LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Onecoin

Vragen of opmerkingen over mulit level marketing kan je hier kwijt.
Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Maypole »

Wiecksewitte schreef:Dus u wilt gaan beweren dat de mensen op deze lijst allemaal oplichters zijn?
Los van of die mensen op die site oplichters zijn of niet; er zit een verschil tussen iets dat verboden is uitvoeren en er voor gepakt worden.

Als je echt denkt dat Onecoin een legit bedrijf kan zijn, dan had je wel inhoudelijk ingegaan op onze bevindingen. Aangezien je dat niet doet, geef je aan dat je het er mee eens bent dat het een scam is.

Ik zag dat deze nog niet voorbij gekomen is:

Op Wikipedia is er een pagina voor OneCoin. Die staat keurig in de categorie "Pyramid and Ponzi schemes", met aan de hand van niet minder dan 15 bronnen haarfijn uitgelegd dat het een scam is. En als kers op de taart valt daar ook te lezen dat de boel in China al opgepakt is en er 30 miljoen dollar in beslag genomen is. :D
https://en.wikipedia.org/wiki/Onecoin

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kweenie »

Wiecksewitte schreef:Dus u wilt gaan beweren dat de mensen op deze lijst allemaal oplichters zijn?

https://www.businessforhome.org/2016/02 ... uary-2016/

Zou voor de overheid toch een koud kunstje zijn om deze mensen aan te pakken lijkt mij?
Deze lijst was er al in februari...
Heeft het inkomen dat mensen uit onecoin genereren iets te maken met of het perspectief heeft voor de toekomst? Lijkt mij niet. Eerder het tegenovergestelde, het doet bij mij de alarmbellen rinkelen. Elke euro die verdwijnt naar de 'leden' maakt de onderliggende waarde van de uitgegeven onecoins immers lager.

Dat kan alleen goed gaan zolang er nieuwe instroom is van geld van nieuwe leden. Die de uitkering van de oude leden betalen. Als er op een gegeven moment een stabiele hoeveelheid onecoins zou zijn, dan betekent het uitkeren van kapitaal slechts een ondermijning van de waarde van de onecoins.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

kweenie schreef:Heeft het inkomen dat mensen uit onecoin genereren iets te maken met of het perspectief heeft voor de toekomst?
We kunnen het argument van WieckseWitte tot in het extreme doortrekken en concluderen dat misdaad prima is, want er zijn mensen die er veel geld mee verdienen. Een top 200 van best verdienende criminelen wereldwijd is een teken dat criminaliteit goed is want het loont.

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Dat is dus echt een argument van likmevessie.
Alsof criminelen op een online lijst van meest succesvol willen staan...
Jarijnste kolder dus...
En waarom zouden er hier alarmbellen af moeten gaan? Een topman van AH verdient toch ook meer dan een vakkenvuller...hier zou dus geen sprake zijn van een piramide?
De hele maatschappij bestaat uit een piramide als je het zo gaat bekijken.

Ik zal hier niet gaan lopen verkondigen dat onecoin een goede investering was want ik heb het nog maar 3 weken...dus dat kan ik ook nog niet beoordelen.
ik vroeg me alleen af of er hier misschien mensen zijn die er van begin af aan bij zitten.

Het is makkelijk praten oh ik zie het al het is een ponzi scheme...dus zal het wel...dit,dat,zus en zo

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

Wiecksewitte schreef:ik vroeg me alleen af of er hier misschien mensen zijn die er van begin af aan bij zitten.
Ik begin me echt af te vragen of jij wel snapt wat er geschreven wordt. In jouw eerste post vroeg je letterlijk dit:
Wiecksewitte schreef:Omdat ik buiten reddit verder niet veel discussie heb kun vinden ben ik benieuwd of men hier mensen zijn die er meer van af weten.
Ja, die zijn hier en hebben hier gereageerd. Met duidelijke bronvermelding en analyses. Het enige wat jij daar tegenover kan stellen zijn de standaard mlm antwoorden en dit:
Wiecksewitte schreef:Het is makkelijk praten oh ik zie het al het is een ponzi scheme...dus zal het wel...dit,dat,zus en zo
Als je nu echt repliek wil geven, kom dan eens met echte argumenten. Er is een hele mooie vraag gesteld naar aanleiding van jouw post over de Apeldoornse cateraar die onecoins accepteert. Wat is de valutakoers van die onecoins?
En daaraan gerelateerd, wat kost een een budget BBQ bij die cateraar mij in onecoins? De euro prijs staat er, maar niet de prijs in onecoins.

stfwlk
Berichten: 181
Lid geworden op: 06 mei 2012 14:01

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door stfwlk »

Wat nog het meest hilarisch is: zelfs Onecoin aanvaardt geen eigen coins als betaling.
Hier kan je een tablet kopen via Onecoin / Onelife. Betalen in EUR en niet in die waardeloze Onecoin troep aub! https://www.onelife.eu/en/onetablet

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kweenie »

En waarom zouden er hier alarmbellen af moeten gaan? Een topman van AH verdient toch ook meer dan een vakkenvuller...
Het gaat er niet om dat een topman meer verdient dan een vakkenvuller. Dat zijn namelijk mensen die bij een bedrijf werken dat enige toegevoegde waarde heeft. En waarbij die mensen ook enige activiteiten toevoegen aan het bedrijf.

Áls onecoin een normale (crypto)valuta zou zijn, dan zou het simpele feit dat je die valuta hebt gekocht niet moeten leiden tot een (toekomstig) inkomen. Natuurlijk zou je wel koerswinst kunnen behalen, maar dat is wat anders dan simpelweg inkomen eruit krijgen. (Bovendien zou er dan ook koersverlies kunnen zijn)

Zoals het nu lijkt, is het alsof je mag betalen om op de loonlijst van de AH te komen, zonder dat je verder enige economische activiteit toevoegt. En zonder zekerheid dat je ook werkelijk loon krijgt. Als je al zo bij een bedrijf zou kunnen zitten, dan is dat aan de ene kant leuk, maar aan de andere kant weet je zeker dat dat bedrijf het niet lang vol kan houden.

Wiecksewitte
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 okt 2016 16:44

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Wiecksewitte »

Waarom ik dat weiger toe te geven?
Om de doodsimpele reden dat ik mijn onecoins nog maar net heb en ze nog niet heb verkocht...
En waarom zou ik dat nu doen?
Ik wacht gewoon even rustig af en kijk wel wat er gebeurt...

Als bijvoorbeeld Facebook voor haar oprichting bekend zou hebben gemaakt wat het allemaal van plan was met onze gegevens zou 90% ook hebben gezegd...'daar begin ik niet aan.' Vandaag de dag heeft 90% van de bevolking Facebook.

Tuurlijk vind ik het vreemd dat onecoin weinig informatie naar buiten brengt anders had ik dit topic niet opgestart.
Sterker nog als ik er over een poosje achter kom dat dit daadwerkelijk bij de neus ben genomen zal ik de eerste zijn die hier 'uit eigen ervaring' post om er niet mee in zee te gaan.
Ik ben tevreden met mijn huidige werk en hoef niet zo nodig andere mensen aan te melden om mijn eigen investering er uit te halen.

brokkel
Berichten: 316
Lid geworden op: 10 mar 2011 13:11

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door brokkel »

Wiecksewitte schreef:Waarom ik dat weiger toe te geven?
Om de doodsimpele reden dat ik mijn onecoins nog maar net heb en ze nog niet heb verkocht...
En waarom zou ik dat nu doen?
Ik wacht gewoon even rustig af en kijk wel wat er gebeurt...
Maar het probleem is dat je jouw onecoins niet eens kan verkopen, zelfs als je zou willen.
Als bijvoorbeeld Facebook voor haar oprichting bekend zou hebben gemaakt wat het allemaal van plan was met onze gegevens zou 90% ook hebben gezegd...'daar begin ik niet aan.' Vandaag de dag heeft 90% van de bevolking Facebook.
Maar dat was ook helemaal het plan niet van Mark Zuckenberg, dat is iets wat zo gegroeid is met de groei van Facebook. Het is niet dat ze dachten toen ze het oprichten van we gaan eens als we een miljard gebruikers hebben hun gegevens gebruiken voor reclame. Ze wilden een netwerksite maken voor hun universiteit. Genaamd Facebook. Alleen is dat zo populair geworden dat het nu een miljardenonderneming is. Waarvan je je kan afvragen of de waarde soms niet een beetje overtrokken is. Maar ja, dat is de marktwerking van verhandelbare aandelen.
Tuurlijk vind ik het vreemd dat onecoin weinig informatie naar buiten brengt anders had ik dit topic niet opgestart.
Sterker nog als ik er over een poosje achter kom dat dit daadwerkelijk bij de neus ben genomen zal ik de eerste zijn die hier 'uit eigen ervaring' post om er niet mee in zee te gaan.
Ik ben tevreden met mijn huidige werk en hoef niet zo nodig andere mensen aan te melden om mijn eigen investering er uit te halen.
Dat ze zo weinig naar buiten brengen is niet omdat ze graag geheimzinnig doen vanwege de waarde maar omdat ze gewoon de boel aan het oplichten zijn. Je bent je geld gewoon kwijt.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door berndv »

Wiecksewitte schreef:hoef niet zo nodig andere mensen aan te melden om mijn eigen investering er uit te halen.
dan gaat het wel lastig worden, dat is namelijk de enige manier om het systeem draaiend te houden.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Maypole »

breien schreef: TS heeft een keer op het verkeerde paard gewed en wil dat niet openlijk toegeven.
Nee, hij is serieus gebrainwashed, dat is de reden dat hij niet normaal kan reageren.

Hij trekt precies hetzelfde arsenaal aan non-argumenten open als dat we van elke andere gehersenspoelde MLMer gezien hebben. Gewone bedrijven zijn ook een piramide, bloggers verdienen geld hun site, laten we afwachten wat de toekomst brengt en al die andere onzin.
Hij is gewoon weer een sucker die in een scam getrapt is en er koste wat kost in wilt blijven geloven.

stofzuigertje

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Helaas is voor de topic starter helaas het beste op goed verkoop moment te wachten....
Maar ook Bitcoin bezitters van eerste uur hadden die ervaring, en je weet het nooit zeker.

Maypole
Berichten: 92
Lid geworden op: 08 mar 2011 12:32

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Maypole »

stofzuigertje schreef:Helaas is voor de topic starter helaas het beste op goed verkoop moment te wachten....
Nee, want hij heeft lucht gekocht. Onecoin is van begin tot eind fictief. Er valt dus effectief helemaal niets te verkopen.
Iemand bij OneCoin verzint van dag tot dag een koers, als ze dat al doen. Als je inlogt bij Onecoin dan zie je een bedrag staan, maar dat geld bestaat helemaal niet. Vergelijk het maar met Monopoly geld. Het hele systeem van OneCoin is nep, net als bij PlanB4You. Ook daar zagen de suckers als ze inlogden een geldbedrag staan wat zogenaamd van hen was. Totdat ze probeerden uit te betalen, want dat kon niet meer toen er te weinig nieuwe mensen bij kwamen. :lol:

OneCoin heeft, net zoals vele andere ponzi scams, er meerdere vertragingstactieken ingebouwd om het uitbetalen te vertragen, frustreren en te blokkeren. Je moet eerst een transactie aanvragen. Dan moet je weken wachten. Vervolgens krijg je meestal de melding dat je transactie verlopen is en dat je het opnieuw moet aanvragen Als ze al uit betalen, dan wordt het geld gestort, maar niet op je eigen bankrekening, maar in een 'wallet', een fictieve portemonnee. Vervolgens moet je vanuit die wallet weer proberen om het geld te laten storten naar jouw rekening. Ook dat duurt weer maanden, als het al lukt. Niet zelden moet je zelfs eerst bijbetalen (met echte euro's) om je geld te krijgen.

Uiteraard betalen ze heel soms wel iemand uit, zodat die overal op internet kan vermelden dat hij betaald heeft gekregen. Zo krijgen de andere suckers, zoals Wiecksewitte, weer valse hoop dat ze ooit nog wat van hun centjes terug zien. Zo werkt een ponzi nou eenmaal.

Aan normale leden betalen ze al sinds oktober 2015 al niet meer uit, omdat er te weinig aanwas is van nieuwe leden :lol:
http://behindmlm.com/companies/onecoin/ ... r-a-month/

Radar
Site Admin
Berichten: 5508
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Radar »

Offtopic berichten door Moderator verwijderd.

kuklos
Berichten: 9761
Lid geworden op: 24 aug 2004 11:06

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door kuklos »

TS is nogal stil na de meest recente onthullingen.

Mucha

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

310773144
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2016 08:24

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door 310773144 »

Hallo allemaal,
Allereerst moet ik zeggen dat ik nog nooit aan dergelijke (discussies) heb deel genomen.
Het valt me hier op dat er nogal wat ongefundeerde en ongenuanceerde reacties op de vraagsteller worden afgevuurd als of hij ze niet meer allemaal op een rijtje heeft, (zelfs op het onfatsoenlijke af) dat noopt mij er toe toch wat te zeggen over dit onderwerp.
Onecoin Bitcoin of welke ander vorm Van cryptocurrency krijgen een steeds groter aandeel in de wereld economie. dat is een onherroepelijke consequentie van de globalisering.
De meeste reacties op de vraag van wieckse witte, zijn feitelijk gebaseerd op de vraag wat kan ik zelf met onecoin of elke andere vorm.
In principe hebben wij deze vorm van (geld) in west Europa niet nodig, wij kunnen overal geld pinnen en betalen.
Hoe ziet dat er in de rest van de wereld uit? wel neemt u google maps er eens bij en zoek in Afrika, Azië , Zuid Amerika, Australië en ga zo maar verder, eens naar de dekkingsgraad van banken.
U zult gaan begrijpen dat voor het merendeel van de wereld bevolking een bank helemaal niet zo vanzelfsprekend is.
Met als gevolg dat deze mensen met het geld onder het matras slapen, wat direct veel criminaliteit in de hand werkt en in Afrika bijvoorbeeld complete stammen oorlogen heeft veroorzaakt.
Om het wat dichterbij te brengen, wat denkt u van de Syriërs die hun land ontvlucht zijn? bij velen hoor ik "wij moeten ze betalen en moet je eens zien met welke mobieltjes ze rondlopen" (wat u er ook van vindt) als deze mensen terug keren naar eigen land vinden ze puinhopen en ellende, een bank zal er niet te vinden zijn.
met hun mobiel en cryptocurrency zouden ze weer een financieel systeem kunnen vormen binnen hun eigen leef omgeving zonder dat er cash aanwezig is.(maakt een mogelijke terugkeer wel aanzienlijk veiliger).
Voor de duidelijkheid ik woon in Duitsland en werk intercontinentaal en ben zelfstandig ondernemer. dat maakt de visie op dit onderwerp even anders.
Het introduceren van nieuwe dingen brengt altijd negatieve reacties voort, we mogen ons daardoor niet laten afleiden.
Op de vraag wat vindt u van onecoin kan ik niet direct een antwoord geven, het blijft een persoonlijke opvatting en visie, ik kan het alleen in een breder perspectief plaatsen.
Ik heb het een en ander onderzocht en vindt de keuze van wieckse witte wel te begrijpen, hoewel de meesten hier daar anders over denken.
Onecoin is voor zover is gebleken geen criminele organisatie maar zet wel de finnaciele wereld behoorlijk op zijn kop.
op dit moment is onecoin in een ontwikkelingsfase waarbij zij hebben gekozen de coin eerst over de continenten te verspreiden alvorens ze de coin ter beurze brengen. de actuele waarde die aan de coin is gekoppeld wordt bepaald door de verkoop snelheid en dus de vraag.
De daadwerkelijke waarde is feitelijk 0 zolang die nog niet daadwerkelijk gebruikt gaat worden.
Wat de waarde wordt als dit op de beurzen verhandeld wordt is onduidelijk en afhankelijk van de gebruikers.
Aangezien ik verwacht dat cryptocurrency in de toekomst ook gebruikt zal gaan worden door de industrie en de handel om de simpele reden dat 10% van de kostprijs van een product veroorzaakt wordt door bank kosten wisselkoersen en direct daaraan gekoppelde kosten is daar veel te verdienen.
Ik hoop dat de reactie gevers tot nu toe even iets hebben om over na te denken. deze materie gaat iets te ver voor de (kroegpraat) die ik tot nog toe heb gezien. verder wil ik u vragen hoe u denkt dat scam journalisten kunnen bestaan, precies door reclame inkomsten en daarom schrijven ze zoveel mogelijk topics... wel even zelf onderzoeken aub.

Innovatie afkraken is heel gemakkelijk

310773144
Berichten: 2
Lid geworden op: 14 okt 2016 08:24

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door 310773144 »

Banken en Landen zijn behoorlijk angstig voor cryptocurrency, het zal leiden tot controle verlies en inkomsten derving.
over zakkenvullers: stel eens een opsomming samen van de in Europa aanwezige banken en instellingen en stel vast wat de directie raad van commissarissen en accountmanagers bij elkaar kosten.....verbijstering wekend.
Onecoin heeft voor netwerk marketing gekozen om hun product over de arde te verdelen, tot noch toe tamelijk effectief. en inderdaad de inleg van de een dekt de kosten van de ander, inherent aan het systeem.

wiekcse witte kan afhankelijk van wat hij heeft gekocht van zijn kennis, een rendement genereren van 150 tot 400%.
Wat zou hij dan moeten doen? zodra de coins vrij vallen (staan 60 dagen vast) ze in de exchange verkopen met max 1,5% per dag.
Actueel is de vraag zodanig dat er in de exchange ongeveer 4,- euro per coin betaald wordt, dat komt omdat er mensen zijn die zo vast geloven in de waarde van deze betaalmiddelen dat zij ze verzamelen.
Van deze verzameldrang kan wieckse witte gebruik maken.
Daar is niets mis mee.
Persoonlijk heb ik wel iets tegen MLM maar in dit geval zie ik niet in wat er fout aan is, zolang men maar een eerlijk verhaal houd.
Verder op getallen en de manier hoe ze hier zogenaamd weerlegd zouden zijn ga ik niet in lijkt me zinloos.
Als u een mening wil vormen over cryptocurrency zoekt u eens op wat Bill Gates er over te zeggen heeft, lijkt me een verstandiger oordeel dan dat van scam journalisten.
Goed het is dus duidelijk dat ze wel degelijk verkoop en verhandelbaar zijn, en dat geeft dan direct de waarde van de inhoud van alle reacties ongeveer wel weer.
Wieckse witte je hebt een product gekocht en als je dat als investering wil zien, mij best, nu het product weer verkopen en u bent koopman.
Doe het gerust daarna nog een keer en nog een keer, maar stel wel even je begin investering veilig.

Ik groet u Allen

newmikey
Berichten: 4570
Lid geworden op: 04 jul 2007 15:03

Re: Onecoin

Ongelezen bericht door newmikey »

310773144 schreef: Allereerst moet ik zeggen dat ik nog nooit aan dergelijke (discussies) heb deel genomen.
Ik zou, gezien uw bijdrage, het ook zo houden...uw definitie van Onecoin "de inleg van de een dekt de kosten van de ander, inherent aan het systeem." dekt exact de definitie van een Ponzi dus dank voor die bevestiging. De rest van het verhaal is fluff rechtstreeks uit de koker van die opzwepende bijeenkomsten en joetjoep filmpjes.

Gesloten