LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Annuleren Partyvervoer-busreis naar Rebirth-festival

Alles over supermarkten en andere winkels, met uitzondering van webwinkels, hoort thuis in dit forum. Voor webwinkels bestaat een apart forum.
Bart1989
Berichten: 1
Lid geworden op: 18 apr 2017 20:38

Annuleren Partyvervoer-busreis naar Rebirth-festival

Ongelezen bericht door Bart1989 »

Hallo allemaal,

23 maart heb ik een boeking geplaatst via party-vervoer voor mezelf en 3 andere, de inschrijving kwam al meteen op ''Wachtlijst'' te staan zonder boekingsnummer of andere informatie, zodra er plekken beschikbaar waren zouden ze contact opnemen. Kon dus ook niks annuleren, dacht oké vreemd. 08-04-17 zou de festival(Rebirth festival) plaatst vinden, wegens omstandigheden eerder die week konden we niet meer gaan. Tot ik vol verbazing een boeking ontving van ze 2 dagen van te voren zonder enig overleg. Ik handelde vrij wel direct om die boeking te annuleren volgens procedure van hun. Waarop hun reageerde dat het geen probleem was alleen wel het volledige bedrag moet betalen of 4 andere mensen zien te regelen om te gaan. Mijn eerste reactie was meteen van wat gebeurd hier nu, dit kan toch niet zomaar. Ik had even niet gereageerd op hun email, en de site even bezocht en kijken naar mijn account en daar stond dus in 1 keer die boeking zonder enig overleg, inmiddels had ik die dus wel geannuleerd wat er ook bij stond en de tab betalen was niet zichtbaar. Ze hebben vandaag inmiddels al bijna ander halve week later weer een mail gestuurd met de vraag of ik wil betalen en anders sturen ze een incasso-instantie. Waarop ik correct reageer dat ik het er niet mee eens ben. Nu proberen ze de druk hoger te leggen door te zeggen dat ik tot 20 april heb, maar hier ga ik niet mee in zee. Heb zojuist al het juridisch loket een mail gestuurd en nu hier mijn verhaal. Welk rechten hebben ze? En wat kan ik het beste nog meer doen?

BL2
Berichten: 4836
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Annuleren Partyvervoer-busreis naar Rebirth-festival

Ongelezen bericht door BL2 »

Kern in je verhaal is dat je vervoer boekt op 23 maart en de vervoerder dit vervoer dan ook voor je regelt op 6 april. Pas toen ben je gaan annuleren, en dus schijnbaar later dan dat je wist dat je niet meer zou gaan.
De boeking stond dan wel in de wachtlijst, maar was immers wel geplaatst.
Al eens de annuleringsvoorwaarden bekenen welke van toepassing zijn ?

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: Annuleren Partyvervoer-busreis naar Rebirth-festival

Ongelezen bericht door berndv »

Bart1989 schreef:Tot ik vol verbazing een boeking ontving van ze 2 dagen van te voren zonder enig overleg.
Ja goh, is dat nou vreemd, u boekt een reis en zonder enig overleg verwerken ze uw boeking. Op zich is dit niet heel erg vreemd.
Bart1989 schreef:wegens omstandigheden eerder die week konden we niet meer gaan
Dat is natuurlijk vervelend, en op het moment dat dit bekend werd heeft u direct contact opgenomen met hen?
Bart1989 schreef:23 maart heb ik een boeking geplaatst via party-vervoer voor mezelf en 3 andere
wat ik op hun site lees wordt het vervoer uitgevoerd bij voldoende belangstelling, wellicht was er op het moment dat u boekte nog geen garantie voor een volle bus. De definitieve tijden worden 3 dagen voor vertrek gecommuniceerd, dus wellicht is het dus standaard.

Gesloten