LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Mvr M
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2017 16:42

Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mvr M »

Bed gekocht bij Swiss Sense, tot 3x toe beschadigd en/of verkeerd bed geleverd. Dramatische service en kwaliteit is ver te zoeken. Komen niet met oplossing maar willen een VIERDE kans waarin ze voor de zoveelste keer beloven het goed te maken.
Dacht het niet, blijf niet aan de gang! Ik wacht al maanden op een bed waar ik paar duizend euro voor neergeteld heb en van wil genieten. In juiste kleur en zonder schade!!!
Laatst gewijzigd door Radar op 11 apr 2017 10:48, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Titel aangepast ter verduidelijking van het onderwerp

BL2
Berichten: 4833
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door BL2 »

Mvr M schreef:Bed gekocht bij Swiss Sense, tot 3x toe beschadigd en/of verkeerd bed geleverd. Dramatische service en kwaliteit is ver te zoeken. Komen niet met oplossing maar willen een VIERDE kans waarin ze voor de zoveelste keer beloven het goed te maken.
Dacht het niet, blijf niet aan de gang! Ik wacht al maanden op een bed waar ik paar duizend euro voor neergeteld heb en van wil genieten. In juiste kleur en zonder schade!!!

Bedankt voor deze bijdrage, maar kan er weinig mee behalve je (en Swiss Sense natuurlijk) succes te wensen met het vervolg.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Zou je zo langzamerhand niet de koop willen ontbinden en elders een dekkingskoop sluiten?

Mvr M
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2017 16:42

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mvr M »

Ja ik heb al aangeboden om de overeenkomst te ontbinden maar ze willen er niet aan mee werken. Zoals ik al zei willen ze een 4'e kans. Die ga ik ze niet geven dus heb m'n rechtsbijstand ingeschakeld. Aan dekkingskoop had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht. Misschien kan ik dat ook nog aanbieden.

alfatrion
Berichten: 21899
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door alfatrion »

Je kunt eenzijdig de koop ontbinden door een brief te sturen waarin je aangeeft dat je de koop ontbind omdat de verkoper tekort geschoten is om binnen een redelijke termijn en zonder ernstige overlast kosteloos voor herstel of vervanging te zorgen (artikels 7:21 en 7:22 BW). Je hebt meer geduld getoond dan ik had getoond.
Mvr M schreef:Ja ik heb al aangeboden om de overeenkomst te ontbinden maar ze willen er niet aan mee werken. Zoals ik al zei willen ze een 4'e kans. Die ga ik ze niet geven dus heb m'n rechtsbijstand ingeschakeld. Aan dekkingskoop had ik eerlijk gezegd nog niet gedacht. Misschien kan ik dat ook nog aanbieden.
Nee, dekkingskoop = een koop die je elders sluit en waarbij je het verschil verhaalt op de verkoper. Dat is niet in hun belang. (Artikel 7:37 BW).

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Waarom eerst de rechtsbijstandsverzekering bemoeien, dan de publiciteit opzoeken en dwars door de beste oplossing gaan fietsen?

Boosheid is géén goede reden om hier een wraaktopic te plaatsen. Laat de juristen eerst even ongestoort hun dagelijks werk doen! ... namelijk uw koop bij Bed Swiss op basis van de wet ontbinden. U hoeft toch niet zolang op de harde grond te slapen ... toch? maar uw interventie kan wèl tot verdere vertraging voeren, die u nu zèlf aan het veroorzaken bent.

Mvr M
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2017 16:42

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mvr M »

Oke, dat wist ik nog niet! Weer iets nieuws geleerd. Dankjewel! Ik zal eens kijken hoe ik er uitkom met dekkingskoop.

En wat betreft de publiciteit en de rechtsbijstand wil ik het volgende zeggen. Ik heb eerst hier een klacht neergezet, daarna een reactie van Swiss sense gehad dat ze niet willen meewerken en toen pas de rechtsbijstand ingeschakeld. Ik vind het wel frappant dat men een eigen volgorde opstelt obv een vooroordeel. Maar goed..
mijn doel met deze publicatie is mensen waarschuwen/attenderen op wat er gebeurd bij zo'n merk, handig om te weten voordat je er aankopen doet ;)

En of ik dan met m'n zwangere buik op een koude/harde grond wil liggen maak ik zelf verder wel uit. Ik heb lang genoeg geduld getoond. Ze hebben van mij 3x de kans gekregen en elke levering had een levertijd van 3 maanden. Nu is het wel mooi geweest en heb ik lang genoeg mijn mond gehouden voordat ik iets klakkeloos publiceer.

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Bed-Swiss is vorig jaar veroordeeld met een miljoenen-euro hoge boete voor prijs=kartel-afspraken, dus ik dek ze hier beslist NIET!

Mvr M
Berichten: 4
Lid geworden op: 10 apr 2017 16:42

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door Mvr M »

Mijn beeld wordt alleen maar erger van dit bedrijf. Wat is het toch één grote drama. Hondenspijt dat ik ooit zaken met ze heb gedaan. En vooral de duizenden euros die ik voor ze heb neergeteld :(((

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Betr. correctie van mijn bericht van 16.43h

Bij de oorspronkelijke bron (zie link Bundeskartellamt) van mijn bericht m.b.t. prijsafspraken (ik had Swiss Sense genoemd) lees ik dat het om een ander bedrijf met een verwisselbare naam Swiss Flex gaat en moet mijn eerdere bewering over Swiss Sence dus terugnemen. Ik heb me daar vergist, maar weet uit bronnen bij de Consumentenbond dat er vorig jaar onderzoek is gedaan naar vermoedelijke prijsafspraken in de matrassenwereld in Nederland en de CB-berichten/onderzoeken momenteel bij de AFM-waakhond bestudeerd worden. Dus wie weet, is Swiss Sence uiteindelijk tòch de sigaar voor een boete, maar nu even niet!

https://www.test.de/Matratzenhersteller ... 4933905-0/

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Bed Swiss Sense 3x beschadigd/verkeerd geleverd

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Inmiddels kan ik echter wel berichten, dat Swiss Sence op klachten via Klachtenkompas.nl van de Consumentenbond nooit reageerde.

https://www.klachtenkompas.nl/bedrijf/s ... 25e4b6ac12

Gesloten