LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Avast-Free

Heb je goede of slechte ervaring op het internet of met het internet? Hier kan je jouw mening geven over de zaken rondom het internet.
scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Avast-Free

Ongelezen bericht door scontra »

Als gebruiker van Avast-Free krijg ik regelmatig een pop-up waarin geadviseerd wordt : activeer Firewall en Secure DNS.
Als digibeet weet ik nou niet wat ik met deze melding aanmoet.
Graag zou ik advies krijgen hoe hier mee om te gaan.

BreejKC
Berichten: 1816
Lid geworden op: 16 jul 2012 18:36

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door BreejKC »

Als u Avast-free antivirus geheel volgens de standaardinstellingen geïnstalleerd heeft, hoeft u met die pop-ups die Avast met regelmaat toont, niets anders te doen dan ze weg te klikken. Volgens mij is dit soort meldingen telkens weer een verleiding om één van de betaalde versies aan te schaffen. Die verleidingen is de prijs die u voor een gratis virusscanner "betaald". Voor gemiddeld consumentengebruik voldoet deze gratis virusscanner uitstekend. Ik gebruik deze zelfde gratis antivirus software al vele jaren tot tevredenheid.
Anderzijds is het wel verstandig af en toe eens door de diverse menu-mogelijkheden van deze virusscanner heen te lopen. U doet dan wat meer kennis op hoe deze virusscanner werkt en waartegen u wel of niet beschermd bent.
Wilt u uiteindelijk toch een betaalde virusscanner kopen ga dan de verschillende mogelijkheden van die scanners goed na. De prijsverschillen zijn groot, zeker als u ook nog besluit een jaarlijks abonnement op updates te nemen. Diverse jaarlijkse test en vergelijkingen staan gewoon op internet. Let wel: redelijk voordelig zijn de betaalde virusscanners die aanvankelijk gratis zijn. Zo biedt genoemde virusscanner met grote regelmatigheid betaalde versies aan met aantrekkelijke kortingen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door sjohie »

scontra schreef:Als gebruiker van Avast-Free krijg ik regelmatig een pop-up waarin geadviseerd wordt : activeer Firewall en Secure DNS.
Als digibeet weet ik nou niet wat ik met deze melding aanmoet.
Graag zou ik advies krijgen hoe hier mee om te gaan.
Als gebruiker van de gratis versie kan je alleen de duur van de popups aanpassen. Wij hebben een betaalde versie, en dan kan je alle popups ook uitzetten. Meestal zijn die popups voor extra producten, of een herinnering/aansporing om een betaalde versie van hun virusscanner te nemen. Even uit mijn hoofd is de firewall een optie in hun betaalde pakketten, dus dan is dit niks meer dan een reclame popup.

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door absent »

Eigenlijk zit er ook een firewall in de OS zelf. Verder is een firewall een dermate oud beschermgevalletje dat zelfs mijn dochter van 9 em weet te omzeilen vanaf haar eigen laptop naar de schoolpc's. Nog gekker? Het wordt ze zelf geleerd op school hoe je bepaalde systemen moet kraken.
Gewoon je gratis scanner houden, popups negeren of zo instellen via een ander progje dat ze "achter" het bureaublad blijven.

Moneyman
Berichten: 30018
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door Moneyman »

absent schreef:of zo instellen via een ander progje dat ze "achter" het bureaublad blijven.
TS is digibeet, weet je nog? :wink:

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door absent »

Woopsie... Vergeten

stofzuigertje

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Vele gratis aanbieders van Anti Virus proberen zo je toch naar de betaalde te krijgen.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door olaf79 »

absent schreef:Eigenlijk zit er ook een firewall in de OS zelf. Verder is een firewall een dermate oud beschermgevalletje dat zelfs mijn dochter van 9 em weet te omzeilen vanaf haar eigen laptop naar de schoolpc's. Nog gekker? Het wordt ze zelf geleerd op school hoe je bepaalde systemen moet kraken.
Gewoon je gratis scanner houden, popups negeren of zo instellen via een ander progje dat ze "achter" het bureaublad blijven.
Je praat totale onzin. Een firewall is essentieele beveiliging tegen in en uitbraken. Dat een programma, of poort wordt geblokkeerd dat toegang naar de schoolsystemen biedt (VPN) is heel normaal en dat deze dan gedeblokkeerd moet worden ook. Dit heeft niks met kraken te maken.

Zie het als je kind de sleutel van de voordeur van je huis geven. Dat zij de sleutel heeft wil niet zeggen dat andere de deur kunnen openmaken.

scontra
Berichten: 3963
Lid geworden op: 27 mar 2014 17:34

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door scontra »

Allen bedankt voor uw reactie.
Ik zal de pop-ups maar blijven negeren.

Gr. scontra.

Geip Suusje
Berichten: 871
Lid geworden op: 02 sep 2012 11:48

Re: Avast-Free

Ongelezen bericht door Geip Suusje »

Ik raad je aan om Avast helemaal te verwijderen.
Installeer in plaats daarvan Microsoft Security Essentials (MSE). https://www.microsoft.com/nl-NL/downloa ... px?id=5201
Dat zal je een hoop rust geven.

Gesloten