LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Wanneer eerste maand huur betalen

Goede of slechte ervaringen met huren? Geef hier jouw mening.
paulpoule
Berichten: 1
Lid geworden op: 20 mar 2017 20:08

Wanneer eerste maand huur betalen

Ongelezen bericht door paulpoule »

In augustus van dit jaar gaat een vriend voor studie een jaar naar het buitenland. Ik heb aangegeven dat ik zijn huis voor deze periode wel wil huren. Om wat zekerheid te hebben heeft hij alvast een huurcontract opgesteld. In het huurcontract staat dat ik na ondertekening de eerste maand huur en de borg uiterlijk 1 april a.s. moet hebben voldaan.

Gezien ik de woning pas 1 augustus van dit jaar betrek, vond ik deze voorwaarde wat ongebruikelijk. Kan iemand mij vertellen of ik een ouwe zeur ben wanneer ik hier een opmerking over maak, of dat deze voorwaarde een normale gang van zaken is.

Bedankt voor het meedenken.

Uw Jurist
Berichten: 851
Lid geworden op: 01 apr 2006 10:14
Contacteer:

Re: Wanneer eerste maand huur betalen

Ongelezen bericht door Uw Jurist »

Dit mag gevraagd worden (dat heet contractsvrijheid), maar ik zou het niet doen als ik u was. Wie weet wat er tussentijds gebeurt. Ik zou op dit moment hooguit 1 maand als borg betalen.

Met vriendelijke groet,
mr. Monique Doomernik

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Wanneer eerste maand huur betalen

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Een goede vriend ben je als je dit niet met hem kan bespreken maar daarvoor naar Radar moet..

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Wanneer eerste maand huur betalen

Ongelezen bericht door Julie4444 »

paulpoule schreef:In augustus van dit jaar gaat een vriend voor studie een jaar naar het buitenland. Ik heb aangegeven dat ik zijn huis voor deze periode wel wil huren. Om wat zekerheid te hebben heeft hij alvast een huurcontract opgesteld. In het huurcontract staat dat ik na ondertekening de eerste maand huur en de borg uiterlijk 1 april a.s. moet hebben voldaan.

Gezien ik de woning pas 1 augustus van dit jaar betrek, vond ik deze voorwaarde wat ongebruikelijk. Kan iemand mij vertellen of ik een ouwe zeur ben wanneer ik hier een opmerking over maak, of dat deze voorwaarde een normale gang van zaken is.

Bedankt voor het meedenken.
Heb je hem ook gevraagd waarom hij het in april al wil ontvangen? Waarom is dit een probleem, als jullie toch vrienden zijn?

Gesloten