LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Algemeen rookverbod

Andere onderwerpen over gezondheid en voeding
olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door olaf79 »

sjohie schreef:Met het gros van de rokers die ik ken, en waar ik in het verleden wel eens dit soort discussies mee heb gehad, kwam het er eigenlijk altijd op neer dat we er samen wel uit zouden komen, zolang zij maar mochten blijven roken waar ze wilden. Als zij peuken op straat gooiden was het de schuld van de gemeente die te weinig prullenbakken plaatste, en zo nog een stroom aan drogredenen, die mij langzaamaan hebben doen beseffen dat dat samen er uit komen niet echt meer reëel is.
Dat is inderdaad ook mijn ervaring. En ook in gevallen waar je elkaar niet kent. Gewoon je sigarettenstank in mijn gezicht blazen vind ik aso in het kwadraat. Samen komen we er dus niet uit.

En waar we er samen niet uitkomen, zijn regels nodig om de onschuldige te beschermen tegenover de overlast veroorzakers.

stofzuigertje

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je op de wind let en aan de juiste kant gaat zitten kan ik gewoon een dikke sigaar rustig opstoken.

Eventueel vraag je desnoods als die kant vol zit met niet rokers om tafel te ruilen.
Ja, rekening houdende met wind kun je het terras een rokerig randje geven,zo makkelijk is dat.

Wel moet je bij draaien wind soms verhuizen maar dat is mijn probleem en zelfs daar kreeg ik alle medewerking voor!

Julie4444
Berichten: 5016
Lid geworden op: 04 jul 2014 13:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Julie4444 »

stofzuigertje schreef:Als je op de wind let en aan de juiste kant gaat zitten kan ik gewoon een dikke sigaar rustig opstoken.

Eventueel vraag je desnoods als die kant vol zit met niet rokers om tafel te ruilen.
Ja, rekening houdende met wind kun je het terras een rokerig randje geven,zo makkelijk is dat.

Wel moet je bij draaien wind soms verhuizen maar dat is mijn probleem en zelfs daar kreeg ik alle medewerking voor!
Weet je wat veel beter werkt? Niet roken.

Want die wind werkt echt niet afdoende.

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door sjohie »

stofzuigertje schreef:Als je op de wind let en aan de juiste kant gaat zitten kan ik gewoon een dikke sigaar rustig opstoken.

Eventueel vraag je desnoods als die kant vol zit met niet rokers om tafel te ruilen.
Ja, rekening houdende met wind kun je het terras een rokerig randje geven,zo makkelijk is dat.

Wel moet je bij draaien wind soms verhuizen maar dat is mijn probleem en zelfs daar kreeg ik alle medewerking voor!
Daar zit nou net de crux voor veel niet-rokers, waaronder ook ik, ~30 jaar moesten zij zich maar aanpassen in de horeca, want de rook viel wel wat mee, en sigarettenrook stinkt echt niet zo als niet-rokers zeggen, en zo kunnen we alle drogredenen wel weer afgaan. Nu zijn de rollen door het rookverbod omgedraaid, en nog steeds zou een niet-roker zélf moeten vragen of er van tafel geruild kan worden? Het zou wat mij betreft de komende 30 jaar zo moeten zijn, dat rokers dit zelf pro-actief oppakken, en dus zelf aanbieden om te verhuizen als de wind draait, gewoon als wiedergutmachung voor de gang van zaken de voorgaande 30 jaar.

Sorry, maar vooral het keiharde negeren bij het invoeren van het rookverbod, en ook dit soort dingen, heeft mij, en volgens mij ook veel andere gematigde niet-rokers, een flink stuk doen opschuiven richting de fanatieke anti-rooklobby. Samen hádden we er uit kunnen komen, de rokers hebben die kans niet op waarde geschat, en dus niet genomen, dus nu zijn de rollen omgedraaid, en mogen de rokers dansen naar de pijpen (haha) van de anti-rook lobby.

Spijtig dat het zo gegaan is, maar ik ben er onder de streep niet rouwig om.

alfatrion
Berichten: 21909
Lid geworden op: 25 jul 2006 21:05

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door alfatrion »

stofzuigertje schreef:Als je op de wind let en aan de juiste kant gaat zitten kan ik gewoon een dikke sigaar rustig opstoken.
In sommige situaties zal dat inderdaad werken. Er moet natuurlijk wel voldoende wind zijn. Waar dit bij uitstek goed werkt is op het strand. Toch beperken rokers zich daar niet tot het benedenwindse gebied, maar verspreiden ze zich over het hele stand.

Mucha

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Rokers zijn uiteindelijk ook maar gewoon verslaafde junks. Ondanks dat de meesten zeggen niet verslaafd te zijn en ieder moment kunnen stoppen. En van junks kan je geen zinvolle medewerking verwachten.

Radar
Site Admin
Berichten: 5510
Lid geworden op: 22 apr 2004 10:56

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door Radar »

Off-topicberichten verwijderd.

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Algemeen rookverbod

Ongelezen bericht door olaf79 »

stofzuigertje schreef:Als je op de wind let en aan de juiste kant gaat zitten kan ik gewoon een dikke sigaar rustig opstoken.

Eventueel vraag je desnoods als die kant vol zit met niet rokers om tafel te ruilen.
Ja, rekening houdende met wind kun je het terras een rokerig randje geven,zo makkelijk is dat.

Wel moet je bij draaien wind soms verhuizen maar dat is mijn probleem en zelfs daar kreeg ik alle medewerking voor!
Onzin. Wind draait in NL te vaak. Bovendien wil ik de overlast die een ander veroorzaakt niet oplossen.

Een Taiwanees onderzoek heeft aangetoond dat zelfs op 10 meter afstand met gemiddelde windkracht de meeroker te veel schadelijke stoffen binnenkrijgt.

Gesloten