LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Eigen bijdrage Wmo: op zoek naar schrijnende gevallen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
henkvrielink
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2017 11:42

Eigen bijdrage Wmo: op zoek naar schrijnende gevallen

Ongelezen bericht door henkvrielink »

De gemeente brengt voor een voorziening van de WMO een eigen bijdrage in rekening ter hoogte van de kostprijs. Het is in feite een lening, je betaald het uiteindelijk zelf terug in soms wel 91 termijnen.
In mijn geval heeft de gemeente Nijmegen ook nog eens nagelaten om vooraf offertes te vragen
en de rekening te controleren waardoor die 3x te hoog was. Ik krijg de rekening.
Er zijn volgens mij veel schrijnende gevallen. Meld ze hier.

henkvrielink
Berichten: 2
Lid geworden op: 23 apr 2017 11:42

Re: Eigen bijdrage Wmo: op zoek naar schrijnende gevallen

Ongelezen bericht door henkvrielink »

Dit las ik op de FaceBookgroep “vecht mee tegen ALS”

Mijn tillift met rugband, nieuwprijs ruim € 5.000,- incl. BTW, heeft een economische levensduur van 7 jaar. Toen ik hem kreeg was ie 5,5 jaar en nu inmiddels 7, oftewel afgeschreven. Maar de gemeente betaalt gewoon € 70,- huur per maand zo lang ie nodig is en ongeacht de leeftijd. Deze tillift staat bij het CAK in de boeken voor € 9.153,- en de betalingstermijn van je eigen bijdrage is tegenwoordig 130 termijnen van 4 weken. ALS je hier in mee gaat betaal je dus voor een bijna afgeschreven tillift de dubbele nieuwwaarde. Wie is er hier gek.

sylvesterb
Berichten: 5049
Lid geworden op: 26 apr 2015 10:52

Re: Eigen bijdrage Wmo: op zoek naar schrijnende gevallen

Ongelezen bericht door sylvesterb »

henkvrielink schreef:Dit las ik op de FaceBookgroep “vecht mee tegen ALS”

Mijn tillift met rugband, nieuwprijs ruim € 5.000,- incl. BTW, heeft een economische levensduur van 7 jaar. Toen ik hem kreeg was ie 5,5 jaar en nu inmiddels 7, oftewel afgeschreven. Maar de gemeente betaalt gewoon € 70,- huur per maand zo lang ie nodig is en ongeacht de leeftijd. Deze tillift staat bij het CAK in de boeken voor € 9.153,- en de betalingstermijn van je eigen bijdrage is tegenwoordig 130 termijnen van 4 weken. ALS je hier in mee gaat betaal je dus voor een bijna afgeschreven tillift de dubbele nieuwwaarde. Wie is er hier gek.
Je moet niet alles geloven wat je op Facebook (of hier leest).

1. De nieuwsprijs is € 5.000 dit is zonder aanleg/verwijderen/verplaatsen. Dus € 9.153 zou best kunnen
2. Vreemd dat er na 7 jaar nog iets in de boeken staat, immers was hij toch afgeschreven.
3. De gemeente betaald huur, zij betalen voor de werking/onderhoud een vastbedrag. Leeftijd staat los van de huurprijs.
4. De huurprijs is erg netjes en laag als je uitgaat van economische levensduur van 7 jaar.
5. Uitgaande van € 9.153 afschrijven in 7 jaar dan maakt de verhuurder zelfs verlies op de verhuur

Weet dus niet precies wat je met dit gekopieerde verhaal wilt aantonen of wilt vertellen, maar ik zie op basis wat je gelezen op Facebook enkele zaken die niet kunnen kloppen en als ze kloppen is er niets mis mee.

Gesloten