LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Hier kan je jouw mening kwijt over zaken die niet voorkomen in de bovenstaande onderwerpen.
Genpals2003
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2017 14:50

X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door Genpals2003 »

Mijn man kreeg een oproep van het ziekenhuis om 17 maart te komen,ik heb de afspraak afgezegd op 14 maart 2017,reden is mijn man kan niet lopen met rollator kan hij wel stukjes lopen ,openbaar vervoer is niet mogelijk en taxi naar ziekenhuis kunnen wij niet betalen Dat was in orde. Maar 2 weken geleden kreeg ik een brief van Xpact of wij maar even 45 Euro wilden betalen omdat hij niet is verschenen op de afspraak,direct contact opgenomen en gezegd dat de afspraak op 14 maart is afgezegd tussen 08.00 en 08.30 uur,antwoord was goed mevrouw wij zullen het nakijken maar klacht duurt ongeveer 6 weken.1 week erna weer een brief reden en klacht ongegrond U moet betalen 45 euro.Weer gebeld diverse afdelingen van het Westeinde ziekenhuis in *den Haag ook geprobeerd met de chef van de afdeling facturen maar dat kon niet dat is verboden.Ik moet met bewijzen komen,Ik heb Xpact gisteren laten weten dat ik ga eisen en niet Xpact,ik eis persoonlijke excuses en 25 Euro telefoonkosten.Waar haalt men het lef vandaan,ik heb het idee dat het misschien wel oplichting is of iets dergelijks. Ik ga never nooit betalen ik heb de afspraak afgezegd en op tijd.(Wij hadden zelf geen afspraak gemaakt),
Mijn man is 88 jaar loopt met rollator is erg doof heeft op 4 plaatsen zijn heup gebrolen wat nooit meer goed kan komen dagelijks de thuiszorg die hem komt douchen en aankleden waar wij heel erg blij mee zijn,het zijn TOPPERS de dames van de thuiszorg,zelf loop ik ook met een rollator heb 2 versleten knieen.
Radar wilt U voor ons a.u.b. iets doen
Vr.Groet Els Tveit

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door berndv »

Genpals2003 schreef:Ik moet met bewijzen komen,Ik heb Xpact gisteren laten weten dat ik ga eisen en niet Xpact,ik eis persoonlijke excuses en 25 Euro telefoonkosten.Waar haalt men het lef vandaan,ik heb het idee dat het misschien wel oplichting is of iets dergelijks. Ik ga never nooit betalen ik heb de afspraak afgezegd en op tijd.(Wij hadden zelf geen afspraak gemaakt),
dan zie ik binnenkort een topic voorbij komen over een incassobureau dat u probeert geld afhandig te maken.

Er is een afspraak in het ziekenhuis, die wordt afgezegd door u, en schijnbaar wordt die afzegging niet verwerkt. Zij stellen nu dat uw man niet is komen opdagen op de afspraak. Juridisch gezien is het nu aan u om te bewijzen dat u de afspraak heeft afgezegd en is het niet aan u om deze belachelijke eisen te stellen.

Verwijderd

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

Als u een smartphone heeft kunt u in uw logbestanden kijken of daar het nummer van het ziekenhuis in naar voren komt. Daar kunt u ook zien hoe lang dat gesprek geduurd heeft. Wellicht is dit een vorm van bewijs voor het ziekenhuis waarmee u uw verhaal kunt staven, namelijk dat u inderdaad met het ziekenhuis hebt gebeld op 14 maart tussen 08:00 en 08:30. De inhoud van dat gesprek kunt u vanzelfsprekend niet meer terughalen, maar u kunt aantonen dat iw verhaal klopt dat u op dat tijdstip gebeld heeft. Maak hier een screenshot van (op mijn Samsung-telefoon doe ik dat door het knopje rechts van mijn toestel (de aan/uit-knop) en de home-button (knop onderin aan de voorkant) tegelijkertijd ingedrukt te houden. Dit screenshot kunt u dan doormailen naar het ziekenhuis.

Heeft u geen smartphone, vraag anders bij uw telefoonprovider uw gespreksgeschiedenis op. Dit kunt u ook doorsturen naar het ziekenhuis.
Laatst gewijzigd door Verwijderd op 25 apr 2017 19:18, 1 keer totaal gewijzigd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door reggie2 »

JohnTheBassist schreef: Heet u geen smartphone, vraag anders bij uw telefoonprovider uw gespreksgeschiedenis op. Dit kunt u ook doorsturen naar het ziekenhuis.

Die kan je bij de meeste providers bij je abo vinden. Bij je bel gegevens.

Genpals2003
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2017 14:50

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door Genpals2003 »

Heb van mijn providor factuur ontvangen en daar staat het op dat ik heb gebeld de juiste tijd en de juiste dag,maar dat wordt niet geaccepteerd door X-pact.Dus ik ben niet schuldig bewijs is er.

berndv
Berichten: 9044
Lid geworden op: 29 dec 2005 11:10

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door berndv »

Genpals2003 schreef:Heb van mijn providor factuur ontvangen en daar staat het op dat ik heb gebeld de juiste tijd en de juiste dag,maar dat wordt niet geaccepteerd door X-pact.Dus ik ben niet schuldig bewijs is er.
maar wat zegt het ziekenhuis van dit bewijs? xpact is alleen de incasserende instantie, het ziekenhuis heeft de opdracht om te incasseren uitbesteed aan dat bureau, net zoals vaak Famed. Xpact krijgt opdracht van het ziekenhuis om x bedrag te incasseren bij patient y. Het ziekenhuis is degene die deze opdracht in zou moeten trekken.

De vraag is alleen hoeveel een log van een gesprek is, er wordt immers niet aangetoond wat er besproken is tijdens dit gesprek, het had ook een telefoontje kunnen zijn om na te vragen hoe laat de afspraak precies is.

Verwijderd

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door Verwijderd »

U moet bij het ziekenhuis zijn. Zij moeten de incasso-opdracht terug trekken. Dus ik zou met die factuur van uw provider naar het ziekenhuis gaan. En ik vind het een lastige situatie, want de inhoud van zo'n telefoongesprek valt natuurlijk nooit op te vragen, mits je het zelf opneemt. Dus als dit niet als bewijs wordt geaccepteerd dan weet ik ook niet zo goed hoe u het verder kunt bewijzen. Ik zou een afspraak maken bij het ziekenhuis en dit gesprek face to face aangaan. En vraag of ze bij het ziekenhuis intern nog eens goed willen uitzoeken of er niet ergens een log van dit gesprek is, of dat er nog ergens een mededeling is blijven hangen waarin staat dat u de afspraak afgezegd hebt.

pedro714
Berichten: 198
Lid geworden op: 10 dec 2008 11:47

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door pedro714 »

Ik adviseer iedereen die een smartphone heeft de gratis app. : Call recorder te installeren (gratis). Gesprekken worden dan opgeslagen en kunnen dan gewoon later worden afgeluisterd.

reggie2
Berichten: 3370
Lid geworden op: 12 feb 2017 18:27

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door reggie2 »

breien schreef:Volgens mij zijn er een paar zaken onduidelijk.Ik vind 45,-euro voor een afspraak in het ziekenhuis wel erg weinig. Ik heb ook geen idee wat de voorwaarden zijn van het ziekenhuis omtrent afspraken. De reden om de afspraak af te zeggen lijkt me niet erg acuut. Dat had TS en haar man veel verder van te voren zich ook kunnen bedenken en anders een kennis of familielid kunnen vragen om een lift naar het ziekenhuis. Een ziekenhuisafspraak is heel wat anders dan een kappersafspraak.

Dat vind jij, maar dat zijn zaken die alleen TS aangaan. Feit is dat TS bewijs heeft, ga er vanuit dat je niet voor je lol met een ziekenhuis belt.

Genpals2003
Berichten: 3
Lid geworden op: 25 apr 2017 14:50

Re: X-pact: Ziekenhuisafspraak afgezegd, moet toch betalen

Ongelezen bericht door Genpals2003 »

Wij kregen bericht 13 Maart per post die om 17.00 uur kwam,dus neem aan dat ik zeeeeer snel reageerde de volgende dag.Geen familie en geen kennissen die dat kunnen doen.

Gesloten