LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemeen rookverbod

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

ciske schreef:Omdat niet elke rokende persoon aso is, ook jij bent hier fout in geweest Olaf. Waarom niet naar het personeel van dat pannenkoekenhuis gestapt? Kleine moeite om dat te doen, maar in plaats daarvan loop je liever hier te klagen. Beetje zielig.
Wat werkelijk zielig is, is dat er mensen zijn die het blijkbaar OK vinden dat rokers niet luisteren wanneer hen gevraagd wordt te stoppen omdat er een verbod geldt en dat ze voor overlast zorgen. Wie dat zegt zou niet relevant moeten zijn. Heeft met respect voor anderen te maken.

Daarnaast zat Olaf helemaal niet fout. Die rokers zaten hardstikke fout, en dat weet je best.

Maar goed, jouw mening hierover hebben we al gezien.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door olaf79 »

Inmiddels lijkt het het er gelukkig toch steeds meer op dat de maatschappelijke aanvaarding van een algemeen rookverbod stijgt. Recent heeft de efteling verboden dat er een rookverbod komt in het park voor buitenattracties waar je lang in de rij moet staan...Beetje laat dan nooit voor een park waar vooral kinderen komen...maar goed het is eens stap in de goede richting...Hopelijk volgen er snel meer bedrijven die hun verantwoording nemen.

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Moneyman »

olaf79 schreef:Recent heeft de efteling verboden dat er een rookverbod komt in het park voor buitenattracties waar je lang in de rij moet staan...
Das niet zo mooi... :D

BL2
Berichten: 4794
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door BL2 »

Scherp Moneyman !
En komen er dan Boa's in het park te lopen welke hierop gaan toespreken, en eventueel echt gaan bekeuren ?

Ik zie het al voor me, net als op de perrons van treinstations alwaar reizigers en personeel staat te roken op plekken alwaar het niet is toegestaan, en geen Boa die er wat van zegt......

absent
Berichten: 315
Lid geworden op: 26 okt 2016 18:30

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door absent »

Nou zeg, rokers hoeven niet begeleid te worden hoor. Natuurlijk zijn er uitzonderingen. Maar evenzo voor de felle anti-alles-personen.

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door alfatrion »

Inmiddels zijn het de uitbaters die uit eigen beweging rookverboden in stellen voor de buitenlucht. Zo mag nu in veel pretparken niet meer overal gerookt worden. En ook is het rookverbod op het eerste terras in Amsterdam een feit.
https://www.nrc.nl/nieuws/2017/04/01/he ... n-a1552873
http://www.parool.nl/amsterdam/rookverb ... ~a4486619/

Moneyman
Berichten: 29873
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Moneyman »

Langzaam maar zeker wordt de lucht steeds schoner. Gelukkig. Jammer dat het via verboden moet, maar dat zij dan maar zo.

Mucha

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door sjohie »

Moneyman schreef:Langzaam maar zeker wordt de lucht steeds schoner. Gelukkig. Jammer dat het via verboden moet, maar dat zij dan maar zo.
Ik Liep gisteren nietsvermoedend een lokaal eetcafé annex snackbar binnen om even wat patat en een snackje te bestellen, maar dus zo recht de rook in. Ged-ver-derrie. :cry: Het was dat onze reguliere snackbar dicht was, anders had ik rechtsomkeert gemaakt.

Mucha

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

stofzuigertje

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Tijdens het oefenen voor het Crematorium.......

Ik hou wel rekening met mijn sigaren, alleen in open lucht want zowel auto als woning word onverkoopbaar of flink minder waard!
Ook de kleding, daarom zou ik niet eens binnen of onder drukke luifel willen roken.

Ja, er zijn ook rokers die wel rekening houden met hun eigen auto, huis & kleding en daarbij de rest niet vergeten.
En dat oefenen voor Crematorium, vele forum leden zouden graag mijn laatste wolkje begroeten! :evil:

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Tijdens het oefenen voor het Crematorium.......

Ik hou wel rekening met mijn sigaren, alleen in open lucht want zowel auto als woning word onverkoopbaar of flink minder waard!
Ook de kleding, daarom zou ik niet eens binnen of onder drukke luifel willen roken.

Ja, er zijn ook rokers die wel rekening houden met hun eigen auto, huis & kleding en daarbij de rest niet vergeten.
En dat oefenen voor Crematorium, vele forum leden zouden graag mijn laatste wolkje begroeten! :evil:
Het is wel grappig, zowel moeder als schoonmoeder roken/rookten, mijn moeder vond het prima dat ze buiten op het balkon van ons appartement moest roken van ons, terwijl mijn schoonmoeder toch geruime tijd elke keer weer moest laten merken dat ze dat vond dat we ons aanstelden, en zelfs geprobeerd heeft ons tegen elkaar uit te spelen. Inmiddels is mijn moeder toch nog gestopt, en die merkt als diabeet veel positieve gevolgen. Desondanks weigert schoonmoeder, ook diabeet, het nog steeds om ook maar aan stoppen te dénken. Toch frappant hoe 2 generatiegenoten er zo verschillend in kunnen staan.

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door gosewijn »

Zucht Pfffff sja , @$$^$&%*&&**(()(()))

Ik hoor nooit geen anti rokers die een krat bier of een fles wijn op een avond op drinken ,dat alcohol slecht is .
En die zelfde anti rokers die op de camping staan 2 maal per dag de houtskool bb aansteken ,daar heb ik dus de pest aan . En niet te vergeten die lieve ettertjes in de gaten houden die de hele dag lopen te krijssen . Door het rode licht rijden is ook verboden maar ze doen het toch .
Ja roken stinkt , maar ik maak zelf wel uit of ik rook of niet en houd mij aan de regels .

Ja ik rook met toestemming van mijn cardioloog . En als ik stop met roken wordt ik zwaarder ,sja het een of het ander . :)

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

gosewijn schreef:Zucht Pfffff sja , @$$^$&%*&&**(()(()))

Ik hoor nooit geen anti rokers die een krat bier of een fles wijn op een avond op drinken ,dat alcohol slecht is .
En die zelfde anti rokers die op de camping staan 2 maal per dag de houtskool bb aansteken ,daar heb ik dus de pest aan . En niet te vergeten die lieve ettertjes in de gaten houden die de hele dag lopen te krijssen . Door het rode licht rijden is ook verboden maar ze doen het toch .
Ja roken stinkt , maar ik maak zelf wel uit of ik rook of niet en houd mij aan de regels .

Ja ik rook met toestemming van mijn cardioloog . En als ik stop met roken wordt ik zwaarder ,sja het een of het ander . :)
Dan heb jij een knap vreemde cardioloog. Mijn schoonvaders cardioloog is het namelijk een felle tegenstander van roken.

Overigens zijn de dingen die je hier noemt allemaal drogredenen. Het is jammer dat het via verboden moet, maar ik ben blij dat ze er zijn en meer komen. Die "stinkende" lucht is namelijk zeer schadelijk voor anderen, en absoluut een aanslag op de longen van mensen die een aandoening hebben.

For the record wil ik trouwens best vertellen dat houtrook(lucht) van iemand die ergens fikkie stookt minder effect op mijn ademen heeft dan sigarettenrook van mensen om mij heen op een terrasje. Sigarettenrook is acuut, in de buurt en schadelijk. Houtrook ruik je eerder dan dat je het inademt met consequenties, naar mijn ervaring.

stofzuigertje

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Beste niet rokers,

De beste manier om mij te laten stoppen is een bedankje geven.
Als ik blijf roken betaal ik wel voor Pensioen & AOW,
Maar zal er nauwelijks gebruik van kunnen maken!

Dus hoe meer ik weg stook, des te eerder jullie van mijn af zijn en de niet rokers kunnen dan van mijn geld profiteren!
De betaalde Accijns, die vergeet ik even, want ik koop liever Vlaamse..... of Luxemburgse.....

Bedank alle rokers voor hun financiële steun want juist niet rokers profiteren hiervan het meeste.

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Bedank alle rokers voor hun financiële steun want juist niet rokers profiteren hiervan het meeste.
Kun jij voor de verandering eens een keertje dingen zeggen die kloppen? Want ook deze bewering is helemaal niet waar.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door sjohie »

gosewijn schreef:Zucht Pfffff sja , @$$^$&%*&&**(()(()))

Ik hoor nooit geen anti rokers die een krat bier of een fles wijn op een avond op drinken ,dat alcohol slecht is .
En die zelfde anti rokers die op de camping staan 2 maal per dag de houtskool bb aansteken ,daar heb ik dus de pest aan . En niet te vergeten die lieve ettertjes in de gaten houden die de hele dag lopen te krijssen . Door het rode licht rijden is ook verboden maar ze doen het toch .
Ja roken stinkt , maar ik maak zelf wel uit of ik rook of niet en houd mij aan de regels .

Ja ik rook met toestemming van mijn cardioloog . En als ik stop met roken wordt ik zwaarder ,sja het een of het ander . :)
Ik rook niet, en ben ook niet pro-roken, dus dan val ik in de categorie die jij anti-roker noem denk ik. Nou drink ik geen krat pils op een avond, en ook geen fles wijn. hooguit een paar speciaalbiertjes, of een (halve) fles wijn die mijn partner en ik graag delen bij het eten. Wijn nuttigen heb ik gevraagd aan mijn cardioloog, de ene keer is het wel gezond volgens artikel zus, en dan weer niet volgens artikel zo, dus ik dacht, ik vraag het aan een deskundige. Wat blijkt, evt positieve effecten van bijvoorbeeld de anti-oxidanten in rode wijn, worden sowieso teniet gedaan door de alcohol. aldus mijn cardioloog. Idem trouwens wat je af en toe leest over bier. Ook gaf die aan dat roken meer, en zwaardere risico's kent op bijvoorbeeld hart en vaatziekten tov recreatief alcoholgebruikt, tenzij je een professionele alcoholist bent, maar dan zal je vermoedelijk eerder sterven aan lever falen.

Waar het op neer komt is dat sigarettenrook een cocktail aan verbindingen bevat, die stuk voor stuk bewezen carcinogeen zijn. Carcinogeen betekent dat in theorie 1 molecuul van zo'n stof op de verkeerde plek in je lichaam, genoeg is om kanker te veroorzaken. Dat is ook de reden waarom ze zo zwaar inzetten op ontmoedigen, meer dan bij bijvoorbeeld alcohol. Dat is weliswaar ook schadelijk, maar niet op zo'n directe manier als roken kán zijn. En kinderen mogen tot hun 18e ook geen alcohol kopen, dus dat loopt in zoverre wel in de pas met bijvoorbeeld het niet mogen kopen van sigaretten, en recent het verbieden van roken op plekken waar veel kinderen zijn, oa de rijen bij de Efteling.

Overigens sta ik ook nooit op een camping, en rookt onze Weber dankzij de brikettenstarter, ook eigenlijk niet. :wink:

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door gosewijn »

kan niet meer reageren ,zie eerder reaktie

alfatrion
Berichten: 21886
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door alfatrion »

gosewijn schreef:Ja roken stinkt , maar ik maak zelf wel uit of ik rook of niet en houd mij aan de regels.
breien schreef:Op een terras mag gerookt worden en als ik daar nu als niet roker last van zou hebben moet ik maar niet op een terras gaan zitten.
Het motto was altijd samen komen we er wel uit. Maar deze reacties tonen maken duidelijk waarom dat niet werkt. De roker heeft zo iets van als ik jou tot last ben dan ga jij toch weg?!!

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door sjohie »

alfatrion schreef:
gosewijn schreef:Ja roken stinkt , maar ik maak zelf wel uit of ik rook of niet en houd mij aan de regels.
breien schreef:Op een terras mag gerookt worden en als ik daar nu als niet roker last van zou hebben moet ik maar niet op een terras gaan zitten.
Het motto was altijd samen komen we er wel uit. Maar deze reacties tonen maken duidelijk waarom dat niet werkt. De roker heeft zo iets van als ik jou tot last ben dan ga jij toch weg?!!
Met het gros van de rokers die ik ken, en waar ik in het verleden wel eens dit soort discussies mee heb gehad, kwam het er eigenlijk altijd op neer dat we er samen wel uit zouden komen, zolang zij maar mochten blijven roken waar ze wilden. Als zij peuken op straat gooiden was het de schuld van de gemeente die te weinig prullenbakken plaatste, en zo nog een stroom aan drogredenen, die mij langzaamaan hebben doen beseffen dat dat samen er uit komen niet echt meer reëel is.

Gesloten