LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Goede of slechte ervaring met banken? Ergens in belegd en twijfels?
Ventileer hier jouw mening.
vraagsteller12
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2017 14:04

Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door vraagsteller12 »

Beste Radar en Radar-forumleden. Ik beleg sinds kort bij Knab Vermogensbeheer, hier kun je vermogensbeheerders kiezen (3 keuzes) en een profiel. Ik ben een paar keer op een rekening van profiel en beheerder veranderd. Kijk ik naar grafiek rendement, bekijk ik ongerealiseerd resultaat en naar portefeuille aankoop verkoop fondsen en de koers van het fonds op bepaalde tijdstippen. Dan komt dit niet overeen met rendement. Scheelt tienden van procenten. Zijn meer die problemen hebben bij Knab vermogensbeheer?

stofzuigertje

Re: Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Wisselen kost geld.

De opgave is van verleden en deze periode kan iets anders zijn.
U rekende op periode maar de werkelijke aan en verkoop datum komen niet 100% overeen.

Verder moet je naast de rendementen ook de beheerskosten vooraf goed doorlezen en dan pas beleggen.
Bij maandelijkse wissel kunnen meerdere winst gevende fondsen zoveel kosten veroorzaken dat je bij meerdere winstgevende wegens deze wissel juist verlies maakte!

vraagsteller12
Berichten: 4
Lid geworden op: 20 apr 2017 14:04

Re: Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door vraagsteller12 »

stofzuigertje schreef:Wisselen kost geld.

De opgave is van verleden en deze periode kan iets anders zijn.
U rekende op periode maar de werkelijke aan en verkoop datum komen niet 100% overeen.

Verder moet je naast de rendementen ook de beheerskosten vooraf goed doorlezen en dan pas beleggen.
Bij maandelijkse wissel kunnen meerdere winst gevende fondsen zoveel kosten veroorzaken dat je bij meerdere winstgevende wegens deze wissel juist verlies maakte!
Nee dat is het niet. Ik heb alles uitgerekend, Ik heb ook meerdere beheerders en profielen gehad. Maar er zijn geen aankoop en verkoopkosten bij Knab en je hebt inzicht in de beheerderskosten.

Mk
Berichten: 989
Lid geworden op: 01 aug 2005 19:51

Re: Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door Mk »

Misschien bereken je het rendement op een andere manier dan KNAB het doet? Er zijn verschillende methodes om beleggingsrendement in procenten te berekenen.

jonis
Berichten: 2741
Lid geworden op: 23 okt 2007 01:45

Re: Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door jonis »

vraagsteller12 schreef:
Nee dat is het niet. Ik heb alles uitgerekend, Ik heb ook meerdere beheerders en profielen gehad. Maar er zijn geen aankoop en verkoopkosten bij Knab en je hebt inzicht in de beheerderskosten.
Netto-rendement ipv resultaat per belegging (bruto) ?

hänschen klein
Berichten: 2156
Lid geworden op: 03 mar 2017 22:51

Re: Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door hänschen klein »

Mijn TIP is om de fijne details met collega-beleggers en beheerders op het Knab-forum uit te pluizen: https://community.knab.nl/beleggen-24/k ... afkamp-152

Joepie Joepie
Berichten: 1170
Lid geworden op: 09 dec 2013 15:30

Re: Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door Joepie Joepie »

hoeveel jij wint of verliest, de handelaar wint altijd!!!

Jefdus
Berichten: 927
Lid geworden op: 08 sep 2011 12:00

Re: Knab Vermogensbeheer rendement komt niet overeen

Ongelezen bericht door Jefdus »

Joepie Joepie schreef:hoeveel jij wint of verliest, de handelaar wint altijd!!!
En terecht. De handelaar verleent namelijk ook een service.

Gesloten