LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mistren
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:55

Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Mistren »

De vraag is beantwoord.
Bedankt!
Laatst gewijzigd door Mistren op 16 feb 2017 19:14, 1 keer totaal gewijzigd.


berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door berndv »

Mistren schreef:Hallo,

Ik moest net €0,25 betalen toen ik iets kleins af wilde rekenen. Mag dat nog steeds? :o

Ik heb aangegeven dat ik dacht dat dat niet meer mocht waarop ik van de winkelier terug kreeg: "nou ik betaal er anders genoeg voor".
Dat snap ik wel. Maar nog dacht ik dat het niet meer mocht. Heb ik nou gelijk?

Groetjes
Tja, in plaats van denken dat het niet meer mag, een account creëren op een forum en een topic openen vind ik persoonlijk google wat handiger :mrgreen:

Lang verhaal kort. Ja het mag.

Mistren
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:55

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Mistren »

berndv schreef:
Mistren schreef:Hallo,

Ik moest net €0,25 betalen toen ik iets kleins af wilde rekenen. Mag dat nog steeds? :o

Ik heb aangegeven dat ik dacht dat dat niet meer mocht waarop ik van de winkelier terug kreeg: "nou ik betaal er anders genoeg voor".
Dat snap ik wel. Maar nog dacht ik dat het niet meer mocht. Heb ik nou gelijk?

Groetjes
Tja, in plaats van denken dat het niet meer mag, een account creëren op een forum en een topic openen vind ik persoonlijk google wat handiger :mrgreen:

Lang verhaal kort. Ja het mag.
Ik heb gegoogled, maar ik kwam alleen berichten tegen van 5 jaar oud of ouder. Ik wou dus graag weten of het nog steeds mocht. :wink:. Daarnaast lees ik dat het duidelijk aangegeven moet zijn. En dat was hier niet het geval, als dat wel zo was geweest had ik wel contant geld meegenomen.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door berndv »

het moet in ieder geval vooraf aangegeven staan. Of iets wel of niet duidelijk is kan over getwist worden. Een briefje bij de deur vind ik niet erg duidelijk, maar dat het ergens bij de kassa aangegeven staat, bij voorkeur in de buurt van de pinautomaat, zou ik wel een logische plek vinden.

En inderdaad, Google geeft wel vaker niet geheel relevante resultaten, het was ook zeker niet verwijtend bedoeld.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door berndv »

contant geld is voor een gemiddelde winkelier zelfs duurder tegenwoordig dan penbetalingen. Neem de kosten voor verzekering als je contant geld in huis hebt, kosten voor een kluis of veilige opslag en kosten voor afstorten. Deze kosten liggen vaak hoger dan de kosten voor pinnen, helemaal zoals Michiel ook al zegt met de huidige flat-rate contracten voor pintransacties.

thecure
Berichten: 2708
Lid geworden op: 05 apr 2011 16:21

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door thecure »

tegenwoordig ziet men overal staan : "pinnen ja graag!"

Dus ik vind eigenlijk dat deze winkelier een beetje ouderwets bezig is.

Mistren
Berichten: 3
Lid geworden op: 16 feb 2017 12:55

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Mistren »

snuffel1 schreef:@ts, u bent er maar druk mee want op de site van Kassa heeft u de kwestie ook al aangekaart.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... ?id=589117
Sorry, ik wist niet dat je je vraag maar op 1 plek mag stellen :oops:
helaas kan ik nergens zien waar ik het kan verwijderen, mijn vraag is immers nu beantwoord :D

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Mistren schreef:Ik heb gegoogled, maar ik kwam alleen berichten tegen van 5 jaar oud of ouder. Ik wou dus graag weten of het nog steeds mocht.
Het mag, maar dit te veel. ING rekent voor pinnen maximaal € 0,052 per transactie aan de winkelier.

Motivatie:
viewtopic.php?p=2333991#p2333991

En voor wie dan nog steeds twijfelt:
viewtopic.php?f=25&t=168983&p=2346193#p2346193

BL2
Berichten: 4831
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door BL2 »

Jammer dat TS de vraag heeft verwijderd. Zou ook leerzaam kunnen zijn voor anderen
Gelukkig quoten we hier veel......

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Alfatrion.

Totale kosten zijn veel hoger.
aanschaf pin apparaat , 5 jaar afschrijving.
vrijwillig verplicht abbo 175 a 225 per jaar
belasting btw aanpassing
Betaling naar tussenbank
betaling tussenbank naar eigen bank
afhankelijk welke afspraak je hebt ,bij en afschrijving per bank
Hoeveel klanten per dag heb je , hoe meer des re goedkoper
3000 klanten per jaar kost het zomaar 0,75
mobiel pinnen is nog duurder.
Ik had artikelen vanaf . vanaf 5 cent , klanten wilden pinnen voor dat bedrag. Gratis meegeven is goedkoper.

gosewijn
Berichten: 2892
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door gosewijn »

Breien ik weet dat het voor sommige mensen allang bedtijd is . Je had er allang in moeten liggen ,hahaha .
Ik heb het niet over 30.000 klanten . Ik heb het niet over 3000 klanten per jaar . Ik had klanten van 10 en 15000, euro die pinnen niet die boeken gewoon binnen 7 dagen over op mijn bankrekening. Had komplete woning inrichting en mijn vrouw fournituren . en een stopnaald kost 5 cent .
Als je nog meer informatie je roept maar , maar eerst netjes je bedje in . Hahahahaha grapje

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Mistren schreef:
snuffel1 schreef:@ts, u bent er maar druk mee want op de site van Kassa heeft u de kwestie ook al aangekaart.
https://kassa.vara.nl/vraag-beantwoord/ ... ?id=589117
Sorry, ik wist niet dat je je vraag maar op 1 plek mag stellen :oops:
helaas kan ik nergens zien waar ik het kan verwijderen, mijn vraag is immers nu beantwoord :D
Maar dat is helemaal niet zo. Niks van aantrekken hoor.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

gosewijn schreef:Totale kosten zijn veel hoger.
Dat is allemaal irrelevant, zie de uitgebreide motivatie in de links. Wat in rekening gebracht mag worden is hooguit 5 cent. Al die andere kosten moet maar gewoon uit de algemene middelen worden gehaald.
gosewijn schreef:Ik had artikelen vanaf . vanaf 5 cent , klanten wilden pinnen voor dat bedrag. Gratis meegeven is goedkoper.
Je kunt de prijs aanpassen of alleen in volume aanbieden.

angel1978
Berichten: 10944
Lid geworden op: 30 aug 2005 11:08

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door angel1978 »

Of niet aanbieden.
Je koopt het maar in combinatie met andere dingen zodat er genoeg marge overblijft. Wil je toch alleen maar een zo'n ding, dan kan dat alleen voor 30 cent (5+25)

inekevanvliet
Berichten: 295
Lid geworden op: 14 sep 2008 23:29

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door inekevanvliet »

grootste supermarkt van nederland DIRK
kost het 0,15 extra als je bv 50 euro meer wilt pinnen

heel ouderwets dus
en haast niemand heeft er erg in staat gewoon onderaan op je kassabon

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door berndv »

inekevanvliet schreef:grootste supermarkt van nederland DIRK
kost het 0,15 extra als je bv 50 euro meer wilt pinnen

heel ouderwets dus
en haast niemand heeft er erg in staat gewoon onderaan op je kassabon
Maar dat is wel een iets andere situatie dan datgene waar ts het over heeft. Jij wilt extra pinnen, dat is in mijn ogen toch echt wat anders dan het betalen van je gekochte goederen met je pinpas.

Overigens vind ik het dan nog niet juist dat er geld voor gevraagd zou mogen worden, het is voor de winkelier juist weer minder contant geld. Dus minder contanten in de kluis, minder tellen, minder afstort. En dat voor 1 feitelijk eenvoudige handeling van de kassiere.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

berndv schreef:
inekevanvliet schreef:grootste supermarkt van nederland DIRK
kost het 0,15 extra als je bv 50 euro meer wilt pinnen

heel ouderwets dus
en haast niemand heeft er erg in staat gewoon onderaan op je kassabon
Maar dat is wel een iets andere situatie dan datgene waar ts het over heeft. Jij wilt extra pinnen, dat is in mijn ogen toch echt wat anders dan het betalen van je gekochte goederen met je pinpas.

Overigens vind ik het dan nog niet juist dat er geld voor gevraagd zou mogen worden, het is voor de winkelier juist weer minder contant geld. Dus minder contanten in de kluis, minder tellen, minder afstort. En dat voor 1 feitelijk eenvoudige handeling van de kassiere.
Je vergeet alleen dat, om dat extra pinnen mogelijk te maken, er extra cash voorhanden moet zijn met een hoger veiligheidsrisico tot gevolg. Dat die service extra geld mag kosten vind ik niet meer dan terecht.

Maar inderdaad, het staat volkomen los van het topic.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door alfatrion »

Een deel van de klanten betaald contant. Daarvoor moet de winkelier wisselgeld in kas houden. Wanneer de klant met 50 euro betaald en dan moet de winkelier 22,75 terug kunnen geven. Wanneer een andere klant 50 euro extra pint dan kan hij het geld weer mee nemen dat de vorige winkelier heeft achter gelaten. Ik schat daarom in dat het veiligheidsrisico hierdoor lager wordt, mits het aantal klanten op een bepaald volume is. Dat de winkelier voor deze service alsnog extra geld mag rekenen staat voor mij buiten kijf.

Moneyman
Berichten: 30036
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Nog steeds €0,25 vragen voor pinnen?

Ongelezen bericht door Moneyman »

alfatrion schreef:Ik schat daarom in dat het veiligheidsrisico hierdoor lager wordt, mits het aantal klanten op een bepaald volume is.
Die inschatting matcht niet met de ervaringen van cassières :wink: Waarschijnlijk heeft dat ermee te maken dat er steeds minder mensen contant betalen, maar er tegelijk genoeg mensen zijn die wél extra cash willen opnemen.

Gesloten