LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Is de Kirby werkelijk zo goed?

Goede of slechte ervaringen met jouw huishoudelijk apparatuur? Geef hier jouw mening.
Picobyte
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2011 19:30

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Picobyte »

Omdat ik afgelopen weken wederom ben benaderd door kirby verkopers wil ik bij deze dit topic weer wat leven in blazen!
KOOP DIE TROEP NIET!!!
Een zo'n stofzuiger daar koop je twintig mieles/ieder ander A-merk voor!
De stof filters van een kirby daar koop je gemakkelijk al een complete Aldi of ander naamloos model voor inclusief extra stofzakken!
Het apparaat is zwaar lomp ouderwets en zuigt het opgezogen vuil regelrecht door de turbine die daardoor sterk vervuilt.
In tegenstelling tot moderne stofzuigers is de kirby turbine enkelvoudig uitgevoerd(er is slechts een waaier)(moderne stofzuigers hebben er twee tot wel vijf in serie).
De turbine moet dus met een idioot hoog toerental ronddraaien net als de turbo in een auto om een beetje compressie op te bouwen.
Dat is ook de reden dat die inferieure troep klinkt als een straaljager met nog net niet de afterburners vol open!
Dat hoge toerental in combinatie met de vuil afvang na in plaats van modern voor de turbine maakt de turbine vies wat bij de hoge toerentallen 15000rpm oid duidelijk te horen is voor auto enthousiasten als een vervuilde turbo.
Ook als je er lange haren of ander lange draden mee opzuigt zal je ruiken dat er haar schroeit,das haar dat om de rotor as is geslagen en bij voldoende haar of een leuke dot watten opzuigen loopt het kreng dan ook hopeloos vast.
NIET KOPEN DUS EN GEEF DEUR VERKOPERS ALSJEBLIEFT AAN & een trap na opdat ze ontmoedigd worden deze zwendel nog voort te zetten.
Had ik al gezegt dat KIRBY ZWENDEL OPLICHTERIJ en VOLKOMEN KuDT is?
Bij deze dan Kirby is pure zwendel!
Ontwijken die herrie(letterlijk) en lekker een stofzuiger van vier tientjes van je geld kopen!
Die gooi je weg als de stofzak vol is en dan nog betaal je over de jaren minder dan voor zo'n wanstaltig Kirby gedrocht!

Picobyte
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2011 19:30

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Picobyte »

Leesvoer:
http://www.google.nl/#sclient=psy-ab&hl ... 43&bih=496

http://www.google.nl/#pq=kirby+vacuum+s ... 43&bih=496

www.google.nl
Zoekt en vindt!

De lijst vol Kirby ellende is van hier tot Fukushima en via hun alternatieve namen tot de maan reikend.

hawkwind
Berichten: 505
Lid geworden op: 18 mar 2012 08:37

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door hawkwind »

Toolboy schreef:@EvilDyson

Onzin wat u post.
Er zijn meerdere stofzuigers in de verkoop met een betere kwaliteit/prijs verhouding.

T
Welke dan?
Wij hebben al 5 jaar een Dyson DC19 (met hepa filter)welke naar volle tevredenheid ze,n werk doet.Nooit problemen mee gehad!!.
Het is ook de enige stofzuiger waar de zuigkracht constant blijft!!
Dyson geeft ook 5 jaar volledige garantie !!.
We hebben in het verleden meerdere stofzuigers gehad oa Miele, AEG ,Bosch..
Deze zuigen stof , maar blazen aan de achter-bovenkant veel stofdeeltjes weer uit.
En stinken wat ze doen!!.
Kijk alle reviews er maar eens op na, Dysons zijn echt top stofzuigers.

ozbob
Berichten: 34
Lid geworden op: 24 apr 2012 12:45

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door ozbob »

Ik heb ook jaren geleden een Kirby demo gehad, best een aardige stofzuiger denk je dan tijdens de demo. Denk niet dat er veel wordt gezogen tijdens de demo je kunt een paar plekjes naar keuze opgeven dan wordt dat gezogen en tegen een zwart lapje aangeblzen, kun je zien hoe vies je huis is :lol:
Na een paar van die plekjes te hebben schoon gemaakt en wat doekjes vies geeft de verkoper zonder enige schroom dat ie bijna 3000 euro van jouw is.
Ik viel zowat van mijn stoel af. Als blijkt dat je het veel te duur vindt beginnen ze over hoeveel schoonmaak middelen deze zuigert wel niet bespaard.
Je kunt me nog meer vertellen; het is een degelijke stofzuiger maar beslist geen investering van 3000 euro waard! Er zijn er genoeg die net zo goed zuigen voor een fractie van de prijs!

Nothing sucks like Electrolux
de beste slogan voor een stofzuiger die ik ooit heb gehoord ha ha :lol:
Misschien is er ook wel so een treffende voor een Kirby

Mopser
Berichten: 1
Lid geworden op: 27 mei 2012 00:09

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Mopser »

Op de forum word je alle kanten opgeslingerd ,

Wij hebben vandaag een demo gehad en ik ben er heel tevreden over , echter vraag ik met af wat het onderhouds schema / kosten zijn ..

We kregen een prachtige aanbieding van de "Kirby Sentria" en ja ,, ik kan niet meer dan alleen maar lof over de machine zeggen ,,
En dat de machine herrie maakt ,, ja daar is niet buiten om te komen ,,,

Wie wil of kan mij info geven ...

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door trebelski »

Mopser schreef:Op de forum word je alle kanten opgeslingerd ,

Wij hebben vandaag een demo gehad en ik ben er heel tevreden over , echter vraag ik met af wat het onderhouds schema / kosten zijn ..
.
Verder staat de Kirby in het algemeen bekend om zijn
fantastische zuigkracht en (mits goed onderhouden)
zijn verschrikkelijk lange levensduur.
Tel er elk jaar en behoorlijk bedrag bij op voor het onderhoud welke kennelijk noodzakelijk is voor de goede werking. Kan best flink oplopen.Mijn Nilfisk is nu 15 jaar oud en is in die tijd nog nooit kapot geweest en zuigt tot op de dag van vandaag prima! In het geval van deze Kirby moet je dan maar liefst €885.- uitgeven aan onderhoudsbeurten, misschien minder als je beurten overslaat maar dan garandeert Kirby de grote zuigkracht niet meer.
Afhankelijk van het model (met name de leeftijd) van uw Kirby raden wij u aan om eens in
de 1 tot 3 jaar een servicebeurt aan de Kirby te laten uitvoeren.
Een regelmatige servicebeurt houd uw Kirby in goede conditie en zorgt voor een langere
levensduur en dat betekend dat u langer plezier heeft van uw investering.

De prijs van een complete servicebeurt is €59,- inclusief voorrijkosten en arbeidsloon.

Leo The Emperor
Berichten: 4625
Lid geworden op: 12 dec 2010 16:19

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Leo The Emperor »

Waarom zou je een stofzuiger kopen voor de prijs van een auto :?

trebelski
Berichten: 962
Lid geworden op: 27 aug 2010 20:32
Locatie: Amsterdam Centaal Station Perron1

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door trebelski »

Leo The Emperor schreef:Waarom zou je een stofzuiger kopen voor de prijs van een auto :?
Dat is mij ook niet duidelijk. De Nilfisk die ik al zoveel jaren heb (ouderwetse grote chromen Ton :lol: ) was toen redelijk duur ( voor mij dan) en koste 498.- gulden, kwam nog een soort ziekenhuis stoffilter bij aan de bovenzijde van ongeveer 100.- en dat was het dan. Nu 15 jaar later is het ding gebruikt en soms zelf even misbruikt maar werkt nog prima.

Picobyte
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2011 19:30

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Picobyte »

Die kirby ziet er prehistorisch uit omdat die dat ook is.
Die stofzuiger is:
-Zwaar
-lawaaiig
-lomp
-niet zo goed in luchtzuivering
Maar bovenal volkomen kudt!!! omdat een exemplaar van vijf tientjes dat al meer dan twee jaar mee gaat en dertien kilo minder weegt gewoon al de slechtste koop is die je kan doen in een gemiddelde elektronika winkel.
Stofzuigers zijn een uitontwikkeld product,innovatie is als bij de Dyson cycloon het afvangen van grovere vuiltjes in een stappen filtratie.
En zelfs dat is geen innovatie omdat de cycloon al decades lang wordt gebruikt in de industrie.
Zelf heb ik momenteel een stofzuiger van dertig euro,Bestron 1600W de filters zijn bijna net zo duur als de stofzuiger zelf.
Maar boeiuh,ik koop gewoon een nieuwe zodra de stofzakken op zijn.
Nooit gezeik met slijtage en nooit gezeur met peperdure servicebeurten.
De servicebeurt van een Kirby is al net zo duur als twee prima lichtgewicht nieuwe stofzuigers.
Nog afgezien van hun agressieve verkoop methodes vindt ik dat Kirby sowieso op technisch vlak al volkomen faalt en dus verbannen moet worden wegens oplichterij en opdringerige verkooppraat naar zwakkeren binnen onze samenleving.
Het clubje achter deze stofzuigers zuigt harder dan een nilfisk!

sjoegel
Berichten: 3081
Lid geworden op: 09 okt 2007 19:19

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door sjoegel »

Dat er agressieve verkoopmethodes nodig zijn om een stof zuiger te verkopen zegt al genoeg over dat ding. Ze staan ook niet in een winkel omdat alleen persoonlijke druk helpt om mensen zo een ding door de strot te duwen.

De dysons zijn vele malen beter en kosten een 10e van de prijs. Die kun je ook gewoon in de winkel kopen opmdat dyson de concurrentie aandurft en Kirby zoals gezegd alleen aan huis met truukjes van dominante verkoopbaasjes te verkopen is aan oude seniele bejaarden.

Fleurtjuh666
Berichten: 632
Lid geworden op: 26 mar 2010 19:57
Locatie: Nijmegen

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Fleurtjuh666 »

Mijn moeder heeft een jaar of 15 geleden helaas ook een Kirby gekocht, na zo'n prachtige demonstratie.
Gelukkig is mijn vader heel erg handig, en heeft hij alle onderdelen die stukgingen zelf kunnen maken of herstellen, en een aantal hulpstukjes verzonnen om ervoor te zorgen dat het ding nog enigzins fatsoenlijk zoog, want dat is wel het grootste euvel. Ding maakt inderdaad meer herrie dan een straaljager, onze 3 honden zijn er doodsbang voor. Ze zijn alledrie langharig, en je moest eigenlijk eerst met een bezem door de kamer heen om alvast de losse haren op te vegen voor je ging stofzuigen, anders liep de Kirby zo'n beetje vast.
Intussen heeft m'n moeder zich eindelijk laten overhalen om een ander, fatsoenlijk merk stofzuiger te kopen, en sindsdien staat de lompe 'tank' ongebruikt in de kast.

middel47
Berichten: 2
Lid geworden op: 07 dec 2009 20:11

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door middel47 »

Vanmorgen werd ik door mijn Opa van bijna 85 (!) jaar oud gebeld. Na wat gesproken te hebben, zei hij dat er iemand een gratis schoonmaak kwam houden. Dit had hij gewonnen nadat hij had geholpen met een enquete. Hoe naïef of dat hij was, vond hij dat niet verdacht. Nadat ik hem wees op agressieve verkoopmethoden, werd hij ongerust. Ik ging met Google aan de slag.

Met een zoekopdracht met 'enquete + gratis schoonmaak' kwam ik op deze pagina terecht, en blij dat ik nu ben: deel ik mijn ervaring.

Gisteravond werd mijn opa gebeld tijdens de voetbalwedstrijden van het EK. Vluchtig werd hem gevraagd of morgen 11.00u uit kwam om te komen schoonmaken. Vandaag om 11 uur zou de schoonmaker langskomen.

Om 10.45 was ik vandaag bij mijn opa. Ik ben een drukke man, en heb geen tijd voor tierelantijntjes. Om 11.10 stond de 'schoonmaker' aan de deur. Heel opgewekt stelde hij zich voor en wilde binnen komen.

Ik classificeerde deze man direct als een vlotte babbelaar. Daar ik zag in wat voor auto deze man de straat in kwam rijden, was mijn eerste indruk direct niet best voor de verkoper. Hij kwam de straat in rijden met een Volkswagen Touareg. Deze auto's zijn te koop met een verkoopprijs vanaf 55.000,- en meneer had ook nog eens een duur horloge om zijn arm: een Breitling (deze zijn ook niet te koop voor veel minder dan 3.000,- euro.

Afbeelding
Afbeelding

Toen de meneer zicht voorstelde, vroeg ik waar de stofzuiger was. Hij zei direct dat die in de auto stond en was een gelijk ook verrast nadat hij dat antwoordde. Ik zei dat de demonstratie niet door ging. "Dat kon ik niet menen," zei de man.

Daar ik me totaal niet verplicht voelde om de zaken toe te lichten, zei ik wel dat ik niet kon afbellen. Hij begon over de gemaakte brandstofkosten en dat dit hem geld zou kosten. Ik wees hem erop dat de telefoniste (van de avond ervoor) geen nummer of naam heeft gegeven.

Ik van 23 kan dat duidelijk overbrengen. Iemand van 85 kan dat misschien minder goed, helemaal als er een doorgewinterde agressieve verkoper op de stoep staat. Een voorbeeld kan zijn: "U heeft dat dan niet goed begrepen, hier is de factuur voor voorrijkosten, nog een fijne dag." Wat moet een man van 85 hiermee aan?

Ik wees de verkoper nog even op de volgende zaken:
  • een gratis schoonmaak is eigenlijk een demonstratie om een stofzuiger te kopen (Kirby nogwat)
    snel en vluchtig een afspraak maken ('s avonds bellen en de volgende dag langskomen)
    geen telefoonnummers / namen bekend gemaakt (die oudere mensen kunnen dat toch zijn vergeten?)
    veel bekendheid over deze activiteiten op de TROS Radar website
    verschijnen in een dure auto met een duur horloge
Ik wenste deze man een goede dag en tot nooit meer ziens.

-----

Mijn opa heeft lesgeld betaald. Ik was druk, en best een beetje gepikeerd dat ik hiervoor langs moest komen. Hij zag hoe ik de verkoper buiten de deur hield en schrok van de verkoper zijn praatjes. Ik geloof dat mijn opa hier niet zo snel meer in zal trappen. Wat ik ook geloof, is dat deze praktijken gewoon doorgaan. Op de stoep ging zijn telefoon, vermoedelijk kwamen er volgende adressen binnen waar de verkoper zijn 'gratis schoonmaakbeurt' zou komen laten zien.

Ik hoop dat deze praktijken goed worden uitgelicht. Oudere mensen zijn vaker nog wat naïever dan jongeren, maar ik zou het verschrikkelijk vinden als ik later hoor dat er nog meer mensen worden opgelicht door dit soort gasten.

WillemLW
Berichten: 158
Lid geworden op: 19 apr 2012 00:09

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door WillemLW »

Een kennis van me heeft zo'n ding een jaar of 5 gehad. Die was er erg over te spreken. Een Porsche is ook een stuk duurder dan een Skoda zijn ook allebei auto's die hetzelfde doen. Ik heb het geld er niet voor over, overigens. Maar je krijgt wel kwaliteit er voor terug.

Pd23
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2011 21:56

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Pd23 »

Weet je wat nog het eerste van dit verhaal is.
Wij hebben ook een kirby en nu is de vooras kapot dit kost bij de goedkoopste 39 euro en dan komt er nog 14,95 voor de voorwielen plus 6,75 verzendkosten.
ben je zo bijna 55 euro kwijt... stofzakken veelste duur enz.
Belachelijke prijzen , andere onderdelen zijn ook hartstikke duur.Ja heb er spijt van dat we hem ooit hebben gekocht.
Wil er van af.... gaat mij om principe kwestie dat ik hem niet meer wil maken. :evil:

MAXIEM

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pd23

Je mag toch verwachten dat zo'n produkt 2 tot 3 jaar probleemloos meegaat. Als dat niet het geval is, dan moet je bij de verkoper aankloppen. Met de verkoper heb je destijds een overeenkomst afgesloten en die dient ook na afloop van bijvoorbeeld 2 jaar fabrieksgarantie, het defekte produkt (tegen een redelijke vergoeding i.v.m. de levensduur) te herstellen (dat heet de wettelijke bescherming zoals verwoord in het BW7). De schade die de verkoper oploopt, kan hij verhalen bij de fabrikant/importeur. Dat gaat helemaal buiten jou om.

Sukses, Maxiem.

Pd23
Berichten: 4
Lid geworden op: 23 nov 2011 21:56

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Pd23 »

Ik heb hem al meer dan 11 jaar dus dat wordt lastig...

MAXIEM

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Pd23

Zo zit de wet nu eenmaal in elkaar. Het is niet anders.

Groeten, Maxiem.

Picobyte
Berichten: 4
Lid geworden op: 12 nov 2011 19:30

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Picobyte »

WillemLW schreef:Een kennis van me heeft zo'n ding een jaar of 5 gehad. Die was er erg over te spreken. Een Porsche is ook een stuk duurder dan een Skoda zijn ook allebei auto's die hetzelfde doen. Ik heb het geld er niet voor over, overigens. Maar je krijgt wel kwaliteit er voor terug.
Die oude stoommachines waren ook heel betrouwbaar,een beetje lomp en zwaar,hadden veel aandacht nodig maar verder wel erg goed spul.

plumber
Berichten: 1738
Lid geworden op: 16 jun 2008 20:00

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door plumber »

Heb ook eens zo'n demo mee gemaakt.Er wordt op het gevoel
van de mensen gewerkt en vooral van de oudere mensen.
Ze komen met enorme foto's aan van teken en mijten die dan z.g.n.
in bed te vinden zijn waardoor de mensen hun rot schrikken.Heb gevraagd
wat het verschil was tussen hun stofzuiger en een andere stofzuiger.
Mijnheer dit is een Kirby werd er gezegd.Mijnheer ik zie 2200€ verschil
was mijn antwoordt.Dit sloeg dus nergens op.Heb de man maar de deur
uitgewerkt.

Frantic2
Berichten: 1570
Lid geworden op: 13 mar 2012 19:50

Re: Is de Kirby werkelijk zo goed?

Ongelezen bericht door Frantic2 »

ik vraag me altijd af met die dingen... hoe makkelijk sleep je ze mee naar boven? Of zouden de eigenaren van een Kirby boven een andere stofzuiger hebben?

Gesloten