LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Hier kan je al jouw problemen kwijt over alle audio- en videoapparatuur.
Ridder777

Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

Goede dag beste mensen van het forum.
Ik wil er 1 kopen.
Een erg eenvoudige zonder toeters en bellen.

Elke keer komen er 3 merken uit, maar welke kan ik het beste nemen
Philps
Sony
Samsung

Het enige wat voor mij belangrijk is dat er een USB aansluiting op zit en een HDMI dus geen Scartkabel.
Ik hoor het graag
(prijs rond de 100 tot 150 Euro)

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Tsja wat zijn toeters en bellen. Wat voor soort tv heb je. Ultra HD; full hd?

Ridder777

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door Ridder777 »

oh dat weet ik niet het is een Medion die de aldi een paar maanden gelden had.
https://aldi.medion.com/md31196/be_nl/?refPage=aldi

Dus een Full HD

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

Gewoon de goedkoopste nemen van een merk dat u aanstaat. Je hebt ze al vanaf 50 euro.

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door twentefan »

|Hallo Ridder ,

Begrijp wat je bedoelt met " toeters en bellen " . Ik krijg regelmatig mails van " What Hifi " uit Engeland en daarin worden geteste apparaten vermeld , zo ook Blu Ray spelers . Zo is de Panasonic DMP BDT 180 zeer goed getest en kun je in Nederland al voor 89 euro kopen , voor dezelfde prijs ook de goed geteste Sony BDP S 3700 . De Sony BDP 6700 en 7200 zijn ook goed alleen een stuk duurder . Wil je de test lezen en nog iets meer willen weten zoek dan op in " What Hifi " . Deze toestellen staan ook vermeld bij kieskeurig met prijzen en specs . Graag hoor ik van je of je hier iets aan hebt gehad.
Je hoeft zeker geen dure speler te kopen om toch mooi beeld en geluid te hebben .

groeten ,
Twentonian

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door kweenie »

In grote lijnen mee eens, maar sommige dingen maken het leven wel iets makkelijker.

Zo hebben veel spelers een internet/netwerk-aansluiting en apps waarmee je bv. Netflix of uitzending gemist kunt gebruiken of andere apps. (Of bijvoorbeeld de mogelijkheid om muziek of online-radio te streamen, als je de speler op je geluidsinstallatie aansluit.) Die Panasonic heeft volgens mij ook een Netflix-app, maar volgens mij geen uitzending gemist. Ik dacht dat Samsung in zulke apps wat uitgebreider is.

Hoewel dit natuurlijk onder de categorie 'toeters en bellen' valt, zijn het wel dingen die soms ook op de goedkopere spelers worden aangeboden en die zo'n speler wel meerwaarde geven.

Verder zou ik ook kijken naar de afstandsbediening. Klinkt misschien raar, maar ik heb een Panasonic met een (in mijn ogen) werkelijk vreselijke afstandsbediening met een 'touchpad'. Lijkt mooi, maar in de praktijk levert het meer ergernissen op dan voordeel...

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door twentefan »

Hallo kweenie en ridder ,
Bij de test van de Panasonic staat inderdaad als minpuntje een kleine AB , maar ik heb zo'n zelfde AB en geen problemen er mee . Ook heeft deze speler geen wifi , vsn de goedkope Sony wordt als minpuntje aangehaald dat het geluid wat dynamischer zou kunnen . Het is altijd verstandig om naar de specs te kijken of het inderdaad of het apparaat aan je wensen kan voldoen en of een ander toestel iets heeft dat toch handg is , daarom heb ik ook verwezen naar de sites vsn What Hifi en kieskeurig .

Groeten ,

Twentefan ( ipv twentonian )

piet44m
Berichten: 117
Lid geworden op: 28 nov 2008 16:56

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door piet44m »

is wel wat duurder maar een playstation 3 en nog beter een ps4 die kan ook uhd blu ray

mrdummy
Berichten: 14
Lid geworden op: 24 apr 2017 21:22

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door mrdummy »

Een gebruikte PS3 kan inderdaad goed als BluRay speler doen, laatste firmware heeft ook 3D ondersteuning erbij als het goed is. Je hebt wel PS3 remote nodig als je makkelijker wil bedienen. Deze remote is beter afgestemd op film kijken dankzij extra knoppen.

Wil je simpel houden, dan zit je inderdaad voor enorme keuze aan merken.
Voor mij zijn goede merken: Sony, LG, Samsung, Pioneer
Andere merken zoals Philips zijn wat goedkoper, waardoor beeldkwaliteit lager is.

Alle bluray spelers hebben HDMI aansluiting. Daar hoef je dus niet zorgen over maken. Dan heb je ook bluray spelers met 3D functie en Smart TV functie. Dat laatste Smart TV is vrijwel hetzelfde als in TV met Smart TV mogelijkheden. Je kan dus TV kopen zonder Smart TV functies (zodat het goedkoper is) en kun je met dezelfde speler verder kijken.
De 3D functie zit niet in elke speler. Het heeft ook geen zin als je TV geen 3D ondersteunt.
Wel weet ik dat bijvoorbeeld regio code vast zit in tegenwoordige spelers. Een aantal spelers biedt wel mogelijkheid om regiovrij DVD's af te spelen.

Ik ken maar één merk die regiovrij Bluray kan afspelen. En misschien eerste generatie spelers zolang firmware nog niet updated is. Want laatste firmwares zorgen ervoor dat het alsnog onmogelijk is om te veranderen. Vervelend door de druk van film industrie.

Ik raad je aan gewoon naar Mediamarkt te gaan, of een goede TV zaak, om rustig de spelers te bekijken, en lees je de eigenschappen. Eerlijk gezegd zullen alle spelers werk doen. Verschil zit in snelheid inladen en weergeven, geluid ivm koeling, en gebruiksgemak interface.

En: PS4 / PS4 Pro ondersteunt geen UHD Bluray. XBox One S wel. Maar UHD is nog duur en er is weinig keuze op het markt. Heeft geen zin als je gewone 1080p tv hebt.

Discussies zijn er genoeg; bijvoorbeeld hier: http://www.trustedreviews.com/best-blu- ... s_round-up

sjohie
Berichten: 11237
Lid geworden op: 29 okt 2011 10:36

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door sjohie »

Ik zou het niet moeilijker maken dan noodzakelijk, 100 à 150 euro is grofweg het instapbedrag voor een blu-ray speler, en dan is de Samsung H6500 op kieskeurig veruit de best, en meest, beoordeelde in die klasse. Het is weliswaar een model uit 2014, maar heeft alles waar je om vraagt, en is met 99 euro online bij een aantal grote webshops goed te vinden, en ruim binnen je budget.

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door twentefan »

Ridder ,
Het zelfde merk bluray-speler als televisie heeft ook nog een voordeel ; als ik een bluray schijfje in de speler stop , gaat de tv aan en gaat uit zichzelf op het goede Hdmi kanaal staan en is klaar om de bluray af te spelen . Waarschijnlijk kan dat ook met jouw tv ?

kweenie
Berichten: 15948
Lid geworden op: 24 okt 2007 15:04

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door kweenie »

Daarvoor hoef je niet het zelfde merk te hebben. Dat werkt bij het gros van de apparaten zo. Wat wel een voordeel kan zijn is dat je soms met de zelfde afstandsbediening de twee apparaten kunt bedienen.

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door twentefan »

Kweenie ,

Dat klopt helemaal wat je zegt met dezelfde AB , maar niet altijd !

olaf79
Berichten: 8271
Lid geworden op: 17 okt 2011 23:53

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door olaf79 »

kweenie schreef:Daarvoor hoef je niet het zelfde merk te hebben. Dat werkt bij het gros van de apparaten zo. Wat wel een voordeel kan zijn is dat je soms met de zelfde afstandsbediening de twee apparaten kunt bedienen.
Inderdaad. Daarvoor dienen beide apparaten en de kabel HDMI CEC te ondersteunen. Overigens zorgt dit protocol ook voor (basis) compatibiliteit tussen afstandsbedieningen. De play op de TV AB is dan ook de play voor de BR

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door twentefan »

Hallo Ridder 777 ,


Het zou heel leuk zijn als je ons hier op het forum wilt vertellen wat je met alle adviezen hebt gedaan en of je er wat aan hebt gehad !

groeten ,
Twentefan

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door twentefan »

Ridder ,
Het zou toch heel leuk zijn tgenover alle mensen die greageerd hebben op jouw vraag wat je er uiteindelijk mee gedaan hebt , lijkt mij wel zo aardig voor de moeite diebzij voor je hebben genomen .

Twentefan

twentefan
Berichten: 12
Lid geworden op: 07 nov 2007 18:25

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door twentefan »

Hallo Breien ,
Dat is jammer van uw ervaringen met Ridder ; ik vind dat terugkoppeling op een forum er gewoon bijhoort , na de moeite die de mrnsen hebben gedaan . Ik hoop voor jou dat je toch nog een moii kaartje krijgt uit Vietnam !

Twentefan

prateekstp
Berichten: 1
Lid geworden op: 12 sep 2019 12:02
Contacteer:

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door prateekstp »

Ik raad je aan gewoon naar Mediamarkt te gaan, of een goede TV zaak, om rustig de spelers te bekijken, en lees je de eigenschappen. Eerlijk gezegd zullen alle spelers werk doen. Verschil zit in snelheid inladen en weergeven, geluid ivm koeling, en gebruiksgemak interface.

kokka
Berichten: 3579
Lid geworden op: 30 mei 2012 10:32

Re: Welk merk Blu-rayspeler kan ik het beste nemen

Ongelezen bericht door kokka »

ik denk dat hij inderdaad wel bijna aan een nieuwe toe is.. dit topic is uit 2017!

Gesloten