LET OP: Dit topic is meer dan drie jaar geleden geplaatst. De informatie is mogelijk verouderd.

[ archief ] Mediamarkt prijs: Cashback

Overige onderwerpen met juridische of financiele achtergrond.
liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Eenmaal bij de Kassa zag ik dat de prijs stukken duurder is. Wat blijkt? Er staat met hele kleine lettertjes bij 'cashback' en met grote ver gedrukte cijfers de prijs van de mobiele telefoon. Vervolgens wil je de cashback aanvragen. Het is een zeer omslachtig iets om uiteindelijk je geld weer terug te vragen*. Ik vind het redelijker dat ze de prijs zonder cashback duidelijk vermelden en met een verwijzing als je deze prijs wilt hebben? Dan cashback indienen.

*= je moet vele cijfers invullen en zelfs een scan maken van de verpakking. Onbeduidende code is EAN nummer dat niet duidelijk op het etiket staat vermeld. Als je wilt weten of je het EAN nummer te pakken hebt dan moet je dat nummer op marktplaats.nl invullen. Zodra je product te voorschijn komt dan weet je dat je het Europees Artikel Nummer te pakken hebt. Klantvriendelijkheid is anders!

Scan maken van de offerte, kassabon en van de verpakking. M.i. zouden ze een speciale code kunnen uitgeven en daar alles op kunnen hangen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

Als u dat redelijker vindt kunt u dat het beste bij de verkoper neerleggen. Echter gaat deze cashback niet via de verkoper, maar krijgt u bij de fabrikant/importeur. En zo omslachtig is het niet hoor.

John van Drongelen
Berichten: 258
Lid geworden op: 15 sep 2014 21:27

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door John van Drongelen »

Gewoon niet kopen!

liefdeisdeweg
Berichten: 183
Lid geworden op: 17 okt 2016 17:28

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door liefdeisdeweg »

Ik kwam pas bij de Kassa er achter dat de prijs veel hoger lag. Ik zal denk ik de eerste niet zijn.

GJvdZ
Berichten: 7404
Lid geworden op: 03 nov 2010 13:49

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door GJvdZ »

Als je er zo'n drukte van maakt zal het niet om een cashback van een euro gaan lijkt me. Dus is het een duurder product waarbij het mij niet vreemd lijkt om de verpakking en prijsinformatie goed te lezen voordat je tot aankoop over gaat. Maar het is uiteraard makkelijker om de verkoper de schuld te geven.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door CB »

liefdeisdeweg schreef:Ik kwam pas bij de Kassa er achter dat de prijs veel hoger lag. Ik zal denk ik de eerste niet zijn.
Gebeurde mij ook bij de Media Markt. De vraag is dan, is het voor jou de moeite waard om voor die cashback al die handelingen te doen. Ik vond het bij het product wat ik kocht meer dan de moeite waard om al die handelingen te doen. Al die handelingen koste mij 10 minuten om te doen.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

CB schreef:
liefdeisdeweg schreef:Ik kwam pas bij de Kassa er achter dat de prijs veel hoger lag. Ik zal denk ik de eerste niet zijn.
Gebeurde mij ook bij de Media Markt. De vraag is dan, is het voor jou de moeite waard om voor die cashback al die handelingen te doen. Ik vond het bij het product wat ik kocht meer dan de moeite waard om al die handelingen te doen. Al die handelingen koste mij 10 minuten om te doen.
Met wel doel lopen jullie de Media Markt in dan? Normaal kijk je van te voren wat je wilt hebben en vergelijk je alles. Dan weet je dus ook prijzen en acties. Het lijkt er hier haast op dat je voor je plezier de winkel in loopt en uit impuls iets meeneemt. Niet kijken wat er op de tekst staat bij het product en pas bij de kassa gaan nadenken,

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door Dirkie »

NeoDutchio schreef:
CB schreef:
liefdeisdeweg schreef:Ik kwam pas bij de Kassa er achter dat de prijs veel hoger lag. Ik zal denk ik de eerste niet zijn.
Gebeurde mij ook bij de Media Markt. De vraag is dan, is het voor jou de moeite waard om voor die cashback al die handelingen te doen. Ik vond het bij het product wat ik kocht meer dan de moeite waard om al die handelingen te doen. Al die handelingen koste mij 10 minuten om te doen.
Met wel doel lopen jullie de Media Markt in dan? Normaal kijk je van te voren wat je wilt hebben en vergelijk je alles. Dan weet je dus ook prijzen en acties. Het lijkt er hier haast op dat je voor je plezier de winkel in loopt en uit impuls iets meeneemt. Niet kijken wat er op de tekst staat bij het product en pas bij de kassa gaan nadenken,
Ja dat is eigenlijk standaard als iemand met grote letters en cijfers korting leest. Sommige personen schijnen dan ineens al hun verstand te verliezen en zelfs bij de kassa gaan ze er nog mee akkoord. Om vervolgen thuis als ze weer na kunnen denken een topic op een forum te openen. Die korting krijg je alleen maar als je heel veel persoonlijke gegevens doorgeeft. Die gegevens zijn namelijk geld waard en daarom krijg je die korting. Niet omdat ze je aardig vinden :mrgreen:

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door CB »

NeoDutchio en Dirkie

Ik vond de prijs inderdaad aantrekkelijk en had niet gezien, dat het op basis van cashback was. Daar kwam ik bij de kassa achter. Maar ook als ik het wel gezien had, dan had ik het product gekocht. Zoals ik schreef in mijn vorige posting, was het een kleine moeite om de cashback aan te vragen en naar een paar weken op mijn rekening te ontvangen. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop en de manier waarop het is gegaan. In tegenstelling tot TS en dit wilde ik TS alleen maar duidelijk maken.

Jullie storen je kennelijk aan TS en aan mij, terwijl TS ontevreden is en ik tevreden ben over de aanschaf van het product. Waarom z e i k e n jullie ons dan allebei af. Alleen omdat wij de kleine lettertjes niet hebben gezien? Winden jullie je niet zo op. Stress is slecht voor je gezondheid en wees blij dat jullie wel perfect zijn.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

CB schreef:NeoDutchio en Dirkie

Ik vond de prijs inderdaad aantrekkelijk en had niet gezien, dat het op basis van cashback was. Daar kwam ik bij de kassa achter. Maar ook als ik het wel gezien had, dan had ik het product gekocht. Zoals ik schreef in mijn vorige posting, was het een kleine moeite om de cashback aan te vragen en naar een paar weken op mijn rekening te ontvangen. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop en de manier waarop het is gegaan. In tegenstelling tot TS en dit wilde ik TS alleen maar duidelijk maken.

Jullie storen je kennelijk aan TS en aan mij, terwijl TS ontevreden is en ik tevreden ben over de aanschaf van het product. Waarom z e i k e n jullie ons dan allebei af. Alleen omdat wij de kleine lettertjes niet hebben gezien? Winden jullie je niet zo op. Stress is slecht voor je gezondheid en wees blij dat jullie wel perfect zijn.
Ik z e i k hier niemand af, ik vind het enkel verwonderlijk dat sommige mensen impulsaankopen doen van iets waar schijnbaar een voordeel uit te halen is. Een cashback actie is nou niet bepaald op goedkope artikelen en is een manier van de fabrikant om kopers van dat product juist naar bepaalde winkels te lokken. Als ik een telefoon of huishoudelijk apparaat nodig heb doe ik eerst vooronderzoek. Het is bij mij nog niet voorgekomen dat ik de Media Markt binnenloop en bv met een dure koffiezetapparaat of nieuwe telefoon naar buiten loop.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door Dirkie »

CB schreef:NeoDutchio en Dirkie

Ik vond de prijs inderdaad aantrekkelijk en had niet gezien, dat het op basis van cashback was. Daar kwam ik bij de kassa achter. Maar ook als ik het wel gezien had, dan had ik het product gekocht. Zoals ik schreef in mijn vorige posting, was het een kleine moeite om de cashback aan te vragen en naar een paar weken op mijn rekening te ontvangen. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop en de manier waarop het is gegaan. In tegenstelling tot TS en dit wilde ik TS alleen maar duidelijk maken.

Jullie storen je kennelijk aan TS en aan mij, terwijl TS ontevreden is en ik tevreden ben over de aanschaf van het product. Waarom z e i k e n jullie ons dan allebei af. Alleen omdat wij de kleine lettertjes niet hebben gezien? Winden jullie je niet zo op. Stress is slecht voor je gezondheid en wees blij dat jullie wel perfect zijn.
Ik reageerde slechts op de opmerking van NeoDutchio, meer niet. En daarbij heb ik me helemaal niet druk gemaakt. En voor de goede orde, ik doe ook gewoon mee aan dit soort acties. De laatste keer was bij de BTW-actie van de Mediamarkt. Ik had vooraf gekeken wat de prijs was en inderdaad was de prijs tijdens de actie gezakt. Vervolgens kon ik bij de fabrikant ook nog eens een cashback invullen, waardoor nogmaals korting kreeg. Maar ik wist dit alles dan ook al vooraf.

Quark
Berichten: 800
Lid geworden op: 20 feb 2007 22:46

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door Quark »

Het aanvragen van de Cash back gaat sneller dan het openen van een topic en de discussie hierover :D

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door CB »

NeoDutchio schreef:
CB schreef:NeoDutchio en Dirkie

Ik vond de prijs inderdaad aantrekkelijk en had niet gezien, dat het op basis van cashback was. Daar kwam ik bij de kassa achter. Maar ook als ik het wel gezien had, dan had ik het product gekocht. Zoals ik schreef in mijn vorige posting, was het een kleine moeite om de cashback aan te vragen en naar een paar weken op mijn rekening te ontvangen. Ik ben zeer tevreden met mijn aankoop en de manier waarop het is gegaan. In tegenstelling tot TS en dit wilde ik TS alleen maar duidelijk maken.

Jullie storen je kennelijk aan TS en aan mij, terwijl TS ontevreden is en ik tevreden ben over de aanschaf van het product. Waarom z e i k e n jullie ons dan allebei af. Alleen omdat wij de kleine lettertjes niet hebben gezien? Winden jullie je niet zo op. Stress is slecht voor je gezondheid en wees blij dat jullie wel perfect zijn.
Ik z e i k hier niemand af, ik vind het enkel verwonderlijk dat sommige mensen impulsaankopen doen van iets waar schijnbaar een voordeel uit te halen is. Een cashback actie is nou niet bepaald op goedkope artikelen en is een manier van de fabrikant om kopers van dat product juist naar bepaalde winkels te lokken. Als ik een telefoon of huishoudelijk apparaat nodig heb doe ik eerst vooronderzoek. Het is bij mij nog niet voorgekomen dat ik de Media Markt binnenloop en bv met een dure koffiezetapparaat of nieuwe telefoon naar buiten loop.
En waar maak jij uit op, dat ik een impuls aankoop doe? Komt dat uit je glazen bol? Nou dan is die broodnodig aan vervanging toe. Ik ging naar de Mediamarkt om een scheerapparaat te kopen en zie er één van Braun tegen een prijs die mij aanstaat en inderdaad niet de goedkoopste. En nee ik doe geen vooronderzoek voor de goedkoopste prijs. Ik ga na een winkel, kijk en als het artikel en de prijs mij aanstaat dan koop ik het. Deze keer kwam ik er bij de kassa pas achter dat het een cashback prijs was.

Dirkie
Berichten: 2925
Lid geworden op: 29 jun 2006 12:15

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door Dirkie »

CB schreef:En waar maak jij uit op, dat ik een impuls aankoop doe? Komt dat uit je glazen bol? Nou dan is die broodnodig aan vervanging toe. Ik ging naar de Mediamarkt om een scheerapparaat te kopen en zie er één van Braun tegen een prijs die mij aanstaat en inderdaad niet de goedkoopste. En nee ik doe geen vooronderzoek voor de goedkoopste prijs. Ik ga na een winkel, kijk en als het artikel en de prijs mij aanstaat dan koop ik het. Deze keer kwam ik er bij de kassa pas achter dat het een cashback prijs was.
Volgens mij is de MediaMarkt binnen lopen en zonder vooronderzoek een aankoop doen een redelijk goede definitie van een impuls aankoop (ja ik weet het is vrijdag maar deze was echt te makkelijk :mrgreen: )

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door CB »

Dirkie schreef:
CB schreef:En waar maak jij uit op, dat ik een impuls aankoop doe? Komt dat uit je glazen bol? Nou dan is die broodnodig aan vervanging toe. Ik ging naar de Mediamarkt om een scheerapparaat te kopen en zie er één van Braun tegen een prijs die mij aanstaat en inderdaad niet de goedkoopste. En nee ik doe geen vooronderzoek voor de goedkoopste prijs. Ik ga na een winkel, kijk en als het artikel en de prijs mij aanstaat dan koop ik het. Deze keer kwam ik er bij de kassa pas achter dat het een cashback prijs was.
Volgens mij is de MediaMarkt binnen lopen en zonder vooronderzoek een aankoop doen een redelijk goede definitie van een impuls aankoop (ja ik weet het is vrijdag maar deze was echt te makkelijk :mrgreen: )
De Mediamarkt bezoeken met het plan iets te kopen is zeker geen impuls aankoop. Ook niet als er geen vooronderzoek naar prijzen is geweest.

De mediamarkt bezoeken zonder plan iets te kopen en dan wat kopen is een impulsaankoop, bijdehand en daar was in mijn geval geen sprake van. En ja het was vrijdag en nee niet makkelijk, maar wel superdom.
Laatst gewijzigd door CB op 19 mei 2017 22:18, 1 keer totaal gewijzigd.

NeoDutchio
Berichten: 12274
Lid geworden op: 17 jan 2014 22:39

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door NeoDutchio »

[/quote]

Ik z e i k hier niemand af, ik vind het enkel verwonderlijk dat sommige mensen impulsaankopen doen van iets waar schijnbaar een voordeel uit te halen is. Een cashback actie is nou niet bepaald op goedkope artikelen en is een manier van de fabrikant om kopers van dat product juist naar bepaalde winkels te lokken. Als ik een telefoon of huishoudelijk apparaat nodig heb doe ik eerst vooronderzoek. Het is bij mij nog niet voorgekomen dat ik de Media Markt binnenloop en bv met een dure koffiezetapparaat of nieuwe telefoon naar buiten loop.[/quote]
En waar maak jij uit op, dat ik een impuls aankoop doe? Komt dat uit je glazen bol? Nou dan is die broodnodig aan vervanging toe. Ik ging naar de Mediamarkt om een scheerapparaat te kopen en zie er één van Braun tegen een prijs die mij aanstaat en inderdaad niet de goedkoopste. En nee ik doe geen vooronderzoek voor de goedkoopste prijs. Ik ga na een winkel, kijk en als het artikel en de prijs mij aanstaat dan koop ik het. Deze keer kwam ik er bij de kassa pas achter dat het een cashback prijs was.[/quote]

De ene scheerapparaat is de andere niet. Er zijn tig verschillende soorten en uitvoeringen, type messen, koppen, enz. Even snel een nieuwe kopen zonder te zien wat u koopt, dapper.

16again
Berichten: 16030
Lid geworden op: 02 jul 2003 22:18

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door 16again »

Wat een onzin dat cashback. Moeite doen met formuliertjes, om dan maanden later hopelijk wat stuivers terug te zien. Kan de winkel niet gewoon de winkelprijs verlagen en zelf bij de fabrikant die korting terugvragen ?

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door CB »

NeoDutchio schreef:De ene scheerapparaat is de andere niet. Er zijn tig verschillende soorten en uitvoeringen, type messen, koppen, enz. Even snel een nieuwe kopen zonder te zien wat u koopt, dapper.
Zonder te zien wat ik koop.????? In een Mediamarkt winkel , waar tig voorbeelden van scheerapparaten liggen en tastbaar zijn en met verkopers die je om informatie kunt vragen. Heb je wel eens een Mediamarkt winkel, of uberhaupt een winkel, van binnen gezien? Het moet niet gekker worden hoor.

CB
Berichten: 2427
Lid geworden op: 03 jul 2003 20:07

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door CB »

16again schreef:Wat een onzin dat cashback. Moeite doen met formuliertjes, om dan maanden later hopelijk wat stuivers terug te zien. Kan de winkel niet gewoon de winkelprijs verlagen en zelf bij de fabrikant die korting terugvragen ?
Dat zou inderdaad wel handiger zijn. Maar voor die € 50, wilde ik die mail met een scan van barcode en kassabon wel even opsturen.

Moneyman
Berichten: 29870
Lid geworden op: 18 feb 2015 11:36

Re: Mediamarkt prijs: Cashback

Ongelezen bericht door Moneyman »

16again schreef:Wat een onzin dat cashback. Moeite doen met formuliertjes, om dan maanden later hopelijk wat stuivers terug te zien. Kan de winkel niet gewoon de winkelprijs verlagen en zelf bij de fabrikant die korting terugvragen ?
Wat stuivers...? Ik maak regelmatig gebruik van cashbacks van honderd(en) euro's.

Gesloten