LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bioresonantie

Discussieer hier over onderwerpen die in onze uitzendingen zijn geweest of nog gaan komen.
Gesloten
Radar
Site Admin
Berichten: 5509
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Bioresonantie

Ongelezen bericht door Radar »

Een alternatieve geneeswijze waarbij therapeuten met een modern apparaat, genaamd Asyra Pro, talloze klachten zouden kunnen aantonen en behandelen.

Een test van slechts vijf minuten die zowel je lichamelijke als emotionele ongemakken direct weer 'in balans' kan brengen? Dat is wat therapeuten claimen te kunnen doen middels een 'bio-energetische behandelmethode' met de Asyra Pro: een modern apparaat dat talloze klachten zou kunnen aantonen en behandelen.

Baat het niet, dan schaadt het niet, zou je zeggen. Maar wat als je met een nierpatiënt langs een therapeut met een Asyra Pro gaat? En herkent het apparaat ook ernstige afwijkingen?

En wat als een therapeut claimt de ziekte van Lyme te kunnen aantonen en je daar volgens hem of haar niet voor naar de huisarts hoeft?

Maandag 13 maart 2017 in Radar, om 20:30 uur bij AVROTROS op NPO 1

Karin Houdijk
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2017 21:06

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door Karin Houdijk »

Wat een vooringenomen uitzending over bioresonantie van Radar. Bij aanvang van de topic was al snel duidelijk waar het heen ging. Heel eenzijdig in beeld gebracht!!!

marlijn.verplanken
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2017 21:06
Contacteer:

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door marlijn.verplanken »

De uitzending over bioresonantie en de man waarbij een hersentumor zijn klachten veroorzaakte. Het was bijna alsof ik mijn eigen verhaal zag van 10 jaar geleden!
Ook ik was naar een bioresonantie behandeling gegaan omdat ik ook allerlei vage klachten had . Het werd niet beter wat wat wel na een aantal behandelingen zo zou moeten zijn. Ik bleek later ook uiteindelijk een hersen tumor te hebben maar was niet doorgestuurd naar arts.

LisettedeRidder
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2017 21:02

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door LisettedeRidder »

Is er en zo ja wat is dan het verschil tussen bioresonantie en bijv. mesologie of orthomoleculair.

maartje79
Berichten: 2
Lid geworden op: 27 feb 2009 23:49

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door maartje79 »

In amersfoort bij patricia dijkstra worden ook pasgeborenen behandeld! Dat vind ik pas echt schrijnend. Er wordt op die manier zo'n misbruik gemaakt van onzekere ouders met bv. een huilbaby. En waarschijnlijk met succes want babies groeien over veel dingen heen (ja, ook zonder therapie). De stokjes van het apparaat worden bij de baby gelegd want de baby kan ze niet zelf vasthouden. Omdat het bedrijf in de prenatal in zit, heeft dat een gevoel van kwaliteit. Wordt ook gewoon de verzekeraar vergoed soms....

Robertvdl95
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2017 20:27

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door Robertvdl95 »

In Nederland is een artsenvereniging voor biofysische geneeskunde genaamd AVIG. Zij (artsen) maken gebruik van bioresonantie. Waarom wordt deze groep niet om reactie gevraagd?

hendrina
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2017 21:32

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door hendrina »

Ongelooflijk wat een volksverlakkerij is bioresonantie. Las zojuist op een website van een bedrijf in Putten wat werkt met bioresonantie, dat er veel ziektekostenverzekeraars zijn die deze flauwekul vergoeden. Er zijn verzekeraars die tot € 1000,00 per jaar vergoeden. Gek he dat de premie's en het 'eigen risico' omhoog gaan. Word het niet eens tijd dat de minister hier naar kijkt?

cvanderharst
Berichten: 1
Lid geworden op: 13 mar 2017 21:23

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door cvanderharst »

Tenenkrommend was dit item, om meerdere redenen:
De therapeuten zijn een anti- reclame voor de alternatieve/ additieve behandelwijzen. Er wordt binnen dit veld heel veel gedaan om een zo hoog mogelijke kwaliteit te bereiken, de afgelopen jaren zeker ook op medisch westerse basiskennis. Helaas is de minimale norm waaraan de therapeuten moeten voldoen vastgesteld op een niveau ruim onder HBO niveau. Alle therapeuten moeten- indien zij voor vergoeding in aanmerking willen komen- aangesloten zijn bij een koepel. Alle therapeuten vallen ook onder de WKKGZ,patiënten kunnen klagen. Het afwijzen van westers medische zorg is gewoon idioot, jammer de uitspraken van een van de therapeuten!
Een kanttekening wil ik wel maken over de gemiste diagnose van de hersentumor: deze is in eerste instantie ook gemist door de reguliere medici, allerlei niet adequate onderzoeken gedaan , daar hoor ik niets over.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door kokka »

ik vind het schokkend dat dit soort oplichtingspraktijken gewoon toegestaan zijn.
blijkbaar zijn er heel veel mensen zo wanhopig dat ze dit soort flauwekul geloven. iemand die bij zijn goede verstand is trapt hier toch niet in?

adevos
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 mar 2017 17:33

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door adevos »

Schokkend dat mensen met geen of nauwelijks medische kennis patiënten behandelen.
Maar het toppunt vind ik nog wel dat een reguliere arts een patiënt met een zware aandoening het bos instuurt!
Dat is pas echt schandalig...
Daar schrijft hier, behalve 1 persoon, niemand over.

Eustacia
Berichten: 1
Lid geworden op: 19 mar 2017 23:05

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door Eustacia »

Interessant, die uitzending over de bioresonantie-therapie. Ik ben na zo`n behandeling de hele nacht gaan schokken met mijn lichaam. Telkens op het moment dat ik in slaap ging vallen. Onwillekeurig. Bleef daardoor de hele nacht wakker. De volgende dag naar de huisarts gegaan. Gaf me toen pillen die onmiddellijk hielpen. Die therapeute, kwam met een verhaal dat het kwam omdat ik toch al niet in orde was. Lekker makkelijk.. Nooit meer gegaan natuurlijk. Het barst ook van de positieve berichten over die bioresonantie op internet. Misschien zijn er verschillende soorten bioresonantie-apparaten en toepassingswijzen? Die indruk krijg ik...

Klaas Jan
Berichten: 1696
Lid geworden op: 29 apr 2014 15:28

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door Klaas Jan »

Karin Houdijk schreef:Wat een vooringenomen uitzending over bioresonantie van Radar. Bij aanvang van de topic was al snel duidelijk waar het heen ging. Heel eenzijdig in beeld gebracht!!!
Ik heb niks vooringenomens gezien hoor. Er kwamen praktijkgevallen in beeld die tot absurde conclusies leidden. Als alle 'therapeuten' tot eenduidige en verantwoorde conclusies waren gekomen was het een hosannaverhaal geworden. Maar dat was niet zo.
Er zaten ook twee kanten aan het verhaal. De 'therapeuten' en deskundigen op diverse gebieden. Een deskundige die bijvoorbeeld gewoon door meten vast kon stellen dat de dure therapeutische drankjes allemaal uit water en een beetje alcohol bestaan.
De distributeur van de Asyra Pro die nog had kunnen toevoegen aan de meerzijdige belichting van het item in de uitzending wil niet in de uitzending komen.

Mucha

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Mucha

Re: Bioresonantie

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Gesloten