LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Courlux / Alektum Nogmaals

Reclame acties die niet kloppen of correct lopen? Ventileer hier jouw mening.
Mk18
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2012 16:02

Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Mk18 »

Ik heb dus wel een 'abonnement' aangegaan met Courlux
Al een tijd en eigenlijk ging het wel redelijk, vriendelijk contact etc
Vorig jaar heb ik een keer een rekening gekregen en geen pakketje, maar toen heb ik hen gebeld na de herinnering en alsnog m'n producten gekregen (en betaald), maar nu krijg ik 1,5wk geleden een email van Alektum, dat ik in november een pakket zou hebben ontvangen en nooit betaald, ik zou 2 herinneringen van Courlux hebben ontvangen en daarna is alles aan Alektum overgedragen.
En de kosten zijn van (geloof) 16.95, naar 29.30e en na Alektum's mail is het saldo 73.54e.

Contact met Courlux en Alektum gehad, email met verweer moeten sturen, maar vandaag krijg ik antwoord, ik moet toch betalen omdat het voor hen niet aannemelijk klinkt, dat ik niets heb ontvangen. Mag wel in termijnen
Maar zonder iets te ontvangen vind ik 73.54e wel erg veel
Kan ik hier iets tegen doen of zal ik toch met mijn rechtsbijstand moeten gaan werken? Zie alleen veel reacties van mensen die niets besteld hebben hier staan
Maar de pakjes worden ook niet echt handig verstuurd, gewone post en aan de buitenkant zie je toch wel duidelijk wat erin zit..
Mijn abonnement ga ik sowieso stopzetten (al vind ik de mesjes wel fijn eigenlijk). Maar zie nu pas dat er zoveel mensen problemen met het bedrijf hebben, want hier heb ik geen zin in.

stofzuigertje

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als zij geen bewijs van levering kunnen tonen is betalen niet verplicht.
Geloof hun dreig brieven in incasso kosten niet want zij moeten eerst geleverd hebben.

En opzeggen mag altijd want dat staat in hun voorwaarden.

google1969
Berichten: 5
Lid geworden op: 10 apr 2012 17:24

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door google1969 »

ik heb ook met courlux te maken gehad maar opzeggen is net zo moeilijk als aantonen dat ze niet geleverd hebben ze zijn vriendelijk aan de telefoon en achter je rug sturen ze een incasso bureau .heb meerderemalen contact met hun gehad maar ze houden vol dat ik gewoon heb ontvangen dus betalen in hun ogen .rechts bijstand doet er niks an omdat je niet kan aantonen of je wel of niet iets heb ontvangen en courlux zegt gewoon dat zer wel hebben verzonden .hoop voor jou dat het snel voor je opgelost is maar ik heb er en hard hoofd in en dat je gewoon moet betalen

Jolijn
Berichten: 6307
Lid geworden op: 02 apr 2011 23:45

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Jolijn »

Als 't er op aan komt hoef jij niet te bewijzen dat je iets niet ontvangen hebt....hoe zou je dat kunnen, als je niets hebt?
Courlux/Alektum moet dan bewijzen dat jij het ontvangen/zijn wel verstuurd hebben. Ze verzenden (als ze echt verzenden) per brievenbuspost toch? Dus geen bewijs.

Zie alleen veel reacties van mensen die niets besteld hebben hier staan
Idd, waarom een nieuw topic?
Lees de diverse topics hier met goede tips.

MAXIEM

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door MAXIEM »

Mk18

Je kunt dit incassoburootje even een briefje schrijven, dat je in november 2011 geen pakket in ontvangst hebt genomen en uiteraard ook geen herinneringsbrieven hebt gekregen. In die brief wijs je er op, dat zij (in dit geval dus de leverancier) moeten bewijzen dat jij het pakketje wél in ontvangst hebt genomen. Wat zij wél of niet aannemelijk vinden doet hier helemaal niet terzake. Zij eisen betaling en dan dienen zij te bewijzen dat er wel is afgeleverd. Jij hoeft helemaal niets te bewijzen. Zo zit de wet in elkaar en niet anders!. Geef bovendien aan dat je onder geen beding zult betalen en hen zo nodig in rechte zult betrekken (dagvaarden) als zij je blijven stalken met incassodreigementen en met nepfakturen. Stuur een kopie van die brief ook naar de leverancier en maak voor jezelf even een kopie.

Sukses, Maxiem.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Mk18 schreef: Contact met Courlux en Alektum gehad, email met verweer moeten sturen, maar vandaag krijg ik antwoord, ik moet toch betalen omdat het voor hen niet aannemelijk klinkt, dat ik niets heb ontvangen.
Het is ten alle tijde de verantwoording van de VERZENDER aan te tonen dat iets a) verzonden is, en b) door de geadresseerde ontvangen is (track & trace).
In feite zou je kunnen zeggen dat zij nu de boel belazeren, omdat het niet aannemelijk is dat post niet aankomt (al is dat mogelijk een discutabel punt).

Uw antwoord zou kunnen zijn "bewijs maar dat geleverd is"

keesg
Berichten: 19
Lid geworden op: 27 okt 2009 23:06

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door keesg »

Gewoon beide partijen (Courlux en Alektum) naar dit forum verwijzen en zeggen dat je hier ook je ongenoegen uitspreekt.
En je bent er vanaf.
(Althans ..bij mij heeft dit geholpen)

elies
Berichten: 2
Lid geworden op: 08 dec 2007 10:36

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door elies »

hoi allemaal

ook ik ben nu de dupe. Ik heb een aantal maal scheermesjes ontvangen van Courlux. Ze bevielen mijn man prima, maar de kast lag al aardig vol met voorraad en dus hebben we stopgezet. dit was totaal geen probleem. vorig jaar hebben we via hun site nog twee nieuwe houders besteld en deze heb ik direct betaald. Ook hier geen probleem tot ik vorige week gebeld werd door Alektum incasso. De heer was zeer vriendelijk en legde uit dat er nog een betaling achterstand was bij courlux. Toen ik vroeg over welke zending dit dan moest gaan was hij vaag en warrig. hij begon over rekeningen die wel betaald waren uit 2010 en welke iets laat, maar een duidelijk antwoord kreeg ik niet. Hij bood aan om de rekening nogmaals te verzenden. Echter hadden hun alleen mijn oude adres. dus heb ik hun mijn nieuwe gegeven. wat ik raar vond is dat ik een halfjaar lang al mijn post heb door laten sturen naar mijn nieuwe adres maar nooit iets van hun heb ontvangen.
Een week later viel er inderdaad een brief in de bus van Alektum. Echter kwam hij twee dagen later binnen dan mijn uiterste betaal datum. Ook stond er nergens waar deze rekening overging alleen dat het voor Courlux was en het bedrag. Meteen heb ik Alektum gebeld. Nu had ik een iets minder aardige man aan de telefoon. Hij begon meteen dat ik gewoon niet gereageerd had en dat hij mijn voice mail had ingesproken, en dat ik hun had gebeld de week ervoor. Ook beweerde hij dat het pakketje in november 2011 ( 2 maanden na mijn verhuizing) naar mijn nieuwe adres was gestuurd en dat dit ook het enige adres was wat er bekend was bij hun. na hem meerder keren geprobeerd te hebben duidelijk gemaakt dat hun mij belde en dat hun mijn nieuwe adres helemaal niet hadden verzocht hij mij hun een mail te sturen met mijn verhaal.
dit heb ik vandaag gedaan. Ik heb hun er op attent gemaakt op de hoogte te zijn van hun praktijken en klachten op deze site.
Ben benieuwd hoe ze reageren, laat het jullie nog wel weten.

groeten Elies

MAXIEM

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door MAXIEM »

elies

*Je kunt jouw bericht natuurlijk ook op andere consumentenfora plaatsen. Wellicht dat je daar lotgenoten/bondgenoten aantreft, die hetzelfde overkomt. Hieronder volgen een aantal mogelijke forumadressen, waaruit je zelf kunt kiezen.

*Consumentenforums:

http://www.consumentenbond.nl/forum/
http://www.klachtenkompas.nl/?cid=sea_g ... htenkompas
http://kassa.vara.nl/discussies/
http://forum.www.trosradar.nl/
http://www.klacht.nl/
http://www.groetenvanmax.nl/?waxtrapp=faarjEsHnHUVcBT

*Ben of word je niet goed behandeld door een bedrijf of denk je dat een bedrijf zich niet aan de (wettelijke) regels houdt?
Dan ontvangt ConsuWijzer graag je klacht (klik op: Hoe dien ik een klacht in):

http://www.consuwijzer.nl/

* Als je kunt bewijzen dat je bent of wordt opgelicht, dan kun je dat melden bij de onderstaande meldpunten. Aangifte doen is natuurlijk ook mogelijk.

*Meldpunten Internetoplichting:

https://www.mijnpolitie.nl/if.shtml
http://www.opgelichtopinternet.nl
http://www.fraudemeldpunt.nl (SAF)
http://www.fraudehelpdesk.nl/vraag-en-meldformulier
http://www.overheid.nl/identiteitsfraude
http://forum.www.opgelicht.nl

**TROS Opgelicht:
Postbus 28555
1202 LP Hilversum

http://www.opgelicht.nl/index.php?id=contact

De tiplijn van Tros Opgelicht (0900 112 1121 [10 cent p.m.]) is bereikbaar tijdens de uitzending van 21:00- 22:30 en elke woensdag van 10:00- 12:00 en van 14:00- 16:00 uur.

***Handige adressen:

http://www.opgelicht.nl/hulp/handige-adressen/

Met vriendelijke groet, Maxiem.

bartdK
Berichten: 1
Lid geworden op: 30 nov 2012 11:39

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door bartdK »

sinds enige maanden ontvang ik ook pakjes brieven en incasso brieven van deze firma. Allemaal voor een persoon die hier al 7 jaar niet meer woont. Ik stuur elke keer alles retour afzender. Maar ontvang elke keer weer nieuwe pakketjes brieven en incasso brieven.

Terug sturen en bellen met de melding dat deze persoon hier niet woont heeft duidelijk geen nut. Ze blijven van alles sturen.. wat is de beste oplossing ik blijf niet telkens alles retour sturen?

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Guardian72 »

bartdK schreef:sinds enige maanden ontvang ik ook pakjes brieven en incasso brieven van deze firma. Allemaal voor een persoon die hier al 7 jaar niet meer woont. Ik stuur elke keer alles retour afzender. Maar ontvang elke keer weer nieuwe pakketjes brieven en incasso brieven.

Terug sturen en bellen met de melding dat deze persoon hier niet woont heeft duidelijk geen nut. Ze blijven van alles sturen.. wat is de beste oplossing ik blijf niet telkens alles retour sturen?
Stuur ze een rekening voor "administratieve werkzaamheden" (ook aan het incassoburo) .
Je spendeert immers tijd om "retour afzender etc." op de pakjes / enveloppen te schrijven.

Stuur courlux een mail of fax en meld dat vanaf (ik noem maar wat) 01-01-13 alle pakketten voor persoon X op jouw adres niet meer retour gezonden zullen worden, daar zij jouw tijd niet vergoed hebben.

Misschien enigzins zwart-wit - maar als men na tig keer post retour te hebben ontvangen, toch blijft sturen - dan is het onredelijk om van jou te verwachten dat je het bewaard danwel elke keer terugstuurt - en zou je kunnen zeggen dat je het kan houden (al zou ik dat wel even navragen bij een jurist/ juridisch loket)

fred.weidema
Berichten: 1
Lid geworden op: 09 mar 2013 00:21

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door fred.weidema »

Oproep aan een ieder die ongevraagd Bamboo sokken van Courlux heeft ontvangen!!!

Maanden geleden viel er op de mat van mijn kantoor een pakje sokken van Courlux. Uiteraard had ik deze niet besteld en heb ze keurig bewaard. Wat vreemd was, was de adressering. Op dit adres ben ik namelijk alleen bekend onder mijn BV, en niet onder mijn eigen naam. Toch werd ik zo aangeschreven door dit tuig. Later realiseerde ik mij dat alleen KPN deze gegevens op dit adres heeft en dat recent deze bestanden waren "gehacked". Om een lang verhaal kort te maken, ik heb nooit wat besteld, en word nu door Alektum namens Courlux met incasso's bestookt en bedreigd met gerechtelijke maatregelen. Nu heb ik ze de wind van voren gegeven in December, alles goed gedocumenteerd, en opeens is het opvallend stil van de kant van Alektum. Mijn vermoeden is dat ze nu dus opgeven, maar ik heb van meerdere kanten vernomen dat men heeft betaald. Dergelijke praktijken kent de wet als "Enertia selling". Je wordt door het toesturen van een cadeautje feitelijk uitgenodigd om lid te worden van de club, of iets te kopen, of in bredere zin om mee te doen. Wanneer je hier niet op reageert mag je van de wetgever dit uitnodigingsgeschenkje zelfs houden. Dankewel Courlux dus!! Wat echter niet mag is hier betaling van eisen!!!! Het vervelende is dat je in je onschuld een dergelijk geschenk laat liggen, en wanneer de incasso na vermeende herinneringen op de mat valt denk je "ja dat heb ik gekregen, snel betalen". Dit mag dus absoluut niet!! Heb jij een dergelijke ervaring? Stuur mij dan een mail, want dit tuig moet gewoon aangepakt worden. Het internet staat er bol van, maar kennelijk doet niemand er wat aan. Ik dus wel!! Zowel Courlux en Alektum dienen alle betaalde sokken, scheermesjes en wat dies meer zij gewoon te vergoeden. Dergelijke praktijken gaan we beëindigen. Niet betalen als je niets hebt besteld, en vooral alles doorsturen naar mij.

Succes,
Fred Weidema

ArneLH
Berichten: 1662
Lid geworden op: 19 okt 2011 13:05
Locatie: Utrecht
Contacteer:

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door ArneLH »

fred.weidema schreef:Op dit adres ben ik namelijk alleen bekend onder mijn BV, en niet onder mijn eigen naam.
Je bent je ervan bewust dat (gegevens van) bestuurders gewoon in het (openbare) handelsregister staan?

lelici
Berichten: 26
Lid geworden op: 12 mei 2011 22:17

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door lelici »

Ik heb er ook een tijd last van gehad, en gewoon nergens op gereageerd.
Op gegeven moment houden ze er toch wel mee op.

LET OP: ze opereren nu weer onder de naam
GRATIS Estelle scheermesjes ism. het Kaartenhuis.nl!

Precies dezelfde opliochtersbende!!!

Evivanb
Berichten: 1
Lid geworden op: 02 apr 2013 10:22

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Evivanb »

Oh god nee he, heb ik dat...
De klantenservice is nooooooit bereikbaar..

Ooit gratis scheermesjes aangevraagd, betaald, nou ja de verzendkosten dan wel, en nu dikke incassokosren...wat moet ik doen. Help!!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Guardian72 »

Evivanb schreef:Oh god nee he, heb ik dat...
De klantenservice is nooooooit bereikbaar..

Ooit gratis scheermesjes aangevraagd, betaald, nou ja de verzendkosten dan wel, en nu dikke incassokosren...wat moet ik doen. Help!!
Beetje weinig info.

- Je hebt besteld, en betaald? Kan je dat nog achterhalen (bankafschrift o.i.d.?)
- Waarom "incassokosten" ? Is dat voor de eerste (gratis) bestelling? Of voor een van de vervolgzendingen? (Want - je krijgt gratis een proefsetje, maar ze gaan er gelijk van uit dat je een abbonnement wilt/neemt - tenzij je opzegt...)

Als het voor de proefbestelling is - dan is een kort bericht naar het incassoburo met kopie van betalingsbewijs op zich genoeg.
Zo van "sorry , maar uw vordering is onjuist daar dit op (datum) al betaald is naar (klant) via (hun rekeningnummer)"
Doe dit per mail of aangetekend - zodat je verzendbewijs hebt. (Per mail - kijk of je aflever/leesbevestiging kan krijgen (outlook!) )

abratouranterix
Berichten: 1
Lid geworden op: 21 jan 2014 13:01

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door abratouranterix »

Hoi,

Ook ik heb een aanmaning gekregen via Alektum over courlux
Ik zou iets besteld hebben? Dat doe ik zo wie zo al niet via internet, maar heb ook nooit wat ontvangen.
Per email kreeg ik een aanmaning van deze firma en daarop heb ik gereageerd dat ze dan eerst maar eens moesten sturen wat ik volgens hun heb besteld. Tot op heden heb ik hier nooit een reactie over gekregen.
En net heb ik een email naar Alektum gestuurd dat ik absoluut niet van plan ben om te betalen voor niet bewezen diensten.
Ook deze site werkt niet naar behoren. Want na het versturen van de mail krijg ik de tekst " neem contact met ons op"
Tja dat had ik dus al gedaan pffff

Maar goed ik betaal niets en laat het dan maar voor de rechter komen, krijgen ze ook nog een flinke schadeclaime aan hun broek wegens het in gebreke blijven en het stalken per mail en incassobureau en de schade die ze mij berokkend hebben.

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Guardian72 »

abratouranterix schreef: Maar goed ik betaal niets en laat het dan maar voor de rechter komen, krijgen ze ook nog een flinke schadeclaime aan hun broek wegens het in gebreke blijven en het stalken per mail en incassobureau en de schade die ze mij berokkend hebben.
Ik zou in elk geval niet via hun site reageren - maar per mail of fax (dan kan jij aantonen dat je gereageerd hebt).
Als men naar de rechter zou stappen, en jij wacht rustig thuis af, zou de rechter kunnen vragen waarom je geen moeite hebt gedaan om zaken te stoppen.
Reageer je wel, en ze gaan alsnog door - kan de rechter deze cowboys wel eens vragen waarom ze ondanks geen bewijs toch de rechtszaak zijn begonnen.

Als je geen (goed) antwoord krijgt, je kan ook nog overwegen aangifte te doen van oplichting tegen zowel het bedrijf Courlux als hun incassocowboy.

reymen
Berichten: 1
Lid geworden op: 25 feb 2014 18:09

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door reymen »

Hello,

Mijn dochter heeft vandaag een brief ontvangen van het bedrijf Estelle dat we scheermesjes hebben ontvangen en dat we 10 euro moeten betalen. Ten eerste mijn minderjarige dochter van 13 heeft niks besteld, en we hebben niks ontvangen. Vraag me af hoe dit bedrijf aan de gegevens van onze dochter komt.
Nu de vraag hoe kan ik dit bedrijf benaderen om te melden dat mijn minderjarige dochter niks heeft besteld en dat we niks willen ontvangen van dit bedrijf. Wie kan ons helpen ! Ze dreigen al met deurwaarde kosten !!

Guardian72
Berichten: 6858
Lid geworden op: 04 jun 2008 13:37
Contacteer:

Re: Courlux / Alektum Nogmaals

Ongelezen bericht door Guardian72 »

reymen schreef:Hello,

Mijn dochter heeft vandaag een brief ontvangen van het bedrijf Estelle dat we scheermesjes hebben ontvangen en dat we 10 euro moeten betalen. Ten eerste mijn minderjarige dochter van 13 heeft niks besteld, en we hebben niks ontvangen. Vraag me af hoe dit bedrijf aan de gegevens van onze dochter komt.
Nu de vraag hoe kan ik dit bedrijf benaderen om te melden dat mijn minderjarige dochter niks heeft besteld en dat we niks willen ontvangen van dit bedrijf. Wie kan ons helpen ! Ze dreigen al met deurwaarde kosten !!
Eenmalig een mail of een fax (goedkoopste optie met bewijs van verzending) sturen dat:
a) de geadresseerde minderjarig is en u daarom namens haar antwoord.
b) er niets door haar besteld is, en ook niets is afgeleverd
c) u ze eenmalig verzoekt deze poging tot afdwingen van onrechtmatige betaling te staken, daar anders aangifte volgt omdat ze een minderjarige op dreigende wijze (deurwaarderskosten) benaderen.

NIET ondertekenen - hooguit met 'ouder/verzorger van "exacte naam van de herinnering" (dit is om zo`n piep-bedrijf niet meer info te geven dan ze al hebben.

Gesloten