niet ondertekend is !

Ik heb daarentegen goede ervaringen met de service van Groupon, ze hebben mij een paar keer al keurig
het geld teruggeboekt !
Van iets , wat ik toch maar niet wilde, maar wel al betaald had

Dat er bedrijven zijn, die daar misbruik van maken, is niet hun schuld !

Zo ken ik ook een danssscholl waarbij het fout is gegaan, ze kregen " teveel" aanmeldingen
dat was, volgens hun, niet de bedoeling, maar dat is niet de schuld van Groupon,
maar de schuld ligt toch echt aan die opdrachtgever!..
.

ReinoutSch
Berichten: 13
Lid geworden op: 24 okt 2011 09:33

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door ReinoutSch »

Dit soort dingen zie je van te voren toch aankomen, voor niks gaat de zon op en een rijschool moet ook winst maken. Ik heb verschillende malen dingen bij Groupon besteld, meer dan prima. Groupon moet ook zijn winst trekken, en het is gewoon een grote commerciële grap. Maar van die grap moet je gebruik kunnen maken. Ooit eens een welness dagje gekocht, was hartstikke leuk. Ook ooit eens een manicure set als cadeau gekocht voor iemand voor 5 euro, kan je echt niks van zeggen.

MariaGonz
Berichten: 12
Lid geworden op: 13 okt 2011 11:21

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door MariaGonz »

Ik moet me ook bij de anderen aansluiten. Zoals eerder gezegd heb ik ook geen problemen gehad met Groupon.nl. De problemen die zich voor hebben gedaan met de rijschool zegt juist meer over dat bedrijf zelf dan over Groupon.nl. Restaurants die bijvoorbeeld kleinere schotels serveren of kappers die minder klantgericht te werk gaan, zodra ze zien dat jij een Groupon kortingsbon hebt, slaan de plank helemaal mis. Een Groupon.nl bon dient er namelijk voor om nieuwe klanten te werven, maar zo gaat dat natuurlijk helemaal mis. Ik heb gelukkig tot nu toe geen problemen gehad met mijn bonnen en de service die er is verleend.

hugokeijzer
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 dec 2011 19:45

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door hugokeijzer »

Nog nooit vertoond en Groupon doet het!
Je mag wel je tegoedbon betalen maar de deal komt niet tot stand! We wachten nog steeds op onze LEDlamp met zonnecellen, en Groupon mailt niet eens terug op onze vragen!
Nee, geen Groupon meer voor ons!

spikejones
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 jan 2012 09:53

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door spikejones »

Beste mensen ik ken beide zijden van groupon zowel als koper en als adverteerder.
Als koper heb ik geen enkel probleem maar wat ik merk is dat als mensen zich nieuw registreren dat ze vaak niet weten dat ze moeten wachten tot een deal is afgelopen.
En dat men dan in zijn/haar account een voucher ontvangt die men kan uitprinten.
Deze krijgen ze ook via de mail.

Wat mij opvalt (niet alleen hier) op het internet dat veel mensen op groupon lopen te zeuren maar dat veelal de problemen veroorzaakt worden door de adverteerdere.
Deze komen hun afspraken blijkbaar niet na.

Mensen kijk eerst even goed wie er nu echt fout zit meestal is mij opgevallen dat dit niet groupon is.

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Nooit meer www.groupon.nl

Ongelezen bericht door newmikey »

spikejones schreef: Mensen kijk eerst even goed wie er nu echt fout zit meestal is mij opgevallen dat dit niet groupon is.
Dat is echt de grootste onzin die mogelijk is. Groupon treedt op als tussenpersoon, accepteert de betaling en maakt de (ver)koopovereenkomst mogelijk. Groupon is daarmee uitermate verantwoordelijk voor alles wat er fout gaat.

-Als een leverancier niet levert wat beloofd is, had Groupon betere partners moeten kiezen
-Als Groupon niet (of niet op tijd) geld terug betaalt bij een fout gelopen transactie, is het zelf aansprakelijk
-Als Groupon schimmige deals sluit met handelaren die overtollige of restpartijen op de markt wil dumpen, is het vooledig verantwoordelijk voor het gebrek aan service en/of nazorg
-Als Groupon willens en wetens tweede- of derde-keus goederen aanbiedt, factory-rejects en goederen met een hoger uitvalpercentage dan gebruikelijk, is het volledig verantwoordelijk.
-Als Groupon afval recycleert en het tegen bespottelijke prijzen als koopje aanbiedt, is het verantwoordelijk
-Als Groupon met kleine service aanbieders (kappers, restaurantjes etc.) deals sluit waarvan het van te voren kan zien aankomen dat de ondernemer de toestroom van klanten niet op redelijke wijze zal kunnen verwerken, is het verantwoordelijk

Je betaalt als consument aan Groupon, daarme is Groupon gewoon volgens de wet aansprakelijk èn verantwoordelijk. Punt, uit.

Gesloten