LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Goede of slechte ervaringen met keukens? Geef hier jouw mening.
koekjah
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2013 13:45

Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door koekjah »

Hoi!
Wij zijn toe aan een nieuwe keuken, inmiddels veel verschillende bedrijven bezocht en we hebben 3 bedrijven geselecteerd waar we een keuken hebben laten tekenen en een offerte hebben laten maken.
De keukens zien er globaal hetzelfde uit, maar zijn 3 verschillende merken met verschillende apparatuur. Het betreft een L vormige keuken (2,40 x 2,30) met apparatuur: koelkast (102cm), combi-oven, inductieplaat, vaatwasser, quooker en afzuigkap in het plafond.

Eerste prijzen:
Eggersman (E3.0) 12.200 euro met AEG apparatuur en montage
Schuller (C Nova) 12.450 euro met Siemens apparatuur en montage
Beda 15.100 euro met NEFF apparatuur en montage

Hoe verhouden de 3 merken zich onderling qua kwaliteit? Hoe verhoudt de apparatuur zich qua kwaliteit?
Laatst gewijzigd door Radar op 30 mar 2017 16:00, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Onderwerp aangepast

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Weet je het serienummer van de apparatuur?
Kijk dan eens op kieskeurig.nl voor de prijs en reviews

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Ik vind het voor zo'n kleine keuken behoorlijk aan de prijs. Wat mij wel opvalt is dat de prijs van de keukenelementen eerder te maken heeft met de uitgebreidheid van de collectie dan direct met kwaliteit. Hoe meer verschillende opties er zijn hoe duurder de keukens (wat op zich natuurlijk logisch is). Je zou eens kunnen kijken bij een merk met minder keuze. Er zou zomaar iets tussen kunnen zitten wat je mooi vindt maar dan wel voor een lagere prijs dan wat je hier noemt.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door Quark »

Ga voor de gein ook eens naar Ikea

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door kweenie »

Bosch, Siemens en Neff komen inderdaad uit de zelfde fabrieken en zijn vaak technisch identiek. Wel kan het ene merk bijvoorbeeld meer keus in ovens hebben en de ander in koelkasten, maar kwalitatief maakt het niet uit. AEG heeft voor mijn gevoel iets minder keus en iets meer verschil in kwaliteit tussen de goedkope en dure types. En het moet je liggen.

Wat keukens betreft is Eggersman volgens mij een van de betere merken en zijn de andere twee meer middenklasse. Maar ik zou daarbij vooral kijken naar wel type je mooi vindt en beter bij je past.

koekjah
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2013 13:45

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door koekjah »

ja de prijsverschillen met het internet zijn enorm qua apparatuur, het gaat me dan ook vooral om de kwaliteit van de keukens.
Bijzonder dat Eggerman hoger van kwaliteit blijkt te zijn, ik had juist het gevoel dat de kwaliteit van Schüller veel degelijker was.

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door kweenie »

Bij Eggersmann wordt bv. de keuken speciaal voor jou (op maat) gemaakt, terwijl Schuller de keukens in principe al op voorraad maakt. Je kunt dus bij Eggersmann makkelijker afwijken van de standaard. Maar als je toch al een 'standaard'-keuken wilt, is dat niet nodig. Hoe het 'voelt' hangt wellicht ook af van de lijn die je kiest binnen het merk. Ik denk dat je voor het zelfde geld bij Schuller een 'luxere' lijn kunt kopen. Misschien dat daarom het gevoel van 'jouw' Schuller-keuze beter voelt dan 'jouw' Eggersmann-keuze.

koekjah
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2013 13:45

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door koekjah »

Bedankt voor je reactie, Eggerman zou dus kwalitatief de beste zijn gevolgd door Schuller.
We gaan er nog eens goed voor zitten.....

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door kweenie »

Als je alleen naar het merk kijkt wel. Maar als je in auto termen de keus hebt tussen een basis Mercedes of een uitgebreidere Volkswagen, dan kan het zijn dat Mercedes als merk beter is, maar dat de Volkswagen meer biedt wat jij belangrijk vindt. Het is dus niet zo zwart-wit.

koekjah
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2013 13:45

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door koekjah »

Helder, wat ons betreft valt Beda af. We vinden de prijs/kwaliteit niet in verhouding staan en hebben bovendien weinig gevoel bij de verkoper/winkel.

We hebben een nieuwe offerte laten opmaken van onze definitieve 'tekening'; Voor het gemak hebben we bij beide bedrijven aangegeven met Siemens apparatuur te willen werken.

Eggersman (E3.0) 14.200 euro met Siemens apparatuur en montage
Schuller (C Nova) 12.450 euro met Siemens apparatuur en montage

De Eggersman keuken is fors duurder geworden, waar hem dat precies in zit is ons niet bekend en hebben we per mail aan de verkoper gevraagd. Nog een bijzonder verschil is dat de Schuller keuken echt helemaal compleet is, maar dat er bij de Eggersman nog een aantal zaken bij komen: losse motor voor de afzuigkap, ophoogranden én de adviseur geeft aan dat we elektrische ondersteuning nodig hebben bij de tip-on lades. Ze zouden te breed (110cm) zijn en daardoor te zwaar. Hier komt dus nog zeker 1500 euro bij, terwijl ik hem nu al aan de forse kant vind.

stofzuigertje

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

De maatwerk is duurder en AEG is van Electrolux en Zanussi nu want AEG was een goed Duits merk maar nu afhankelijk welke fabriek welke maakte...

Bosch is altijd goed maar standaard keuken, als er iets fout gaat, is deurtje makkelijker na te bestellen dan maatwerk.
Meestal is afwerk latje in hoek voldoende om een standaard op maat te maken en bij meetfouten heb ik liever die opvul latje aan zijkant dan perfect passende waar je voor de laatste cm soms een stukje muur moet weg slijpen.

Zelf was ik ooit vergeten dat na opmeten er nog stucwerk op kwam en dat er weer af moest om het passend te krijgen!

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Vooraf: Ik heb een Eggersmann-keuken ...

De reden was voornamelijk, omdat Eggersmann als enige een ladengreep aanboden die de gehele bovenrand van de lades beschutte, een plek waar als eerste verslijt en beschadiging gaat optreden. De apparattuur heb ik zelf vooraf uitgezocht. Dus ik denk, dat je er niet van moet uitgaan dat keukenmerk en apparatenmerk aan elkaar gekoppeld (moeten) worden.

Marktkenner
Berichten: 229
Lid geworden op: 25 jul 2007 12:34

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door Marktkenner »

Ik zou alleen een goed en correct advies uit kunnen brengen met de daadwerkelijke opstellingstekeningen.
met alleen totaalmaten en een merk apparatuur gaat dit niet lukken. Ik ben zelf dan vooral benieuwd naar het kastenwerk wat je krijgt voor je geld en hoe deze kasten er in het echt uitzien. Het verschil zit 'm in de details en de meeste keukenleken zien deze verschillen niet en verkopers wijzen hier zelden op... Het zou dus zomaar kunnen dat als je voor een Eggersman kiest je duurder uit bent, maar niet per definitie beter af.
Je kunt in dit forum dus vragen en lezen wat je wilt, maar het zijn veelal meningen van mensen die niet altijd met feiten te maken hebben...
Mijn indruk die ik bij de gegevens krijg is dat je inderdaad best duur uit bent voor je L-keuken. en dat geldt dan voor beide merken.

dus: succes.

koekjah
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2013 13:45

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door koekjah »

Ik zie dat de kastjes van Schuller de kunststof versie (K1) betreft. Dan lijkt me dat er een folie over zit?
Zijn de kastjes van eggermann standaard gelakt?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Ik heb hier een samenvatting van alle Eggersmann-kwaliteiten (D), waarbij ook wordt aangegeven, dat bij PG-4 iedere RAL-kleur op wens tegen meerprijs haalbaar is. Ik hoop echter niet, dat u uw keuken compleet via dit forum wilt gaan samenstellen, maar vooral eerder een goede verstandhouding met uw mogelijke leverancier zult opbouwen om detailvragen te kunnen bespreken.

CITAAT: Die Fronten der Eggersmann Küchen werden in 8 verschiedene Preisgruppen eingeteilt, für die wir im Folgenden je ein Beispiel inklusive möglicher Arbeitsplatten-Ausführung erwähnen möchten.

PG0: Modell Tunis – Melamin auf Spanplatte, verschiedene Holzstrukturen, z. B. woodline mocca horizontal / 10 mm satiniertes Glas.
PG1: Lille – Melamin auf MDF, Polygloss in 10 Farbtönen / Corian 12 mm.
PG2: Focus – Laminat, unifarben oder Holznachbildung, Aluminiumkanten / Edelstahl mit Exzenterschliff 16 mm.
PG3: Karat – matt lackiert, gegen Aufpreis in allen RAL- und NCS-Farben erhältlich, als Hochglanzvariante in PG 4 einsortiert / Quarzwerkstoff 20 mm.
PG4: Oxford – klassische, 21 mm starke Rahmenfront, weiß lackiert, gegen Aufpreis in allen RAL- und NCS-Farbgebungen / 5 mm Edelstahl massiv.
PG5: Lyon – Massivholzrahmen mit furnierter Füllung, Nussbaum / Basaltstein 30 mm.
PG6: Bilbao – ummantelter Edelstahl / Sandstein 100 mm.
PG7: Malta – Massivholz, amerikanischer Walnussbaum geölt / Granit Bianco Christall.

koekjah
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2013 13:45

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door koekjah »

Zeker hebben we een goede verstandhouding, probleem is alleen dat een keukenverkoper nooit zal zeggen dat iets niet goed is. Ik ben benieuwd of kunststof kastjes met melamine goed van kwaliteit zijn. Het voelt goed, de verkoper zegt dat ze prima zijn.... maar is dat ook zo?

Kortom: ik zoek vooral naar meningen van ontkleurde personen.

zwaluw29
Berichten: 134
Lid geworden op: 05 mar 2017 19:50

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door zwaluw29 »

Waar je op moet letten met kastjes bedekt met folie, is dat de folie van bovenaf over de kastjes wordt geplakt, zodat je geen naad bovenaan ziet.
Op de bovennaad komt stof en de naad laat na verloop van tijd los.
Kijk ook eens hoeveel fabrieksgarantie er op de keukenkastjes zitten. Soms is dat wel een jaar of 8.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door hänschen klein »

@koekjah. Prima dat u goed geadviseerd wordt.

De bedoelde keukenkastjes zijn prima, maar of er een naad bovenop de kastjes zit, zoals de voorganger aangeeft kan ik niet zeggen, want op de brede lades en alle onderkastjes heb ik een greep die ook de bovenkant afdekt over de volle breedte en kan dit dus niet zien. Ik kan me wel herinneren, dat er meerdere standaardkleuren werden aangeboden. Eggersmann heeft speciaal een vitrine met een rolluik gemaakt en het geheel in dezelfde kleur gespoten. Bovenkastjes heb ik willen vermijden omdat dit meer ruimte geeft. Erg belangrijk is uiteindelijk de kwaliteit van het werkblad en dit bepaalt ook een deel van de eindprijs. Ik heb het werkblad om estehitische redenen ergens anders laten maken. Bij Eggersmann kunt u ervan uitgaan, dat er veel de aan kwaliteit gedaan wordt en individuele ideeën opgepakt kunnen worden. U hoeft dus de realisatie niet aan de adviseur en standaard artikelen over te laten. Mede daardoor behoort dit merk ook tot een hoger prijssegment.

Moiseule58

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door Moiseule58 »

Een klein advies: pas op met folie. Inmiddels ken ik meerdere mensen met een (Siemens) keuken, waar de folielagen los beginnen te laten. En dat zijn dure reparaties. Als jullie toch rondkijken: kijk eens naar apothekerskasten (ruimtebesparing) en Miele vaatwassers. Die vaatwassers hebben een besteklade. Volgens mij heeft Bosch die inmiddels ook. Ook dat geeft meer mogelijkheden. Sterkte met de keuzes.

Een tevreden Eggersmann (maatkeuken) gebruiker.

koekjah
Berichten: 13
Lid geworden op: 27 nov 2013 13:45

Re: Kwaliteitsverschil in keukens: Eggersman, Schuller of Beda

Ongelezen bericht door koekjah »

Bedankt voor alle reacties, Schuller werkt niet met folie is me verzekerd. Het zijn kunststof kastjes met een melamine toplaag.

We hebben besloten de keuken van Schuller te bestellen, we vonden de deal van 11.000 euro goed (zal altijd minder kunnen) met hoogwaardige apparatuur van Siemens (combi oven, inductieplaat, koelkast, vaatwasser - allen 2017 modellen), een Quooker en een inbouw afzuig unit van NOVY met motor die extern in de bijkeuken geplaatst wordt.
Het blad wordt van composiet met opstaande randjes tegen de wand van zo'n 8cm.

Naast de keuken komt er nog een zwevend wandmeubel in de uitvoering van de keuken waarin we nog allerlei zaken kunnen opbergen. Kortom, wij zijn (tot nu toe) tevreden!

Gesloten