LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eveline Cosmetics

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Misschien ben ik TE simpel of te paranoïde ,ik denk dat laaste :mrgreen: maar in dit leven,is niets gratis....

Je kan technologie je klompen aanvoelen dat ze iets van je willen..

@ romers,sterker ik had het vroeger niet in me hoofd meten halen om dit soort acties te doen!! En al helemaal geen lippenstift....maar ja...meiden van 10 zijn tegenwoordig al 18...denken ze...tot ze in de problemen komen..

Nog even net op die site gekeken,je krijgt nu gratis mascara,maar staat wel bij verzendkosten!!! Bestellen hup hup..gratis :mrgreen:
Laatst gewijzigd door rozemarijntje op 04 jul 2012 23:01, 1 keer totaal gewijzigd.

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:
@ romers,sterker ik had het vroeger niet in me hoofd meten halen om dit soort acties te doen!! En al helemaal geen lippenstift....maar ja...meiden van 10 zijn tegenwoordig al 18...denken ze...tot ze in de problemen komen..
Soms niet meer normaal hoe je de meisjes naar de basisschool ziet gaan. :shock:

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

Zo meisjes??soms lijken ze 18!!! Zijn ze 12!!!
Heb geen kids maar dat zou toch echt niet gebeuren,maar ik heb makkelijk praten heb geen kids :mrgreen:

kuklos
Berichten: 9762
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door kuklos »

Romers schreef:Als jij 3 jaar terug ook nog geen 18 jaar was dan heeft de ondernemer een grote fout gemaakt door deze overeenkomst aan te gaan, en die ligt binnen zijn eigen risicosfeer. Omdat je in dat geval helemaal niet bevoegd bent om rechtshandelingen te plegen is er geen geldige overeenkomst, en daarmee ook geen titel voor de vordering.
Dat is niet helemaal waar. Als een 13 jarige online een auto koopt, ja. Voor zoiets simpels kan de zaak nog wel eens anders liggen. Een 13 jarige mag ook een blikje cola in de winkel kopen. Het is dus zeker niet zo dat leeftijd automatisch betekent dat er geen vordering is.

renegade66
Berichten: 1871
Lid geworden op: 24 mei 2008 15:27

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door renegade66 »

Betwist hierin de vordering en zeg maar dat ze deze moeten bewijzen, inclusief herinneringen en aanmaningen.
daar heeft intrum dus een heel duidelijk antwoord op, het bedrijf eveline cosmetics is niet verplicht een herinnering te sturen, u had gewoon moeten betalen.

wij hebben hetzelfde, echter worden wij voor 2 producten aangeslagen terwijl wij er maar 1 hebben gekregen, tevens zou het gaan om mascara, maar het ging om lipgloss.

verder zijn er nooit facturen gestuurd.

dus ik zet toch wel heel erg mijn vraagtekens bij deze zaak.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

maar het staat op de site dat je verzendkosten moet betalen??

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:maar het staat op de site dat je verzendkosten moet betalen??
Zo te lezen gaat het bij Renegade niet om de verzendkosten maar over
een produkt waar nooit geen factuur van is verzonden.

Zat de factuur ook niet bij in het pakketje ?

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

maar je besteld toch iets?dan weet je toch wat het kost?dan?

als ik iets bestel wil ik wel weten wat het kost??
snap het ff niet zo...eerlijk gezegd

heeft ze alles nu gratis gehad?

Chocomelk
Berichten: 11409
Lid geworden op: 30 nov 2009 18:14

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Chocomelk »

rozemarijntje schreef:maar je besteld toch iets?dan weet je toch wat het kost?dan?

als ik iets bestel wil ik wel weten wat het kost??
snap het ff niet zo...eerlijk gezegd

heeft ze alles nu gratis gehad?
Het produkt kon je gratis krijgen maar je moet wel
de verzendkosten van dat produkt betalen.

rozemarijntje
Berichten: 6897
Lid geworden op: 23 mar 2010 23:14
Locatie: Tussen andere kruiden! Behalve onkruid ;-)

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door rozemarijntje »

ja dat snap ik?maar hij heeft het toch ook over dat ie iets heeft gekregen en daar nog geen factuur van heeft??lipgloss??

we gaan elkaar geloof ik ff niet snappen :lol: :lol:
ik weet waar het overgaat de verzendkosten enz enz enz...

RedShy
Berichten: 156
Lid geworden op: 28 dec 2011 17:47

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door RedShy »

Bij dat soort dingen staat altijd aangegeven dat je verzendkosten moet betalen. Bovendien heb je een factuur genegeerd omfat je hem niet serieus nam. Beetje naief lijkt me!

sheila34
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 jul 2012 21:56

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door sheila34 »

Ook ik heb vorig jaar een mascara besteld bij Eveline Cosmetics , ik wist van de 4,95 verzendkosten alleen heb ik de mascara dus nooit gekregen .
Heb destijds eveline cosmetics een mail gestuurd en de zaak was afgedaan .
Dus was ik wel erg verbaasd toen ik vorige week een aanmaning kreeg van Intrum justitia van maar liefst 73 euro !!
Meteen een mail gestuurd naar intrum maar tot op heden nog niets van ze gehoord . Ben echt niet van plan te gaan betalen voor iets wat ik niet gekregen heb !!

Romers
Berichten: 47
Lid geworden op: 01 mei 2010 20:09

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Romers »

kuklos schreef:Een 13 jarige mag ook een blikje cola in de winkel kopen. Het is dus zeker niet zo dat leeftijd automatisch betekent dat er geen vordering is.
De vordering ligt er, daar is de topicstarter dit onderwerp mee begonnen.
Maar de vraag is wat de rechtsgrond van deze overeenkomst vormt, en welke mogelijkheid Eveline Cosmetics heeft om in rechte de nakoming van deze overeenkomst af te dwingen. Dit kan in ieder geval niet bij de minderjarige zelf, en ze zullen het moeten zoeken in de sfeer van aansprakelijkheid van de ouders of voogd van de minderjarige. Maar als ze die destijds niet om toestemming hebben gevraagd bij het aangaan van de overeenkomst hebben zij nu geen zaak. De minderjarige kunnen ze immers niet dagvaarden.

De aanschaf van een blikje cola is het omgekeerde. Daar heeft de koop al plaats gevonden en is het aan de ouders om deze eventueel ongedaan te maken. Maar het is niet ongebruikelijk dat een minderjarige een blikje cola koopt, dus daar hebben de ouders dan een probleem, want de verkoper zal claimen dat toestemming kan worden verondersteld omdat het gebruikelijk is voor kinderen om cola te drinken.

Twee jaar terug in Delft had een kind een konijn gekocht waar de ouders het niet mee eens waren. De winkelier wilde de koop niet ongedaan maken en het konijn terug nemen, omdat hij deze niet terug kon zetten bij de andere dieren met het oog op mogelijke ziektes. Hij beriep zich erop dat konijnen er juist voor kinderen zijn, en dat hij deze daarom ook aan kinderen kon verkopen. De rechter heeft daar echter korte metten mee gemaakt; weliswaar zijn het vooral kinderen die konijnen krijgen, maar het zijn de ouders die de verantwoordelijkheid hiervoor dragen, en daarom is het ook niet aan het kind om de koopovereenkomst aan te gaan.

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door ArneLH »

Er komt wel een koopovereenkomst tot stand tussen de verkoper en het kind, maar die is vernietigbaar:
art. 3:32 lid 2 BW schreef:Een rechtshandeling van een onbekwame is vernietigbaar. Een eenzijdige rechtshandeling van een onbekwame, die niet tot een of meer bepaalde personen gericht was, is echter nietig.

Mar1960
Berichten: 1
Lid geworden op: 17 jul 2012 14:30

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Mar1960 »

Ik zal jullie nog iets mooiers vertellen: ik heb nooit iets besteld bij Eveline en dus ook nooit iets gekregen totdat ik verleden week een brief kreeg van Interum Justitia dat ik 73 euro moest betalen......
Ik heb NOOIT iets besteld/ontvangen maar ook NOOIT een rekening gezien, een herinnering, een aanmaning of wat er ook maar op lijkt. Het allereerste dat ik kreeg was dus de brief van Interum Justitia.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met Eveline én met Interum Justitita. Eveline zegt, je moet bij Interum zijn want wij hebben het uit handen gegeven en Interum zegt dan, wij kunnen u niet helpen want Eveline is de opdrachtgever...
Via mijn rechtsbijstandsverzekering de tip gekregen om aangifte te gaan doen bij de politie en hiervoor heb ik nu een afspraak gemaakt voor a.s. zaterdag. Met Interum Justitia wel af kunnen spreken dat de vordering stil wordt gelegd totdat ik mijn aangifte naar ze heb verstuurd.
Wordt vervolgd......

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mar1960 schreef:Ik zal jullie nog iets mooiers vertellen: ik heb nooit iets besteld bij Eveline en dus ook nooit iets gekregen totdat ik verleden week een brief kreeg van Interum Justitia dat ik 73 euro moest betalen......
Ik heb NOOIT iets besteld/ontvangen maar ook NOOIT een rekening gezien, een herinnering, een aanmaning of wat er ook maar op lijkt. Het allereerste dat ik kreeg was dus de brief van Interum Justitia.
Uiteraard heb ik contact opgenomen met Eveline én met Interum Justitita. Eveline zegt, je moet bij Interum zijn want wij hebben het uit handen gegeven en Interum zegt dan, wij kunnen u niet helpen want Eveline is de opdrachtgever...
Via mijn rechtsbijstandsverzekering de tip gekregen om aangifte te gaan doen bij de politie en hiervoor heb ik nu een afspraak gemaakt voor a.s. zaterdag. Met Interum Justitia wel af kunnen spreken dat de vordering stil wordt gelegd totdat ik mijn aangifte naar ze heb verstuurd.
Wordt vervolgd......
Waarom de vordering stil leggen? Gewoon cancellen.
Jij hebt niets besteld - dus is er geen overeenkomst.
IJ moet maar terug naar Eveline - en jou verder niet lastig vallen.

Wat Eveline zegt klopt ook niet - want dan zou ik ook een melding bij de FIOD maken - omdat dan de bedrijfsadministratie wel erg veel gaten zou hebben.
Natuurlijk kunnen ze kijken wat er op jouw naam staat - en als opdrachtgevers van IJ MOETEN zij deze opdracht terug kunnen nemen.

Ik zou inderdaad de houding van Eveline zien als "wij willen zomaar geld van u, en schakelen rustig een (niet zo best bekend staand) incassoburo in. Bewijzen hebben we niet, geven we niet, want die bestaan niet - betaal nu maar en houd u verder koest".

Aangifte van oplichting / afpersing en/of identiteitsfraude zou inderdaad wel de juiste weg kunnen zijn (helaas).

Als extra tip:
Print dit topic uit, en kijk op bijvoorbeeld klacht.nl en opgelichtopinternet.nl of er meer soortgelijke klachten zijn - en neem deze prints mee.
Hiermee kan je dan aannemelijk maken dat er geen sprake is van een foutje, maar meer van een bewuste poging om onrechtmatig aan geld te komen.

omnom
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 sep 2012 17:36

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door omnom »

Datzelfde mailtje kreeg ik vorig jaar ook.
Het leek me wel wat en bestelde de mascara er stond duidelijk bij €4,95 verzendkosten.
Maar de beloftes van de mascara waren zo goed dat ik het er op waagde.

Na mijn bestelling werd er contact met mij opgenomen of ik ook de eyeliner wilde ook €4,95 verzendkosten.
Ja hoor dat wilde ik wel.
Ik test graag nieuwe producten.

3 weken later niks gekregen...
6x mailen en weer 3 weken later had ik 1 pakketje binnen met mascara en eyeliner gewoon via de reguliere post a €1,75...in een envelopje a €0,50..
Dat is in mijn ogen geen €4,95.

De mascara en de eyeliner bleken gewoon zwart water en deed helemaal niks..
Ik wilde het retour sturen en heb er heel veel mails aan gewaagd...maar geen reatie..
Enige wat ik nog regelmatig krijg zijn de spammailtjes.
Heb de verzendkosten ook nooit betaald.
Hoor er ook niks meer over..

BellaDi
Berichten: 1
Lid geworden op: 23 sep 2012 20:24

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door BellaDi »

Ik heb ook in 2010 een proefpakket gekregen, bestaand uit masacara (uigedroogd), lipgloss (lippen stonden in de fik), Foundation die ik ook gelijk weg heb gegooid. Die artikkelen hadden alle een eigen referentie nummer. Nu had ik in die tijd i.p.v. 3 verschillende refnummers: bij (internet bankieren) 2x dezelfde refnummers gebruikt (stom) en 1x los een referentienummer. Ik heb daar verder nooit bij nagedacht en dacht betaald is betaald netjes 3x 4,95.

Op een moment wanneer ik er verder niet meer aan gedacht heb kreeg ook ik een brief van Q-collect (nog nooit van gehoord) Ik heb in die tijd contact gehad met evenline en die verwees mij door.
Ik heb schriftelijk en telefonische contact gehad met q-collect en het verhaal wat mij toen duidelijk werd door dus verkeerd die ene referentienummer te gebruiken. Nou het het bedrag van 4,95 was uiteindelijk betaald gaven ze mij aan en dus probleem opgelost. (dacht ik)

Nu kreeg ik twee maanden geleden van Intrum Justitie een brief.
Er stond volgens hun een bedrag open via eveline cosmatics uit 2010 en of ik die binnen 7 dagen wilde betalen.
Ik heb toen direct gebeld en het hele verhaal uitgelegd , kopie van me rekening, kopie met wie ik toen gesproken had, alles voor hun op de mail gezet.

Na een week gebeld ofdat alles netjes bij hun was aangekomen, ja dat was het en ze waren er mee bezig.
Mocht ik uiteindelijk niks horen dan was het goed.
Na twee maanden niks meer gehoord te hebben ben ik 30 augustus op vakantie (meerdere redenen) gegaan en ja hoor na een week kreeg ik van me buurvouw te horen dat ik een brief van intrum heb ontvangen.
Ze hadden alles uitgezocht maar dat referentienummer (geloof mascara) nee dat hebben ze nooit ontvangen, moet binnen 5 dagen betalen anders deurwaarder a 375,00 dus ik mag met spoed 72,59 betalen voor een bedrag wat ik eigenlijk al betaald heb ik 2010 maar onder een verkeerd referentienummer.

Ik ben het ook zeker niet met hun werkwijze eens.
Ze staan me verder wel te woord, maar terugbellen nee, mailen doen ze ook niet alleen brieven schrijven.

Je kan zeggen stom maar ik heb gekozen om van het gezeik af te zijn. Ik heb thuis een zieke baby, een zieke man en zelf ben ik tijdens zwangerschap ziek geworden waarvan ik nu nog steeds moet herstellen. Verder heb ik geen hulp en ik kan dit soort problemen er niet bij hebben.

Toch gezien de wijze waarop het allemaal gaat , de reacties die ik lees dat het dus vaker gebeurt, wil ook ik graag weten wat ik hier aan kan doen.

Dacht zelf een incassobureau inschakelen en het bedrag met vette rente terug vorderen. hihihi

Hopelijk heeft iemand iets aan mijn verhaal.

Ben ook benieuwd wat jullie verder voor actie hebben ondernomen.

Grtzzz BellaDi

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door sjohie »

omnom schreef:Datzelfde mailtje kreeg ik vorig jaar ook.
Het leek me wel wat en bestelde de mascara er stond duidelijk bij €4,95 verzendkosten.
Maar de beloftes van de mascara waren zo goed dat ik het er op waagde.

Na mijn bestelling werd er contact met mij opgenomen of ik ook de eyeliner wilde ook €4,95 verzendkosten.
Ja hoor dat wilde ik wel.
Ik test graag nieuwe producten.

3 weken later niks gekregen...
6x mailen en weer 3 weken later had ik 1 pakketje binnen met mascara en eyeliner gewoon via de reguliere post a €1,75...in een envelopje a €0,50..
Dat is in mijn ogen geen €4,95.

De mascara en de eyeliner bleken gewoon zwart water en deed helemaal niks..
Ik wilde het retour sturen en heb er heel veel mails aan gewaagd...maar geen reatie..
Enige wat ik nog regelmatig krijg zijn de spammailtjes.
Heb de verzendkosten ook nooit betaald.
Hoor er ook niks meer over..
Je haalt denk ik porto-kosten, wat normaliter slaat op de prijs van een postzegel of pakketverzending is bij postNL, en verzendkosten door elkaar. Verzendkosten zijn alle kosten, gemoeid met het verzenden van het bestelde product, en kunnen slaan op de verpakking/envelop, eventuele opvulmaterialen, benodigde tijd voor het picken en verzendklaar maken van de order, etc.

priscilla1990
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 dec 2012 23:29

Re: Eveline Cosmetics

Ongelezen bericht door priscilla1990 »

Ik ben onlangs gebeld voor incasso bureau Alektum, met de mededeling dat ik nog een bedrag moet betalen aan Eveline Cosmics, ik schijn daar make up besteld te hebben.
Mijn mail adres klopt wel, maar ik heb niks besteld. Moet ik nu wel of niet betalen ?
ik heb ook niks ontvangen en heb zeker niks besteld heb nog nooit van dat bedrijf gehoord namelijk.
Wat moet ik hier mee doen, ik ga morgen terug bellen om te kijken hoe het zit maar ik heb hier nogal mijn bedenkingen over, aangezien ik de bedrijfsnaam ingetikt heb op google.

Iemand misschien dezelfde ervaring hiermee?
Ik ga echt niet betalen voor iets wat ik niet besteld hebt niet ontvangen heb.

Gesloten