LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Goede of slechte ervaringen met meubels? Geef hier jouw mening.
woza1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2015 20:37

Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door woza1987 »

Hallo,

Sinds juli 2014 heb ik een nieuwe hoekbank (prijs: 1300 euro). Na 8 maanden zijn de kussens aan de raamzijde al ontzettend verkleurd. Ik heb een taupe kleurige bank en waar de zon op schijnt zijn de kussens gewoon al bijna wit.
Ik ben hiermee naar de winkel terug gegaan en die hebben vervolgens contact opgenomen met de leverancier, het bericht van de leverancier luidt als volgt:

Verkleuring door UV straling is iets wat niet echt is tegen te gaan (behalve
zonwering). De delen die vol in de zon staan zullen eerder last van hebben van
verkleuring. Het is een natuurlijk proces dat bij elk type stof voor kan komen, en daarom
ook niet door de fabrikant als klacht in behandeling zal worden genomen.


Ik snap dat een bank in de loop der jaren iets verkleurt, maar dit is wel heel snel. wat adviseren jullie mij? ben namelijk niet van plan om me hiermee af te laten schepen.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door crazyme »

Wat is de naam en de samenstelling van de stof ?

Is de winkel cbw erkend ?

woza1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2015 20:37

Re: Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door woza1987 »

Ik kan nergens terugvinden dat de winkel cbw erkend is.
De stof van de bank is een combinatie van katoen en linnen, dat is wat ik tenminste terug kan vinden op de site, de precieze samenstelling staat nergens vermeld

prem
Berichten: 1986
Lid geworden op: 12 feb 2007 14:49

Re: Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door prem »

Als het echt constant in het licht staat en de andere zijde niet gebeurt dan heel snel.
Je krijgt dan een "etalage effect" , net als een schoen in de etalage heeft gestaan en de andere in de doos dan zijn ze verschillend van kleur.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door Moneyman »

Dat het effect op kan treden, is bekend. Maar zo ernstig na slechts 8 maanden lijkt me voor een bankstel met deze prijs te snel. Maar of dat voldoende is om te kunnen spreken van nonconformiteit, weet ik niet. Als er geen geschillencommissie of klachtenregeling is, kan je -als je er met een normaal gesprek niet uitkomt- altijd een ingebrekestelling sturen (eventueel in overleg met een jurist), om te kijken of de boel dan wel in beweging komt.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door crazyme »

woza1987 schreef:Ik kan nergens terugvinden dat de winkel cbw erkend is.
De stof van de bank is een combinatie van katoen en linnen, dat is wat ik tenminste terug kan vinden op de site, de precieze samenstelling staat nergens vermeld
Ai, daar heb je het al. Katoen en Linnen zijn erg gevoelig voor verkleuren. Kunnen hele mooie en goede stoffen zijn hoor, maar verkleuren hoort echt bij die materialen. Een goede verkoper weet dat soort zaken en had u moeten adviseren in de stofkeuze. Heeft u advies gevraagd ?

woza1987
Berichten: 3
Lid geworden op: 02 apr 2015 20:37

Re: Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door woza1987 »

Ik heb me er maar bij neergelegd, geen advies gevraagd omdat je er gewoon vanuit gaat dat een bank minstens 5 jaar mee zal gaan. "gelukkig" zijn het alleen de delen die direct in de zon staan. Toch heb ik mijn vraagtekens over hoe de bank er over een aantal jaar zal uitzien. Om een jurist in te schakelen gaat me wat ver. Denk dat dit gewoon een gevalletje van: had ik dit maar vooraf geweten, zal worden.

Janine75
Berichten: 3
Lid geworden op: 24 apr 2015 07:27

Re: Kussens van bank na 8 maanden al verkleurd

Ongelezen bericht door Janine75 »

Het is inderdaad wel erg snel!! maar de zon kan dan ook wel erg scherp zijn. Misschien toch maar een zonwering kopen.

Gesloten