LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Op deze plek kunnen forumgebruikers petities en goede doelen onder de aandacht brengen, mits deze te maken hebben met consumentenkwesties.
sleijpie
Berichten: 4
Lid geworden op: 07 apr 2010 20:29

Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Ongelezen bericht door sleijpie »

Beste Radar forum panel,

Dit jaar kregen wij een brief van de Hartstichting, hierin werd verzocht om een eenmalige donatie te doen aan de Hartstichting. Uit respect voor de stichting en om mijn steentje bij te dragen aan onderzoek heb ik via iDeal een eenmalige bijdrage gedoneerd. Dit doe ik overigens bij meerdere goede doelen.

Een aantal weken later kreeg ik weer een brief waar mij om meer donaties gevraagd werd (met postkaarten erbij om mij hierin te beïnvloeden). Hier heb ik geen gehoor aan gegeven.

Een maand later ontvang ik weer een bedelbrief met een persoonlijk verhaal van een mevrouw die ook om meer donaties vraagt. Weer niet op gereageerd.

Vandaag werd mijn vrouw op haar mobiele nummer gebeld of de heer Sleijpen aanwezig was.
De mevrouw gaf alleen haar naam en vertelde niet erbij dat zij namens de Hartstichting belde, dit werd pas duidelijk toen mijn vrouw dit aan haar vroeg. Ze belde met een zielig verhaal ook om meer donaties.
Toen mijn vrouw aangaf dat ze het wenst om niet telefonisch lastig gevallen te worden verwees mevrouw ons naar het Bel Me Niet Register. Echter zijn wij geregistreerd bij het bel me niet register.
De mevrouw van de Hartstichting vertelde toen dat wij een relatie zijn van de Hartstichting, daar ik nergens mijn gegevens aan hun heb gegeven kan ik het mij niet voorstellen dat ik ook maar enige relatie met de stichting heb. Net als een donatie aan de deur in de collecte bus kan ik mij niet voorstellen dat door het overboeken van een donatie dat ik enige relatie met de stichting heb opgebouwd.

Nu het morele gedeelte van het verhaal. Let op dit is mijn mening !!! Hiermee hoeft u het niet eens te zijn.
Ik vindt het schandelijk dat de donatie van mijn gezin aan de Hartstichting gebruikt wordt om mij nog meer geld afhandig te maken. Ik kan er moreel geen goedkeuring aan geven dat het geld dat ik doneer niet gebruikt wordt om naar geneeswijzen te zoeken voor hart en vaat ziektes.
Daar in plaats van stuurt de stichting mij postkaarten en zielige brieven en valt mijn vrouw ook nog eens telefonisch lastig.

Ik wil graag hier aandacht voor omdat het ongepast is hoe met donaties omgegaan wordt door de in mijn ogen hebzuchtige Hartstichting.
Naast de vraag of dit juridisch zomaar mag.

Bob Schurkjens
Berichten: 9778
Lid geworden op: 13 jun 2005 01:41

Re: Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Ongelezen bericht door Bob Schurkjens »

Ik zou het ook mijn hart krijgen van de Hartstichting. Helaas is fondsenwerven bij goede doelen geen fraai gebeuren. Kennelijk geldt dat ook voor de Hartstichting. Om u een hart onder de riem te steken: u bent niet de enige die hier het slachtoffer van wordt.

VioletPrue
Berichten: 3574
Lid geworden op: 03 mar 2009 15:37

Re: Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Ongelezen bericht door VioletPrue »

Iemand bellen is al lastigvallen. U heeft denk ik een andere definitie van dit woord. Gewoon "nee" zeggen en ophangen. Brieven ongeopend doorscheuren en weggooien. Ik zie het probleem niet.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Geldt voor een heleboel "goede doelen". Ik steun alleen stichtingen waarvan ik weet dat het geld ook echt daadwerkelijk gebruikt wordt waarvoor het bedoeld is en waar dus verder geen geld besteed wordt aan donateuren zoeken.

witte angora
Berichten: 30720
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Ongelezen bericht door witte angora »

Dus je eerste donatie is eigenlijk gebruikt om je verschillende malen lastig te vallen? Immers, personeel werktniet gratis, het kantoor moet gekocht, ingericht en verwarmt worden, en de telefoon en mail gaan ook niet voor niks, de postbode doet het ook niet voor zijn conditie alleen...

Vergeet ook niet die arme bestuurders aan de top, dat zijn helemaal armoelijers.

Je zou er bijna een hartverzakking van krijgen, maar om je dan te helpen is er natuurlijk geen geld...

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Ongelezen bericht door Julie4444 »

witte angora schreef:Je zou er bijna een hartverzakking van krijgen, maar om je dan te helpen is er natuurlijk geen geld...
Dit is waarom je goed moet kijken aan wie je eigenlijk doneert. Ik vind dit altijd wel een goede keus. Opgericht en gepromote door de initiatiefnemers zelf, en zelf steken ze er ook tijd en geld in.

pghonders
Berichten: 10
Lid geworden op: 08 jan 2012 13:20

Re: Hartstichting blijft mij lastig vallen na eenmalige donatie

Ongelezen bericht door pghonders »

Niet alleen de hartstichting, maar heel veel goede doelen achtervolgen je na een gift. Ook steeds meer (betaalde) studenten langs de deur voor goede doelen (of anders kranten of energie) en ik kan niet naar het winkelgebied lopen, of daar staan ze ook... Dat is een moderne vorm van agressieve marketing. Bij mij werkt het averechts verkeerd. Ik heb een aantal goede doelen waar ik aan geef, de deur doe ik niet meer open als ik maar vermoed dat het bedelstudenten zijn. Bij de winkels roep ik NEE zodra ik aangesproken word door overduidelijke colporteurs. Ik laat me niet verleiden zielige verhalen of ingestudeerde verkooppraatjes aan te horen. Via de krant hoor ik wel waar de nood in de wereld is en dan stort ik mijn bijdrage via goede doelen die mijn geld niet besteden aan dergelijke opdringerige acties.

Gesloten