LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Goeie of slechte ervaringen met incasso's? Ventileer hier jouw mening.
Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Graag wil ik waarschuwen voor de datingsite 50liefde.nl.
Deze lijkt eerder opgezet te zijn om op slinkse wijze zoveel mogelijk geld binnen te harken dan als echte datingsite.
Men misleidt 50-plussers (bewust uitgekozen want waarschijnlijk minder weerbaar dan jongeren) met achterbakse tactieken en veel nepprofielen om lid te worden van hun datingsite.

Al surfend kwam ik daar terecht en schreef me gratis in. Al snel kwamen de reclamemails binnen. Geen enkel probleem, natuurlijk mogen ze proberen mij over te halen.

Ik kreeg al snel een aardig berichtje van een leuke man, en hij vond zowaar de afstand Vlissingen-Den Helder (270 km!) geen enkel probleem.
Achteraf begrijp ik niet dat er toen geen lampje ging branden maar ja, niets menselijks is mij vreemd!

Ik had inmiddels een aanbod ontvangen om voor € 1,- drie dagen premium lid te worden.
En ik liet mij op 26 februari daartoe verleiden zodat ik die leuke man een berichtje terug kon sturen.

De 27ste heb ik het driedagen-abo al weer opgezegd.
De betreffende man gaf natuurlijk geen reactie meer want dat was één van de vele nepprofielen.

Bij toeval zag ik op 1 maart ’s morgens vroeg nota bene een incasso klaarstaan ad € 39.99 voor 50liefde.
Ho even, zij zijn we niet getrouwd, die heb ik onmiddellijk geblokkeerd.

Binnen een uur had ik een zeer boze, intimiderende mail binnen.
Of ik maar even € 84,98 wilde overmaken. Niet dus.
Onbedoeld grappig: 'Aan deze herinnering zijn geen kosten verbonden'. Nee maar!! :lol:
Ik heb ze een korte mail gestuurd met de mededeling dat ik bijtijds had opgezegd, compleet met screenprints van de opzegging.

Vervolgens bleef het stil.
Tot twee weken later, alweer een mail, nu van CBIncasso. Het bedrag was inmiddels opgelopen tot € 120,-:

AANMANING:

ConnectionBuilders heeft zich tot ons gewend inzake een achterstallige betaling met betrekking tot 50liefde . Ons is verzocht om de incasso van haar openstaande vordering op u ter hand te nemen. U bent eerder in gebreke gesteld, maar een betaling is uitgebleven, waardoor er incassokosten bij u in rekening worden gebracht.

Hoofdsom € 79,98
Rente € 0,19
Buitengerechtelijke incassokosten € 40,00
In mindering voldaan € -0,00
Totaal € 120,17
Wij verzoeken u het totaal verschuldigde bedrag van € 120,17 binnen 14 dagen te voldoen. U kunt direct online betalen via onderstaande link:

Ik wist inmiddels al wel hoe de zaken ervoor stonden want ik had al aardig gegoogeld. Het wémelt van de klachten over 50liefde en CBincasso.
Ik heb ze dan ook kort teruggemaild dat ze geen cent van mij krijgen.

Het incassobureau schijnt trouwens weer onderdeel van 50liefde te zijn.
Ik heb veel gespeurd op internet en er hangen heel veel bedrijfjes met elkaar samen.
Onder één kvk-nummer, [persoonsgegevens door Moderator verwijderd] hangen drie bedrijfjes.

Op het adres van 50liefde staan meen ik zes of zeven bedrijfjes.
Het zal vast niet verboden zijn om allerlei bedrijven te koppelen en de situatie zo schimmig mogelijk te maken maar het wekt geen betrouwbare indruk!

Inmiddels heb ik alweer een dreigende mail van CBIncasso ontvangen. Ik zal ze berichten dat hun praktijken niet deugen en dat ik niet betaal.
Er stonden in de aanbiedingsmail overigens ook geen algemene voorwaarden, ook geen link hiernaar, en op de website staan ze zo goed mogelijk verstopt. Dat deugt niet.
Laatst gewijzigd door Radar op 05 apr 2017 17:16, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde bewering door Moderator verwijderd

stofzuigertje

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Als je buurvrouw ook aanmeld, en die maak je 20 jaren ouder en zo en die kreeg zelfde reactie weet je zeker van nep profiel.

Dan is de incasso ook ongeldig want dit is misleiding.
Reageer niet meer en laat het lekker op een rechtszaak komen omdat je toch bewijs hebt van tijdig opzeggen.

Wedden dat ze alleen maar lang blijven dreigen en niet de beloofde rechtszaak starten!

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door gosewijn »

:D Ik mis wat Stofzuigertje .

BL2
Berichten: 4792
Lid geworden op: 08 sep 2016 22:02

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door BL2 »

gosewijn schreef::D Ik mis wat Stofzuigertje .
Ja, de eigen ervaring welke Stofzuigerd heeft meegemaakt bij 50liefde :D

gosewijn
Berichten: 2890
Lid geworden op: 10 apr 2014 18:00

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door gosewijn »

Ja. :mrgreen:

L.v.V.
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2017 13:59

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door L.v.V. »

[Ongefundeerde bewering verwijderd] Ben er dus ook ingetuind, het verhaal van Confetti is nagenoeg identiek met het mijne (zelfs die leuke man in Den Helder klopt!), maar in tegenstelling tot haar durf ik het met een naderend incassobureau niet zo ver te laten komen. Ben erg benieuwd hoe het er inmiddels bij haar voor staat. Wat ik erg wonderlijk vind is dat, ondanks zo veel klachten en media-aandacht bij een radio-uitzending van Radar deze [Ongefundeerde bewering verwijderd] gewoon door kunnen blijven gaan met hun duistere praktijken.
Laatst gewijzigd door Radar op 20 apr 2017 14:47, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Ongefundeerde beweringen verwijderd

delia.gaal
Berichten: 2
Lid geworden op: 20 apr 2017 16:08
Contacteer:

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door delia.gaal »

Hoi hoe moet ik dit oplossen weet dat iemand ben heel bang
Hoe moet ik te werk gaan niet brtalen

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Waarom zijn 50-plussers minder weerbaar??????? Dan sta je nog in de kracht van je leven. Dat mensen hierin trappen heeft niets met leeftijd te maken maar met intelligentie....

L.v.V.
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2017 13:59

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door L.v.V. »

Wanneer zelfs een ervaren juriste geen hout begrijpt van hun algemene voorwaarden (radio-uitzending Radar 18-3), dan is wel duidelijk dat dit helemaal niets met intelligentie te maken heeft maar alles met onduidelijkheid en misleidingen van hun kant.

Moneyman
Berichten: 29872
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Moneyman »

L.v.V. schreef:Wanneer zelfs een ervaren juriste geen hout begrijpt van hun algemene voorwaarden (radio-uitzending Radar 18-3), dan is wel duidelijk dat dit helemaal niets met intelligentie te maken heeft maar alles met onduidelijkheid en misleidingen van hun kant.
Das nog steeds geen antwoord op de vraag waarom 50-plussers minder weerbaar zouden zijn.

L.v.V.
Berichten: 6
Lid geworden op: 20 apr 2017 13:59

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door L.v.V. »

Moneyman schreef:
L.v.V. schreef:Wanneer zelfs een ervaren juriste geen hout begrijpt van hun algemene voorwaarden (radio-uitzending Radar 18-3), dan is wel duidelijk dat dit helemaal niets met intelligentie te maken heeft maar alles met onduidelijkheid en misleidingen van hun kant.
Das nog steeds geen antwoord op de vraag waarom 50-plussers minder weerbaar zouden zijn.
Dat zijn ze ook helemaal niet. Ik reageerde op het laatste deel van de opmerking.

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Wat leuk, nog zo'n bedrijf dat op een slinkse manier je een abonnement weet aan te smeren en als je niet betaalt, met een eigen incasso bureau het geld probeert te innen. Afgelopen week vond ik er ook al een: viewtopic.php?f=1&t=168981#p2368231

Hier is het ook weer duidelijk, al is het minder duidelijk dan de eerdere zaak. CBincasso lijkt in eerste instantie geen link te hebben met 50Liefde (.nl of .be). SIDN.nl geeft niet echt veel duidelijke informatie, behalve dat ze beiden op de servers van Tans IP staan.

[Tekst verwijderd door de Moderator]

Ga je wat beter zoeken, kom je al snel achter een hoop bedrijfjes en websites aan elkaar zijn gelinkt. Om maar even wat te noemen:

VC Internet B.V
CBincasso.nl
077 77 033 58

Qupid.nl (een incassobureau met een datingsite?)
+31 (0)85-4016578

Vcinternet.nl/
085-303 52 95

FundingShare B.V.
Fundingshare.com (zit achter een privacy DNS, dus dan heb je wat te verbergen)
085-3033717

MAD Properties B.V.
Madproperties.nl
085-3034231

Madconsultancy.nl
085 401 4725

Avkmedia.com (Heuj, alweer een .com met een dezelfde privacy DNS)

50match.be
+31636331204

ConnectionBuilders
50liefde.nl
0900-5033333
085-401-3450
KVK: 65485041 (DeepData B.V.)

50Liefde.be
003185-3035395
+31636331204

connectionbuilders.nl
+31(0)85 303 52 66

Maar connectionbuilders.nl staat weer ingeschreven op MAD Properties B.V. net als dat ook geldt voor 50Liefde.be.

Blijkbaar is hij niet alleen. Want buurmeisjes.be https://www.dnsbelgium.be/whois/result?5 staat op naam van iemand anders, maar is weer geregistreerd op e-mail van Avkmedia.com en gebruikt telefoonnummer +31641883250.

Ook de eigenaar van DeepData B.V. is via LinkedIn makkelijk te vinden.

Het gaat trouwens wel om meer websites die allemaal links hebben met de verschillende bedrijven. Een hele lijst daarvan staat al hier: https://sexdating.reviews/bedrijven/vc- ... -corp-ltd/

Edit: Ze delen zelf ook nog de namen en gezichten: https://www.youtube.com/watch?v=62SUmBL6LbY

Vooral leuk hoe een iemand zegt: "50 liefde staat voor een transparante datingsite zonder verborgen voorwaarden en kleine lettertjes, om zo het datinggemak van de senioren te vergroten."

Goede training voor de lachspieren.
Laatst gewijzigd door Radar op 26 okt 2017 16:49, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Bedrogen..
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 17:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Bedrogen.. »

Op 29 maart ben ik lid geworden omdat het een aanbieding was voor €19,95 .
Daarna heb ik snel een mail gestuurd via de site, dat ik maar 1 maand lid wil zijn. Dit vonden ze jammer, en gaven wel aan dat ik dit op de site moest doen. Maar op de site kun je je uitschrijven, en dat wilde ik wel, maar na de maand die ik betaald heb.

Op 21 april, ruim vòòr het aflopen van deze aanbieding, zag ik dat er €39,99 van mijn bankrekening was gehaald, waar ik geen toestemming voor gegeven heb. Vervolgens heb ik een mail gestuurd, dat ik al eerder gemaild had, dat ik dit niet wilde, en aangegeven dat ik et geld ging storneren.
Ik hoorde niets en heb het geld gestorneerd. Daarna ben ik ook meteen als premiumlid verwijderd. Terwijl ik toch betaald had tot 29 april.

Vandaag, 11 mei krijg ik een incasso van CBINCASSO. Of ik €119,- wil overmaken, binnen 2 weken, Inzake ' achterstallige betaling ' .
Gebeld, en aangegeven dat ik niets meer gehoord had op mijn laatste mail. Het incassobureau geeft aan dat ik een mail ontvangen had, (weten zij dat ook al? ) van de Datingsite. Ik heb echter nooit een mail ontvangen.
Maar nu als een incasso bureau??
Dit staat er in:
Hoofdsom ; €79,98
Rente; €0,00
Buitengerechtelijke incassokosten; €40,-
Totaal; €119,98
En dat voor 6 weken lidmaatschap waarvan er 4 betaald, want dat was de aanbieding...

Mag dit?
Moet ik betalen?
Wat zijn mijn rechten?

Graag reacties... ook als mijn verhaal herkend wordt.
Heeft iemand niet betaald en hoe liep het af?
Voel me zò opgelicht....

Jetsertje
Berichten: 484
Lid geworden op: 04 okt 2016 20:59

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Jetsertje »

Bedrogen.. schreef:Gebeld, en aangegeven dat ik niets meer gehoord had op mijn laatste mail. Het incassobureau geeft aan dat ik een mail ontvangen had, (weten zij dat ook al? ) van de Datingsite.
Natuurlijk weten ze dit, CBIncasso en 50liefde.nl is van dezelfde persoon dus alles wat het ene "bedrijf" weet, weet het ander ook.

En zo te zien werken ze niet volgens de regels en dat is ook wel te verwachten van een bedrijf met zo'n bedrijfsvoering. Ze gebruiken nepprofielen om je te lokken, willen je laten betalen voor diensten die je niet hebt afgenomen en natuurlijk hebben zij e-mails gestuurd met informatie terwijl je die toevallig niet ontvangen hebt. Maar de eerste e-mail die je ontvangt, is de e-mail over de incassokosten. Dat zie je in eigenlijk iedere klacht over dit bedrijf terug dus het is duidelijk dat het businessmodel van CBIncasso/50liefde.nl verdienen op onterechte incasso's en daarna incassokosten is.

Niet alleen de profielen op 50liefde.nl zijn trouwens nep. De zogenaamde "tevreden opdrachtgevers" zijn ook nep. Zo komt de foto van Deborah Munniksen van de website istyla.com, kijk maar:

http://www.istyla.com/wp-content/upload ... 08x308.jpg
https://cbincasso.nl/images/frontend/client-img-2.jpg

En als je goed naar die foto van CBIncasso kijkt, kun je heel licht het watermerk nog zien zitten. Amateuristisch hoor, [tekst verwijderd], Director DeepData B.V.

Vooral niet betalen. Enkel via een rechter kan betalen afgedwongen worden en daarvoor moet deze persoon je eerst dagvaarden. Maar die persoon weet natuurlijk heel goed dat hij met zijn handeltje beter ver van een rechter vandaan kan blijven dus daar hoef je niet bang voor te zijn.
Laatst gewijzigd door Radar op 24 okt 2017 16:12, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: Persoonsgegevens noemen

Bedrogen..
Berichten: 2
Lid geworden op: 11 mei 2017 17:17

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Bedrogen.. »

Ik laat het er niet bij zitten, maar vind het wel spannend, ben bang dat ik toch aan het kortste eind trek. Ik neem aan dat ze zich goed ingedekt hebben. Zeker als de klachten ze om de oren vliegen.
Ik heb mijn verhaal ook bin Cosuwijzer gedaan, antwoord moet nog komen.
Zijn er mensen die niet betaald hebben en voor de rechter moeten komen?
We moeten toch iets kunnen doen om dit bedrijf te stoppen?

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Bedrogen.. schreef:Ik laat het er niet bij zitten, maar vind het wel spannend, ben bang dat ik toch aan het kortste eind trek. Ik neem aan dat ze zich goed ingedekt hebben. Zeker als de klachten ze om de oren vliegen.
Ik heb mijn verhaal ook bin Cosuwijzer gedaan, antwoord moet nog komen.
Zijn er mensen die niet betaald hebben en voor de rechter moeten komen?
We moeten toch iets kunnen doen om dit bedrijf te stoppen?
Gezien de enorme hoeveelheid klachten die online de ronde doen over 50liefde/CBIncasso lijkt het me dat ze het echt niet op een rechtszaak laten aankomen, dat zou wel héél erg dom zijn :roll:
Ze blijven nog wel lange tijd aandringen (mensen krijgen het benauwd en een gedeelte daarvan betaalt dan toch maar!), maar blaffende honden bijten niet.
Ik weet in ieder geval dat een eventuele rechter niets geks over mij tegenkomt als hij/zij mijn naam in google intikt.
En dat kan over bovengenoemde boeven zeker niet gezegd worden! :lol:

dit klopt niet
Berichten: 1
Lid geworden op: 08 jun 2017 12:11

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door dit klopt niet »

ik ben ook benieuwd of er mensen zijn die niet betaald hebben en bij wie het wel naar de rechtbank is gegaan zoals ze dreigen in een mail naar mij
zie dit : et dossier wordt nu klaar gemaakt voor verzending naar de rechtbank. Het duurt doorgaans 3-5 werkdagen alvorens een dossier is aangemeld bij de rechtbank. Mocht u dit willen voorkomen, betaal dan en neem direct contact met ons op.

Ik ga ook niet betalen en laat het erop aan komen dus ik ben benieuwd ...

Mucha

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Mucha »

[Bericht verwijderd door de Moderator in overleg met de gebruiker.]

Confetti
Berichten: 30
Lid geworden op: 04 apr 2017 15:33

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door Confetti »

Laat je niet gek maken, het is inderdaad bangmakerij.
De klachten over deze site nemen hand over hand toe, bij een rechtszaak zouden ze gigantisch voor gek staan ;-)
Zie bijvoorbeeld ook de update op deze site: http://www.50-dating.nl/50liefde-nl/
Voet bij stuk houden hoor, ze zullen in het stof moeten bijten!

stofzuigertje

Re: Werkwijze 50Liefde en CBincasso

Ongelezen bericht door stofzuigertje »

Nu ik nog.....
Ja ingeschreven en wel 5x en zelfde persoon wil dus met 5 mensen iets hebben.

Echter, ik woon in plaatselijke P.I. en bank nummer is van hunzelf... even Google en ja hoor, ze mogen dus van hunzelf die bedragen afboeken en het werkt ook nog!
Ja, met dit soort fraudeurs durf ik ook wel enige Vrouw...de te plegen!

Gesloten