LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] afkoopsom vodafone

Heb je goede of slechte ervaringen met jouw telefoon of jouw telefoonaanbieder? Geef hier jouw mening.
Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door Dirkie »

bourks schreef:beste allen,

ik weet dat de verantwoordelijkheid bij me zelf ligt, ook weet ik dat ik dt veel te makkelijk heb laten gebeuren.

echter was het in het verleden nooit zo dat je klakkeloos onder je gsm contract vandaan kon. Ik heb dit in het verleden meerdere keren meegemaakt wanneer ik wou overstappen of verlengen. Nu kan vodafone wel een paar regels ergens op de site verstopt hebben waar dit toegelicht wordt, maar nog vind ik het erg vreemd dat dit zomaar kan.

met andere producten kan dit ook niet zomaar toch?
Ook in het verleden kon van de gsm contract af. Je sluit namelijk meestal een contract voor 2 jaar af en in die 2 jaar betaal je per maand een bedrag voor het toestel (wat je waarschijnlijk niet in 1 keer kan betalen omdat het te duur is) en een bedrag voor je abonnement. En dat betaal je 24 maanden. En dat zijn de kosten die je altijd moet betalen. Als je na 12 maanden besluit een dat je een ander abonnement wil dan moet je het restant in 1 keer betalen. Het zal de provider namelijk een worst zijn of je het in 1 keer betaald of per maand. Het totaal bedrag moet je betalen.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door sjohie »

bourks schreef:beste allen,

ik weet dat de verantwoordelijkheid bij me zelf ligt, ook weet ik dat ik dt veel te makkelijk heb laten gebeuren.

echter was het in het verleden nooit zo dat je klakkeloos onder je gsm contract vandaan kon. Ik heb dit in het verleden meerdere keren meegemaakt wanneer ik wou overstappen of verlengen. Nu kan vodafone wel een paar regels ergens op de site verstopt hebben waar dit toegelicht wordt, maar nog vind ik het erg vreemd dat dit zomaar kan.

met andere producten kan dit ook niet zomaar toch?
Je kan nu nog steeds niet klakkeloos onder een mobiel abonnement vandaan, naja, in mijn ogen is het betalen van een afkoopsom dus niet "klakkeloos". Waar het om gaat is dat jij hebt aangenomen dat een verleng-aanbod bij je provider, ook betekent dat je met dezelfde termijn kon overstappen naar een andere provider. Dat is dus niet zo, in alle gevallen is er de contractuele einddatum en bij overstap naar een andere provider dus ook een opzegtermijn. En zelfs bij verlengen bij je eigen provider gaat het 3 maanden van te voren afgesloten nieuwe contract (= verlenging) pas in op de einddatum van het oude. Het enige wat er vaak gebeurd, en waar mensen op geilen, is het feit dat ze hun nieuwe glimmende toestel dan al wél meteen krijgen en kunnen gebruiken.

Wat jij feitelijk hebt gedaan is gevraagd of je een maand eerder dan contractueel overeengekomen je contract kon beëindigen, en Vodafone, heel klantvriendelijk, heeft je die mogelijkheid geboden. Er zijn namelijk legitieme redenen waarom mensen dat wel eens willen. Uiteraard doen ze dit gratis, want heej, het is een bedrijf, en in jullie contract staat dat je 24x bedrag X zal betalen. Dat willen ze aan het eind van het contract dus gewoon gehad hebben.

Overigens zijn er nog een paar providers die deze mogelijkheid bieden, niet allemaal, wan in principe is zo'n contract zwart/wit, maw er staat een overeengekomen contractduur in, maar als klanten er om vragen, dan kan het interessant zijn om die mogelijkheid te bieden.

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door bourks »

Dirkie schreef:
bourks schreef:beste allen,

ik weet dat de verantwoordelijkheid bij me zelf ligt, ook weet ik dat ik dt veel te makkelijk heb laten gebeuren.

echter was het in het verleden nooit zo dat je klakkeloos onder je gsm contract vandaan kon. Ik heb dit in het verleden meerdere keren meegemaakt wanneer ik wou overstappen of verlengen. Nu kan vodafone wel een paar regels ergens op de site verstopt hebben waar dit toegelicht wordt, maar nog vind ik het erg vreemd dat dit zomaar kan.

met andere producten kan dit ook niet zomaar toch?
Ook in het verleden kon van de gsm contract af. Je sluit namelijk meestal een contract voor 2 jaar af en in die 2 jaar betaal je per maand een bedrag voor het toestel (wat je waarschijnlijk niet in 1 keer kan betalen omdat het te duur is) en een bedrag voor je abonnement. En dat betaal je 24 maanden. En dat zijn de kosten die je altijd moet betalen. Als je na 12 maanden besluit een dat je een ander abonnement wil dan moet je het restant in 1 keer betalen. Het zal de provider namelijk een worst zijn of je het in 1 keer betaald of per maand. Het totaal bedrag moet je betalen.
ik heb meerdere keren geprobeerd om over te stappen, zowel via de app, of via de helpdesk of in de winkel, En dat is slecht 1 keer goed gekeurd omdat ik in een witte vlek zat qua bereik, de overige keren mocht ik nooit vroegtijdig vertrekken!!! ook niet bij vodafone.

overigens: ik geil helemaal niet op een nieuw toestel, het betreft hier een sim only aangezien mijn toestel mischien niet meer glimt maar nog wel in top conditie is

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door bourks »

overigens,

waarom vul je nog een einiddatum in als je over wilt stappen als ze er toch niks mee doen!!

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door Student90 »

bourks schreef:overigens,

waarom vul je nog een einiddatum in als je over wilt stappen als ze er toch niks mee doen!!
Wat was de startdatum dat je hebt ingevuld?

bourks
Berichten: 25
Lid geworden op: 03 feb 2016 06:30

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door bourks »

ik heb geen gewenste datum ingevuld, alleen mijn einddatum,

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door berndv »

bourks schreef:ik heb geen gewenste datum ingevuld, alleen mijn einddatum,
in dat geval heeft de verkoper er een andere datum van gemaakt, zo lijkt het tenminste. Vodafone zal normaliter niet uit zichzelf een eerdere datum geven. Die krijgen een aanvraag binnen, en hiermee kunnen ze 2 dingen doen, goedkeuren of afkeuren. Ze zullen geen aanvraag voor februari in januari uitvoeren, dus als ergens pijlen aan gericht moeten worden, zou ik bij de verkoper beginnen.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door Student90 »

Dubbele post.
Laatst gewijzigd door Student90 op 03 mar 2017 09:44, 1 keer totaal gewijzigd.

Student90
Berichten: 795
Lid geworden op: 05 nov 2016 19:47

Re: afkoopsom vodafone

Ongelezen bericht door Student90 »

bourks schreef:ik heb geen gewenste datum ingevuld, alleen mijn einddatum,
Dat is volgens deze link wel de bedoeling:
https://www.simpel.nl/nummerbehoud

Wellicht is dat automatisch de dag van aanvraag, indien je zelf niks doorgeeft; maar je dient in ieder geval in eerste instantie bij Simpel te zijn met je vragen/klachten.

Gesloten