LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Verkeerde prijzen op producten.

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Willie4kitty
Berichten: 1
Lid geworden op: 10 apr 2017 15:14

Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Willie4kitty »

WAAROM zetten de winkeliers op hun producten €0,99 terwijl je MOET betalen €1,00 euro wij noemen dat stelen van klanten.Je hoort de prijs te betalen die op een product staat tenminste dat dachten wij maar in werkelijkheid is dat niet zo sinds de 1 en 2 centen stop zijn gezet.Maar de winkeliers willen hun prijzen NIET AFRONDEN op een 0 of een 5.Ze steken de winst in eigen zak reken maar uit hoeveel producten ze verkopen per dag vooral de supermarkten. Zou graag van andere willen weten of ze er ook zo over denken of dat wij zo'n( 678 mensen )gelijk HEBBEN. WAT VINDT U ERVAN.

Regggy
Berichten: 228
Lid geworden op: 04 mei 2010 20:12

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Regggy »

Willie4kitty schreef:WAT VINDT U ERVAN.
Dat schreeuwen niet nodig is.

Besides, als ik pin betaal ik gewoon fijn die 99 cent, probleem opgelost.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Julie4444 »

Willie4kitty schreef:WAAROM zetten de winkeliers op hun producten €0,99 terwijl je MOET betalen €1,00 euro wij noemen dat stelen van klanten.Je hoort de prijs te betalen die op een product staat tenminste dat dachten wij maar in werkelijkheid is dat niet zo sinds de 1 en 2 centen stop zijn gezet.Maar de winkeliers willen hun prijzen NIET AFRONDEN op een 0 of een 5.Ze steken de winst in eigen zak reken maar uit hoeveel producten ze verkopen per dag vooral de supermarkten. Zou graag van andere willen weten of ze er ook zo over denken of dat wij zo'n( 678 mensen )gelijk HEBBEN. WAT VINDT U ERVAN.
Ik vind dat u eerst wel wat meer aandacht mag besteden aan uw spelling, grammatica, interpunctie en taalgebruik.

Als je die €0,99 exact wil afrekenen ga je toch pinnen? Of reken je alles soms individueel af? En betaal je dan ook die €0,02 extra wanneer € 1,47 wordt afgerond naar € 1,45 in jouw voordeel?


Waarom op het schapkaartje €0,99 staat in plaats van € 1,00 - dat is omdat dergelijke psychologische prijzen invloed hebben op (gemiddelde) consumenten omdat producten dan goedkoper lijken, waardoor ze meer kopen.
Laatst gewijzigd door Radar op 14 apr 2017 13:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Aanvallende tekst verwijderd

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door kweenie »

Inderdaad, gewoon zorgen dat je een bedrag moet betalen dat naar beneden wordt afgerond of anders pinnen. Zo heb je na een jaar wel een kopje koffie bij elkaar gespaard.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door berndv »

gewoon 3 artikelen kopen van 0,99 euro, betaalt u slechts 2,95, terwijl op de kassa 2,97 staat, heeft u lekker de winkelier te pakken.

Daarnaast, per pin betaalt men exact wat het kost. Geen idee wat u verder wenst te bereiken. Afronding is toegestaan.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Als alle winkeliers verplicht zouden moeten afronden, dan zou iedereen die 1 cent meer betalen en verdienen ze nog veel meer. Dus wat is nu eigenlijk het punt van dit topic?

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door sjohie »

Een ondernemer mag vragen voor een product wat hij/zij wil, en zoals al gezegd 0,99 ipv 1,00 is een psychische grens die in de praktijk vele malen groter werkt, dan dat deze in werkelijkheid is. Het is maar 1%, maar door die 0,99 ipv 1,00 beleven mensen het als een verschil van wel 10%. Gek, maar zo werkt het menselijk brein om de een of andere reden. Verder is het afronden afgesproken tussen de overheid, de Nederlandse Bank, consumentenorganisaties, en de detailhandel, waaronder ook de supermarkten. Dat is om het duidelijker te maken, en zowel klanten als winkeliers niet onnodig met veel en zwaar kleingeld te laten sjouwen. Onderdeel van die afweging was oa het feit dat gemiddeld genomen tussen de contante- en pinbetalingen, de detailhandel er niks, of een verwaarloosbaar klein bedrag, bij "wint". Het is dus geen geldmachine voor de supermarkten ofzo.

Mucha

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Moneyman »

Willie4kitty schreef:WAAROM zetten de winkeliers op hun producten €0,99 terwijl je MOET betalen €1,00 euro wij noemen dat stelen van klanten.Je hoort de prijs te betalen die op een product staat tenminste dat dachten wij maar in werkelijkheid is dat niet zo sinds de 1 en 2 centen stop zijn gezet.Maar de winkeliers willen hun prijzen NIET AFRONDEN op een 0 of een 5.Ze steken de winst in eigen zak reken maar uit hoeveel producten ze verkopen per dag vooral de supermarkten. Zou graag van andere willen weten of ze er ook zo over denken of dat wij zo'n( 678 mensen )gelijk HEBBEN. WAT VINDT U ERVAN.
Zucht. Het zoveelste topic over dit non-issue.

Los daarvan: wie zijn die "wij, 678 mensen"?

stofzuigertje

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Ik zou volgende week terug komen met 20 stuivers!

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Waarom koop je niet drie exemplaren van dit product, dan krijg je 2 cent cadeau.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Mucha schreef:Het 99 cent prijzen van producten is waarschijnlijk al zo oud als er winkels zijn . Ik heb zelfs al 999 euro en 99 cent voorbij zien komen. :lol:
En ja, psychologisch gezien, lijkt dat minder duur dan 1000 euro.
.
[off topic] Dat geeft maar weer aan hoe makkelijk een consument is te verleiden. Dit en woorden als gratis en korting zijn voldoende om meer te verkopen. En als consumenten er in trappen kunnen ze winkeliers weer de schuld geven....

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door gosewijn »

:lol: (zes bollen garen zijn voldoende voor een trui.

Was het maar waar Breien. :lol: :lol: :lol: :lol: :lol: :lol:

alfatrion
Berichten: 21885
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door alfatrion »

Ik verwachte zelf een situatie waarbij de winkelier op de schappen aangaf dat een product 1 euro kosten, maar dat ze bij de kassa 1,79 rekende.

Overigens heeft TS juridisch gezien wel een punt als dit niet duidelijk bij de kassa staat aangegeven.

witte angora
Berichten: 30549
Lid geworden op: 21 okt 2009 20:44

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door witte angora »

Ach, deze discussie werd ook al in het guldentijdperk gevoerd, toen werd er ook al afgerond op 5 cent. Een discussie uit de vorige eeuw dus.

MauHe
Berichten: 54
Lid geworden op: 06 okt 2015 10:44

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door MauHe »

Ik kom regelmatig in Duitsland en België en daar krijg je nog gewoon munten van 1 en 2 cent terug, daar doen ze niet aan afronden, maar die laat ik ze meestal houden aangezien de meeste winkels in Nederland die niet meer accepteren. Waar ik me op zich wel eens aan stoor aangezien het nog steeds gewoon wettige betaalmiddelen zijn.

Michèle
Berichten: 1
Lid geworden op: 14 apr 2017 12:27

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Michèle »

Bij Kruidvat een product dat met 0,99 € eindigt wordt toch afgerond op heel € met pin-betaling !

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door sjohie »

MauHe schreef:Ik kom regelmatig in Duitsland en België en daar krijg je nog gewoon munten van 1 en 2 cent terug, daar doen ze niet aan afronden, maar die laat ik ze meestal houden aangezien de meeste winkels in Nederland die niet meer accepteren. Waar ik me op zich wel eens aan stoor aangezien het nog steeds gewoon wettige betaalmiddelen zijn.
Dat zijn het ook nog steeds in Nederland, alleen is er besloten om deze in de supermarkten etc niet te accepteren. Dat kan en mag, zo kan je ook niet je boodschappen met een briefje van 500 euro betalen, want dat accepteert de Appie niet, ondanks het feit dat ook dát een wettig betaalmiddel is.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door Jetsertje »

MauHe schreef:Ik kom regelmatig in Duitsland en België en daar krijg je nog gewoon munten van 1 en 2 cent terug, daar doen ze niet aan afronden, maar die laat ik ze meestal houden aangezien de meeste winkels in Nederland die niet meer accepteren. Waar ik me op zich wel eens aan stoor aangezien het nog steeds gewoon wettige betaalmiddelen zijn.
"De wet verplicht niemand om wettige betaalmiddelen te accepteren. Een winkelier mag contant geld (biljetten en munten) of betalen met een pinpas of creditcard weigeren. Wel zal hij in de regel aangeven welke betaalmiddelen hij niet accepteert. Bijvoorbeeld via raamstickers of kassastickers."

https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpe ... al-betalen

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Verkeerde prijzen op producten.

Ongelezen bericht door BL2 »

Onzinnig topic, maar al wel 27 berichten !

Net bij de Albert Heijn voor het kopen van twee kleine LEGE flesjes om wat in te doen tijdens vliegreisjes.
Twee LEGE flesjes kosten samen E 4,00
Grappig er zijn ook volle flesjes van hetzelfde type, met schampoo bijvoorbeeld, deze kosten maar Euro 1,50 per stuk ! !
Toen maar naar de Action, 6 lege flesjes voor Euro 0,99

Het is toch niet te geloven, spaar mooi Euro 3,01 uit en heb 3x zoveel flesjes :shock:

Gesloten