LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] De waarheid achter paardenvlees

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest.
Radar
Site Admin
Berichten: 5505
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door Radar »

Paardenvlees is goedkoop. Het ligt in de schappen als biefstuk en vleeswaren. Ook vind je het terug in talloze snacks, zoals kroketten en frikadellen.

Waar komt dit vlees eigenlijk vandaan? En hoe zit het met het welzijn van de paarden? In Radar zie je de schokkende waarheid achter dit goedkope vlees.

Maandag 24 maart in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door newmikey »

Paardenvlees is natuurlijk ook gewoon heel erg lekker en gezond, niet vergeten te vermelden!

aandegrond
Berichten: 8
Lid geworden op: 07 jun 2013 16:31

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door aandegrond »

Maar als je geen cent te makken hebt, kun je niet anders dan goedkoope euroknallers en zo te kopen
Als ze die bonussen van die bankdirecteuren en die vriendjes van die politici eens zouden halveren en daarmee de biologische boeren en slagers zouden subsidieren dan worden wij de kleine mensen niet genoodzaakt dat goedkope vlees te kopen

witte angora
Berichten: 30553
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door witte angora »

Goh... paardenvlees in de schappen...

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

Tsja, ik heb vroeguh ook paardenbiefstuk gegeten.......

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door eleven »

TROS Radar schreef:Paardenvlees is goedkoop. Het ligt in de schappen als biefstuk en vleeswaren. Ook vind je het terug in talloze snacks, zoals kroketten en frikadellen.

Waar komt dit vlees eigenlijk vandaan? En hoe zit het met het welzijn van de paarden? In Radar zie je de schokkende waarheid achter dit goedkope vlees.

Maandag 24 maart in Radar, om 20:30 bij de TROS op Nederland 1

Frituursnackproducenten en supermarkten gebruiken buitenlands paardenvlees.

Het meeste paardenvlees word ingevoerd, brazilie, paraguay, roemenie, polen enz...

16again
Berichten: 16031
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door 16again »

TROS Radar schreef:En hoe zit het met het welzijn van de paarden? In Radar zie je de schokkende waarheid achter dit goedkope vlees.
Paardenvlees vervangt gewoon andere soorten vlees, de vraag over welzijn moet dus zijn:
Zijn de paarden beter af dan kippen of varkens?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door kweenie »

witte angora schreef:Goh... paardenvlees in de schappen...
Ligt er al jaren, hoor. Beetje afhankelijk van de buurt waar je woont. Opmerkelijk genoeg ligt het trouwens vaak juist níet in de buurten waar mensen met weinig geld wonen, maar juist vaak in de wat 'betere' buurten. In die buurten zijn de mensen blijkbaar niet zo bevooroordeeld dat ze alleen kopen wat ze kennen, maar durven ze verder te kijken dan de gebaande paden.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door eleven »

16again schreef:
TROS Radar schreef:En hoe zit het met het welzijn van de paarden? In Radar zie je de schokkende waarheid achter dit goedkope vlees.
Paardenvlees vervangt gewoon andere soorten vlees, de vraag over welzijn moet dus zijn:
Zijn de paarden beter af dan kippen of varkens?
Helemaal mee eens.
Ik denk, dat het weer een reportage is, waar ergens in een land de paarden op een niet normale manier geslacht worden.
Koop, dan alleen vlees, van een Nederlandse paardenslager, dan weet je, dat deze zich aan de hier geldige normen houden.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
16again schreef:
TROS Radar schreef:En hoe zit het met het welzijn van de paarden? In Radar zie je de schokkende waarheid achter dit goedkope vlees.
Paardenvlees vervangt gewoon andere soorten vlees, de vraag over welzijn moet dus zijn:
Zijn de paarden beter af dan kippen of varkens?
Helemaal mee eens.
Ik denk, dat het weer een reportage is, waar ergens in een land de paarden op een niet normale manier geslacht worden.
Koop, dan alleen vlees, van een Nederlandse paardenslager, dan weet je, dat deze zich aan de hier geldige normen houden.



Zo zeker is dat niet. Ook de aanvoer kan verkeerd zijn.

http://nos.nl/op3/artikel/497620-bedorv ... kocht.html

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door eleven »

Oud nieuws, is reeds opgelost.
Trouwens is het geen paardenslager zoals ik geschreven heb, maar een vleesverwerkend bedrijf!

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:Oud nieuws, is reeds opgelost.
Trouwens is het geen paardenslager zoals ik geschreven heb, maar een vleesverwerkend bedrijf!

Zo oud is anders nog niet hoor. Ja zoveel zaken worden uiteindelijk opgelost maar dat maakt nog steeds niet zeker.

Lees ff mijn link nog een keer.....paardenvlees wordt er ook in genoemd maar daar ging het niet om, ging om de aanvoer van --> naar welke ik het vermelden waard vond.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:Oud nieuws, is reeds opgelost.
Trouwens is het geen paardenslager zoals ik geschreven heb, maar een vleesverwerkend bedrijf!

Zo oud is anders nog niet hoor. Ja zoveel zaken worden uiteindelijk opgelost maar dat maakt nog steeds niet zeker.

Lees ff mijn link nog een keer.....paardenvlees wordt er ook in genoemd maar daar ging het niet om, ging om de aanvoer van --> naar welke ik het vermelden waard vond.

Heb de link wel gelezen, maar kan over aanvoer niets lezen.
Alleen een bericht van 1 jaar geleden, waar paardenvlees met ander vlees gemanipuleerd geworden is.

Deze vraag is gesteld:
Lees misschien nog een keer de OP.
Waar komt dit vlees eigenlijk vandaan? En hoe zit het met het welzijn van de paarden?

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:
Teunbosseman schreef:
eleven schreef:Oud nieuws, is reeds opgelost.
Trouwens is het geen paardenslager zoals ik geschreven heb, maar een vleesverwerkend bedrijf!

Zo oud is anders nog niet hoor. Ja zoveel zaken worden uiteindelijk opgelost maar dat maakt nog steeds niet zeker.

Lees ff mijn link nog een keer.....paardenvlees wordt er ook in genoemd maar daar ging het niet om, ging om de aanvoer van --> naar welke ik het vermelden waard vond.

Heb de link wel gelezen, maar kan over aanvoer niets lezen.
Alleen een bericht van 1 jaar geleden, waar paardenvlees met ander vlees gemanipuleerd geworden is.

Deze vraag is gesteld:
Lees misschien nog een keer de OP.
Waar komt dit vlees eigenlijk vandaan? En hoe zit het met het welzijn van de paarden?

Aan wie denk je dan die vleesverwerker leverde ? Dan komt de vraag waar dat paardenvlees vandaan is gekomen en kom je uiteindelijk bij de OP uit en is de cirkel rond.

OP was reeds gelezen en daarom mijn bijdrage.

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door eleven »

Waar het vlees vandaan komt, tenminste het meeste, heb ik al in een eerder bericht geschreven.

Wat het paarden vleesschandaal van vorig jaar mee te doen heeft is onduidelijk, want dit is geen onderwerp van deze stelling.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef:Waar het vlees vandaan komt, tenminste het meeste, heb ik al in een eerder bericht geschreven.

Wat het paarden vleesschandaal van vorig jaar mee te doen heeft is onduidelijk, want dit is geen onderwerp van deze stelling.
Een gedeelte uit mijn bijdrage, wellicht dat dan duidelijk is.
waar dat paardenvlees vandaan is gekomen en kom je uiteindelijk bij de OP

eleven
Berichten: 3045
Lid geworden op: 15 okt 2013 09:23

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door eleven »

Teunbosseman schreef:
eleven schreef:Waar het vlees vandaan komt, tenminste het meeste, heb ik al in een eerder bericht geschreven.

Wat het paarden vleesschandaal van vorig jaar mee te doen heeft is onduidelijk, want dit is geen onderwerp van deze stelling.
Een gedeelte uit mijn bijdrage, wellicht dat dan duidelijk is.
waar dat paardenvlees vandaan is gekomen en kom je uiteindelijk bij de OP

Neen niets duidelijk aan, want je gaat helemaal aan de vraagstelling voorbij.
TROS Radar schreef:Waar komt dit vlees eigenlijk vandaan? En hoe zit het met het welzijn van de paarden?
eleven schreef:
Frituursnackproducenten en supermarkten gebruiken buitenlands paardenvlees.

Het meeste paardenvlees word ingevoerd, brazilie, paraguay, roemenie, polen enz...
TROS Radar schreef:En hoe zit het met het welzijn van de paarden? In Radar zie je de schokkende waarheid achter dit goedkope vlees.
eleven schreef:Ik denk, dat het weer een reportage is, waar ergens in een land de paarden op een niet normale manier geslacht worden.

Teunbosseman
Berichten: 4364
Lid geworden op: 29 mar 2011 15:46
Contacteer:

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door Teunbosseman »

eleven schreef: Neen niets duidelijk aan, want je gaat helemaal aan de vraagstelling voorbij.

Tsja, dan houdt het op he :roll:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door sjohie »

Wat nou schokkende waarheid? Die is met wat interesse voor de materie, gewoon boven water te halen voor elke Nederlander, net als met veel onderwerpen in het programma trouwens. En paardenvlees is lekker, jummie.

bprosman
Berichten: 9935
Lid geworden op: 04 sep 2011 18:39

Re: De waarheid achter paardenvlees

Ongelezen bericht door bprosman »

@Sjohie,

Toch wel van scharrelpaarden he :wink:

Gesloten