LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Alles over onderhouden van de tuin, hoveniersbedrijven etc.
bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door bourks »

hallo,

onlangs hebben wij via internet stapelblokken voor in de tuin gekocht. Deze blokken kunnen op elkaar gelijmd worden om bijv een bloembak in de tuin te maken. De blokken zijn 45 x 15 x 15 cm

volgens de website van de verkoper en de bijgevoegde foto s zijn de blokken gemeeleerd. In onze beleving dus een bont achtige steen. Niet geheel antraciet maar een beetje bont dus.

een week later kwamen de blokken binnen, en die hebben we met behulp van een kraan compleet met pallet en al naast het werk gezet. Een hovenier is begonnen de blokken te lijmen. Toen we begonnen met lijmen, bleek de kleur van de blokken niet goed te zijn. het bovenste deel van de pallet was mooi antraciet gekleurd. het middelste deel van de blokken was half om half, en dan niet bont, maar het bovenste deel van de steen was antraciet, het onderste deel beton kleur, met dus een hele duidelijke scheiding in kleur. Net of het bovenste deel geverfd is. Het onderste deel van de pallet was betonkleur.

De verkoper en de fabrikant houden voet bij stuk, dat dit zo hoort.
Graag hoor ik van de experts hier wat te doen in zo n situatie
Bijlagen
unnamed.jpg
(49.85 KiB) 3134 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Mucha

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door bourks »

Mucha schreef:Als het natuursteen is, dan zullen er inderdaad verschillen tussen de stenen zitten.

zie foto

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Wat voor materiaal is het?

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door bourks »

Julie4444 schreef:Wat voor materiaal is het?
beton

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Oh, ik heb geen verstand van beton.
Maar, is het dan ook geadverteerd als geverft beton of als iets anders?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Moneyman »

"Gemêleerd" lijk mij geen excuus voor "half geverfd". De bovenste steen zou ik als gemêleerd beschouwen, de onderste als een ondeugdelijk product. Hoe zagen de stenen in de showroom eruit?

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door bourks »

Moneyman schreef:"Gemêleerd" lijk mij geen excuus voor "half geverfd". De bovenste steen zou ik als gemêleerd beschouwen, de onderste als een ondeugdelijk product. Hoe zagen de stenen in de showroom eruit?
Bijlagen
lineablock-gothic-15x15x60.jpg
dit zijn de blokken die we uitgezocht hadden,

hier is het zogenaamde gemeeleerde goed te zien, maar zo hebben we het gekocht, niet met zo n lelijke verfstreep erop
(76.05 KiB) 3332 keer gedownload | Inbreuk op auteursrecht?

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Dat plaatje komt van een discounter website, als ik het zo goed zie. Ze beweren een showtuin te hebben op de locatie van een tuincentrum (wat dan weer een heel andere naam draagt). Vreemd.

Heeft u contact opgenomen met dit tuincentrum en de blokken vooraf bekeken?

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Moneyman »

Sowieso komen de stenen op jouw foto en op het showplaatje niet overeen. Voldoende aanleiding tot klagen, lijkt mij.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door berndv »

Julie4444 schreef:Dat plaatje komt van een discounter website, als ik het zo goed zie.
beetje voorbarige conclusie, als ik alleen google op afbeeldingen van lineablock kom ik dit plaatje meermaals tegen bij zeer veel verschillende bedrijven. Op basis van de foto zou ik niet kunnen zeggen dat het gaat om een discounter of iets dergelijks.

Wat ik wel op dit plaatje zie is de steen rechtsboven. Die steen heeft aan de bovenzijde ook zo'n rare overgang zitten van het zwarte naar het grijze.

16again
Berichten: 16089
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door 16again »

In het "muurtje" linksonder is ook zo'n soort streep te zien, met geleverd spul lijkt mij niks mis.

De stenen zijn vierkant, bevalt 1 kant je niet, monteer die zijde dan aan de binnenkant van de bloembak

Moneyman
Berichten: 30041
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Moneyman »

Mij lijken de strepen op de foto van TS toch wel een slagje erger. Maar goed, dat is ook maar net hoe je de foto maakt. Is het met de tip van 16again niet op te lossen?

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door bourks »

16again schreef:In het "muurtje" linksonder is ook zo'n soort streep te zien, met geleverd spul lijkt mij niks mis.

De stenen zijn vierkant, bevalt 1 kant je niet, monteer die zijde dan aan de binnenkant van de bloembak

de strepen op de stenen die ik heb zijn heel duidelijk, op het plaatje van de leverancier gaat het geleidelijk over, dan kun je er nog wat van maken, dat is bij ons niet zo helaas.

ook zouden de stenen idd vierkant moeten zijn ( 15 x 15) maar helaas zijn ze 15 x 15,7 dus ze moeten ook nog allemaal precies goed gestapelt worden anders gaan we daar weer mee de hoogte in. omdraaien is bij de meeste stenen ook niet mogelijk aangezien de streep aan beide kanten zit.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door berndv »

bourks schreef:ook zouden de stenen idd vierkant moeten zijn ( 15 x 15) maar helaas zijn ze 15 x 15,7 dus ze moeten ook nog allemaal precies goed gestapelt worden anders gaan we daar weer mee de hoogte in. omdraaien is bij de meeste stenen ook niet mogelijk aangezien de streep aan beide kanten zit.
ik vrees dat dit een lastig verhaal gaat worden. Het lijkt er inderdaad op dat er dus niet geleverd is wat afgesproken is. Over de kleuring kan ik weinig zeggen, dat is op de foto's gewoon verschrikkelijk lastig te zien. zoals ik al aangaf lijkt het op de advertentie ook wel ongeveer te zijn, zoals ik aangaf de steen rechtsboven, maar ook dat is lastig te beoordelen. Maar met het formaat heeft u gewoon een meetbaar iets wat gewoon niet goed is.

Maar:
bourks schreef:De verkoper en de fabrikant houden voet bij stuk, dat dit zo hoort.
Als zij voet bij stuk houden en niet naar een oplossing toe willen werken, is er eigenlijk maar 1 weg die te bewandelen is. En dat is de gang naar de rechter, eventueel eerst via een rechtsbijstand. U noemt niet welke winkel het over gaat, wellicht dat er een overkoepelende organisatie bestaat waar u met geschillen terecht kunt, maar anders zal het toch de gang naar de rechter worden.

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door crazyme »

Bij een bonte sortering moet je niet naar elke steen afzonderlijk kijken. Je beoordeelt het geheel.
Daarbij heeft elk blok 4 kanten, en kun je tijdens het verwerken kiezen welke kant je in het zicht legt.

Volgens mij is er helemaal niets mis mee.

Maar nogmaals, om dat met zekerheid te kunnen zeggen moet je het geheel van alle blokken bij elkaar beoordelen.

Ik vermoed dat ts beter een egale kleur had gekozen. Maar het kopen op internet impliceert meestal dat je zelf weet wat je doet.

Brahms
Berichten: 3158
Lid geworden op: 15 okt 2015 23:09

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door Brahms »

De stenen op de foto van het bedrijf zelf zien er beter (lees aantrekkelijker) uit dan de twee stenen van de TS.
TS zou eens een foto moeten plaatsen van bv 8 willekeurige stenen, om een beter beeld te krijgen.
Wil je echt zien wat je koopt, koop dan niet via Internet (en dat geld voor bijna alles)...

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Brahms schreef:De stenen op de foto van het bedrijf zelf zien er beter (lees aantrekkelijker) uit dan de twee stenen van de TS.
TS zou eens een foto moeten plaatsen van bv 8 willekeurige stenen, om een beter beeld te krijgen.
Wil je echt zien wat je koopt, koop dan niet via Internet (en dat geld voor bijna alles)...
Geld?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door berndv »

crazyme schreef: Daarbij heeft elk blok 4 kanten, en kun je tijdens het verwerken kiezen welke kant je in het zicht legt.
moet het formaat wel rondom hetzelfde zijn, anders blijven er nog maar 2 kanten over
bourks schreef:ook zouden de stenen idd vierkant moeten zijn ( 15 x 15) maar helaas zijn ze 15 x 15,7

crazyme
Berichten: 8151
Lid geworden op: 10 jun 2005 23:34

Re: Meningsverschil over afwijkende kleur bestrating

Ongelezen bericht door crazyme »

berndv schreef:
crazyme schreef: Daarbij heeft elk blok 4 kanten, en kun je tijdens het verwerken kiezen welke kant je in het zicht legt.
moet het formaat wel rondom hetzelfde zijn, anders blijven er nog maar 2 kanten over
bourks schreef:ook zouden de stenen idd vierkant moeten zijn ( 15 x 15) maar helaas zijn ze 15 x 15,7
Dat lijkt mij een sterker argument om de zaak terug te draaien dan de discussie over de kleur.

Gesloten